Knylan: Kan inte Janne Laakkonen vara någonting för nästa säsong? Har kattkräken råd att ha honom i rostern måste väl för sjutton Timrå också ha det.
En poänggörare av rang. Han dög inte senast säger ni - men han fick bara 6 matcher på sej innan han skeppades iväg och gjorde en poäng i snitt i SM-liiga.
Då var vi i elitserien, i allsvenskan skulle han duga gott! Och någon måste ju stå för rutinen bland alla juniorer.
Redigerad kommentar
El Maco: Jag minns bara CJ:s slagga (okej, läderåkningen också då). En raket. I övrigt är jag alltid för karaktärer i spelartruppen. Glider man runt med klubban som enda stöd och poängen ändå rasslar in så myser jag lite extra.
Det ska inte vara så vackert hela tiden.
Vargher85: Jag kan inte heller känna att jag känner den aversion gentemot Carlsson som många andra känner. En klassiker i supportersammanhang är att man börjar hata vildsint på backar som (i regel av ren tvång och i brist på andra alternativ) spelar ett spel dom inte klarar av. Hade man haft mer krut att lägga på backsidan så hade inte Carlsson behövt drälla runt så mycket i PP som han gjorde i början av säsongen. När backar som inte klarar av att spela längs med offensiv blålinje ändå måste spela powerplay så blir det jävligt dystert.
Jag gillar Carlsson ändå, han verkar vara en skön karaktär som känns stolt över att spela i Timrå IK. Han känns som en bra ambassadör för klubben. Seriös. En karaktär att bygga vidare på. Sen ska det ju samtidigt finnas plats i truppen också och det lämnar jag med varm hand över till Nubben o Co.
mikenomad:Finns intresse från timrå, finns det från stefan,har gett nubben dom signalerna.
Knylan: Mycket glädjande med Ludde! Jag ska ta och blanda lite kvicksilver i min källa så kanske det blir ordning framöver...
Det här naturligtvis helt rätt väg att gå. Trodde faktiskt inte att vi skulle få behålla alla yngre. Som det ser ut nu så verkar det bli full pott. Det som oroar är väl att Petterssons signatur inte är där, även om jag tror att den kommer. Känslan är att han avvaktar tränarbiten då han ju var en av få som i de närmaste blev misshandlad om man ser till kvalitet kontra speltid denna säsong.
Av de etablerade så gissar jag på att vi kan säga hej då redan nu till Carlsson, Moe och Hundertpfund. De två förstnämnda har väl inte rosat marknaden precis, även pengarna lär spela in på JC. När det gäller hunden så ska man kunna kräva mer av en utlänning än vad han visade i stort.
Att det avvaktas med Ogge, Nisse och knohultarn är inga konstigheter tycker jag. Tyvärr kan vi nog bara räkna in två av namnen i den trion och det ena kommer med stor sannolikhet att vara Johansson. Det är ekonomin som styr och här ligger också ett dyrt kontrakt med Molinder i vägen. En önskan är ju att det bryts men inget i snacket jag har hört talar för det.
Målvaktssidan är öppen. Norén borträknad och likaså Thunman Hälldahl.
Rätt tråd.
Förbannat jävla kul. Av de namn som kanske är lite mer oväntade så sticker Jens Westin och Ludvig Nilsson ut, framförallt när den sistnämnde enligt ryktesvägen var klar för Luleå tidigare under säsongen.
Nästa säsong ska bli så inåt helvete jävla intressant. Vad kan en sån som Johan Persson göra med en rejäl försäsongsträning i kroppen egentligen? Att glida in från division ett och sedan lira sniper i förstalinan i stort sett omgående är starkt, även om det kanske inte blev så ohyggligt många poäng. Om han hamnar i ett stim så ser jag inga hinder att han ska kunna göra över 20 mål kommande säsong, om man nu får offensiven att fungera på ett bättre sätt.
Mycket positivt att Boyce och Wedin blir kvar. Själv hade jag räknat Boyce som förlorad - det är kul att ha fel ibland.
Laken: Det enda verifierade ryktet på tränarsidan är ju Robin Lindqvist så mitt tips är att man rasslar till med en tränartrio och några spelare. Patrik Ross som huvudcoach har förnekats från både Nubben och Nollan men det är samtidigt ett löst HS-rykte. Dock låter det väldigt, väldigt rimligt på samma sätt. Det är ett för rimligt namn för att man helt ska kunna släppa det.
jå1: Det är olagligt att hänvisa till en artikel och inte länka.
Presskonferens alltså... det vore märkligt att köra en presskonferens för att presentera några kontraktsförlängningar. De enda gångerna de kört presskonferens gällande A-laget är när tränarparet presenterats under senaste åren. Minns att man presenterade Jonte på en presskonferens inför 2006/2007, det är väl senaste gången man presenterat en spelare på det sättet vad jag kan minnas.
Redigerad kommentar
Det är nästan sensationellt tyst gällande rykten om hur tränarsidan ska se ut måste man ändå säga.
Det fina är att jag någonstans tror att man får fler påstötningar nu än vad vi fick under de sista åren i Elitserien. Skulle jag vara tränare god nog för de två högsta ligorna i Sverige så skulle jag nog vara bra mycket mer nyfiken på Timrå IK som förening idag än för några år sedan, trots att vi då var ett Elitserielag. Chanserna att skapa sig ett gött renommé är ju betydligt högre nu än vad det var för t.ex. Tomas Montén när han kom in. Att kliva in som färsk förstecoach och åka ur direkt, det skadar hans karriär väsentligt. Allt sattes på viloläge, även om han var assisterande i JVM.
Därför så tror jag att man, precis som Nubben har sagt, har en hel del namn att jobba med.