Redigerad kommentar
Kramer: Menar du på något sätt att jag skulle vara ensam om att någon gång ha klagat på:
1, spelare 2, tränare 3, hallen 4, parkeringen (den har jag faktiskt aldrig någonsin klagat på, i något sammanhang) 5, läget 6, spelarna?
Om kritik på dom här punkterna gör mig till en hemsk supporter så är jag nog en hemsk supporter också.
hubbenorlen: Jag ser fram emot att debattera SPELET och mina kritiska synpunkter angående det som sker på isen. Jag tycker att det är tråkigt att du konstant känner dig träffad av någon slags översittarmentalitet från min sida, det är inget jag siktar på att åstadkomma. Jag kan ärligt talat säga att den enda jag medvetet försöker vara lite extra dryg mot är Bragd Birger och det beror på att jag tycker att hans attityd är lika mycket "översittare" som vad du förmodligen tycker om min.
Jag har idag klagat på antalet mål vi släpper in kontra antalet mål vi gör, Belissimos insatser än så länge i serien och i vilken utsträckning Sebastian Erixon borde få speltid. Det här är ämnen som berör spelet och sporten. När du angriper min generella attityd så tycker jag att vi kommer in i ett cirkelresonemang som är tråkigt för alla som måste läsa skiten. Om vi håller oss till det där första så borde vi ha en diskussion.
Olle: Jesus. Hur många tecken vräker du ur dig under en matchdag egentligen?
Det enda jag skrev var att det lätt blir för mycket av det negativa.
Och när någon ifrågasätter dig, går du till motattack i en nedlåtande och mästrande ton.
Är du fullkomligt oförmögen att hantera kritik?
Om du nu anser dig ha rätten att klaga precis hur mycket du vill, så får du fan även acceptera att dina åsikter och din retorik ifrågasätts.
hubbenorlen:
Håller med, var själv på matchen och Belli var bra, backarna gjorde inte sitt jobb o då blev det som det blev.
Gillar hans spelstil och i nuläget tycker jag hellre Lundström kan stå i båset o bara se snygg ut.
Olle: OK martyren , jag håller med , Timrå är värdelöst , dom var värdelösa ifjol , för 5 år sen och 25 år sen.
Bara jävla skitspelare , skittränare , skithall, skitparkering och själva jävla läget på hallen ska vi inte ens prata om!
Förbannade Dynglag!!!!!!!
PS: Korven smakar skit den med!
hubbenorlen: Naturligtvis var det den biten du valde att ta fasta på, bra där. Varför jag skrev detta och varför det är relevant i diskussionen är nämligen för att det varit likadant i alla år. Det finns ett grundtänk här inne att alla ska vara glada vid vinst (vilket naturligtvis är rätt) men även att 40% ska vara nöjda vid förlust, vidare så ska 60% vara missnöjda men hålla käften (eftersom ingen någonsin vill höra gnäll eller kritik).
Eftersom grundtänket är detta men det aldrig riktigt efterföljs (vi är alla besvikna efter förlust egentligen) så uttrycker 60% sitt missnöje varav 10% gör det ganska högljutt och 5% goes bananas. Här brukar de 40% som är ganska nöjda (eller mindre missnöjda) ofta påpeka att dom här 10% borde hålla käften medan dom här 5% kan agera lite som dom vill.
De 40% som är mindre missnöjda känner man ofta igen på rader som "vi hade otur ikväll" eller "nästa match spikar backe igen!!!1"
De 60% som är missnöjda känner man igen på rader som: "Helvete om Jokela får spela en enda minut till!!" eller "AVGÅ ALLA!!!!!!!!!1".
Av de så har vi ju dom 5% som är mest extrema och de säger oftast saker som "tant hagos kan stanna hemma baka tårta" eller "handväskan flög upp i taket när hagos blev tacklad".
Där har vi dynamiken i stort. Det är så här det är. Lättast vore väl om det bara fick vara så.
Bragd-Birger: Det är sällan jag orkar med din kvasiintellektuella retorik och inte heller denna kväll. Du vet precis vad det handlar om och du har varit med i alla år så varför du finner det nödvändigt att repetera dig gång efter annan, det förstår jag inte.
Skriv ett brev till moderatorerna eller nåt. Jag tycker att jag är hyfsat konsekvent när det gäller att prata hockey i första hand och skitsnack i andra hand, om du och dina gelikar tycker annorlunda så tycker jag definitivt att det borde vara tillräckliga grunder för att stänga av mig från det här forumet ett tag. Det finns ingen anledning att behålla skribenter på det här forumet som drar ner kvalitén på inläggen.
Bragd-Birger: Du har säkert missat en eller två matcher själv i dina dagar, du kan nog sura över en förlustmatch som du inte såg, även du. Det här med att klaga på klagarna är ju så gammalt. Gör något åt det då istället, det kommer alltid att finnas dåliga förlorare.
Börjar bli orolig över publiksiffrorna , bara marginellt över 4000 idag .
Vad var de han sa i Ex-pressen lillkenta , att man borde blockera tvsändningarna i lokalområdet . kanske vore nåt .
2000 pers stannar inte hemma för att de är 'dålig parkering'
El Maco: jag försöker vara saklig och diskutera hockey och jag har absolut inget emot att bli ifrågasatt men då någon bara klagar tomt för att dom tycker att jag klagar tomt, då är det ju svårt att bemöta det utan att framstå som lite dryg hos någon. Om någon tycker att jag är orättvis mot Belissimo så får man väl förklara vad Belissimo gjorde bra, inte förklara hur dålig jag är på att vara positiv.
Man kan inte bara säga att någon har fel utan att motivera varför. Och om du tycker att jag har en dryg framtoning när jag ifrågasätter detta, då får du tamefan stänga av mig härifrån också. Jag har full respekt för om folk har tröttnat på mina inlägg men jag har neggat här inne sedan 2004, jag tycker att det är lite sent påtänkt att kräva en mer positiv framtoning från mig.El Maco: Jag vill minnas att jag skrev att 0-4 och 18 skott inte var tillräckligt bra på hemmaplan mot något lag i elitserien. Sen vet jag inte vilka sorts krav alla andra här inne har, jag tvivlar starkt på att majoriteten av fansen har sänkt sig till en nivå där man kan gå hem med huvudet högt efter 0-4 efter 55 minuter spelade.
Sen vet jag inte vem du tycker att jag har "drygat" mig emot. Menar du hubbe som tycker att det är tråkigt när jag neggar? Eller menar du kramer som tycker att det är tråkigt när jag neggar?
Jag kan inte minnas att jag har drygat mig mot någon som har sett matchen och försöker prata hockey. Jag kan bara minnas att jag drygat mig på några som fortfarande, efter 7-8 år här inne, fortfarande orkar klaga på att folk klagar.
superfalle:Råkade bara bli du ,skulle kanske ha deletat nicket före men du fick ju lite kul i alla fall....:o).
Och om ni vill ha lite mer att gnälla på så kan ni kolla in en match med Giffarna ...var på Gefle-matchen och innan matchen trodde jag ingenting kunde vara sämre än vädret...men det kunde det.
Så Kämpa TIK OCH GIF!!!!!!!!!!!!!