willysson: Det är ju jättetufft med tacklingar som har fem procents risk eller så att knäcka nacken. Tuffast vore om nacken gått av högt uppe, då hade vi fått se Ölvestad dö, live liksom. Jättetufft! Sådant får man aldrig se i innebandy, där ryker på sin höjd ett korsband!
Det var uppenbart att tanken bakom tacklingen var att träffa axel mot axel. När Ölvestad sedan vred mot sargen efter pucken hade Sanny nästan en sekund på sig att reagera, vilket han inte gjorde. Bedrövligt, och definitivt värt att bestraffa oavsett vilket lag man spelar i.
Att tacklingen ska få en lindrigare bedömning för att det är Sanny är ju befängt.
ernie eagle: Sorgligt tycker jag, tycker det är mer allvarligt att de åker och håller på att slasha av handlederna på varandra än en tackling som är hård... sedan kan man ju fråga sig varför han nästan stod med ryggen emot...
ernie eagle: ja det har jag, men varför avstängning??? det är fan inte innebany vi spelar... varför ska det stängas av folk hela tiden, en olycklig tacklig var det bara, sånt händer om vi vill ha fysiskt spel i elitserien, och det tycker jag att vi ska ha...
Sedan är snack nånting som hör till osportsligheten, så det är inte ens relevant.
willysson: Men herregud har du sett matchsekvensen?
Karln kan ju för i helvete bli invalid. Han står en halv meter från sargen och Sanny dundrar på. Jag förespråkar tufft spel men mitt sunda förnuft säger oxå att sånt gör man bara inte. Sen tror jag inte heller att Sanny gick in för att skada. Men utgången av det hela blev väl häftig.
Nu fick han blodvite i ansiktet och lite huvudvärk och kunde spela vidare Ölvestad. Men hur stolt hade Sanny vart idag då om han hade fixerat nacken på Jimmie och satt honom i en rullstol för resten av livet toltalt jävla mongolid och inte kommunicerbar med omvärlden.
Men du får ju orgasm av allt som är extremt. Så att du skulle attackera mig med ett mothugg var ju inte direkt oväntat.
Och kunde Emil Kåberg i FBK få 2 matcher för snack, ja då är det här definitivt 4-5 matchers avstängning!
SaraS: Jag och min sambo har roat oss med att engagera oss i Naääe:andet bland sportfolk (Lagsportare) Den äldsta kända, utpräglade Naäe:aren vi hittar är Glenn Hysén! En av de mest extrema är Foppa! (Kanske lite trebdsättare)Tilläggas bör att jag hörde en intervju på radio V- norrland med en av Modo- danskarna í förra årets kvartsfinal. Dansken började alla sina svar med Naaaääe! Direkt efteråt var det en intervj med Timrås matchhjälte från linklöpingsdrabbningen, Crippe. Han började bara ett enda svar med nä! Och då var det en fråga som han faktiskt svarade nej på!
Zäta är en mästernäare! Känns det bra? "Naaäääe. det gör det ju" Hur skall ni vinna i tredje perioden? "Naaääe... vi får väl försöka spela vårt spel"
Men Gunno sa inte ett enda Naaääe i radio västernorrland sist jag hörde honom! Inte Coma i morse heller!
ernie eagle: vad fan ska det där vara 4-5 matcher för??? jag tycker att det är pinsamt hur det ska stängas av i efterhand, det är en olycka... Sanny är en kille som är känd för att tacklas "rent" så jag tycker att det straff som tilldelats är straff nog.
mattis69: Och så kan vi förvänta oss en avstängning på Sanny. En riktig "idiotgrej" igår av honom i tredje vid ställningen 5-1 på Jimmie Ölvestad. Sånt där skall beivras och bort, bort, bort från svensk hockey. Klockren bedömning där av Rådbjer.
Sedan skulle förvisso Ölvestad haft en utvisning i första när han tar tag i Jonte och liksom lyfter upp honom och åker med honom in i sargen och där Jonte inte kan ta vägen någonstans utan snällt får följa med in i plexit.
Det förklarar ändå inte Sannys vårdslösa tackling. Det är helt enkelt huvudlöst.
Låt mig gissa? - 4-5 matchers avstängning och 5.000kr i böter!
Finns det någon annan klubbs fans som diskuterar klacken så mycket som Timrås gör? Det är en av de viktigaste frågorna tycker jag, och som den där kanadicken tydligen hade sagt så var klacken fruktansvärt bra igår. Jag var inte där och kan inte göra en rättvis bedömning men klacken brukar sköta sig fint med vissa undantag och alla tycker ju olika. Däremot har vi varit mycket mycket bättre innan Sydkraft Arena och där finns det nog fler som är beredd att hålla med. Men nu har vi en grym akustik som gör att det hela blir dubbelt så bra när det väl är bra, och mitt i klackens centrum låter det "mindre" än om man är tvärs över, det får man tänka på!
Johan J: Det vette tusan det,,jag brukar köra med mitt gamla måtto "Hockey är bättre än sex", jag LOVAR att det inte främjar återväxten för svensk ungdoms ishockey när man lägger fram det till det motsatta könet ;-)
SaraS: Tommy Söderberg var störst men inte först. Min bästis farsa i barndomen var bonde och centerpartist. Han kunde inte ge bestämda svar på nånting. Ett nekande svar började med "Ja", och ett jakande med "Nej"... Kanske fotbollsfolket är centerextremister allihop..?
orion: -Hur tycker du att det har gått ikväll, kändes det bra? -Nääe, alltså det var bra spel. och vi kom verkligen igång. Det kändes riktigt bra ikväll.
