1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591429 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2010-01-04

« · 1222066 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-01-04
dr-nix: Jobba 3x20 minuter nu tack!
Kommentera

Trevligt att se Meunier tillbaka!
Kommentera

Bra period överlag, viktigt att hålla igen i början.
Kommentera

Olle: OK, förlåt då? Jag tror nog vi vinner om de våra fortsätter att SPELA hockey.
Kommentera

Intressant att se Nevalainen spela, tycker han gjort en helt okej första period.
Kommentera

John K: Tänk på att det är Timrå. Dom har fortfarande 40 minuter kvar att ställa till det för sig...

Nej då, nu ska man inte vara negativ i onödan. Har inte sett första perren, ska se andra och tredje iaf. Hur har spelet sett ut?

Har förövrigt spelat en etta på kvällens match och jag hoppas innerligt att jag får fel.
Kommentera

dr-nix: Förutom utvisningen som såg rätt onödig ut. Men han ser skapligt rörlig ut iaf
Kommentera

Kerstin_k: Inledningen var totalt kass från Tik's sida. Tälje fick trycka på och hade bud på nätkänning. Sen tog Tik över och dominerade resten av perioden.
Kommentera

Någon som skulle kunna berätta hur skadeläget ser ut som?
När dom förväntas vara tillbaka.
Tack
Kommentera

RocknRolf2: yep sedan skadar det inte att han är rightare. Han är dessutom inte tokgammal (född 87). Om han gör bra ifrån sig undrar jag om man funderat på att behålla honom alternativt värva honom till nästa säsong. Naturligtvis för tidigt att se om han är något att behålla efter en period men nog tycker jag man från Timrås sida borde kunna skaffa sig en bra bild på några matcher.
Kommentera

RocknRolf2: Hynning verkar väldigt arbetsam i kväll. Det är han iofs inte ensam om, men han sticker ut lite extra.
Kommentera

Betydligt rejälare Timrå i kväll jämfört med hur det sett ut den senaste tiden, samt förra bortamatchen mot SSK.
Hoppas dom fortsätter så här. Skit i snajdighet, satsa på närkamperna.
Kommentera

Bragd-Birger: Utvisning igen. Klantaschel!
Kommentera

John K: Eller ja. Ok, det kanske blir som vanligt då.
Kommentera

Värdelös inledning av andra. Granath har ju panik med pucken, titta upp för fan!
Kommentera

John K: Skulle det vara så jävla svårt att få ut puckuslingen?
Kommentera

RocknRolf2: Nu är det hönsgård för he...e! Skärpning!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Istället för att ta timeouten när vi hade 5-3 läge i första så hade det varit fint att haft den nu. Usch vad panikartat spel man visar upp.
Kommentera

Styf hamnar verkligen i trångmål hela tiden, ingen fart inget spelsinne
Kommentera

jonmannen: Det är faan i mig ynkligt att se, dom vill inte vara på plan nån av dom........Hjärtlösa-gänget är igång!
Kommentera

Olle: Jaha, nu verkar fransosen gjort sitt för i kväll.
Kommentera

John K: Mer utvisning! SKÄRPNING NUUUU!
Kommentera

John K: Där är det kuben som ska skärpa sig, tydligare filmning från fjollan klasen får man leta efter. Trist att se sånt i hockey.
Kommentera

Jag måste säga att jag förstår VARFÖR challe skriker konstant i båset men många av hans budskap är ju rakt förvillande. Han vrålar icing på puckar som uppenbarligen inte kommer att gå till icing och skriker på backarna vid kontringar även fast dom har sin gubbe.
Kommentera

Jag hoppas det inte var något jätteallvarligt med Meunier, han var inte glad över när han linkade av isen om man säger så..

edit: btw det verkade som att det var knäet som ställde till det (för er som inte kollar på matchen).

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Jaha, hur skall detta sluta? En rejäl skärpning i sista så kanske det grejar sig. Men jag är skeptisk.
Kommentera

Olle: Vilka coacher vi har i Timrå IK, jag tror faktiskt att spelarna lägger dövörat till som dom står och skriker i båset. Vilka snöbollar, snacka om ju fler kockar ju sämre soppa. Den ena skiker icing och den andre något helt annat. osv.

