Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

2007·10·27 14:00 Brynäs IF–Mora IK

« · 933189 · » Till forumet

Sv: 2007·10·27 14:00 Brynäs IF–Mora IK
Huge: Jag sågade i och för sig Angells defensiva spel igår, men inte i det här forumet. Skrev inget inlägg om öht om matchen här inne... Vilken spelare anser du bör få mindre speltid för att DJ ska få mer?
Kommentera

Peja: Det skulle vara Sunken och även kanske Nolander, ingen av de tre har faktiskt något att tillföra BIF så de spelar nu. Nolander har jag dock högre förhoppningar om.
Kommentera

AD: Att erätta en rutten tomat med en rutten gurka gör inte salladen bättre...
Kommentera

70 Rodrigues: Spelar ingen roll vad du svamlar om och och vilka bortförklaringar du nu försöker komma med.
Faktum kvarstår att du hyllade Nokelainen för hans hårda nypor när den påstådda spelarmaffian då var på väg att ta över.
Och nu försvarar du samma påstådda spelarmaffia enbart för att du har nån sorts personligt agg gentemot Boork.

Det handlar alltså inte så mkt om jämförelserna mellan Boork och Nokelainen, som konstaterandet att du är en kappvändare av megaformat.
Kommentera

GävleLasse: Nej men jag nämnde några som DJ hade chans o ersätta, dock tror och hoppas jag inte att det kommer hända.
Kommentera

GävleLasse: Hahha jaha snart blir det fruktstund här!! :)
Kommentera

Huge: Som sagt, stor skillnad, men det ser inte en struts som du.
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, jag är en jättestruts i det här fallet, så då kanske du kan berätta vad den stora principiella skillnaden mellan Nokelainen och Boork som tränare, skulle bestå i?

Poängen är ju att du inte kan se eller snarare inte VILL se poängen.
Nämligen att du hyllar den ene tränaren när denne agerat tufft mot en påstådd spelarmaffia, men sen totalsågar den andre tränaren när denne agerat på samma sätt.
Kommentera

Huge: Spelar det någon roll vad jag skriver??
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, inte när du vägrar motivera dina ståndpunkter med annat än "du vet ju alltid bäst" eller "du är en struts" osv osv.
Nu har du ju chansen att motivera ditt påstående, för du måste väl iaf ha NÅT som motiver densamma?
Vilken är nu den stora skillnaden mellan Nokelainen och Boork, om man ser till hur dom är som tränare?
Dvs den enorma skillnad som gör att du hyllar Nokelainen för hans hårda nypor men sågar Boork för exakt samma nypor.
Kommentera

Huge: Jag lovar att svara på ditt inlägg när du har svarat på Lasses inlägg till dig kl 16.52, har du missat det eller har du valt att bara skita i och svara??
Kommentera

GävleLasse: Det handlar inte om vad JAG tycker eller tyckte om Nokelainen.
Men i princip håller jag med de flesta härinne om att Nokelainens hårda nypor liksom Boorks påstådda diton i längden hade varit bra för laget, om man fått fortsätta ett tag till.
Att båda fick gå behöver nödvändigtvis inte betyda att dom var ute och cyklade, eftersom man i båda fallen sett sig tvungna att i agera i ett kortare perspektiv.
Och det har enligt min mening varit en aning förhastat i båda fallen.

Men nu gällde det Tonys kappvänderi, vilket du uppenbarligen inte verkar ha noterat.
Vill minnas att han tyckte och tycker att Nokelainen borde ha fått fortsatt med sitt försökt att tämja den då påstådda spelarmaffian.
Och när Boork enligt många nu försökt sig på att även han leka tämjare, ja då är det helt plötsligt ett totalt värdelöst agerande.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det svaret har jag nu avgett, så jag väntar med spänning på ditt svar och din motivering varför Boork har agerat fel men Nokelainen rätt, trots att dom i princip agerat likadant.
Kommentera

70 Rodrigues: Noterar att du just loggat ut och som skäl angett:

"Borta: på stan"

Hoppas du hitta nån motivering på Mönsterås enda gata? :-)
Kommentera

Peja: "Jag sågade i och för sig Angells defensiva spel igår, men inte i det här forumet. Skrev inget inlägg om öht om matchen här inne... Vilken spelare anser du bör få mindre speltid för att DJ ska få mer?"

Som nån var inne på så lutar det väl isf åt att det handlar om Sunken.
Han är också en lättviktare rent fysiskt men har inte samma speluppfattning som Danne och är heller inte lika viktig i den första speluppbyggnadsfasen, som jag ser det.

Sen måste vi självfallet ge Angell lite mer tid att komma in i spelet, men hans defensiva är oroväckande svag, vilket den även var ifjol.
Det som kompenserar är trots allt hans offensiva egenskaper och framförallt målfarlighet.
Det gäller att hitta rätt partner till honom och Sunken är iaf inte det ideala alternativet.
Kommentera

Vad är igentligen hockeyfesten? vilka är det? vart kommer pengarna ifrån? Vem anordnar? har försökt hitta info på nätet men inte hittat nått.
Kommentera

oscar1616: "Vad är igentligen hockeyfesten? vilka är det? vart kommer pengarna ifrån? Vem anordnar? har försökt hitta info på nätet men inte hittat nått."
Är inte så väl insatt men som jag förstått det är det ett par grabbar från Björke (en bit norr om Gävle) som för 5 år sedan ordnade en fest med sina kompisar. Då var man ca 150 personer och kallades för Björkeligan. De har bytt namn till hockeyfesten de senaset åren och växt till gårdagens 800 personer. Deltagerna betalar själv vad det kostar, har för meg att det gick lös på ca 600 kr/peroson i år.
Kommentera

70 Rodrigues: Skicka en blomsterkvast till han som vann guldet åt IFK skithål. Linjedomaren mot AIK.
Kommentera

sylf: Går bra att gratta mig också. Guldet hemma igen.
Kommentera

Jompe: Jadå,Grattis!
Kommentera

Jompe: Självklart grattis, Jompe.
Tabellen ljuger som bekant aldrig.
Bara när Brynäs sladdar.. ;-)
Kommentera

Huge: "Nä, jag är en jättestruts i det här fallet, så då kanske du kan berätta vad den stora principiella skillnaden mellan Nokelainen och Boork som tränare, skulle bestå i?"

