1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588956 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1505584 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen:

Spets såklart, det har han sagt tidigare.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Tror att 2 av 4 håller riktigt hög klass!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jävla Modo, äckelmodo!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Tycker Frellas inlägg känns rätt aktuellt. Det finns nog anledning för Modoiter att känna oro, de är på samma väg som vi var på för några år sen. Tack och lov har vi styrt upp skutan, förhoppningsvis i tid.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Hursom Modo kan kollekta in Guldet redan nu. Grattis äckelrövar...

Vi satsar ohotat på 11:e platsen... så när som på ett lag som konkurrerar.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Vad gäller deras lagbygge så spretar det i vanlig ordning. Även om trion Nagy, Öberg och Påhlsson är vass. De två sistnämnda har bra profil med anknytning till klubben. Nagy också iofs även om han är mer av en legoknekt. Påhlsson kan nog bli för dem vad Hagos är för oss...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad:

Haha, Påhlsson en ny Hagos? You wish!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Så det du menar är att Modo inte har börjat styra upp sin skuta?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Gäsp: Snedseglare.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Marcus Nilson kan tydligen hamna i Rögle ist.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: och köplunda sliter i Goren.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Tar du inte i lite nu? Förra säsongen hade vi 20 poäng upp till laget som slutade på 11:e plats (och åkte ur), i år ställer vi upp med ett betydligt svagare lag. Jag tror att plats 11 blir ganska svår att nå.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

ante08:köplunda... fortfarande?

tror nån är lite arg över att inte få behålla honom

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Gäller att sikta högt! Inget fel med det hehe
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle: Vad har för 1a center?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
73Sjöbba: Vad vi har för 1:a center? Vi har väl ingen? Inte en 2:a heller och knappt en 3:e.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Vilka som lämnat anser du de är som gör att vi är svagare i år ?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Tror att Alexander Larsson har potential att bli en förstecenter.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

superfalle: Med tanke på det vi idag ställer på isen så anser jag att laget blivit försvagat då följande spelare lämnat laget: Murley, Bremberg, Pikkarainen, Vampola, Halonen, Torp och ja, tom Granath. Att jag räknar den sistnämnde som ett "tapp" beror helt enkelt på att jag anser att vår nuvarande backbesättning ser helt förskräckligt värdelös ut.

Den enda spelaren som egentligen förstärkt laget är väl crippe och hans status får man väl sätta ett ganska rejält frågetecken över. Vi har inte värvat starkt på en enda position än och vi verkar redan vara panka. Nu är väl laget inte direkt spikat så man får väl hoppas på att det blir bättre...eller nåt.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: haha ja visst och kanske att Hagos slutar topp 10 bland elitseriens poänggörare?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Ursäkta mig, vår målvaktssida har naturligtvis förbättras också. Från allsvensk standard till kvalseriemässig.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Sterner och Friberg kommer 1 & 2 i poängligan när slutspelet drar igång.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle: Murley, Bremberg, Pikkarainen, Vampola, Halonen, Torp och ja, tom Granath.

Tänk vad olika man ser på saker, Murley, Bremberg dom var bra i kvalet annars så var det så man ville stena dom efter match. Vampola, ja han var en spelare av rang det håller jag med om. Pikkarainen var inte heller nått att lägga pengar på. Torp en förlust, halonen tack o bock. Granath är en dussin spelare.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Gör Påhlsson mer än 20 poäng eller kommer upp i 10 mål då blir jag rejält förvånad. Hans rutin och defensiv kommer att betyda mycket och han lär säkerligen tillhöra topparna i boxplay.

Edit: Nån frälsare kan han väl knappast ses som?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

diffe: Ja ingen av dom var någon succé men jämför man med det vi värvat så tror jag inte att någon kommer att överglänsa sina efterträdare. Det är ju svårt att jämföra en "efter"-bild och en "före". Vi har en betydligt billigare trupp men vi har INGEN som är kapabel att göra det Bremberg gjorde i kvalet och ingen som kan förvänta sig att producera som Murley gjorde.

