1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587600 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1615185 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi

DJ Hemp: Håller med om att det är ett jävla klickande fram och tillbaka när man ska fylla upp hela julklappssäcken.

Men med lite jävlaranamma och tillkämpat tålamod så gick det till slut. Det blev återigen en stor påse till dom rättrogna i familjen.

Så hjälp till alla att tömma shopen och förbättra ekonomin för laget i ditt hjärta. För priserna måste tilltala fler än oss smålänningar:-}

240 spänn för en retrotröja - rena stölden!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Tvåtallar: Ja vi satsar helt rätt. Grejen är ju att det tar ett tag för oss att gå denna väg, det hade inte gjort nått om shl utökade när vi är redo att gå upp igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

RunarUp:

Ja, men jag har verkligen försökt. I höstas höll jag på bra länge och trodde att jag till slut hade blivit medlem. Men det blev jävel med den saken.

Samma sak nu när jag var på god väg att beställa några rabatterade prylar. Då gick det enligt följande:

Först är man ju tvungen att logga in, så då fick jag fundera ut vilken e-mailadress jag tidigare har använt. Det gick bra och jag kunde registrera ett nytt lösenord. Sedan blev jag sur över att man skulle behöva betala 20 + 50 kr ytterligare för att få hem grejerna. Men okej då, för fan, tänkte jag. Därefter var man tvungen att beställa saker för ett minimibelopp för att DHL ska frakta dem till närmaste uthämtningsställe (eller hur det nu går till). Suck och stön, men då beställde jag några saker till. Och så "grädden på moset", man är tvungen att slå in diverse koder och då föll det på den sista, som jag inte känner till för jag slängde min säkerhetsdosa(?) i väggen en gång. Nu stod det förvisso att köpet genomfördes trots detta, men det gjorde det inte förra gången så det tror jag när jag ser det. Slutligen gick det inte att hitta något ställe där man kunde logga ur.

Så jag säger på ren svenska: Fuck off!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Nu skulle jag egentligen vilja ha mitt förra inlägg raderat, för nu har jag löst det här med en trevlig person på kansliet. Telefonledes. Medlemskap, prylar... Hela klabbet! Fint också att medlemskapet gäller för kommande säsong och inte för den som nyligen tog slut... Tack för det, Timrå IK! : )

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Angående utebliven satsning inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Har ni inte gjort detta, så är det dags nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: norja har förlängt 1+1
Den såg jag inte komma.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
SuperMupster: väldigt glädjande och otroligt viktigt!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bergius: visst var det så att alla ville ha norja kvar, men ingen trodde på det?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Sköna slantar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Enligt Mittnytt så är TIK nu skyldiga 2,2 miljoner, hälften var till kronofogden och skatteverket
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Då är skulden till fogden oförändrad. Oroande. Hade räknat med att man skulle kunna betala av där som det lät på Nolander. Usch mår illa av läsa detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bergius: Precis. Ja, tyvärr så har det säkert en viss betydelse för att locka folk till arenan också.
Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hälge: Fan....När man trodde vi varit nere i skiten och vänt så verkar det istället som vi kommer att gå på djupet med denna latrindykning....Endast sportliga framgångar kan vända detta känns det som så att lite fler återkommer på publikplats.. Hur nu det ska bli möjligt med detta jojolag.

Kanske nån kan ringa Z (Obs! Ironi)

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hälge: Mittnytt ger återigen uttryck för att vara totalt blicklösa. Den i stort sett enda uppmärksamhet man visar för Timrå IK är numera den här sortens sensationsjournalistik. Är det någon tipsare som hela tiden ligger på med nya uppgifter eller varför detta oerhört enfaldiga intresse för Timrå IK?

Skulden är ju vad den är, men om jag uppfattat det hela rätt så är den där travhästen en del av ett sponsoravtal med något stall. Då utgår jag ifrån att dealen är utformad som så att stallet istället för att pytsa in X antal tusenlappar på TIK-kontot istället delar med sig 15% av de vinstpengar som hästjäveln drar in. Att Timrå IK - i det läget man är - skulle KÖPA in sig i någon random travhäst ser jag som oerhört osannolikt. Så dum kan inte Nollan och gänget vara.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Vad gäller hästen så tror jag som dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: De säger ju att det är en gåva, ägarandelen iaf. Hur det ser ut med driftkostanderna vet vi ju inte. Men att hästen skulle vara något problem i det här sammanhanget ser jag inte heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Får hoppas hästen vinner elitloppet då om vi ska klara oss ur denna ekonomiska kris.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Bergius: Jo, exakt. Det är just detta jag menar, det kan inte handla om några driftskostnader. Jag kan inte se annat än att TIK:s enda inblandning i detta är att de får gotta sig i eventuella vinstpengar framöver. Och i och med att Mittnytt bara spekulerar gällande detta så förstår jag inte varför man ens tar den vinkeln. En stor andel av tittarna fixar inte att se detta kritiskt utan nappar ju omedelbart på Mittnytts bete och opinionen och skitsnacket kring Timrå IK tar sig till nya nivåer.

