1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590555 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 14/15

« · 1617726 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15

Det är nästan sensationellt tyst gällande rykten om hur tränarsidan ska se ut måste man ändå säga. 

Det fina är att jag någonstans tror att man får fler påstötningar nu än vad vi fick under de sista åren i Elitserien. Skulle jag vara tränare god nog för de två högsta ligorna i Sverige så skulle jag nog vara bra mycket mer nyfiken på Timrå IK som förening idag än för några år sedan, trots att vi då var ett Elitserielag. Chanserna att skapa sig ett gött renommé är ju betydligt högre nu än vad det var för t.ex. Tomas Montén när han kom in. Att kliva in som färsk förstecoach och åka ur direkt, det skadar hans karriär väsentligt. Allt sattes på viloläge, även om han var assisterande i JVM.  

Därför så tror jag att man, precis som Nubben har sagt, har en hel del namn att jobba med. 

Kommentera

Kevin O Shea: Är du Jimmy Blixt, Björklövens sportchef? Känns som hans värvningsprofil. Laakonens senaste vettiga säsong var 11/12.
Kommentera

Knylan: Kan inte Janne Laakkonen vara någonting för nästa säsong? Har kattkräken råd att ha honom i rostern måste väl för sjutton Timrå också ha det.

En poänggörare av rang. Han dög inte senast säger ni - men han fick bara 6 matcher på sej innan han skeppades iväg och gjorde en poäng i snitt i SM-liiga.

Då var vi i elitserien, i allsvenskan skulle han duga gott! Och någon måste ju stå för rutinen bland alla juniorer.

Kommentera

Bigthelin: Vettefan...känslan var att det var lite bingo förra säsongen, att han stannade. Nånstans känns det inte lika skrälligt i år om vi får behålla honom, jag kanske misstar mig men något "Honom ska vi ha!!!" vet jag inte av att det basunerats från SHL-håll. Vore kanon att få behålla RP.
Kommentera

mikenomad: Ja genuint!
Inget köpelag här inte!
Kommentera

Skarin:
Vår framtid känns återigen vital, kittlande.

Det är lätt att älska Timrå IK igen.
Kommentera

Vad tror ni om Robin Persson? Blir han kvar eller är han förlorad? Han har väl i sitt kontrakt så vitt jag minns att han kan bryta för SHL-erbjudanden?
Kommentera

Vargher85: Det är han förvisso. Men med -6 i +/- statistiken är det mer än en känsla bara när man gärna ser att han söker lyckan någon annanstans. Gärna en offensiv ~30 poängsback med typ +4 i +/- ist....

Sen var det ju det här med statistik....

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Typ Valeri Krykov. :)
Kommentera

Knylan: Håller med till hundra procent. Jonathan Carlsson är en defensiv back, ingenting annat.
Kommentera

El Maco: Likväl, 29 p på 38 matcher. JC orkade med 8 (åtta) på 10 matcher mer...
Kommentera

El Maco: Jag minns bara CJ:s slagga (okej, läderåkningen också då). En raket. I övrigt är jag alltid för karaktärer i spelartruppen. Glider man runt med klubban som enda stöd och poängen ändå rasslar in så myser jag lite extra.

Det ska inte vara så vackert hela tiden. 

Kommentera

Vargher85: Jag kan inte heller känna att jag känner den aversion gentemot Carlsson som många andra känner. En klassiker i supportersammanhang är att man börjar hata vildsint på backar som (i regel av ren tvång och i brist på andra alternativ) spelar ett spel dom inte klarar av. Hade man haft mer krut att lägga på backsidan så hade inte Carlsson behövt drälla runt så mycket i PP som han gjorde i början av säsongen. När backar som inte klarar av att spela längs med offensiv blålinje ändå måste spela powerplay så blir det jävligt dystert. 

Jag gillar Carlsson ändå, han verkar vara en skön karaktär som känns stolt över att spela i Timrå IK. Han känns som en bra ambassadör för klubben. Seriös. En karaktär att bygga vidare på. Sen ska det ju samtidigt finnas plats i truppen också och det lämnar jag med varm hand över till Nubben o Co. 

