1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591005 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1458138 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12
Timrå Icon: Nä, hon hette Tommy den natten redan;)
Kommentera

jå1: Sambon har berättat att så gick det till när hon träffade mig.
Kommentera

jå1: Ja men förhoppningsvis var du inte så full att hon råkade heta Tommy dagen efter iallafall :-)
Kommentera

Timrå Icon: Va fan, det var ju så jag träffa frugan...
Kommentera

Berglund: Det här låter nästan lika desperat som då man är på krogen vid två-tiden strax innan stängning hehe;
Kommentera

Kallas ofta proffesorn vålkommen Tommy
Kommentera

Dragan 2k: Kan det vara den här som blir vår räddare!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3055

Redigerad kommentar

Kommentera

Dragan 2k: Verkar som att det är Daniel Olssons farsa som återvänder hem från pensionen. Tommy Andersson alltså.
Kommentera

http://www.expressen.se/sport. Om de nu ska lägga ut "Doldis tar över Timrå" kan de väl vara snälla nog med att göra den klickbar.
Kommentera

GurraG: Vilken tur för oss, han tutar ju så fint i tidnngen att han är ett "proffs" och "går på jobbet varje dag". Tänk om alla kunde va som han höhö

Redigerad kommentar

Kommentera

yngwie: Satt på hovet ifjol, omgång 55 i elitserien. Skulle se när MODO säkrade sin ES plats genom att slå AIK. Den rullgardinen som drogs ner där.. Den var inte att leka med. 
Kommentera

Dream Team:

Ja nu fattar jag varför min resa blev åt helvete! ;)

Kommentera

Hahl Bundy:

På ett sett kan det ju vara skönt att bara hamna där i sista omgången och slippa månaderna av ångest före. För du kommer att ha det under hela tiden KS spelas ändå. Jag skulle tro att för supportern är det åt helvete att vara avsågad långt före, men och andra sidan så är det bra uppladdning för laget att börja ladda för KS istället för att hamna där i sista omgången.

Kommentera

yngwie: Backar vi ett år slapp ju vi undan skiten med en hårsmån. Dagen efter näst sista hemmamatchen (HV71, vinst 2-1 e. s.d) satte jag mig med familjen på tåget med riktning Stockholm. Den efterföljande dagen skulle flyget ta oss vidare mot Thailand.

Till saken: Vid ankomsten till Bangkoks flygplats fick jag då kontakt med omvärlden igen och fick då reda på att vi torskat mott SSK och låg sist. Nyligen ankommen till Thailand med fem härliga semesterveckor som bara låg och väntade framför fötterna. Och spel i kvalserien? Nope, det skulle ju bara inte funka. Så det var ett halvjobbigt dygn innan vi hade anpassat oss lite mer efter tidsomställningen och innan vi kommit oss tillrätta i Krabi som var vårt första stopp.

Det är sex timmars tidsdifferens så när pucken släpptes här hemma kl. 18.30 satt jag, kl. 00.30 lokal tid, men en mer än skakig wifianslutning på fruns bärbara på balkongverandan utanför hotellrummet. Svajigt wifi och Jimmys blogg var det som visade vägen i natten. När då Mathias Tjärnkvist kvitterar till 1-1 så dör hela skiten. Samtidigt ser jag då att kvinnan som jobbat i restaurangen under kvällen, som också gett mig koden till skiten som inte funkar stämplar ut för kvällen, så håller jag bokstavligt talat på att avlida. Helst av allt ville jag ju bara skrika rakt ut, men så pass fokuserad var jag att jag inte väckte hela grannskapet. Nåväl, på´t igen bara!

Joråsåatte... det slutade ju lyckligt, även för mig. Efter nån halvtimmes hjärtstillestånd och idogt tryckande och omstartande av datorn så fick jag upp ST's startsida där det stod att läsa att vi fixat kontraktet. En sån lättnad. En sån total lycka. Jag vet inte var jag tagit vägen med kvalseriespel på andra sidan jordklotet?
Kommentera

yngwie: Jag har ångest redan nu. Jag är van ångest som en sann Timråit men det som håller på att byggas upp nu vete fåglarna om man överlever.
Fy sjutton vad man mår dåligt.
Jag hoppas att det kommer nåt gott utav det här men känslan är att den här våren blir den värsta i mitt liv!