Man gör en slapp enkät på torget i Timrå där något hjon utan den minsta insyn och intresse för dessa frågor ska uttala sig. Det är fan helt ofattbart.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Och nya uppgifter nu. "Timrå IK:s VD", det vill säga Timrå IK:s klubbdirektör Lars Nolander, säger att skulden till Skatteverket bara uppgår till 200 000:-. Ja, så var det med det.

Jag är oerhört irriterad över detta. Man gör en jävla enkät där vinkeln alltså är att Timrå IK ska ha köpt in sig i en travhäst på något Lyxfällanmanér, genom att försöka vinna sig ur den ekonomiska knipan. Ja, visst fan låter det sensationellt. Detta när flertalet klubbar i distriktet går på knäna ekonomiskt och gärna tar emot draghjälp från regional media. Då kliver SVT:s Mittnytt fram och alienerar Timrå IK än mer.

Snyggt.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Sensationsjournalistik. Skulle aldrig få för mig att betala en krona i TV-avgift när kvaliteten på public service är så förb*nnat låg. Vad ställs det för krav för att bli journalist egentligen? De kan ju inte ens 1+1.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kvalitén på den där "granskningen" var väldigt låg. Från TIK:s sida får jag lite känsla av att man mer eller mindre bojkottar Mittnytt, och sådant har man inget att vinna på - hur än dåliga Mittnytt är (kanske läge för styrelsen att korrigera detta?).

Mittnytt säger att man sökt TIK:s ledning utan framgång, men till slut fått ett sms till svar.

Huvudfrågan är om uppgiften om 1,1 miljon i ny skatteskuld stämmer. Gör den inte det är det skandalöst. Jag ställer mig tveksam till att klubben tar fel på nästan en miljon kronor, men eftersom man inte kan vara säker är det hela oroande.

Om det visar sig att Mittnytts påstående är fel, kan vinsten bli att Mittnytt framöver blir mer balanserade i sin TIK-"granskning".

Jag kommer att kontrollera detta med Skatteverket i morgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Intervjun med tanten var nog bland det märkligaste jag har hört och sett. Den kändes ungefär lika seriös som om SVT skulle ringa upp mig och be mig analysera det politiska läget i Gävleborgs landsting.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Vargher85: Perfekt beskrivet.

Jag hade förstått vinkeln om det även denna gång hade handlat om att man behövt hjälp från kommunen, då hade en "röst från gatan" haft ett syfte. Men inte nu. Visa upp en bild på en krake och nästintill raljera över det hela.

De gör det så enkelt för sig. Gör ett inslag om TIK och ta absolut upp bekymren, men vinkla det gärna mer mot hur TIK jobbar för framtiden. Låt Timrå IK förklara VARFÖR läget är som det är. Gör ett längre inslag och ställ frågan varför flera klubbar - inte bara Timrå IK - i distriket har ekonomiska problem.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan m fl: Kloka ord. Förmedla även detta till Mittnytt så kan de utveckla sitt arbete. Jag har både mejlat och ringt.

[email protected]
fredrik.israelsson@ svt.se
[email protected]
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Kongo: Såg att Henrik Stridh skrev:

"Mittnytts faktakoll imponerar! #journalistikpåhögnivå" på twitter nu.

Så, ja... man har väl tröttnat på Mittnytts enkelspåriga och faktamässigt bristfälliga rapportering.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Saxa och mejla det ni skrivit. Mittnytt behöver rycka upp sig, och TIK behöver inse att nån sorts bojkott bara slår tillbaka.

Funderar lite kring om det är så att Mittnytt kommer med horribla vinklingar som konsekvens för TIK:s förhållningssätt gentemot dem...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Det är väldigt märkligt över denna hysteri kring Timrå IK. Det är nästan så man får för sig att det är en personlig vendetta som lockar detta intresse från Mittnytts sida. Eller så är det någon med oerhört små tankar om föreningen som liksom gör allt för att sprida negativa saker om klubben. Det är allmänt känt att det finns företrädare inom politiken i kommunen som försöker vinna röster på att smutskasta Timrå IK. Nu finns det ju ytterligare ett nätverk i kommunen som är minst lika anti hockey som moderaterna i kommunen. Ibland får jag känslan att det är någon i det huset som förser Mittnytt med information. Eller sitter någon på redaktionen och trycker på uppdatera-knappen på fogdens hemsida eller kanske har 24 timmars telefonkontakt med någon på Kronofogden.