Kommentera

Kongo: känd för att åka på lädret och vi ska spela med fart. Jag är skeptisk. Minns ni Calle Johansson?
Kommentera

Vargher85: Vill inte ha kvar nån av dom... allra minst JC.
Kommentera

Frella: Jag vill ha kvar Jonathan Carlsson, men byter ut Moe mot Andersson vilken dag i veckan som helst.
Kommentera

Jag har nog aldrig sett honom utan går på vad jag hört. Kan han vara en given och kompetent PP-back och funka bra i övrigt och dessutom vara billig så...
Kommentera

mikenomad: Han är väl fortfarande anställd som polis i Härnösand men tjänstledig under säsong. Bara en sån sak. 
Kommentera

Kongo: Lär nog inte kosta mer än t ex JC? Då föredrar jag nog Stefan Andersson då vi i Didrik, Persson och Borgman har bra defensiva backar redan.
Kommentera

mikenomad: Håller med dej. Måste finnas några som är en bit över 20 oxå. Det behövs färdiga etablerade allsvenska spelare. Rutin, osv osv.

Vore en dröm att få behålla Ogge, Nisse, Hult. Alla tre alltså. Men det lär såklart inte hända. Det är därför det kallas drömmar ;)

Hörrni...... Vision 2020, here we come!!!!

Timrå IK - Om Medelpad själva får välja.
Kommentera

Kongo: Hur mycket poäng skrapade Timrås bästa backar ihop denna säsong? 29 p(om Nomads siffror är korrekta) på denna snubbe är inte kattskit.
Kommentera

Kongo: Allt kan ju inte vara ungt och utvecklingsbart heller och för våra pengar tror jag Stefans rutin kan komma till pass. Jag tror som sagt inte han är dyr. Det är möjligen inte den sexigaste av värvningar men inga Timråvärvningar lär orsaka några omfattande hormonsvallningar ändå...
Kommentera

Kongo: Back ja...så är det ju. Fick för mig att han var forward.
Kommentera

mikenomad: Han har väl alltid varit back? Kan säkert tillföra något i PP, men är seg på rören och 32 år. Lär kosta som en etablerad HA-back. Jag föredrar att TIK följer sin inslagna väg och satsar på ungt och utvecklingsbart istället.
Kommentera

TRL: F.d IFSH-forward men de senaste säsongerna i Björklöven. Med den äran...9 mål och 20 ass den här säsongen är väl hyfsat. Lokal förankring och lär knappast kosta Ralph Laurent...
Kommentera

gustav9: Är det denna du pratar om då?

www.eliteprospects.com/player.php?player=2579

Kommentera

gustav9: Vem är det?

Kommentera

mikenomad:Finns intresse från timrå, finns det från stefan,har gett nubben dom signalerna.

Kommentera

gustav9:Jobbas det på honom? En klok värvning isf!
Kommentera

mikenomad: Skönt besked och ha det dokumenterat och klart. När släpps säsongskorten för SHL 2020/2021? Skämt åsido så är det bra att det andas långsiktig optimism.
Kommentera

Knylan: Hoppas Timrå gör klart med Stefan Andersson,
Kommentera

Herminator: Ja...och vi behövde 18 år senast det begav sig.
Kommentera

mikenomad: Tänk bara hur lång tid återtåget tog för Skellefteå. Hur många gånger de snubblade på mållinjen. Nu dominerar man i SHL och lär slå HV med 4-0 i matcher.
Kommentera

Alltså det här med visioner är ju som det är...men i vårt fall tycker åtminstone jag att det känns oerhört positivt när ledningen går ut och slår fast att senast 2020 ska vi vara tillbaka. Det är väl det första offensiva uttalandet på mången god dag från ledningshåll. Om än med ett långsiktigt tänk. Ett väldigt rimligt tänk vilket också känns bra. Tidsperspektivet är helt i linje med vad jag tänkt är den tid det kan komma att ta. Kanske t.o.m lite snabbare...
Kommentera

Knylan: Mycket glädjande med Ludde! Jag ska ta och blanda lite kvicksilver i min källa så kanske det blir ordning framöver...

Det här naturligtvis helt rätt väg att gå. Trodde faktiskt inte att vi skulle få behålla alla yngre. Som det ser ut nu så verkar det bli full pott. Det som oroar är väl att Petterssons signatur inte är där, även om jag tror att den kommer. Känslan är att han avvaktar tränarbiten då han ju var en av få som i de närmaste blev misshandlad om man ser till kvalitet kontra speltid denna säsong.

