1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590988 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1458687 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12
Ambroo: Sanny tar en tröja 7 dagar i veckan!
Kommentera

Inser Nubben alavaaret i situationen?
Kommentera

Knylan: Kanske kan vara något om han är billig :)
Kommentera

Knylan: Haha. Ja eftersom man gillar att ta in överblivna spelare sk skadat gods så varför inte fortsätta på den linjen. Sjukt om det skulle bli så, rädd
Kommentera

Knylan: Jag sätter min vänstra testikel på att Nubben jagar.
Kommentera

Knylan: Ross Lupaschuk sägs vara på väg bort. I päpä skulle han göra stor nytta.
Kommentera

Bragd-Birger: Det var en väldigt vågad vadslagning minsann. Nötterna ska man vårda ömt, de växer inte tillbaka. 
Kommentera

fredriko74: Nja, jag har inte för avsikt att operera bort kulan om jag torskar. Jag tänker mig att jag fortsätter bära den, men att den rent formellt tillhör Knylan.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag skulle nästan våga sätta min högra på att han lämnade då han redan gjort klart med klubb likt Flurran.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag kan inte sluta att fundera på om du har din högra kvar? Är du en storspelare?
Kommentera

Ambroo: Den där är ju SKITGAMMAL ju!! :-)
Kommentera

Ambroo: Vi får väl Jan-Axel istället...
Kommentera

Timrå Icon: Länka en låtjävel då!!1 !! 1
Kommentera

Ambroo: JÄVLA MODO! ..äckelmodo
Kommentera

Ambroo: " Jag kommer bestämma mig i dag eller i morgon"
" Modo är en klubb med fina traditioner och det vore en ära att få spela för dem"
"Det jag funderar på just nu är om familjen orkar med en flytt till. Vi ska diskutera det tillsammans"

Blir alltså modo om familjen går med på en flytt, jävla modo!
Kommentera

KORITFW: Den där versionen är värd en postum grammis.
Kommentera

Jontas: Du... Äh, jag skriver ingenting.
Kommentera

Ambroo: Haha, tänka sig att jag alltid ska få som jag vill. Först ville jag få Perra sparkad samma dag som han anställdes, tog ett tag men likväl foten. Och nu Lakos. Kan ge mig fan på att jag kommer få se Mikael Ahlén värvas tills nästa säsong också, en annan gunstling jag tror skulle kunna bli bra här. 

En gång i tiden så ville jag få Stefan Pöllä värvad också, mest på grund av namnet. Gick vägen det med.

Nu lär väl Lakos välja Modo men mina känselspröt är inte att leka med. Nästan i klass med Rövarns. Nästan.

Kommentera

Ambroo: Var inte blyg utan säg vad du tänkte
Kommentera

Jontas:

............................................________
....................................,.-'"...................``~.,
.............................,.-"..................................."-.,
.........................,/...............................................":,
.....................,?......................................................,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:"........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(....."~-,_..............................,:`........../
.........../(_...."~,_........"~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......"=,_......."-,_.......,.-~-,},.~";/....}
...........((.....*~_......."=-._......";,,./`..../"............../
...,,,___.`~,......"~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-"
............/.`~,......`-...................................../
.............`~.*-,.....................................|,./.....,__
,,_..........}.>-._...................................|..............`=~-,
.....`=~-,__......`,.................................
...................`=~-,,.,...............................
................................`:,,...........................`..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==``
........................................_..........._,-%.......`
...................................,<`.._|_,-&``................`

Kommentera

Jontas: Du lyckades knäppa iväg två länkar till ST om händelsen, trots att det för 45 minuter sen länkades till nyheten på officiella. Grattis!
Kommentera

Ambroo: Ledsen, brukar ha god koll vad som skrivs här med tydligen inte idag.
Kommentera

OK. Andersson klar. Min uppfattning är fortfarande att vi måste få in fler lokala spelare i truppen. Det finns ingen själ, inget hjärta i truppen. Oscar Johansson, Mats Hansson, Crippe, Moe m.fl ... Lokala kända namn som borde spela här.
Kommentera

Ambroo: Njääää. Jag besudlar helst inte min dator med sån skitmusik ;-)
Kommentera

Är det nå´n som egentligen vet hur det står till med Timrås ekonomi? Jag tror att vi har dålig ekonomi men långt ifrån konkurs.
Kommentera

The Fat Bastard: Sebastian Lauritzen med utgående kontrakt borde Timrå också locka hit om vi klarar oss kvar.
Kommentera

Andre Lakos, Anders Eriksson och Jan-Axel Alavaara... sen ser det stabilt ut på backsidan...
Kommentera

och Ryan Miller i målet :)
Kommentera

Knallen: Det där har väl TJ nyss kommenterat. Typ att den inte är bra men att de har koll på läget. Som du antar alltså. Sen hur mkt skönmålning det är är en annan sak...