Nej, jag håller med dig Knylan. Kanske läge för t ex Mittnytt att göra ett längre reportage hur Timrå försöker att anpassa sin kostym efter degradering från elitserien till allsvenskan och senare även en rekonstruktion på det. Ställ frågor till föreningen: hur har det gått? Vad har ni gjort för förändringar? Hur är relationen till era sponsorer? Hur har rekonstruktionen påverkat er som förening? Hur har ni gått vidare...und so weiter. Mer intressant än att lyfta fram någon äldre dam med noll, nada, zip, zero intresse för hockeyn. Kanske vet hon var ishallen ligger men så mycket mer fick jag inte intrycket av att hon kände till.

Jättetråkigt att man vinklar allt som sker i föreningen till det negativa. Det är det sista föreningen behöver. Hade varit bättre om man tillsammans försökt få föreningen på fötter. Vad vinner man på det här? Okej att public service ska skriva om allt som rör oss, bra eller dåligt. Men man skulle kunna fördela det negativa med lite positivt också. Det blir liksom lite för genomskinligt på det sätt man arbetar nu.

En sak är dock säker. Det var lite enklare för distriktets toppklubbar att arbeta så länge Wiklander satt på tronen. För de idrottsintresserade har vi honom att tacka för mycket. Den livlinan är numer borta. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: Jag får för mig att det kan finnas representanter från Mittnytt som läser här ändå. Åtminstone så hade jag gjort det om det var jag som gjort reportaget. Det här är ju fortfarande det enda TIK-forumet.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Påläggskalven som gjorde reportaget gör kanske det. För att förmedla våra synpunkter och få till en uppryckning är mejla säkrast. Vi kan iaf få till en intern diskussion, Mittnytt är också bara människor.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Ja Timrå hatar Hans på mittnytt älskar att gräva upp skit on laget jävla grisliknande föremål bara gif i dårens skalle heja ÄNGELHOLM

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Modano: Är du och Stoff samma person?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: aa exakt...kingen
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Modano:............... ,,,,,,,,,,,,,,,,, ?????????????? !!!!!!!!!!!!!

 

Här har du några skiljetecken att låna!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

I ST så står det nu om skulderna hos TIK och det verkar stämma med MittNytts uppgifter igår. Ca 2,2 miljoner + ca 200 000 på fredag (om jag kommer ihåg rätt).

Så man kanske inte ska hacka så mycket på media utan kanske ifrågasätta lite vad föreningen håller på med. Även om man förstår att det är tungt att dra in pengar.

Förstår också att det måste bli lite mer positivt kring föreningen, men det känns som en nästintill omöjlig uppgift.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hälge: Jag säger ingenting om den råa faktan, att skuldbilden ser ut som den gör. Däremot Mittnytts attityd gentemot det hela. Att Timrå IK:s ekonomi är en följetång så långdragen att man till och med kan ta sig friheten att nästintill raljera över det hela. Samtidigt sitter det ett hårt underbemannat kansli som sliter arslet av sig för att vända det hela men som samtidigt varesig får hjälp av de idrottsliga resultaten eller den till två tredjedelar tomma arenan.

Jag litar på att man löser detta, även denna gång.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Givetvis både tror och hoppas jag att det löser sig också, men det är inte lätt att "få folket" på Timrås sida igen iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
4 hemma matcher 3 av 12 möjliga poäng. 8 matcher totalt 8 av 24 poäng. Så trenden att vi inte föra ett effektivt spel som förväntas av hemmalaget håller i sig är det 4 säsongen i rad nu?

Nä usch, det är bara att bryta ihop och vakna upp som en ny människa imorgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

lungan: Det här var något av det mest överjävliga jag sett. Lider så fruktansvärt med laget ikväll och känner på samma gång en oerhörd stolthet för vad man åstadkommer. Vad man står för.

