1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590983 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1458687 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12
Ambroo: Sanny tar en tröja 7 dagar i veckan!
Kommentera

glenninski: Ja det är ju en stabil målvakt helt klart men kan bli svår att få hit. Den här då? Verka ju ha utvecklats mer sen han va i Frölunda.
Kommentera

Gorkyman: Ja, Nittymäki har ju varit en dröm att få se i Timrå de senaste två säsongerna. Men en 31-åring med konstgjord höft (om jag tolkar den Bing-översättningen korrekt) låter ju mindre bra. Börjar nästan hoppas på en målvakt typ Peter Budaj istället om vi lyckas klamra oss kvar i ES ett par säsonger till.
Kommentera

Kanske Schnabel kan komma loss och tacklas lite i kvalserien? :)

Kommentera

Gorkyman: Jojo jag skulle resa en staty av Nubben om denna anländer innan sista Januari :-P
Kommentera

Hahl Bundy:

Rönnqvist är väl tveksam till allt som öht har med Timrå IK att göra ?

Kommentera

Boork, Rönnqvist o Wikegård är tveksamma till Tommy. Boork känner honom väl.
De anser att Slettvoll vore perfekt för oss.
Kommentera

Hahl Bundy: Fan de går bra nu!

Kommentera

Jäklar anåda va kul de ä me håkky.....å bättre blir'nä!
Kommentera

Patrick Polly: Du skriver i dagsläget. I dagsläget har han inget av det du nämner senare.
Kommentera

Att laget nu börjar visa åtminstone lite linjer i spelet, BÅDE vad gäller anfalls- och försvarsspel, känn på den!!!1!, borde vara positivt trots förlusten. Att vi torskar nu känns inte oviktigt såklart men fokus hädanefter bör inte ligga på att vinna matcher till varje pris utan att hitta ett eget vägvinnande spel. Ett spel vi kan känna oss trygga i. Sedan måste samtliga spelare (Linkan givetvis undantagen) inställa sig i ledet och vara villiga att ta kampen varje match. Det är på det viset vi kommer att kunna vinna mark i kvalserien.

Kommentera

Dream Team: Ärligt talat, har inte kollat ovanför KS strecket sen omgång 12. Så jag har faktiskt ingen aning om hur det ser ut ovanför oss. Har nog aldrig haft så dålig koll förut...
Kommentera

Antero Nittymäki. Börja bygga bakifrån
Kommentera

Ambroo: Lismaren har iaf tidigare visat Timråhjärta.

Självklart kommer inte Sanny att komma hit, men som han spelade när han lämnade och den relation han hade till klubben då, ja det är precis en sån spelare vi behöver idag.

Kommentera

Kongo: Ända man såg han sitta i båset med bakvänd hjälm under en match,så förstod man viken han var....
Kommentera

Patrick Polly: Samma här. Men först nu la jag märke till hur den övre halvan faktiskt ser ut.. :)
Kommentera

Patrick Polly: Vad ska vi med den där lismaren till?
Kommentera

Dream Team: Har ärligt talat tappat intresset för ES generellt när det går som vi går.

I vanliga fall tappar jag intresset för ES när Timrå åkt ur slutspelet, men nu kom det betydligt snabbare än så...

Kommentera

fredriko74: Sanny vore inte fel att få tillbaka i dagsläget, säg att jag bjussar på en Calzone också!
Kommentera

Jag måste bara få sticka in i debatten vad otroligt jämn elitsierien är. Det skiljer alltså 14 poäng mellan Skellefteå på förstaplatsen och MoDo på den tionde. Det är bara vi som sticker ut! Vilket jäkla sär-gäng man håller på! :)

Kommentera

Nu är jag framme i Karlstad. Ska försöka övertala fimpen (sanny lindström) om jag ser han att komma tillbaka. Kan muta med en Vesuvio på kebab house Timrå.
Kommentera