Redigerad kommentar

Kommentera

Kvalserien är ett satans påfunn! Jag hade ångest en månad, varav två veckor så var jag på resande fot i Kanada å skulle se NHL.  Det skulle bli så häftigt att se Toronto i Air Canada Center, men det mesta togs bort pga av lilla-sm!! Det är hemskt att komma från ES dit, jag hoppas att Modo aldrig hamnar där igen. Jag önskar ingen supporter/lag att hamna där. De ä sant de!

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Pressen på lhc om de nu blir dom som följer med ner kommer att bli enorm . Ett förmodat finallag som spelar i kvalserien. . Hua , ganska mjuka grabbar lär de nog va första matcherna . Så jag tror nog att de ändå är två platser de spelas om
Kommentera

Ska jag var ärlig så tror ja det jobbas på både det ena o de andra inom Timrå IK just nu. Jag kan garantera att Nubben gör sitt jobb.

Det är som jag sagt efter de två senaste säsongerna men ändå blir lika påmind om, ALLA misstag har gjorts innan säsongen, det är tråkigt att ledningen inte velat lära sig och rätta till sina misstag, det är det som kan komma att sänka klubben totalt nu när det drar ihop sig med Kronofogden och Kvalserien... Fyfan
Kommentera

Skarin: Det är väl ungefär så som jag känner också. Rent spontant så är det en plats att spela om i kvalserien, den andra räknar jag med att det elitserielag som följer Timrå till kvalserien tar. Tittar man då på de lag som eventuellt kommer att vara med och strida finns det lag som jag känner en enorm oro att få möta. Dessutom är vi bedrövliga på hemmais och dessa matcher är ett måste för att överhuvudtaget ha någon chans att överleva.
Inte mycket tyder på att det blir några spektakulära nyförvärv heller då marknaden verkar synnerligen mager på spelare. Därutöver lär det inte finnas särskilt mycket deg kvar att handla för med tanke på publiktappet hittils (och antagligen resterande matcher av grundserien).
Inga intentioner från ledningshåll heller om att man har en plan för hur man skall gå in i kvalserien med målet att hålla sig kvar. Nubben verkar vila på hanen på ett oroväckande sätt och som sagt, ledningen verkar redan ha stängt in sig i ett skyddsrum en bit under marken.
Murley ryktas bort, Bremberg är här på en siesta (så tolkar jag det med tanke på hans klara direktiv om att han återvänder mot Stockholm så fort detta är över) och förutom detta har det skeppats iväg folk, andra har lämnat av egen fri vilja men ingen spelare verkar vara på ingång och dessutom står vi utan en meriterad huvudtränare än, vilket såklart är än mer alarmerande.

Och så vidare.

Rosa tabletter och lite sponken, kanske slå en signal till Krutov. Så lär kvalserien bevittnas för min del. Ångest is da shit!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Nej. Ingenting talar för att vi klarar oss kvar. Det tycker åtminstone jag. Nuvarande känsla är att vi är totalt rökta i Kvalserien.

Skulle vilja citera signaturen "Punzar" från Jimmy Bloggrins blogg.

"Om inte tränarna och ledningen (läs Nubben) stärker lagmoralen och hittar en spelidé som alla litar på och är villiga att offra hörntänderna för, då är det kört. Och då kan vi räkna tiden i decennier tills vi får chansen igen – om vi någonsin får den."

Jag lägger till ordet Amen som avslutning.
Kommentera

Visst hade Timrå nåt samarbete med Kapanens KalPa, nån som vet om dom fortfarande har det ?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Att vi klarar KS är ju inte omöjligt. Vi har ju en bättre trupp än lagen i KS som jag ser det, så det är väl nått som pekar på att vi reder ut KS.

En annan sak är att vi varit i KS förut, sedär nu har du två saker som pekar på att vi klarar det! =)

Kommentera

ÖstrandsNisse: Senaste bokslutet var det ju några som räddade, annars hade inte TJ fått stå där och tala om att vi hade gått plus, utan istället minus och då vete tusan om inte elitlicensen skulle åka efter årets bokslut. Kommer dom som räddade Timrå i fjol att göra detsamma i år ? Jag hoppas, men tvivlar.
Kommentera

Jag Älskar Timrå Ik
Kommentera

Nisse: Det som känns så sorgligt är att det inte finns någon därute som tycks vilja rädda detta. Tålamodet är slut, ingen känner längre att Timrå IK på något sätt skulle vara värd att rädda. Ingen stor finansiär som är beredd att offra en slant, något man säkert hade gjort för bara 3-4 år sedan.
Allt känns tomt, uppgivet, kört. Finns det något enda litet som pekar på att vi reder ut det här? Något enda?