Ingenting studsar precis så rätt som man vill och när man gör en dålig andraperiod så straffas man DIREKT. Men man öser på, något alldeles sinnessjukt i första och tredje. Maler och maler. Skjuter och skjuter. Ingenting går in. 47 skott på mål. 79 skottförsök. Två mål. Ingen vid sina sinnes fulla bruk kan känna att hen väljer att inte gå på nästa hemmamatch för att laget inte försöker. Man vill se detta lag lyckas.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: sportsligt och kortsiktigt var rekonstruktionen bra. Föreningen fick fortsätta lira hockey i näst högsta serien. Ekonomiskt och långsiktigt tror jag att en konkurs hade varit bättre. Varför? Jo, att driva en förening efter en rekonstruktion innebär att man börjar med exakt 0:- på fickan. Man har dessutom en, får man anta, rätt kylig relation med delar av sina sponsorer och sina leverantörer som förlorat betydande belopp i denna rekonstruktion. Jag tror att det kunnat se annorlunda vid en konkurs. Dessutom hade "nog" kommunen varit tvungen att ta över arenan och det i sin tur bör ha resulterat i minskade kostnader för föreningen. På så sätt hade det varit enklare att gå in i framtiden med en bättre kostnadsmassa och således bättre förutsättningar att satsa på det sportsliga. En konkurs hade dock inneburit en rad negativa följder som degradering, vad hade hänt med hockeygym, ungdomarna o.s.v.
Men, frågan är om det inte varit bättre när man ser var detta hamnat. För även om den här tiden på året är en ekonomisk härdsmälta för fler än Timrå IK så är det förstås otroligt illa att behöva läsa om skatteskulder och kronofogden var och varannan månad. Inte lär det locka fler till hallen heller. Å andra sidan kan man fundera på vad mer Timrå IK kan spara in på? Organisationen är så liten idag att det blir svårt att dra ner så mycket mer. Truppens kostnad kan ju förstås bantas ytterligare men då kan vi ju nästan lika gärna lägga oss ner och självdö. Vi måste ge detta en någorlunda ärlig chans. Vidare så kan man titta på marknadssidan och vad mer som kan göras där. Jag tror inte att det är en angenäm sits som marknadsfolket sitter på. Måste vara ett otroligt komplext arbete att försöka få företag att sponsra med rekonstruktionen i färskt minne. Till sist är det ju så att med lite flax hade vi vunnit 3-4 matcher till och helt plötsligt legat i toppen. Då hade det garanterat varit 3000 på läktaren, folket hade så smått börja tro på det här igen och föreningen hade fått arbeta i lite medvind. Men nu är situationen en annan, resultaten grinar oss i ansiktet och skillnaden mellan motgång och medgång är hårfin.

Det är nog bara att fortsätta arbetet, stenhårt, med tron att vi tillsammans vänder detta till något bra. Jag kommer alltid att älska Timrå IK även om det för stunden knakar lite i förhållandet.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Någon som har mer text från den här artikeln?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Kongo:

"Vid sidan om matchen mot Björklöven kom ett glädjebesked för Timrå IK.
För nu ser de slutet på sin kronofogdeskuld.
– Nu kan vi beta bort den här gamla skiten, säger Lars Nolander, klubbdirektör.
I skuggan av segern mot Björklöven kunde Timrås klubbdirektör Lars Nolander pusta ut efter en skön arbetsdag.
Timrå hade totala skatteskulder på cirka 2,2 miljoner, varav 1,3 gått till kronofogden.
Nu börjar de se slutet på den skulden. Under onsdagen betalades 450 000 in.
– Men vi kommer göra en till inbetalning i morgon. Det blir nog ungefär på 200 000 kronor, jag vet inte exakt, så jag ska inte slänga mig med några belopp, säger Lars Nolander.
Nu räknar de med att kunna fortsätta betala av på skulden. I snabb takt. Tillräckligt snabb för att uppfylla målet – som var att vara utan skulder hos kronofogden i slutet av oktober, som vi tidigare berättat om.
– Vi har fordringar på väg in och två hemmamatcher i nästa vecka, så i slutet av den ska vi vara fria från kronofogden om allt flyter på.
Sedan är prio ett att beta av resten av skatteskulderna.
– Då är det 900 000 kvar ungefär. Vi ska inte sticka ut hakan och säga att den är borta nästa vecka, men vi kan börja på den sedan.
Hur känns det här?
– Man ska inte raljera, men det är som jag sagt hela tiden, att bara vi kommer in i oktober kommer fordringar ramla in och vi har matchspelet i gång, så har vi möjligheter att beta bort den här gamla skiten.
Även om de ser ett slut på historien är det alltså en bit kvar att gå.
– Vi måste se till att fortsätta få in pengar så det inte blir något nytt. Men de här två skulderna är huvudmålet just nu."

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: Jag insåg för någon dag sen att man kan snålåka på föräldrarnas pappersprenumeration av ST när det gäller premiumartiklarna. Bara ett tips, om man som exilare har päronen kvar och som dessutom är prenumeranter.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Knylan:

Skönt att läsa! Hoppas klubben är skuldfri inom kort och att vi slipper en massa negativa skriverier från media framöver. Lyfter örnarna/växer tallarna mot skyarna nu?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Undrar om Mittnytt är lika snabba att göra ett reportage om detta, att TIK är skuldfria...Eller passar det inte deras "agenda" månntro...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Undr hur illa ställt det är med ekonomin egentligen?! Någon som hört något?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
157620: Det är onekligen en högst relevant fråga att ställa till dom. Den tycker jag att ett flertal av oss bör ställa, mejlledes.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Absolut!!!
Kommentera

« · 1615185 · »