1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591046 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1458138 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12
Timrå Icon: Nä, hon hette Tommy den natten redan;)
Kommentera

erathoo: Läste fel. Tyckte det stod dildos. Trodde vi signat Houkko....
Kommentera

Tvåtallar:

Töva Tigers... :)

Kommentera

Tvåtallar: Jaa,det är han om det blir så.
Kommentera

Kommentar på Mr Madhawk om Murley:

"Johan:
2012-01-16 13:46:44
Timrå var intresserade av en transatlant från tyska ligan, tyvärr sprack den dealen och då behöll dem Murley som annars var klar för LHC. Han skulle anlänt igår söndag. Men nu blev det ingenting.

Vi får se om Timrå hittar någon annan spelare och då kan det säkert bli aktuellt igen."
Kommentera

Hahl Bundy: Blake Sloan?
Kommentera

Jag ser enbart fram emot kvalserien med tillförsikt. Tycker att det ska bli hur kul som helst. Äntligen! Matcher med mål och mening. Inte dessa meningslösa kvartsfinaler och ingenmansland. Sedan om Timrå IK åker ur, ja vad fan, allsvenskan är inte så tråkig den heller. Det är inte som förr med ökenserier som division 1 norra. Ungefär som superettan i fotboll, en inte alldeles ointressant serie. Och nu spelar Giffarna i allsvenskan, Dragons är ett sedan länge etablerat elitlag med två SM-guld på kontot, Granlo BK kommer att spela i elitserien i innebandy till hösten. Sundsvall är ett av landets absolut bästa idrottsdistrikt. Kanon!

Lägg ner all fjollångest alla ni som känner så. Det är bara löjligt. Världen går inte under för att ens favoritlag inte spelar i ens favoritserie. Saker är under ständig rörelse. Ingenting är riktigt konstant. Glöm aldrig det. För övrigt är TIK ännu kvar i elitserien.

Amen.

Kommentera

DJ Hemp:

Vad har du druckit?

Kommentera

DJ Hemp: Har du rippat det jag skrev på Jimmys blog igår? =)

Citerar mig själv:

"Av någon anledning känner jag mig mer positiv nu än på länge. Att det blir KS står helt klart, och det har det egentligen gjort länge men jag har som så många andra levt på hoppet. Hoppet att man ska vinna nästa match, fast det hände inte… men nästa match då?, nehej inte vinst då heller osv osv osv i match efter match, omgång efter omgång.

I och med KS får vi iaf spela viktiga matcher, matcher som är spännande, matcher där varje poäng kan vara liv eller död. Betydelsefulla matcher har vi egentligen inte spelat sedan omgång 10 ungefär, efter det var vi ohjälpligt avhängda.

Men i KS kommer vi spela matcher som är viktigare än några andra på flera år, jag skulle vilja påstå att inte på 4 år har TIK spelat såhär viktiga matcher. Det som hände för fyra år sedan var direkt avgörande semifinal match mot HV71 (2008-04-03 Timrå IK – HV 71: 1-2), som Timrå tyvärr förlorade.

KS kommer bli en nervdrypande batalj som jag hoppas vi går vinnande ur!"

För att spinna vidare så några andra anledningar till att jag är positiv är att jag faktiskt tror att vi kan knipa en andra plats i KS. Ioch med det har vi fått inte lite mer pengar till föreningen och lite av en nystart inför nästa säsong.

Kommentera

DJ Hemp: Ja du har nog rätt. Det ska bli skitkul att åka ur.
Kommentera

Hahl Bundy:

KS blir en fest jämfört med det vi upplevt sedan oktober. Sedan om det blir a´la en spritfest i Vivsta med polisutryckning, fyllecell och efterföljande misär eller likt en galakväll på öfvre Haga återstår att se. Men nånting händer iaf, nerven är åter vilket åtminstone till en början lär kännas uppfriskande. Men risken för överförfriskning är väl överhängande...

Kommentera

mikenomad: F.ö tycker jag det är skit att LHC leder ikv. Hoppet i KS står till att de följer oss dit.
Kommentera

mikenomad: Pinsamt Modo!
Kommentera

mikenomad: Börjar nästan tro att dom spelar så här dåligt med vilje. :)
Kommentera

mikenomad: Håller faktiskt inte med. Sviter är sviter, såväl positiva som negativa. Det räcker med att LHC spöar oss en gång för att det där psykologiska övertaget ska vara bortblåst.

Jag tar gärna Modo med mig i Lilla SM. Visst, det blir fruktansvärda matcher rent anspänningsmässigt, men...samtidigt, Jiiiisös. Där kan vi snacka om 'Slaget om Västernorrland'. Jag är inte heller säker på att dom är starkare mentalt än LHC.

Låt oss se om dom har sin 'nu rushar vi upp på slutspelsplats innan vi åker kanonkula ner genom tabellen'-period som dom brukar ha den här tiden på året, eller om dom kan äta sig uppåt. Jag skulle tycka att det var mysigt om dom hade det förstnämnda. Timrå måste ändå rätta till en hel del saker innan kvalet. Lyckas man kommer man sannolikt kunna undvika att gå i samma fällor som man gjort tidigare. Då blir det intressant.

Kommentera

Bragd-Birger: Jag är med dig. Bara för att....kicken skulle vara astronomisk!
Kommentera

Hahl Bundy: That's the spirit! Du och jag, Halle..du och jag.
Kommentera

Hahl Bundy: Undra vilken transatlant i tyska ligan det var?
Kommentera

Laken: Ja säg det?
Kommentera

erathoo:

Detta måste vara ett skämt eller ???
Yttligare en i föreningen som ska ta över tränarsysslan.
Det är väl TJ som har bestämmt detta så allt blir inom familjen TIK. 
Fy f...n säger jag !

