1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591925 inlägg · 6217 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07

« · 856250 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland Del 5 Modo-Timrå 14/3-07
Dream Team: Grattis till segern tvåla dit dom rejält på Fredag med så det iaf finns ett vettigt lag i semifinalerna att hålla lite på då BIF inte ser ut att ta sig dit.
Kommentera

Dream Team: Måste ha varit jävulskt tuuuungt nu som Modo publik att gå ut från Swedbanken!mycket tung....tänk dig själv!:):)
Kommentera

Långben: Ännu värre för de att sitta inne i "Swedbanken" och bevittna bedrövelsen... ;-)
Kommentera

Laken: De är nog bara glada att det är över.
Kommentera

Laken: ujuj vad jobbigt...blir säkert en hel del destilerat inatt i många stugor där uppe,å en å annan banjo lär gå sönder i ren ilska...:):)
Kommentera

Vill bara avsluta kvällen med detta citat (från länken):
"Modos slogan Heart of Hockey passade in på Timrå för dom visade otroligt hjärta i allt dom gjorde. "
Kan bara instämma. Lagmaskinen med krigarhjärta, Timrå IK.

Godnatt!
Kommentera

Är det klart vilken kanal som sänder TIK-matchen på fredag? Är det Canal +?
Kommentera

mikenomad: 9 får vi hoppas
Kommentera

mikenomad: Om logiken får råda borde den gå på 9an
Onsdag 14 mars, kvartsfinal 5
MODO-Timrå, CANAL+ Sport 1
HV71-Brynäs, Kanal 9

Fredag 16 mars, kvartsfinal 6
Timrå-MODO
Brynäs-HV71

Det borde ju vara tvärt om eller hur ?
Kommentera

Helg Ernest: Hoppas på det jag med: Frågade tidigare och fick då canal + som svar, hittar dock inga uppgifter på deras hemsidor (varken 9:an el. Canal +) om att det är klart vart den sänds.
Kommentera

mikenomad: Dom sa i slutet av dagens sändning att det är Canal + som sänder Timrå-modo på Fredag.
Kommentera

Kikade lite på matchbilder nu och ser att Döme är ett riktigt svin, ser ut som att han försöker dunka Sannys hjälmlösa skalle i isen.
Kommentera

giggz: Ok...finns inga uppgifter om det på deras hemsidor iaf. Känns ju dessutom lite ologiskt eftersom de varvat tidigare...
Kommentera

Nån som har spelat in matchen?

Lägg gärna upp den på piratebay eller hör av er så kanske vi kan fixa det på annat vis!

Måste få se den igen.
Kommentera

actionleif: Jag satt och såg samma sak. Kolla matchbilderna på Aftonbladet 2:18 in på filmen. Vilket jävla rövhål han är. Det är ju värsta överfallet, först drar han av hjälmen, sen försöker han dunka skallen i isen. Om Harald har lite stake sparkar han Döme ur laget.
Kommentera

El Maco: Det är bara att hoppas på att någon anmäler honom. Jag anser att det är uppenbart att Dömes tilltag syftar till att skada Sanny Lindström och då borde avstängning vara det enda rätta !
Kommentera

El Maco: Skulle vara kul att läsa M. Nyströms intryck av Modo-spelarnas agerande i den här matchen, både spelmässigt och avseende såna här dumheter. Han som kissade på sig i pur upphetsning när han efter andra matchen plötsligt kom ihåg att jättemånga spelare i Modo har spelat jättejättemånga matcher i NHL och därför automatiskt skrämmer skiten ur TIK vilket får TIK att uppträda omoget och barnsligt provocerande. Han i det närmaste helgonförklarade ( och DET är han inte ensam om) Sussie, bl.a. för att han åkte förbi utv.båset och tackade M. Nilsson för hans onödiga 2+2. M. Nyström tyckte det var jättecoolt gjort av Sussie. Ikväll tycker jag hela Modo var jättecoola, särskilt Döme när han gör sin chicken-dans efter tilltaget mot Sanny....
Kommentera

mikenomad: Jag är fullkomligt ointresserad av M.Nyströms åsikt alla dagar i veckan. Om Nyström rackar ner på Döme andrar jag nästan uppfattning automatiskt och tolkar det som att grisen bara ville rufsa Sanny lite vänskapligt i håret.

Då ska jag säga att jag för det mesta tycker att sportskribenter är ganska okej. Det finns dock två "favoriter". Dels är det han Ros som av någon anledning utsetts till hovreporter för hockeynyheter i rosa blaskan. Han är inkompetent och förmodligen rätt ointresserad av sport vilket gör det förvånande att han jobbar på landets största sporttidning. Nu är Sportbladets chef Luleåsupporter och det tyder på omdömesproblem. Kanske den där andra killen som har "slutspelsskvallersidan" på sporten kan få ta över bloggen i framtiden? Har ingen aning om han är bra men han lär ju får svårt att vara sämre.

Sen Nyström då som skriver för en tragisk och onödig tidning och tillhör själv en av de sämsta i det urusla sällskapet. Han måste ju veta det själv också stackars man.
Kommentera

Bo Bly: Slutspelets största sopa?
Visst han göra inga poäng. Men han kämpar i det tysta.

Men säg vad du tycker.

fighter :

Jo jag vet, men 2-3 i matcher ni har hemma is. En kåtjävel som domare.
Vad kan resultatet bli? jo, h6-1b
Kommentera

El Maco: strunta i AftonbladetTV, gå till direkt till källan istället. hockeyligan.se -> highlights. Där kan du se högpunkterna (med bättre kvalitet dessutom).
Kommentera

Ps.
Erat lag ägde ut vårat så kallade lag ikväll.

