Swordster: Utöver Timrå IK så är Luleå ett lag som ligger mig varmt om hjärtat. Finns många sympatiska människor däruppe om man bara tar dem på rätt sätt. Sedan instämmer jag till fullo i ditt resonemang kring hugg och slå Luleå! Ironiskt nog brukar de bara vara i matcherna mot Modo, Timrå och Brynäs som Luleå visar upp sig från sin sämsta sida. Det är alltid känsloladdat i dessa bataljer. Norrbottningarna vill väl spänna musklerna och fäll upp tuppkammen just i slagen om Norrland. Fast på senare tycker jag det vari jävligt bleka. Luleå blir sig aldrig mera likt sedan bjässar som Sergej "Bam-Bam" Bautin, Magnus Nilsson, Per Ledin, Shayne Toporowski, Tomas "Bulan" Berglund, Thomas "Demolition Man" Holmström, Jarmo Myllys, Stefan "92an" Jonsson m fl. stämplade ut.
Nu är de bara bleka kopior ifrån fornstora dar! Annat var det förr! Då fanns ett jävlaranamma i LHF! Nu är det bara spillror kvar! På nåt vis känns det jävligt tråkigt! Att LHF blev så jävla tråkiga och att föreningen är på dekadens och obestånd! Att publiken sviker, stjärnorna flyr och kampmoral är en gäspning i jämförelse med 90-talet.
Varenda jävla fruktade Luleå, man hatade att åka upp till Delfinen för att lira match, för man visste på förhand att ett rent helvete skulle utspela sig! Nu är det snarare väldigt behagligt och gemytligt att ta sig en sväng norrut!
Måtte "Osten" kunna vända trenden igen! Måtte det kunna blåsas liv i den gamla obehagliga stormakten LHF igen! Fan vad jag saknar 90-talet ibland!
Harryhaffa:Alltså, dig bli man aldrig klok på. Jag har läst ditt inlägg 7-8 gånger och begriper fortfarande inte vad du är ute efter.
För mig handlar det i grund och botten om kärlek till mitt lag. Timrå IK för mig är det självklara valet, oavsett sportsliga framgångar. Däremot finns en inre ambition att laget någongång - helst så snart som möjligt - vinner SM-guld så jag får suga på segerns sötma och känna stoltheten av vad den lilla kommunen kan åstadkomma.
Tiderna har faktiskt förändrats. Och jag med den - gud ske lov. Hade jag levt kvar med den patriotism som genomsyrade ishockeyn för sisådär 8-10 år sedan hade jag antagligen fått se Timrå IK spela division 3 hockey, om ens det. I och för sig har det säkert sin charm men förhoppningen att få se Timrå IK vinna något stort (som ett SM-tecken) gör att jag gillat omställningen och den väg hockeyn tagit 2008.
Naturligtvis ser jag framför mig att Timrå förblir det "lilla" hockeymeckat som vi trots allt är och att framgång hanteras på ett ödmjukt sätt. Det är jag också övertygad om att vi gör. Föreningen har trots allt skyndat långsamt och mestadels fattat kloka beslut på vägen. Klart att det finns betingelser som kanske kan ifrågasättas men i det stora hela har föreningen förvaltat "arvet" på ett utomordentligt bra sätt.
Om, jag säger OM vi skulle vinna SM-guld någongång inom överskådlig framtid så är min övertygelse att Timrå IK fortsätter att vara en klubb som har båda fötterna på marken och förblir den klubb som förstår sitt handikapp i jämförelse med många andra klubbar. Timrå är en liten kommun. Det får man aldrig glömma.
I en liten klubb, dit Timrå ändå räknas, så är det utomordentligt viktigt att varje beslut tas med noggrannhet. Enligt mitt sätt att se på saken så har få beslut som tagits varit felaktig. Men det ena utesluter inte det andra. Timrå IK kan vinna SM-guld utan en hel bunt av stjärnor. Vi vinner framgångar genom kloka beslut.
På den tiden som P-O Larsson var tränare i Timrå IK var han rätt person på föreningens tidsaxel, Kenta också. Nu är Challe tränare och sköter det alldeles ypperligt. Kloka beslut har skrivit den historien. Däremot vägrar jag tro att ett SM-tecken aldrig kommer att bli inristat i bucklan om vi inte får storhetsvansinne och värvar en massa stjärnor som klarar den bedriften...för att nästa år misslyckas kapitalt (eller dippar som du uttrycker det).
Så stollig kommer ingen inom föreningen att bli. Det är min uppfattning.
Kjamizzzzar
John K: Timrå bör absolut punktmarkera Johan Harju, Linus Omark och Mats Lavander! Dessa spelare får man inte ge bort en millimeter till. Det är hockeyvirtuoser som kan bli tungan på vågen för LHF om Timrå underskattar motståndet.
Men! Lägger vi i femmans växel ifrån första nedsläpp och gasar på så bör det absolut inte vara någon fara på taket. Skall vara det då om Timråspelare inte tar tag i grejerna rejält och skjuter taffliga avslut ur dåliga lägen och vinklar och på så sätt skjuter Gusten Törnqvist in i matchen och gö honom varm. Då kan det bli en obehaglig kväll. En varning är härmed utfärdad!
Och det är definitivt jävligt kallt och mörkt i Norrbotten, det har du alldeles rätt i Sanny Lindström. Och uppretade björnar kan vara riktigt stygga! Vi kanske inte skall frukta dem, men absolut möta dem med respekt!
Tur att Sanny inte längre är vår kapten! Man bjuder inte motståndarna på gratis tändvätska med fåniga uttalanden rakt ut i etern. Det behåller man inom laget och tar peppningen bakom lyckta dörrar! Sådeså! Lägg ut lockbeten i gästernas omklädningsrum. Stora saftiga köttbitar så de blir riktigt mätta, sedan ställer vi in siktet och oskadliggör bamsingarna ifrån norr.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)