Windom Earle: Ja, eftersom vi hjälpte er kvar via att vinna mot Brynäs får ni ta och hjälpa oss tillbaka och vinna mot Oskarshamn :) Om ni gör en oinspirerad läggmatch förlåter jag er aldrig ;)
Håller ändå det troligare att FBK vinner mot Frölunda än att HV vinner mot Oskars, men Frölunda verkar å andra sidan vassa nu så kanske är 50-50 vilken match som är troligast.
Windom Earle: Jag kan se mellan fingrarna att ni pengabukkakar Lodin om ni tvålar dit OINK å de grövsta imorgon 🙂 Gärna så hårt att Smejkal trillar av bara farten (och inte pga att han är en äcklig jävla filmare, som mot oss).
Att sitta och svara random supporters på Instagram och säga "Kapanen vill inte ha mig!!!"
Där brister det ju i professionalitet så det sjunger om det, vad håller han på med ens? Är han transparent låter det troligare "Nej Kapanen ville inte punga ut 270.000 i månaden som HV71 kan tänkas göra" Det låter som ett troligare scenario.
Men efter det här så kändes det ju lika bra, extremt konstigt att prova smutsa ner en sportchef till dennes egna supporterar på det här sättet. Grabben sitter på ett NHL-kontrakt nu, det här känns allt annat än proffsigt som sagt.
DenRöda: Jag har mycket svårt att tro att spelarna tackat nej till Lodin. De som spelade med honom verkar gilla honom och vill ha hit honom. Mycket rykten nu. Jag skulle hata att se honom i HV eller annan SHL klubb.
Tom Topp: Det borde gå att fixa! HV säger att de måste ta poäng mot IKO, som oavsett tabellplacering måste ses som lillebror. Sponsorer har därtill bjudit på bortresa så det bör bli fullt på bortastå.
erathoo: Vi kan faktiskt sluta femma och slippa FBK i kvarten. Det vore drömmen. Men då måste vi ta tre poäng, Oskars får max ta två och Frölunda behöver bli poänglöst mot Färjestad.
DenRöda: Nu är du ju bara löjlig. Klart det inte fungerar på det sättet du nämner. Men som jå1 är inne på, har man en spelare som har varit dålig för gruppen innan så är man väl helt bränd i huvudet som SC om man inte kollar av läget med spelare som har spelat med honom. Sen är det såklart Kapanen som tar beslutet, men om merparten inte vill ha in honom så är det bara att gilla läget. Jag litar på Kapanen, punkt slut.
Men vad är detta för jävla syjunta nu då? OM Kapanen nu har nobbat Lodin finns det garanterat goda skäl till det. Skäl vi inte vet och antagligen aldrig kommer att få veta.
OM Lodin har uttryckt sig så som det verkar på Instagram är han en omogen, oprofessionell lallare och visar exakt varför han eventuellt inte kommer att spela i Timrå IK nästa säsong.
Herregud, som vissa här går an tycks han vara skillnaden mellan succé och fiasko.
Så efter en tisdagsträning går Kapanen in i omklädningsrummet och säger till spelarna att han erbjudit Lodin ett kontrakt, varpå Albin Lundin och Tim Erixon gormar på andra sidan rummet - "neeeeehhjj inte han igen.. fett jobbig snubbe" Och Lander fyller i "var det inte han som knarkade? En sån kan vi inte skriva kontrakt med."
Låter ju helt bisarrt. Jag har då aldrig varit med om något liknande i ett omklädningsrum och då har jag varit aktiv ett sådant i 24 år.
Sedan tycker jag att dom som kräver att Kapanen ska avgå om Lodda inte hamnar i Timrå är jättedumma i huvudet. Han ska bara avgå om vi inte tar SM-guld. Annars blir det lite överdrivet.
DenRöda: Det finns mycket spekulationer och rykten ute i vinden. Ena spelaren knarkar, den andre är kroniskt otrogen med andra spelarfruar. Den tredje super före matcher. Lodin är ingen dålig människa och han påverkar inte en grupp på ett negativt sätt.
Öppetmål: Det kan jag dementera haha.. för det första har inte spelarna den makten. För det andra så har inte spelarna en susning om vilken spelare man pratar kontrakt med. Det tas upp när spelaren är på plats/presenteras i princip.
Jag tycker det är skönt att Kapanen sätter laget framför individuella namn (om bilden mot förmodan stämmer). Victor är en duktig hockeyspelare, men är det en spelare vi vill ha till laget? I mitt tycke är ett hockeylag så mycket mer än bara det man ser på isen, det är också vad man gör utanför isen som spelar stor roll, de här är trots allt förebilder för TIKs framtida spelare (ja, jag tänker på barnen).
Om bara prestationen på isen finns, men inte det önskvärda beteendet utanför isen, så ser jag ingen anledning till att värva den spelaren till laget, trots de öppna kärleksförklaringarna som kastas ut till höger & vänster. Där ser jag mycket hellre att vi får in spelare som personifierar det Timrå IK vill spinna vidare på.
Titta på Lander, Jonte, Boyce och (eventuellt?) Hållander. De spelarna är lika viktiga på isen som av isen och är fantastiskt fina med folket runt omkring laget.
Så jag håller inte med om att Kimmo ska avgå, jag håller inte med om att det är fel på Antes filosofi och jag tänker inte delta i en swishkampanj för en spelare som är så en dimensionell.
Mekke: Inte konstigt tycker jag. Säkerligen en kostnadsfråga och "fått nej" kan man ju tolka på olika vis. Fått nej på det man kräver och därför gått vidare till de som betalar bättre t.ex. Har vi kvar våra hemvändare och får ytterligare en i Hållander så är jag inte alls främmande för tanken att man tänker att Lodins personlighet inte passar in i gruppen
Sputnik: Ja fram mä swischkampanjen ’ Timrå IK 23/24 ’ Supportrarnas ’ Spetsspelare ’ Dä ä bar å dra igång direkt 💪🙏🎉 Nu ladd vi upp mä slutspelsskägge å fyll barskåpe till smärtgränsen 😇😎🎉🥳 Låt dä rinna lätt rabbuslingar 🥳🎉
DenRöda: Angående Lodda så har säkert Kapanen en annan lösning. Kanske kommer en toppback in istället? Möjligen även nån riktigt bra forward? Det blir kanske ingen plats för Lodin pga det? Vore jäkligt tråkigt om han spelar för HV nästa säsong, men helt förståeligt om vi inte kan erbjuda plats.
Som värst 7a. Som bäst 5a. Spännande! Vi får helt enkelt hoppas på Örebro i en Kvartsfinal. Hellre det än Färjestad i kvart eller Luleå/Rögle i åttondel. Då tar jag hellre Leksand om det blir åttondel.
jå1: Om Kapanen klantar bort Lodin så blir jag riktigt förbannad. Timråhjärta eller fler Finnar känns som ett enkelt val i min bok. SKÄRPNING KIMMO! (Om ryktet stämmer?)
Har dock känslan att Malmös uppgång är lite av en illusion. Som att de är bäst när det inte gäller. Men hoppas givetvis att man har fel i det fallet. Trodde ju inte riktigt på Timrå inför gårdagens match heller. Så lita inte på mig.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Alltså är frågan helt intressant eftersom du aldrig kommer att få ett ärligt svar om anledningen skulle vara en annan.