Frella: Jepp, och Mackan går väl in på mitt "attityd-konto". Micke Lind och Robban Carlsson skulle bara bli bättre, så visst fanns det potential hos rätt många av våra spelare. Precis som nu alltså! Det är bara det att dom inte visat det fullt ut ännu.... eller nåt!
Kommentera

Kongo: Indeed
Kommentera

Hahl Bundy: Fler spelare med ES-rutin har vi väl iaf. Ett mer chansartat spel med AS-backar vana ett annat tempo borde kunna gynna våra vattentrampare Pärssinen och Bremberg? Friberg bör ges mer ytor för det spel han vill spela.
Kommentera

Nybbe:
Varför skriver du om Murley till mig? Han är ett svin som inte förtjänar att dra på sig en rödvit tröja eller hålla på med tävlingsidrott.
Kommentera

Nisse:
Fel, det finns spelare som brinner för idrotten.
Kommentera

Ja ja vi vet alla vad vi hade sist i KS. Vi vet alla vilket värdelöst gäng vi har i år.
Frågan är: Vad har vi för positiva egenskaper att fixa kontraktet i år? Vad är det positiva som vi kan ta med oss in i KS? Sluta att uppehålla er med det negativa det vet vi ju redan.
Nu tänker vi "Positive Waves".

Vi kan väl försöka i allafall? Vi behöver inte bryta ner varandra i depression mer än nödvändigt? Snälla?
Kommentera

Dream Team: Vi hade ju även Matthiasson, Lind och Robban på den tiden. Dessutom hade vi kaptenernas kapten i Håkan Åhlund.
Kommentera

Dream Team: Precis, now we are talking.
Kommentera

Nisse: Ja nu ja efter våran generositet.

Men som sagt huvudsaken är att Linköpings plats står orubbad. Det är det tryggaste med den här soppan.
Kommentera

Kongo: Kolla på killen som går in och gör sitt jobb varenda match,vet ni vad han heter.. MURLEY..vilket oerhört jobb han gjorde ..på tv`n såg jag honom 2ggr  tror jag!!!! tror att det var vid utvisningarna.

Kommentera

Nisse: Verkligheten som den såg ut våren 2002, var ju, förutom att Henrik Zetterberg fortfarande spelade i laget, att vi hade en drös spelare som hade varit i klubben under flera säsonger och säkert hade ett rätt stor Timråhjärta. En spelare som Per Styf, som då var rätt så färsk i klubben, hade ju redan här, med sin attityd och vilja att vinna matcher visat vägen litegrann. Ska ni ta oss så ska ni minsann göra det med att kämpa ner oss. Attityd var ordet. Vi hade ett skridskoskickligt lag, vi hade en grym målvakt plus då att tröja #20 inte hängde i taket. Nej, det var inte lätt att spela ur oss ur serien med de egenskaperna i laget.

Fan, nu blev det helt svart här när någon drog ner rullgardinen. Vilka spelare i laget ska plocka fram dom här egenskaperna nu?
Kommentera

Modano: Vän dig. Efter Hagos återstående 3 år ska han få delad tränarsyssla med Huss och Jesper Jäger. Gilla läget!
Kommentera

Kongo: det finns generellt bara en sak som hockeyspelare brinner för  -  lönekuvertet.
Kommentera

Anonymous:Ändå ligger dom på slutspelsplats och har 21 poäng mer än oss. Det kan väl inte bara vara tur för dom och otur för oss ?
Kommentera

Nisse:
Om du kört fast och är bänkad i ett annat lag, kan du brinna för sporten och vilja till Timrå. Jag tror det är sånna spelare Nubben menar. Sen behövs det även 2-3 professionella legoknektar med spetskompetens.
Kommentera

Nisse: Är väl bara att titta på DIF i tabellen, inte är det ett topplag som nyss tog tre poäng från oss.
Kommentera

Challe, Nygårds och Nubben i samspråk på DIF-matchen, Jönsson-ligan som har en plan? Klarar sig inte SSK till play-off kanske de har några inressanta spelare att ta in.

