ÖstrandsNisse: Kan Du på ett enkelt sätt förklara för mig vad Perras spelfilosofi var.
:-) . Kan det vara så att Tommy A. har någon joker att plocka fram från det han var tränare hos Töva Tigers som kan gå in bland Timrås backbesättning ?
ÖstrandsNisse: Äh gör som jag o sitt ner snorgåt o tänk på din ungdom o sippa lite pilsner o rödtjut o lyssna på den här.
Buhuuu schkål!
ÖstrandsNisse:
För övrigt ser det ut som att Mäkiaho blir Free Agent nu , med reservation för mina något bristfälliga finskakunskaper.
När Åkerman drog till LHC i somras så ersatte Kölner Haie honom med André Lakos. Nu återvänder ju som bekant Åkerman till samma klubb vilket gör att Lakos får minskat förtroende och har möjlighet att söka sig till en annan klubb. 203 cm österrikare som ändå gjort 2+14 på 27 matcher skulle jag inte ha något emot. Man får ta vad som finns.
Redigerad kommentar
TRL: vet inte men det går inte skit bra för honom iaf
11 | 2 | 3 | 5 | 6 |
matcher m a p utv
Hahl Bundy: Man läser vad Perra sa, skulle vara kul att veta sanningen on Timrå, hos klubben ligger nog många hundar begraven.
Hur skall denna stora (lilla) klubb kunna vända detta, undrar man,Timrå ik mår inta bra.
Ambroo: Tänkte säga det som en del med mig tänker men inte sagt:
Jag är schkeptisk till Tommy som tränare.
Känns som vi lika gärna kunde ha haft kvar Ante,
Jag har nollkoll på Tommy men det får man väl räkna med att Nubben har.
Känns som allt står o faller med en man som måste trolla med knäna för att lyckas.
Tommy/Ante får bli vår dynamiska Duo.
Andersson och Nubben håller inne, medans Sjödda inte vill lämna Valbo. Tråkigt med den sistnämnde. Lite Tommy Tommy alltså:
Redigerad kommentar
DJ Hemp: "Världen går inte under för att ens favoritlag inte spelar i ens favoritserie."
Du garderar dig för Sundsvall Hockeys uttåg ur Allsvenskan ser jag.
Redigerad kommentar
erathoo:
Detta måste vara ett skämt eller ???
Yttligare en i föreningen som ska ta över tränarsysslan.
Det är väl TJ som har bestämmt detta så allt blir inom familjen TIK.
Fy f...n säger jag !
mikenomad: Håller faktiskt inte med. Sviter är sviter, såväl positiva som negativa. Det räcker med att LHC spöar oss en gång för att det där psykologiska övertaget ska vara bortblåst.
Jag tar gärna Modo med mig i Lilla SM. Visst, det blir fruktansvärda matcher rent anspänningsmässigt, men...samtidigt, Jiiiisös. Där kan vi snacka om 'Slaget om Västernorrland'. Jag är inte heller säker på att dom är starkare mentalt än LHC.
Låt oss se om dom har sin 'nu rushar vi upp på slutspelsplats innan vi åker kanonkula ner genom tabellen'-period som dom brukar ha den här tiden på året, eller om dom kan äta sig uppåt. Jag skulle tycka att det var mysigt om dom hade det förstnämnda. Timrå måste ändå rätta till en hel del saker innan kvalet. Lyckas man kommer man sannolikt kunna undvika att gå i samma fällor som man gjort tidigare. Då blir det intressant.
Hahl Bundy:
KS blir en fest jämfört med det vi upplevt sedan oktober. Sedan om det blir a´la en spritfest i Vivsta med polisutryckning, fyllecell och efterföljande misär eller likt en galakväll på öfvre Haga återstår att se. Men nånting händer iaf, nerven är åter vilket åtminstone till en början lär kännas uppfriskande. Men risken för överförfriskning är väl överhängande...
DJ Hemp: Har du rippat det jag skrev på Jimmys blog igår? =)
Citerar mig själv:
"Av någon anledning känner jag mig mer positiv nu än på länge. Att det blir KS står helt klart, och det har det egentligen gjort länge men jag har som så många andra levt på hoppet. Hoppet att man ska vinna nästa match, fast det hände inte… men nästa match då?, nehej inte vinst då heller osv osv osv i match efter match, omgång efter omgång.
I och med KS får vi iaf spela viktiga matcher, matcher som är spännande, matcher där varje poäng kan vara liv eller död. Betydelsefulla matcher har vi egentligen inte spelat sedan omgång 10 ungefär, efter det var vi ohjälpligt avhängda.
Men i KS kommer vi spela matcher som är viktigare än några andra på flera år, jag skulle vilja påstå att inte på 4 år har TIK spelat såhär viktiga matcher. Det som hände för fyra år sedan var direkt avgörande semifinal match mot HV71 (2008-04-03 Timrå IK – HV 71: 1-2), som Timrå tyvärr förlorade.
KS kommer bli en nervdrypande batalj som jag hoppas vi går vinnande ur!"
För att spinna vidare så några andra anledningar till att jag är positiv är att jag faktiskt tror att vi kan knipa en andra plats i KS. Ioch med det har vi fått inte lite mer pengar till föreningen och lite av en nystart inför nästa säsong.
Jag ser enbart fram emot kvalserien med tillförsikt. Tycker att det ska bli hur kul som helst. Äntligen! Matcher med mål och mening. Inte dessa meningslösa kvartsfinaler och ingenmansland. Sedan om Timrå IK åker ur, ja vad fan, allsvenskan är inte så tråkig den heller. Det är inte som förr med ökenserier som division 1 norra. Ungefär som superettan i fotboll, en inte alldeles ointressant serie. Och nu spelar Giffarna i allsvenskan, Dragons är ett sedan länge etablerat elitlag med två SM-guld på kontot, Granlo BK kommer att spela i elitserien i innebandy till hösten. Sundsvall är ett av landets absolut bästa idrottsdistrikt. Kanon!
Lägg ner all fjollångest alla ni som känner så. Det är bara löjligt. Världen går inte under för att ens favoritlag inte spelar i ens favoritserie. Saker är under ständig rörelse. Ingenting är riktigt konstant. Glöm aldrig det. För övrigt är TIK ännu kvar i elitserien.
Amen.
Kommentar på Mr Madhawk om Murley:
ÖstrandsNisse: Ja vad ska man tro?
Nä det var sopan Perra som låg bakom det där.