Detta faktum kommer förmodligen att göra kommande säsongs kvalserie till en mycket tråkigare historia om vi nu inte skramlar fram en slant så att vi kan göra någon panikvärvning mitt under säsong.

Frågan är inte om vi kan klara plats 10, frågan är om vi kan undvika Vilda Väsbys rekord från 86/87...och det är nästan inte ens ett skämt.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Ambroo:

Var har jag sagt att han är en frälsare? Men att jämföra honom med Hagos är ett hån mot Samme. Han kommer definitivt inte göra massvis med poäng, men han kommer göra jobbet, varje dag. Är dessutom rätt så säker på att han plockar ut betydligt mindre i månaden än Hagos.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie: betydligt mindre? Vad får dig att tro att en ex NHL-spelare som kan välja vilket europeiskt lag som helst väljer att spela för småpengar i Modo? :)

Kom igen nu.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:

Som vanligt häver du ur dig saker om Modo utan att ha tillräckligt på fötterna.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: och det är...?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:

 

Han säger själv i intervjun att det bara var Modo som var aktuellt utanför NHL. Att han kunnat tjäna bättre pengar någon annanstans, men det var aldrig aktuellt. Självklart spelar han inte gratis, men samtidigt törs jag lova att han spelar en bra bit under sitt eget marknadsvärde.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie: och du som har all "inside" på Modo, kommer Nordgren också spela "en bra bit under sitt marknadsvärde"? :D

En bra bit under Påhlssons marknadsvärde...vad är det? Vad hade han fått i Ryssland? Hagos har väl ca 150k hos oss, vad tror du ni betalar för Pålsson? Och innan du ropar att Timrå IK är så otroligt dumma som betalar så "mycket" pengar för en sopa så kan man väl, förutsatt att siffrorna från 2009 stämmer, räkna ut att Sundqvist och Ove Molin hade ca 120k, att Tobias Viklund hade ungefär lika mycket i Frölunda, att Bjurling hade mellan 100-150k i Södertälje...det är klart att Samuel Pålsson torde ligga i dom trakterna också. Minst!

Eller tror du på fullaste allvar att kärleken till Modo är värd 100-150k i månaden? Jag tror att Pålssons egentliga marknadsvärde ligger en bra bit över Hagos nuvarande lön och att det faktum att Pålsson lägger sig under sitt marknadsvärde, inte nödvändigtvis behöver betyda att han har mindre betalt än Hagos.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Vilken tur att Modo fick fem amorteringsfria år när det löste sig med Påhlsson.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:

Hade för mig att Hagos hade 200k i månaden? Men det spelar ingen roll, att få Påhlsson för samma peng alternativt lite mer än Hagos tar jag alla dagar i veckan. Det bästa på hela presskonferansen var ändå när en reporter frågade om Timrå varit aktuellt. Dom leendena från både Samme och Macke sa verkligen allt och lite till. :)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Jag jämförde honom ej med Hagos och var skriver JAG att du ser honom som en frälsare? Skulle tippa på att Samme hamnar nånstans i nivå med Pebben när han kom hem. Det kommer med andra ord att gnällas en del.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Sen kan man nog va rätt säker på att friberg och boyce kommer va bra mycket bättre i år också .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Tycker du ska lägga ner din översittarattityd. Dina åsikter är inte fakta.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

När presenterar Timrå vilka juniorer som ska upp i A-laget? Det har verkligen dragit ut på tiden.

Sedan undrar jag vad som händer med Erixon och Nordgren? Blir av eller inte?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Ja, frågan är väl vad man som reporter förväntar sig för svar på en sådan fråga eller varför man ens ställer en så dum fråga. Det lär ju aldrig varit påtänkt från Timråhåll (eller från någon annan ES-klubb helt självklart frånsett Växjö) att tillfråga Samme menar jag. Frölunda kanske såg sig ha en chans igen, men prioriteringarna för Samuel såg nog lite annorlunda ut nu än inför säsongen 2004/05.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Så du skämtade alltså inte då du menade att Alexander Larsson har potential till att bli en 1:a center? Alltså...då menar du en 1:a center i det lag vi har just NU då eller? Menar du i random elitserieklubb?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie: Du skrev:

"Är dessutom rätt så säker på att han plockar ut betydligt mindre i månaden än Hagos."