Kommentera

Dream Team: Glöm inte bort att Dif var dåliga, erbarmligt dåliga ovh vi var sämre. Dif hade väl en del hyfsade spelare borta, javist även vi hade ju våra toppar borta som, Jocke, Riddervall, Granath och Torp. Obs Ironi. Det jag börjar irritera mig på är snacket om att spelare med hjärta skall in som vill spela med Timrå i kvalserien. Vilka då ? Vad finns för underverk på marknaden som väntar på att få komma till Timrå? I min värld finns det bara två stycken, och dessa är helt omöjliga att få, Z och Lander.
Kommentera

Nisse: det är nog för att annaas måste man istället döda kedjan med Jonte o pärssinen det syns ju att dom mer behöver tex A Larssons fart än Hagos nästan  stillastående åkning...

o när Nubebn blev sportchef sent om sider så var markanden redan så otroligt tunn att det blev Molinder o co o nu skriver ju också andra lags sportchefer under på det faktum att marknaden i stort är död såväl M Näslund  som Växjös H evertsson har ju uttryckt detta nu..

Så Nubben har getts otroligt dåliga kort på hand kort som skapades med de många second el tom. third hand värvningar som gordes i våras..samt att tränarbytet skulle gjorts betydligt tidigare...

Kommentera

Nisse: Vinst eller förlust känns faktiskt betydelselöst som läget är nu. Absolut, det är såklart positivt för laget att vinna matcher för att om möjligt få en gnutta självförtroende innan kvalserien börjar. Samtitigt startar samtliga lag på noll där. Allt som hänt innan saknar betydelse. Lätt sagt månne, men ett faktum är ju att det är så.

Positivt från kvällen: Som dom sa i studion, att vi under den första halvan av matchen vågade hålla pucken inom laget och inte bara slänga iväg den på chans. Då skapade vi också målchanser. Vi hade t.o.m tryck på DIF under långa stunder.
Återigen skapar vi målchanser. Synd bara att vi känns så nakna när vi nästan helt saknar målskyttar. Friberg kan ju inte göra allt liksom.

Kommentera

Bremberg Hagos två jävla kärringar som kan dra åt HELVETE !
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det är inte bara Bremberg.  Molinder och Motin också. Är det verkligen karaktärsspelare som vill offra armar och ben för Timrå i en elitserie ? Nubbens gloria falnar i all fall betänkligt i min bok, men dom kanske bara maskerar sin form på order av Nubben. Vem vet. Apropå Hagos, varför skall dom döda Friberg också med att låta han spela med Hagos.
Kommentera

RED DEVILS: Ska jag vara ärlig så blir jag uppriktigt sagt förbannad när jag ser karln. Hur tänkte du där Nubben? Totalt menlös spelare.
Kommentera

ÖstrandsNisse: fult att göra poäng i tik... Så här ligger det till, ingen vill spela i tik med ledningen som har varit och till viss del är, så dom som lyckas göra mål och är het på marknaden tar alla chanser dom får för att lämna det sjunkande skeppet.

Brember är nog pålägg bort han också, får man hoppas när man ser hans speed och angagemang vid intervjuer!

Pisspotta sa jag, Bremberg.

Kommentera

superfalle: Jag menar bara att dessa herrar uppenbarligen gör mycket poäng i Timråmått mätt. Men visst, Corso och Vampola alla dagar i veckan.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag tolkar dina ord som att du anser att hirsovits och murley gör ett bra jobb för pengarna ? Känns lite irriterande att dessa namn ens nämns i samma mening som corso och vampola . En skymf
Kommentera

Nisse: Han slängde en blick på mig när jag gick förbi Manhattan senast.
Kommentera

En fråga till alla här inne på HS. Hur många av Er har Nubben ringt utifrån att han " tittar på allt" ?
Kommentera

« · 1458687 · »