Simmalugnt: Det här var vi väl många som såg komma redan då vi låg trea med 4-5 pinnar ner till 4:an. Tragiskt, nu är det verklighet och hur vi ska kunna slå AIK på lördag det ser jag inte. Nästan 40 skott på MODO hemma och vi torskar med 1-4. Det är så pinsamt och patetiskt att man bara vill ge upp. Visst dom gör några riktiga slumpmål men vafan...40 skott mot Modo. Det är närmare till skratt än gråt.
Jo visst fan är det så. Det som retar mig...eller retar och retar...gör mig fly förbannad snarare är att de som styr har huvudet i det blå. Åtminstone utåt, det är bara att hoppas att det är en medial front för annars är vi JÄVLIGT illa ute.
Simmalugnt: kanske man ska lyssna på gabbe! Ett fall framåt! Riktigt roligt att vara timrå supporter just nu. Men det känns ändå som att vi är på G! Vi kan ju max torska tre pinnar till innan vi kan ta en veckas ledigt, med Oscar etc.
I alla fall - det är naturligtvis inte medvetet av ledningen, men detta är ett luftslott. Timrås supporters är inga idioter! Betänk att samtliga här inne såg vart detta barkade redan när vi låg trea. Trea!!! Vi har snubblat in alla jtom nio pinnar.
Fan, jag är lurad! Jsg trodde mig slippa blodtrycksmedicinen i år.
Fattas bara att du gör en Manchester City och tatuerar Sonnenberg i Timråtröja med texten Timrålegend. Då ska du se på fan att han ritar på för Nubben boys. =o)
Kan någon förklara för mig varför Corso får åka hem till Canada nu på lördag när laget nästa vecka skall träna hårt med två pass per dag ? Vilka har skrivit under och godkänt det upplägget ? Kom ihåg att Corso kom inte förrän i slutet av augusti. Jag bara undrar.....Snacka om lagsammanhållning och teambuilding
Blizzard: Slutspel? Skämtar du? Jag fattar inte hela logiken med att spara sig till ett minusresultat. Med våran ekonomi lever vi ju varje år på randen till katastrof, varför inte spendera dom sista slantarna och försöka att spela oss till ett plusresultat en gång för alla? Någon ny arena verkar ju inte komma innan det är för sent. Vi slarvar oss ifrån placeringar varje vecka och det känns jävligt hopplöst att heja på ett lag med en ledning som sitter med händerna i fickorna. Inga burop från läktarplats idag heller...vem fan ställer egentligen några krav i den här föreningen??!!
Ja nu är man hemkommen och tröstsupen efter att ha sett läggmatchen från loge med åtta Modolider. Fy fasen vad surt! Det var målvaktsskillnad från första målet. Nu måste vi värva
danne80: Tror Timrå gav alla pengar i förskott till Pyrret. Sedan kommer det värsta, Pyrret trodde att Nubben var sportchef för Timrå fortfarande och skrev bara på kontraktet han la fram på bordet eftersom han hade fått sånt fint förskott av Timrå.
Ett gott råd. Gå inte ut på krogen på lördag kväll efter matchem mot AIK. Timrå har sin maskerad då och risken är uppenbar att det kommer att dyka upp spelare inte helt nyktra...............
Känns underbart uppfriskande att hålla på en förening som riktigt skriker och andas undergång i allt man företar sig. Just nu finns det inget som får mig att må bra när jag tänker på Timrå Ik. Och då är jag inte speciellt arg över förlusten, besviken - men inte arg. Den hade vi kommande, så att säga.
Hirschovits är nog, för mig, den största besvikelsen. Maken till slö och oengagerad förstacenter får man leta efter. Jag satte väldigt stor tilltro till honom inledningsvis, ville liksom att han skulle vara den stora, trygga och spelskickliga centern vi behövde luta oss mot. Men nej, det är han inte.
Men det är något fundamentalt fel i hela truppen, i hela föreningen. Det anas ond, bråd död. Jag trodde att vi skulle slippa dansa på strecket i år. Att Perra skulle lotsa spelarna med säkerhet och att vi supportrar skulle få en behaglig resa till slutspel. Nu tvivlar jag.
Idag tycker jag bara att Pikkarainen kommer undan med hedern i behåll.
Nu kan väl AIK lika gärna vinna på lördag så spiken drivs i ordentligt. Sedan får vi väl se om Timrå lyckas resa sig efter uppehållet...
Kerstin_k: Om du menar att Lander inte kommer undan med hedern i behåll också måste du tittat på nån annan match. På tal om Lander är det inte riktigt bra att han varit klasser bättre än Hirscho så långt denna säsong.
Samma fenomen finns på backsidan, dvs att dyra ledande spelare är det som är absolut sämst :(
Timrå Icon: Pikkarainen delade ut tacklingar överallt och kämpade och körde som ett ånglok emot mål, han var värd det. Men avslut måste tränas 1 mål på 42 skott håller inte
Timrå IK > Sv: Timrå IK-AIK 2010-10-16 Detta är början på raset. Vi får hoppas att vi inte rasar hela vägen till kvalserien. Mackelito Kommentera 2010-10-16 19:46
Kerstin_k: Är det bara jag som tycker att våran ledning andas lite Mora? "vi är bara glad att vara här, hoppas vi kan bita oss kvar". Det är dags att börja ställa lite krav nu, det går inte att mysa sig till en slutspelsplats. Jag har svårt att finna mig i hur man misshandlar den här klubben.