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Tror Du inte det är så att det kommer bli oerhört svårt att få någon tränare av klass nu när det inte blev Harald, om nu inte Nubben får Challe att svänga när vi gått bet på det som finns av klass. Håller inte Ante för kvalserien ? Ja, jag vet inte, men låt han fortsätta och ligg på Challe som ett ess att hitta i rockärmen. Hallin som C, jag tror inte det, han sparkades som C i SSK, en C skall leda laget på och utanför isen. Leder Hallin laget på isen ? Nej, en vattenbärare gör inte det i min bok, sedan är han en glädjespridare i omklädningsrummet, men någon C är han inte. Inte Granath heller, och det är bedrövligt att ett elitlag inte har någon självklar C. Summa summarum, vi har ingen förstemålis, ingen 30 minuters back, ingen toppcenter, ingen poängkung som fw, ingen meriterad tränare, ingen klubbdirektör värd namnet, (Nollan är helt oprövad), ingen ordförande som styr upp och ingen styrelse som griper in. Vad har vi då ? Jo en tf. sportchef som klipper och klistrar och lappar för att få till något som skall försöka likna ett hocjeylag om två månader. Och det håller man på......
Kommentera

liston: man ska väl inte gråta över spild mjölk, men det hade sannerligen varit skoj att se vampola i en kvalserie. i en timråtröja.
Kommentera

mikenomad:

Varför fixade Perra så Corso, Pikken, och vampola drog, HanMÅSTE haft ett finger med i spelet.

Dom kanske sa sanningen till honom om hans sätt att spela hockey och passade inte, men dom skulle behövts nu!

Kommentera

Mackelito:

Skärp dig, du kan inte räkna bort Röymark, han har producerat förr men har hamnat i samma hjulspår som ALLA ANDRA i det här laget.

Bara att konstatera att vi skall vara kvar via kvalserien, vad än alla jävla modoiter säger.

Vad har Mat Robinson gjort, förutom att sprida puckarna överallat utom dit dom ska vara?

Däremot behövs två MV av klass.

Fluery Ska vara kvar, han ÄR en sniper.

Kommentera

pudding: Undrar just av vilken anledning dessa herrar skall ha betalt? Ungefär lika lite som man anser att Murley är värd sin lön, eller Hagos är värd sitt treårskontrakt...
Dessa spelar dock i föreningen, är grabbar TJ och CE (som jag förmodar att du avser) kvar i föreningen?
Deras tystnad kan jag i te tolka på annat sätt än att föreningen är i ett chocktillstånd, oförmögen att göra ett skit åt situationen eftersom de ekonomiska musklerna saknas helt.
Kommentera

mikenomad:tj o ke har väl tagit dom
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja det tror jag med, vem ska annars sälja kaffe å tvättmedel
Kommentera

Hahl Bundy: Börjar undra om det verkligen kommer nån fler värvning. Känns ju kul för alla bidragsgivare att pengarna verkar ha försvunnit rakt ner i ett svart hål...
Kommentera

ÖstrandsNisse: Hur lätt kommer det att vara att hitta spetsspelare till det här gänget som ska spela KS när det finns slutspelslag som vill spetsa till oxå?

Mission Impossible 5?

Kommentera

Dream Team: För mig känns det väldigt viktigt att vi får in en huvudtränare, om nu inte Ante får fortsatt förtroende vill säga. Det måste bli lite 'ordning på torpet' efter att Perra och Clabbe lämnade.
Det här laget må vara dåligt men med rätt tränare, ett nytt tänk, med en taktiskt skicklig tränare så tror jag att det finns betydligt mer att få ut. Naturligtvis bör det komma in ett par, tre, spelare som tillför spetskvaliteér. Men det är inte att ge sig f-n på.