Eran klack ägde ut våran så kallade klack.
(Själv stog man inte i klacken idag.)

Vårat trumljud är mjukare på något sätt än eran trumma.

Eran jävla trumma gör jävligt ont i huve efter par minuter. Skaffa en bättre trumma.

Våran trummis suger.

Hmmf whats moore?

yesyes. I Love Floorball
Kommentera

Kommer det inga "klack-filmer" från dom två borta matcher vi haft nu? Alltid lika roliga att kolla på.
Kommentera

Modos hustidning dömer ut Dömes svinighet.
Kommentera

Kenta och vad TG tror var Mats Hallin siktades på [email protected] en sisådär tio minuter efter stängning. TG lurade under borden i hörnet (sin vana trogen) och syntes inte av någon inblandad. TG tycker f.ö. att TG är bäst (tillsammans med peter regin i period två).

Förutom det tycker TG att det är synd att MoDo måste förlora för att timrå ska få vinna för tillfället samtidigt som det är extra roligt att spöa just MoDo. I kassavalvet. Dagens lärdom är att pilsner är gott och att det är trevligt att vinna.

Eventuella frierier och medlemskapsförfrågningar till min fanclub mottages ödmukast via mail.

eder TG
Kommentera

El Maco: Harald törs inte agera.
Kommentera

73Sjöbba: Å fy vilken underbar morgon så här dagen efter dagen före...Solen skiner, fåglarna kvittrar o Timrå leder (än så länge ) med 3-2 i matcher...Jisses!! Känns som man är nyförälskad...

Abron:Hoppas presenten på födelsedagen dög?!?! :))
Kommentera

Ann:
ABSOLUT !!!! Kunde inte få en bättre present, å morgonen är precis som du skriver,,,LYRISK.

Men än har Vi inget vunnit, å på fredag :-( kan icke bevittna matchen i EoN.
Kommentera

matchens höjdare: Skarin i repris på mediakuben
Kommentera

actionleif: Vad gjorde han?
Kommentera

Strindlund: Det vet de som var där.
Kommentera

Abron: Sant!! Men låt oss hoppas att dom vinner en match till..har svårt att tänka mej att MoDo ska förlora 3 raka men ...jäjä...under har skett förr..

O att bero på ingenting ..JAG leder soffderbyt med 2-1...
Kommentera

Jag har en biljett på sektion H Rad 9 att sälja.
Inget ockerpris, bara det jag lagt ut.

Maila mig så ordnar vi det.

Mvh Shadar Logoth
Kommentera

actionleif: Kom igen nu... ...håll inte inne med sådant... ...bara för att jag inte var där så kan jag väl få veta vad som visades... ...annars blir det krig imorgon. :-) ;-) :-D
Kommentera

Fantastisk match igår, nu har vi två chanser att knäcka dem helt. Nästan alla har höjt sig ett snäpp i slutspelet
Kommentera

Vem f..n är det som är så intreserad av att veta sperlarbetyget på modo spelarna så han måste lägga in den länken under Nyheter ?
Vore roligare att få se betygen på Timrås spelare.
Varför hittar man inte den klockrena krönikan från dagbladet där
www.dagbladet.se/artikel.php?id=351607&avdelning_1=104&avdelning_2=52
Kommentera

Ann: Kan du inte fylla år i morgon också?
Kommentera

Rooster23: *S* nu va det ju inte jag som fyllde år....Utan Abron:)
Kommentera

Ann: Har "Gubben" fyllt år ? Vad fyllde han ? 50 ? Gratta han från mig också
Kommentera

Abron: Kan du inte fylla år i morgon också?
Kommentera

Helg Ernest: Har ingen aning faktiskt...han skrev det här igår bara...Gratta han själv;))
Kommentera

Ann: Har jag mixat upp det ? Är du inte hans dotter eller var det Anna som var det ?
Kommentera

Helg Ernest: Du är ju lika mycket bakom flötet som alltid du...
Kommentera

Helg Ernest: Wey!!! Jag är blond vad är din ursäkt?!?!? Nope e definitivt inte hans dotter ....;))
Kommentera

Rooster23:
Kan jag väll..
Kommentera

Dalan: Man kan ju inte ha koll på alla ( c ;
Det räcker väl att jag har koll på dig ? Jag som skulle se matchen hos din Faster i går kväll, så har dom sagt upp Canal+ och dom "klippte igår. Så man fick snällt titta på HV-Brynäs och jubla åt "Plingarna"
Kommentera

Ann: Vid min ålder kallas det senil. ( c :
Som Eyz59 säger att jag har - Ahltzimers light
Kommentera

Helg Ernest:
Du har nog mixat till det rejält, men an av döttrarna brukar synas här, å på stå, å i bussen.....
Kommentera

Abron: Jag tyckte det var snällt att han bara trodde du fyllde 50... ;-)
Kommentera

Helg Ernest: Aha...det har jag att se fram emot alltså:)
By the Way ..jag har canal plus..du hade kunnat avnjuta matchen här tillsammans med Mats Edström..Det är ett sant nöje ..iallfall då Timrå vinnner.....
Kommentera

Captain Crash:
Allt positivt tar jag emot med glädje denna dag, nu hoppas jag att det går att ladda om till i morgon...
Kommentera

« · 856250 · »