Challe verkar ha slutat att skrika på domarna hela matcherna och skriker nu på allt som rör sig på isen istället, oj vad det klagas på vissa spelare från båset, att inte tex Pärssinen åker fram till båset och slår klubban i skallen på Challe.
Kommentera

dr-nix: Eftersom han inte kommit in till spel så kan det vara en allvarlig skada. Särskilt om man betänker vilken skadebenägenhet vi har i Tik så lär det väl vara så. Oturen grinar oss i ansiktet.
Kommentera

En andra period i brunhetens tecken. Man kom dock tillbaka allt eftersom.
Fattar inte varför man tokbackar i mittzonen så fort motståndarna kommer upp i hastigheter över 5 km/h. Stå upp, för håen!

Sen behöver man inte slå ifrån sig pucken i panik så fort man bryter motståndarna högt och kvarvarande forwards är på väg ut ur anfallszon. Är det inte lite småskönt att passa bakåt då, och behålla pucken i laget och försöka sig på ett uppbyggt anfall?

Slutligen: dom här screening-svängarna man försvarar sig med när motståndarna har fart i anfallszonen...nja. Jag tycker det ser småfånigt ut. Kan vara en idé att faktiskt gå på kropp då istället för att fjompa runt som innebandyspelare tills man tapapt bort sig så mycket att motståndarback lugnt och fint kan åka ner i det timråfria slottet och vänta på passning.

3:e perioden blir...intressant. Förmodligen även riktigt härlig om man är masochistiskt lagd.
Kommentera

John K: nja anledningen till att det kan vara allvarligt är för att som jag nämnde så verkar det vara knäet (som han just kommit tillbaka från att ha skadat)
Kommentera

Skulle vara kul om Timrå kunde vända en trend till sin egen fördel för en gångs skull.......VINN FÖR HELVETE!!!
Kommentera

Tjalle: Vem fan är det ni kallar för "Semlan" hela tiden?
Har Bert Karlsson förstärkt laget?
Kommentera

Kevin O Shea: Jag tror det är 33:an som avses.
Kommentera

Något mer framåt lär vi ju iaf inte få se i den här matchen, challe verkar vilja börja checkandet vid mitt rödlinjen för resten av perioden
Kommentera

MB: Just nu: Ordnat anfallsspel är bästa försvar och kan leda till seger. Att backa hem kan visa sig förödande. Det orkar man inte i 12 minuter, i alla fall inte med säkerhet i försvaret. Det blir då lätt hönsgård.

Redigerad kommentar

Kommentera

Är det nån som ser matchen? hur ser den här nevalainen ut?
Kommentera

men bra hynning
Kommentera

superfalle: ja i anfallszon....sååå onödigt
Kommentera

erathoo: Tycker han ser allmänt virrig ut, inte som kolan eller skogs men ändå. Han gör ju dock något som ingen av våra backar annars gör i vanliga fall och det är att skjuta så fort han får pucken...på gott och ont.
Kommentera

superfalle: Mycket solklar onödig utvisning på Hynning. Vad tänkte han med nu?
Kommentera

erathoo: puh...eller?
Kommentera

Olle: tack olle, klockren analys som vanligt förmodligen :-)
Kommentera

John K: Jävla skit!!!!
Kommentera

erathoo: nä men faasaaaaaaaaaaaaaaan .. otroligt ..
Kommentera

Katastrof. Nu försökte challe spela av en hel period med uddamålet, det gick åt helvete och nu ska vi försöka spela offensivt igen. Det här känns riktigt surt.
Kommentera

John K: SAAATAANS SKIT!
Kommentera

erathoo: Hehe det var bara min uppfattning av honom, i övrigt tycker jag inte att han har gjort allt för mycket väsen av sig och det brukar ju vara ett gott omdöme när man pratar om våran backbesättning.
Kommentera

Olle: undrar hur många matcher vi förlorat efter 2-0 ledning? måste vara uppåt en 10 st snart. Det skulle va kul om vi kunde vända en trend nån gång
Kommentera

Som en låt från Rod Stewart nya cd med gamla soullåtar...Same ´ol song!!!! Man blir så trött.......
Kommentera

Olle: spela offensivt .. ,med vilka spelare då ? dom är ju gjorda av glas
Kommentera

« · 1222066 · »