8lizzard och TRL: Tack! Jo, jag har en kollega som är AIK:are som ger samma bild som er alltså. Lutar åt att Stockholmsfixerade sportjournalister är lite enögda mao. Nyström t.ex hävdar ju att TIK är SÄMRE nu jmft med under Perraz....
Kommentera

Om de har planer på att bryta med Murley så skulle jag inte ha något emot om de plockar in den här brynäs-föredettingen...
Kommentera

TRL: Ska vi värva från SM-Liiga lär det väl i första hand handla om spelare från HPK, Ilves och Saipa.
Kommentera

mikenomad: haha Nyström, vilket pack. Perraz hade iaf fler spelare som kunde göra poäng att leka med. Nu ser man ju iaf ett grundspel, Vampen hade mått bättre med Ante helt klart.

Nu har vi grundspel nu MÅSTE nubben göra sitt jobb.
Kommentera

Frella: Du menar för att de ligger sist? Nja, jag är inte så säker på det. Behöver inte vara så svårt att plocka spelare från den övre halvan heller. Finns spelare i varje lag som kommer och går och som nöter bänk och är överflödiga osv... Dixon ryktas ju vara på väg bort så vad säger att man inte kan försöka locka till sig honom? Visst, det är väl kanske inte så lockande att välja Timrå i dagsläget men å andra sidan tar inte serien slut och ett korttidskontrakt kan vara en lösning. Tror det sporrar många spelare att försöka hjälpa ett lag att överleva också.
Kommentera

NikkiNine: Perfekt med en defensiv center, för att balansera upp vår i övrigt offensiva slagsida. Mäktiga 0+4 på 34 matcher!

Jag hoppas att Nubben inte fegat ur nu, utan laddat på med minst två år. Jag tippar på 'Kontraktet sträcker sig över säsongen 13/14'. Hur många emot?

Kommentera

NikkiNine: Rolig den där Robban

"När chansen och möjligheten dök upp tvekade jag inte en sekund. Frölunda tillhör toppen i svensk hockey,"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/frolunda/article12571563.ab

"Du har alltså inga planer på att be Frölunda släppa dig så du kan söka dig till en annan klubb?
- Nej, nej. Jag är bara 24 år och tycker att jag utvecklas. Dessutom är det en sån jävla glädje här."

"- Jag har inte ens funderat på att flytta på mig, säger den ständige inhopparen. "

http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2611403/lindqvist-gor-inte-som-koivisto

Och nu är hen tydligen klar för timrå - som han lämnade.....
Kommentera

Andre Lakos kan vi nu glömma iallafall...
Kommentera

Klar för Vienna Capitals
Kommentera

Ang linquist: vi behöver bredden... garanterat snabbare än hagos...
Han är väl skaplig defensivt o det behövs juh. Vi har väl gjort 5 mål på hv hemma i eon o ändå lyckats förlora... så välkommen tebax!
ang fjolårets soppa o årets kouvisto utalande så skiter jag i vilket... vem faan VILL spela i timrå just nu?

Tränaren är nog inte dyr... vilket är perfekt nu.
Att han verkar strategiskt lagd passar bra då flera spelare verkar ligga lite back på spelsinne kontot.
Kommentera

Blizzard: Bara att hoppas han tillför laget energi. PP back av god kvalite måste in innan fönstret stängs också. Sen en spetsforward. Målvaktssidan är deffinitivt i behov av en uppdatering också, tråkigt bara att man är längst ner i kassakistan och letar pengar. 
Kommentera

Glen Morangie: 10 mot 1 att han skadar sig ikväll. :)
Kommentera

söder över: Snabbare än Hagos, och kommer nästan upp i hälften av dennes poängsnitt. Som sagt, det känns stabilt att äntligen få in lite defensiv på centerposten.

Nu skulle man bara vilja trejda Larsson också, den lille blålinjefiskaren.

Kommentera

Hahl Bundy: Haha...jag sätter inte emot. Outgrundliga äro Den Store Nubbens vägar. Jag fattar inget. Men så är jag ju inte SC i Timrå IK heller....

Aja, blir väl kanske bra det här.

Kommentera

Bragd-Birger: Larsson är ovärderlig i dagens TIK, den klart bästa forwarden.
Kommentera

mikenomad: Det är inte meningen att vi ska begripa, fråga BB.
Kommentera

Michael90: Nja, jag vet inte. Jag har svårt för centrar som åker utanför egen blå.
Kommentera

Bragd-Birger: Ha ha du är på G?
Kommentera

« · 1458687 · »