Ett hur konstigt fenomen som helst, och smittsamt. Undrar var det började..
Johan J: Nja, det är väl tveksamt, även om dom som nu flyttat på sig från länet och såg matchen igår nog fällde en och annan tår av hemlängtan. Nej, men att i TV få visa upp vad man är kapabel till då man är som bäst är ju nåt som ökar värdet hos TIK på både ett och annat sätt.
Med tanke på dina formuleringar kan man fråga sig om det var länge sedan du kom till eller om du har förhoppningar rent allmänt för att det är fredag ;-)
Johan J: Snacka om helt rätt match att vinna med 7-1! Bättre sätt att göra reklam ute i stugorna finns ju inte. Då kvittar det faktiskt hur dåliga Dju´gårn var i sista perioden.
Någon fler än jag som förundrades över hur bleka Djurgårdens stjärnspelare var igår?
Wikegårds coaching till trots, Timrå var överlägsna stockholmarna i allt och vann som lag. Motståndarna kom inte till helt enkelt. Med Wikegårds kommentar efter andra perioden ("vi leder på poäng") i bakhuvudet måste det ha varit som att avbryta ett samlag när du har halva inne. Det är inte svårt att tro att spelarna blir utan när de kommer hem. Spelarfruarna fick nog snarare anledning att byta blöjor.
Annat var det i Timrålägret och bland publiken.
Målkalaset igår gav kollektiv orgasm både på läktare och i stugor runt om i Medelpad.
Rink rat: Gå in på "Yahoo!Sports-NHL" så får du se vilka Timrå-lirare som visas i Kanada o USA. Se på slide show. Det är vad jag sett nu hastigt. Finns säkert mer.
mattis69: Hagos räddade väl sig själv genom att ligga bakom Crippes mål med den vilja han visade genom att, om än turligt, erövra pucken, avancera, vända bort en Djurgårdsspelare och avsluta med framspelning.
Allt som oftast retar jag mig på hans förmåga stödja på klubban i tekningar och ovanan han har att bita fast i vänstra rundeln där han vägrar släppa pucken till medspelare.
Är Hagos främsta signum hans vilja att hålla pucken så låt han spela i boxplay och bara göra något enstaka byte emellanåt.
JimmyH: Problemet jag tyckte mig se igår var att det var lite virrigt bland backarna i uppbyggnadsfasen av anfallen, man blev pasiva och man gav djurgården chansen att komma in i zonen, detta gäller naturligvis i första och andra;) Jag tror att när forwards och backar hittar sina roller där komer vi att slå alla lag ganska ofta i denna serie.
Yared spelade upp sig igår precis som hela laget men allt som allt så var han godkänd, tekade 57% tex. Han har fått en trög start på säsongen, kanske är han sliten. Det lossnar nog, för jag inbillar mig att han är en bättre tränad och förberedd hockeyspelare denna vinter än den förra.
Är någon som vet vilken tidning/kanal som den kanadensiske journalisten som interjuvade Manderville representerar? Det var väl samma kille som var uppe i Ö-vik för några dagar sedan? Det skulle vara roligt att se vad de tycker om es och vår hockey på andra sidan pölen.
mattis69: JAg tycker heller inte att Hagos gjort någon lycklig hittills iår, Som Ambroo säger serien är lång och ett bänkande kan nog bli ett uppvaknande.
Johan: Vi spelade bra försvarsspel igår och emot MoDo, annars har det varit sådär.
Vi har en bra backuppsättning men Eliterien har en bra forwardsuppsättning denna säsong också. Nu verkar man ha hittat rätt, Kenta har varit irriterad på träningarna och det tycks ha gett resultat.
willysson: Efter en bra tredje i går kan man ju inte annat än vara skit nöjd. Men som vanligt måste jag gnälla lite nu. HAGOS måste stå över nästa match karln har varit oduglig hit intills i år tycker jag bänka karln och låt Sundin spela i stället.... har jag fel?
Johan: Jag har varit på en match och sett de flesta baklängesmålet via internet. Jag skulle säga att försvarsspelet är problemet. Kanske inte explicit backarna. Vi går bort oss och hamnar lite mycket som pucktittare. Jag tror det kommer med förbättrat sammarbete med kipper och lite gnuggande på träningarna. Vi har helt klart kapaciteten för att ha ett bättre försvarsspel än nu.
Såg att klacken var omnämnd i ST för att ha tagit hand om nationalsången. Starkt jobbat.
Johan: Nej då, backsidan är inte alls dålig, tycker dock att man kan förvänta sig mer av Berg och Aalto än vad dom visat hittills. Styf tycker jag oxå måste kliva fram lite mer, övriga med beröm godkänt, Svedberg den mest positiva sålångt, han kommer bli RIKTIGT bra.
El Maco mfl: Alltså, är backdelen så svag egentligen? Frågar en som inte kunnat se en TIK-match hittills den här säsongen. Eller är det "experterna" som anser den vara svag?
Svedberg rapporteras ju ha gjort smått succé. Jonsson och Styf är ju inga dåliga backar. Aalto? Petteri-Berg NHL-stjärna. Sanny är ju tuff så det räcker.
Ok, jämförelsevis sett köper jag att forwardssidan är bättre (den är ju grym!) men är backsidan så svag sett till sig självt?
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·
Det var uppenbart att tanken bakom tacklingen var att träffa axel mot axel. När Ölvestad sedan vred mot sargen efter pucken hade Sanny nästan en sekund på sig att reagera, vilket han inte gjorde. Bedrövligt, och definitivt värt att bestraffa oavsett vilket lag man spelar i.
Att tacklingen ska få en lindrigare bedömning för att det är Sanny är ju befängt.