Men vi måste kunna få till stånd bättre PP och BP, vi måste kunna få ordning på backspelet, vi måste kunna bli tightare och inte slarva lika mycket som vi gjort. Dessa egenskaper måste väl ändå finnas i den trupp vi har, mer än det som visats hittils? Låt Hallin bära C:et, och jobba med noggrannheten. Vi skänker bort så många mål genom att inte jobba färdigt situationerna, samt att vi slarvar så in i....

En bra start på kvalserien är nog avgörande för hur fortsättningen kommer se ut. Torskar Timrå ett par matcher från början tror jag vi kan glömma elitseriespel nästa säsong. Därför bör vi verkligen jobba med att vinna matcher, allt för att återfå tron på det man gör. Varför inte börja med att vinna på hemmaplan?

Kommentera

Nybbe: Ja, det vore ett festligt byte. En spelare som vi är missnöjda med, men som leder vår interna poängliga mot en spelare LHC är missnöjda med och som på 6,5 timmars speltid presterat 0 mål, 0 assists. Varit inne på isen e n gång det blivit mål, och som har -10 i +/-. Lägg därtill att det finns fog för rätt mycket tveksamheter kring hans karaktär.

Så, jo. Det är nog bara en tidsfråga innan han presenteras.

Kommentera

diffe: Jag tror att Åsele är i mer behov av honom än vad Timrå IK är.
:)
Kommentera

diffe: Byte M Murley mot M Holmkvist ?
Kommentera

bobrov: Sa jag att det var fel på Robin L ? Ta det lite easy, så du inte tar i för mycket.

Robin är en perfekt lirare i en 3e femma, boxplay. Men jag tror nog att Timrå skulle behöva nått lite vassare vapen i en kvalserie. Erik Moe har en brorsa, undra om inte han kan släppa matvarorna och kliva in som första center? :)

Kommentera

Kerstin_k: Jag tycker bara att han svamlar och någon annan analys än att man inget kan förutsäga hittar jag inte. Han nämner inget om vikten att hitta ett eget spel samt hur otroligt viktigt det är att Timrå får ordning på PP och BP till kvalserien. Är man inte bättre än man varit hittills så lär man få problem. Att man hela tiden förlorar sexpoängsmatcher är också något som borde oroa för i en kvalserie så är det bara såna matcher.
Kommentera

Kerstin_k: Min analys av det Jimmy vill ha sagt är att vi kanske inte ska känna oss säkra på något när pucken släpps i kvalserien, detta trots att vi är ett elitserielag. Men, det kan mycket väl vara så att vi tack vare att vi är vana att möta bättre motstånd också har en något högre nivå som vi i alla fall är vana att möta. Därmed inte sagt att vi klarar av att spela så, vi har ju nästan enbart förlorat mot lag som kan hålla den nivån på spelet. Sedan har vi ju målvaktsspelet som gärna får sitta som en smäck när det väl gäller.

Frågan för vår del är väl istället att det gäller att försöka plocka fram den här förmågan när den behövs som allra mest. Och hur våra måstematcher har sett ut den här säsongen det vet vi väl alla vid det här laget.

Timrå IK, mars 2012 - bäst när det gäller??
Kommentera

Anonymous: Jo, jag vet. Men jag tänkte mer på det förhandstips som han, förmodar jag, kommer att göra precis innan KS drar igång.

Om han säger det DÅ kommer jag att tro honom. något otydligt av mig i förra inlägget.
Kommentera

Kerstin_k: Han skrev att det ser ovisst ut. Det betyder att inget är säkert för Timrå. Två månader känns som en evighet för övrigt.
Kommentera

Dream Team: Han har en analytisk förmåga, ett oerhört kunnande och ett bra språk den gode Jimmy. På nått sätt känner man sig lite tryggare efter att ha läst bloggen. Ungefär som en pappas lugnande ord till ett barn som är skrämd, så känns det.

Säger han att han tror att Timrå klarar det så tror jag på honom.
Kommentera

Mackelito: Ja vi tycker rätt lika.
Kommentera

Att kvalserien är oviss, det visste vi. Jimmy ger oss lite mer kött på de ben vi redan har nedgrävda i dyngan.

Kommentera

Mackelito:blir ingen dom har inga pengar
Kommentera

Nybbe: Kalpa ligger ju där vi ligger, om man vänder på tabellen.
Kommentera

« · 1458138 · »