Kommentera

TIK55: är han verksam i föreningen?
Kommentera

Laken: Var det den här så gråter jag
Kommentera

Bragd-Birger: Nä...du har en poäng. Nämligen den att matcher i KS mot Modo lär få kvartsfinaldrabbningarna häromåret att likna söndagsskolesamlingar. Och ska vi ändå spela KS är det väl lika bra att göra det rejält. Dessutom kan det kännas skönt att ha nära grannar med än värre ångest än oss. Vad gäller vilket ES-lag som följer oss så spelar det ingen större roll konkurrensmässigt. Händer inget radikalt med våra skridskoprinsessor är vi ljusår sämre vilket det än blir.
Kommentera

mikenomad: Jag är på. Ska vi gå under ska vi göra det med stil.
Ska vi klara ES kontraktet... Ska vi göra det med stil!

Come On. Bring it on!
Kommentera

Jag menar...är det nångång vi ska smiska Modoröv så är det väl i KS?!
Kommentera

DJ Hemp:    "Saker är under ständig rörelse. Ingenting är riktigt konstant. Glöm aldrig det. För övrigt är TIK ännu kvar i elitserien." Jepp, som det gamla ordspråket, det enda bestående är förändring... eller var det förnedring. "Vi samlar upp inför förnedringen". Hoppas SSK tar sig till kvalserien så man har en "hemmamatch". Kvalserien är idrott som skiljer agnar från vetet. Vi står inför en spännade utmaning. Kämpa! 
Kommentera

Hahl Bundy: Ja varför inte. Det blir epic som 90talisterna säger.
Kommentera

DJ Hemp: "Världen går inte under för att ens favoritlag inte spelar i ens favoritserie."

Du garderar dig för Sundsvall Hockeys uttåg ur Allsvenskan ser jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Hehe
Kommentera

Andersson och Nubben håller inne, medans Sjödda inte vill lämna Valbo. Tråkigt med den sistnämnde. Lite Tommy Tommy alltså:

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Ska vi gissa att han presenteras efter matchen/imorgon? Är tanken att ha tre tränare tro? Eller går Ante tillbaka till J-20? Klart är att det verkar bli högst lokal förankring på ledarsidan om man ser till de namn som nämns.
Kommentera

Frella: Det är bara !4 dagar kvar ! sen är det stängt. Ny tränare först.. sen spelare, tiden går fort.
Kommentera

Ambroo: Tänkte säga det som en del med mig tänker men inte sagt:
Jag är schkeptisk till Tommy som tränare.

Känns som vi lika gärna kunde ha haft kvar Ante,

Jag har nollkoll på Tommy men det får man väl räkna med att Nubben har.
Känns som allt står o faller med en man som måste trolla med knäna för att lyckas.

Tommy/Ante får bli vår dynamiska Duo.

Kommentera

Hahl Bundy: Jag vet inte hur läget ser ut och har ingen aning om hur resonemanget går, men jag kan omöjligen tänka mig att man lyfter ut Ante ur tränarkonstellationen. Helt otänkbart. Däremot kan det ju vara diskussioner kring det tredje namnet.
Kommentera

Knylan: Ja jag har svårt att se att Ante får lämna.
Kommentera

Hahl Bundy: Man läser vad Perra sa, skulle vara kul att veta sanningen on Timrå, hos klubben ligger nog många hundar begraven.

Hur skall denna stora (lilla) klubb kunna vända detta, undrar man,Timrå ik mår inta bra.

Kommentera

Hur blev det med Pavel Brendl? Tecknade inte han korttids kontrakt?
Kommentera

Jag tror vi kommer få se en taggad Bremberg ikväll...
Kommentera

TRL: vet inte men det går inte skit bra för honom iaf

11 2 3 5 6

matcher               m                     a                      p                 utv

Kommentera

Nybbe:

De tro ja å.

Kommentera

Åkerman till Tyskland. Törs vi gissa för ganska mycket pengar?

Kommentera

Dream Team: Crash! Boom! Bang!
Kommentera

ingen erixon i år. 

han kör på i ahl som väntat...

Kommentera

När Åkerman drog till LHC i somras så ersatte Kölner Haie honom med André Lakos. Nu återvänder ju som bekant Åkerman till samma klubb vilket gör att Lakos får minskat förtroende och har möjlighet att söka sig till en annan klubb. 203 cm österrikare som ändå gjort 2+14 på 27 matcher skulle jag inte ha något emot. Man får ta vad som finns. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Ja han kan komma.
Kommentera

Den ratade f.d. Timråspelaren Daniel Corso gjorde alldeles nyss sitt 10:e mål för sitt Minsk mot AK Bars. En sån spelare hade inte varit helt fel att ha...
Synd att han inte riktigt passade in i Perras spelfilosofi.

Matchen visas f.ö. På Viasat Hockey just i detta nu.
Kommentera

ÖstrandsNisse:

För övrigt ser det ut som att Mäkiaho blir Free Agent nu ,  med reservation för mina något bristfälliga finskakunskaper.

Kommentera

ÖstrandsNisse: Äh gör som jag o sitt ner snorgåt o tänk på din ungdom o sippa lite pilsner o rödtjut o lyssna på den här.

Buhuuu schkål!

Kommentera

Hahl Bundy: Jag har kommit fram till att det verkar vara fult att göra poäng i Timrå. Corso, Vampola, Hirschovits och det senaste ryktet Murley. Kan det vara så enkelt?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Kan Du på ett enkelt sätt  förklara för mig vad Perras spelfilosofi var.

:-) . Kan det vara så att Tommy A. har någon joker att plocka fram från det han var tränare  hos Töva Tigers som kan gå in bland Timrås backbesättning ? 

Kommentera

« · 1458138 · »