Jag är positivt inställd till en värvning av Åkerman.
Varför? Vilka alternativa powerplay-backar har vi i truppen?
Edb:
1) Hagos är en utpräglat defensiv center och har presterat efter det. Jag tror han blir nyttig i Kvalserien.
2) Förstår du hur dyrt de skulle vara att riva hans 3-års kontrakt?? Det är inte bara att riva ett kontrakt rakt av om du nu trodde det...
Berglund: "In med en klassmålis. 3 klassbackar och 2 classcentrar, 2 snipers och några brunkare"
Ja, det låter billigt och bra! Passar ju perfekt ihop med den ekonomiska situation vi befinner oss i...
Redigerad kommentar
Nästa år , oavsett serie (hemska tanke)
Är de ju en fördel om lagbygget börjar med defensiven
lägg krut på
1 . Förstamålis som kan vinna matcher
2. En / två Klassback
3. En offensiv spetsfemma
Fyll på med unga hungriga spelare + egna juniorer
En lösning som inte behöver kosta skjortan
LW: Ladislav Nagy C: Michael Nylander RW: Jusaj Kolnik
Då har vi en första femma som kan prestera lite i kvalserien, sen kan Hagos å grabbarna spela defensiv tråkhockey....
Om vi ska kicka alla spelare som inte presterat blir det på sin höjd en dryg femma kvar. Blir lite svårt, kanske. Nu har vi ju kickat tränarna i stället. En ganska klok åtgärd, i o m att spelet kukat ur fullständigt. Vilket så klart går hand i handske med spelarprestationerna. Det är som bekant ganska sällan så att spelarna gör ett kanonjobb samtidigt som det ser ut som bajs på isen.
Sen vad gäller Haggan så ska ha vara en defensiv center. Som sådan är han kklart funktionell. Har han ens varit inne på tvåsiffrigt bakåt i 5-5?
Däremot ska han inte ha en sekunds speltid i PP, eller centra en femma som är tänkt att passera motståndarnas röda.
Det som är ännu finare med att kloten tar Murley är att det öppnas upp för spelare utanför EU, Anton med sitt stora Timrå hjärta gör en liten isättning på Timrås konto och nubben tar hit Bryan McCabe på backen, tillsammans med kalle Fiolen Koskinen som blir så sugen på spel i Timrå. När kalle återvänder till Örnen Vaknar Timo till och blir helt plötsligt den Timo vi vill se. bara för att pappa Kalle är tillbaka.
Då målas det upp så stort i alla tidningar så Sebbe tänker, kan Kalle så kan jag. Lindbäck hakar på i rena farten, med Pääjävi i hasorna.
det vi trodde skulle bli kval blev helt plötsligt en 8e plats och ett slutspel, då AIK, Modo, Linköping vek ner sig totalt i slutspurten.
Timrå får lotten Brynäs, som dom tar med 4-0 i matcher pga att Jonta skickade på Järnkrok en open ice i första matchen och Järnkroken kom alldrig tillbaka.
Sen står Hv71 på tur, med sin spets borta pga förslitnings skador Jukka och Johan spelar i match med sprutor och rebn vilja men det håller inte. timrås revanch lusta gör att dom tar det i 4-2 i matcher. I finalen står Färjestad och väntar, som har tagit in Perra som ass tränare inför slutspel.
det blir en tuff uppgift för Timrå, men Ante driver på sina herrar och i en 7e avgörande så kliver slutspelets poängkung Max Friberg fram och gör hattrick. 5-2 slutar matchen och timrå står som ett mirakel som segrare.
superfalle: Ja man kan säga att han är min släkting, han tvättar min bil, han äter upp mina chips, han skottar uppfarten på min tomt... Mer släkt än så är vi inte.
Men om inte du klipper dina ögon bryn så kommer du se ut så här, å då kommer du inte så nått.
Berglund: Tycker du fortfarande att Granath ska vara kvar? Ska kandidera som ny sportchef när Nubben hivar in handuken. =)
Skön 3a ikväll!
diffe: Tänk om Nubben landar Nyllet som center mellan Bremberg och Friberg...
Munvatten
Ambroo: Riktigt kul att se en match med Timrå där man åker skridskor, stänger mittzon, checkar aggresivt , snabba uppspel och uppspel med 2pass in i offensiva zon,
Det har jag inte sett hittills sedan första matchen mot Frölunda ifjol innan rolandzz satt prägel på laget.
Tur Torpet fick göra mål, hans agerande vid HV´s båda mål är inte acceptabelt.
Kul att få se Timrå IK igen, även om det nu var en tillfällighet.