Redigerad kommentar
Berka: Du gormar om att byta ut "sopan", efter en monsterdålig sidledsförflyttning. Men det är alltså inte att skylla på någon?
Jag behöver inte dumförklara dig, det gör du så bra själv.
Redigerad kommentar
Metal Guru: Jag tror de svenska spelarna i cricket-landslaget (eller ngt annat litet förbund) skulle bry sig om de fick spela ett VM även om det svenska folket sket i turneringen.
Det handlar väl lite om att man brinner för sin idrott.
mattias - 74: Jag tycker att det är fult att tacka nej till VM. Lite som att man är lite för fin för att delta.
Däremot tjänar nog ingen på att ha halvskadade spelare i turneringen. Vissa kanske ljuger om skador. Men det brukar väl visa sig vilka som är fula och fina.
Om man t e x aldrig klarat av att föra sitt lag längre än andra rundan på nio NHL-säsonger men bara åkt på ett enda VM så... ja, då är man nog ful.
Metal Guru:
Det finns dom som gör det. Kan du förstå kritiken öht som delas ut. Jag är knappast ensam.
mattias - 74:
Varför ska de svenska spelarna bry sig om VM, när inte vi gör det?
spud:
Det jag retar mig mest på är att man skyller på skador trots att man spelat kvar i sitt respektive lag i NHL om laget varit kvar. Varför inte bara vara ärlig istället. Det är ju jag jämt på HS och det märks ju klart och tydligt många gånger. Får man en fröfrågan kan man svara Självklart ställer jag opp eller nej jag är helt slut i kroppen och måste få vila eller jag vill vara med min familj. Inte säga jag är skadad när man i själva verket skulle spelat ändå. Tror du spelarna ställer opp i högre utsträckning om man har VM vartannat år?
spud:
Tycker inte det spelar nån roll. Det borde vara allas skyldighet att ställa opp för sitt land om förbundskaptenen ringer. Det är ju alla hockeyspelares dröm att dra på sig den svenska landslagströjan och vara stolt. Tydligen gäller inte det i VM utan bara i OS? Ursäkta att jag är bitter men jag tycker det är jävligt dålig stil att tacka nej bara för att klubblaget inte är kvar i SC. Dra på dig Tre Kronor tröjan och visa vad du kan iställlet och få din revansch.
Wayne Gresky:
Man borde väl känna nån slags revanschlusta. Blir man utslagen i Stanley cup borde man ge landslaget en chans och vinna Vm guld.eller? Jag tror säkert spelarna kan vara slitna men att man skyller på skador köper jag inte eftersom man spelat kvar om laget gått vidare. varför inte säga istället jag tycker inte det är kul och spela VM eller jag vill vara med familjen m,.m