Och det var utifrån den kommentaren jag började diskutera. Det är väl klart att man hellre har Pålsson än Hagos, det är väl klart att Timrå inte kunde betala dom pengarna modo gav honom. Sen om du antyder att man borde ta åt mig av något sorts hån, det förstår jag inte. En dyr brunkare som Pålsson är väl det sista vi behöver.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Så har klubben haft sitt årsmöte och vi säger välkommen åter till Tommy Andersson, den här gången på en post som inte är lika mycket i fokus men ändå väldigt viktig. Lycka till!

http://blogg.st.nu/tikare/2012/06/18/timra-ik-vander-blad/

Också var det lite surr om de juniorer vi plockar upp:
http://blogg.st.nu/tikare/2012/06/18/fyra-kontrakt-klara-inom-kort/ 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle: I det lag vi har nu naturligtvis. Något annat vore ju helt irrelevant att diskutera.
Han växte ju rätt enormt med det ansvar han fick förra säsongen. Nu går han in i en ny säsong och har alla möjligheter att ta ett kliv till. Har inte svårt att se honom som en late bloomer.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen: Det är klart att man måste få ha ett eget sätt att se på saken men när du skrev att Larsson skulle kunna ta 1:a centerplatsen så tolkade jag det som ett hån. Det ska inte vara på det viset att han tar den platsen i ett Elitserielag. Det finns få allsvenska lag som skulle ge honom den rollen.

Larsson har haft tidigare möjligheter att ta steget, han har haft bättre förutsättningar att göra det också men det har han inte gjort. Om han ska ta det där "klivet" så är det ett ganska stort kliv. Han var ju för fasen en "late bloomer" redam när han kom till oss för två säsonger sedan. Det är klart att han har en plats i Timrå IK men jag har svårt att acceptera en verklighet där han är center i första.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Det är ju det som är ditt problem. Du tar allting personligt och hamnar i länga diskussioner om hårklyverier.
Du får tycka vad du vill om Alexander Larsson. Men det är ju lik förbannat så att han i dagsläget är vår förstecenter. Och att vi får in en ny verkar ju inte vara ekonomiskt möjligt.
Ju snabbare du inser det, desto lättare resa får du framöver.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:Crippe kommer göra mer nytta än Murley, säkert kommer han ligga i närheten poängmässigt också.

Hur många av de mål Murley gjorde var gjorda när motståndarna redan var på väg in i omklädningsrummet?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Kallar du det "hårklyveri" huruvida Alexander Larsson spelar i första linan eller ej? Ja din resa kommer att bli jävligt lättsam, det hör ju jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
diffe: Vi kan väl utgå från att ett mål är ett mål och att en poäng är en poäng innan vi börjar ha synpunkter på hur poängen kom till? Jag tycker också att Murley var en lat rackare på isen men han hade något som timråspelare sällan har, dvs. en förmåga att hamna i poängprotokollet.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
diffe: Murley vann trots allt poängligan i kvalserien. Så överlägsna var ni väl inte där, så att alla hans poäng var betydelselösa?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Men du tycker att dina synpunkter har ett värde innan säsongens börjat? Jag pratar om fakta, hur många matcher avgjorde Murley? Det är betydelselösa poäng åtminstonde 15 av dom. Visst i kvalserien var han bra. Men du gämför spelare i detta fall Murley m.fl mot dom som spelar i år.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
diffe: Lördagen den 5 mars 2011 gjorde han ett ganska viktigt mål. Det var väl ändå kvalserien som var viktig och där säger du ju själv att han var bra.
Kommentera

« · 1505584 · »