Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
lincoln: Que? Vi har alltså på sista tagit fem omgångarna tagit tre poäng mer än Rögle, fyra fler än Modo och Södertälje, och fem på Brynäs. Enligt formsammanställningen på hockeyligan har vi gått bäst i serien efter DIF. Förklara hur din matematik får det till en försämring.
Lall on, lall on.
Spöar FBK och "äntligen känner vi igen Timrå", tar en pinne mot SSK och "fan vad de är dåliga". Sedan Caslava och Sonnenberg kom är vi ett av seriens bästa lag poängmässigt. Ärligt talat, vi har 21 poäng vilket är alldeles för lite. 10 av de poängen har kommit i de senaste fem omgångarna. Ändå verkar det på vissa som att det ser svartare ut än någonsin.
Det ser verkligen inte bra ut på isen hela tiden = det finns mer att plocka ut. Kalla mig lallande fåne men vi har goda möjligheter än. Hyfsat tidigt att spruta slutspelschampagne i Ängelholm, Gävle och Södertälje för att ta tre lag ovanför oss med sina egna kroniska problem. Vi tuggar på för att äta ikapp det stora tappet som vi hade med vår eländiga öppning av säsongen men jag tror att de två anslutna artisterna plus att Åke etablerat sig som föresmålis är bra steg på vägen.
Vår trupp kommer naturligtvis också förstärkas ytterligare, även om det inte är med före detta superstjärnor av Forsbergs kaliber. Ställ in likvakan ett tag till va?
Tycker vi får vara rätt så nöjd med en pinne, trots 2-0 ledning. Det här laget räcker inte till, så enkelt är det. Blir det inga förändringar snart så blir jag världens lyckligaste om vi klarar oss undan kvalserien. Kvalserien börjar fastna mer tydligt på näthinnan för varje dag som går nu. Jag är rädd och orolig. Men inte förvånad.
Gör någonting!
Tjalle: Den erfarenhet man fått från de medlemsmöten som har hållits åtminstone under hälften av de säsonger som gått sedan 2000 är att det inte brukar bli riktigt så intressant. Den bilden vi supportrar har tar ju i princip bara hänsyn till vad vi ser på matcherna och en hel drös med antaganden kring inkompetens på vissa positioner med mera. De frågor som ställs brukar kunna bemötas tämligen enkelt från ansvariga då det i väldigt få fall finns detaljer som vi sett och som de ansvariga missat helt. Supportrar ställer frågor som liknar de som ställs här, de bemöts med rimliga svar och vips har pöbeln lugnat ner sig. Men det vore sannerligen på sin plats med ett medlemsmöte igen, inte för att jag kan medverka, men ändock. Det finns frågor som behöver raka svar så att det inte rullar på som det gör nu i vissa fall där ett antagande blir till ett konstaterande efter några sidors diskussioner.
Det är oändligt mycket lättare att gnälla på internet istället för att ställa frågorna direkt till berörda parter, men det bör kunna bli en intressant diskussion i vilket fall.