Av de etablerade så gissar jag på att vi kan säga hej då redan nu till Carlsson, Moe och Hundertpfund. De två förstnämnda har väl inte rosat marknaden precis, även pengarna lär spela in på JC. När det gäller hunden så ska man kunna kräva mer av en utlänning än vad han visade i stort.

Att det avvaktas med Ogge, Nisse och knohultarn är inga konstigheter tycker jag. Tyvärr kan vi nog bara räkna in två av namnen i den trion och det ena kommer med stor sannolikhet att vara Johansson. Det är ekonomin som styr och här ligger också ett dyrt kontrakt med Molinder i vägen. En önskan är ju att det bryts men inget i snacket jag har hört talar för det.

Målvaktssidan är öppen. Norén borträknad och likaså Thunman Hälldahl.

Kommentera

Rätt tråd. 

Förbannat jävla kul. Av de namn som kanske är lite mer oväntade så sticker Jens Westin och Ludvig Nilsson ut, framförallt när den sistnämnde enligt ryktesvägen var klar för Luleå tidigare under säsongen. 

Nästa säsong ska bli så inåt helvete jävla intressant. Vad kan en sån som Johan Persson göra med en rejäl försäsongsträning i kroppen egentligen? Att glida in från division ett och sedan lira sniper i förstalinan i stort sett omgående är starkt, även om det kanske inte blev så ohyggligt många poäng. Om han hamnar i ett stim så ser jag inga hinder att han ska kunna göra över 20 mål kommande säsong, om man nu får offensiven att fungera på ett bättre sätt. 

Kommentera

ingen som vet vilken tid denna preskonferens är? och hur går den att följa?
jag tror också att zäta är påväg hem... ;)
Kommentera

Inte mig emot...
Kommentera

Timrå Icon: Bra början på bygget!
Kommentera

Mycket positivt att Boyce och Wedin blir kvar. Själv hade jag räknat Boyce som förlorad - det är kul att ha fel ibland.

Kommentera

Ja, där syftade jag på att det såg ut att vara 90 kg minus givetvis, om någon nu trodde något annat.

Kört för MIF. : (
Kommentera

Roligt att det slumpade sig så att det ryktas om saker och att det faktiskt skrivs en del samma dag som jag spytt galla över alla flyende skribenter. : )

Knylan, 90 kg. Verkligen? Knappast senaste gången jag träffade (eller såg) honom i alla fall. Tror att det var i Ö-vik hösten 2010. Fast det är å andra sidan en civilekonomutbildning sedan, jaji.

MIF måste fan upp några snäpp nu i tredje perren - Fan! Kuk! Lusth, let's rock!
Kommentera

Knylan: Grymt bra värvning och förlängningar!
Det är här Nubben peakar! Det är verkligen hans grej!
Tror han får ihop ett homogent lag till nästa säsong nu när han har mer tid på sig.
Bra jobbat!
Kommentera

Knylan: Jag kanske hakar upp mig på fel sak, men isf borde dom nöja sig med att presentera tränarlösningen och dosera kontraktsförlängningar över kommande veckor för att maximera media-exponeringen.
Kommentera

Laken: Det enda verifierade ryktet på tränarsidan är ju Robin Lindqvist så mitt tips är att man rasslar till med en tränartrio och några spelare. Patrik Ross som huvudcoach har förnekats från både Nubben och Nollan men det är samtidigt ett löst HS-rykte. Dock låter det väldigt, väldigt rimligt på samma sätt. Det är ett för rimligt namn för att man helt ska kunna släppa det.

Kommentera

Knylan: Ja, presskonferens gör mig nyfiken! Någon som vet något?
Kommentera

jå1: Det är olagligt att hänvisa till en artikel och inte länka.

Presskonferens alltså... det vore märkligt att köra en presskonferens för att presentera några kontraktsförlängningar. De enda gångerna de kört presskonferens gällande A-laget är när tränarparet presenterats under senaste åren. Minns att man presenterade Jonte på en presskonferens inför 2006/2007, det är väl senaste gången man presenterat en spelare på det sättet vad jag kan minnas.

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Typiskt, det mönstret känner man igen dock.
Kommentera

jå1: Ligger under med 2-0. Missat en 2-3 miljoner chanser.
Kommentera

Knylan: Hur går det för tik?
Kommentera

« · 1617726 · »