De stora skilnaden mellan Esko och Boork kanske inte ligger i själva coachandet utan mer tidpukten. När Esko anslöt så hade Brynäs fortfarande uttalade ambitioner att ligga i toppen av tabellen. Han hade alltså inte lyxen att ha samma takhöjd som Bork hade när han kom. Boork kom som städgubbe som skulle rädda ett sjunkande skepp. Där gode Huge har du den största skillnaden.

Dett besvarar inte på något sätt din fråga till Tony.

En sak skiljer dock. Första året hade Boork en landslagsmålvakt som keeper. Esko hade Jamie Ram... En målvakt som du hyllade till skyarna ;)
Kommentera

GävleLasse: Håller med om att förutsättningarn och målsättningarna när de resp tränarna tillträdde var lite annorlunda, men det är ju inte det som saken gäller.
Att de båda ex hade lite olika material att jobba med har inte heller med saken att göra.
Saken gäller ifall dom båda kan betecknas som speciellt olika i sitt sätt att vara som tränare, rent generellt sett.
Och då tror jag att det är rätt så många som håller med mig om att dom har betydligt fler likheter än olikheter.

Att i det läget hävda att den ene tränaren gjort rätt, men den andre fel, tycker du att det känns som en seriös och genomarbetad analys?

Det är ju inte ens dagisnivå på logiken...
Kommentera

Huge: Men det är ju just målsättningarna som är det avgörande. Har man ett uppsatt mål och ite når detta så har man gjort fel och får stå med hundhuvudet. Givetvis så har även spelarmaterialet en väldigt avgörande roll med. Det kan ju bevisas med de två föregående säsongerna. Första året Boork tränade Brynäs så tog man sig till slutspel.. Deta sågs som en bonus och främst et kvitto på att man var på rätt väg. Året efter sattes målet att vara lika bra eller bättre än föregående år. Detta infriades även det. Tog man hänsyn tiill truppens styrka i relation till motståndet när målet sattes tror du? Givetvis säger jag. Alltså har spelarmeteialet en VÄLDIGT avgörande roll i om förväntningar infrias. Det är oftast dessa som är den avgörande faktorn om en tränare får sparken. Inte endast vad spelarna tycker.

Rent generellt så är de båda och även Flemming väldigt lika som tränare, i alla fall när det gäller mentaliteten. När det gäller idéer så skiljer sig deras syn på ett flertal punkter.

Men som man nu har fått det till så är det alltså SPELARNA som har kickat Boork. Ska man tolka vad pastorn skriver så är det i alla fall så. Honom har du inte "tillrättavisat" något så jag utgår ifrån att du håller med honom. Annars brukar du ju ha för vana att komma med dina pekpinnar och generella antaganden.

Var det spelarna eller de vikande publiksiffrorna och all dålig media som Brynäs fick som gjorde att Brynäs ledning var tvungna att göra något? Kanske var det sponsorerna som sa sitt... JAG vet inte. Det jag vet är att Brynäs förlorade massor av pengar sett emot vad de bugeterat. Tappar man publik så tidigt på säsongen så blir det djupa hål i budget. DÄR tror jag att den avgörande faktorn ligger.

När det gäller Esko kontra Boork så får du ta den diskussionen med den som skrivit upp honom, jag tog med Esko i ett inlägg förr men då påpekade jag endast att det fanns en klar likhet resultatmässigt, vilket din idol även påpekade på canalplus igår.
Kommentera

Huge: "Som nån var inne på så lutar det väl isf åt att det handlar om Sunken.
Han är också en lättviktare rent fysiskt men har inte samma speluppfattning som Danne och är heller inte lika viktig i den första speluppbyggnadsfasen, som jag ser det."

Nej, men Sundqvist är snabbare och kan därför kompensera sina misstag och stressa motståndarna intensivare än vad DJ kan. Angående uppspelsfasen: BEHÖVS verkligen DJ? Angell, Hietanen och Sjödda är samtliga bättre där än vad DJ är, så det är ändå en spelare per backpar som är kapabla att spela upp pucken...

"Sen måste vi självfallet ge Angell lite mer tid att komma in i spelet, men hans defensiva är oroväckande svag, vilket den även var ifjol.
Det som kompenserar är trots allt hans offensiva egenskaper och framförallt målfarlighet.
Det gäller att hitta rätt partner till honom och Sunken är iaf inte det ideala alternativet."

Andersén skulle nog passa bra. Det går ändå inte att få in DJ, eftersom Angell, Sjödda och Hietanen är givna och DJ kan inte spela bra med någon av dessa...
Kommentera

oscar1616: 600:- är väl inte mycke pengar för någon som bara går på en hemmamatch per säsong. Är inte medlem i Brynäs eller någon supporterklubb eller reser och stöttar på bortaplan. Men de hyllas för sin engångomåretinsats.
Kommentera

Ja det ser bra ut nu. Sm Guld !!!!

"after Boork comes sunshine"
Kommentera

58 Larsson: Dom hyllas med all rätt tycker jag.
Kommentera

58 Larsson: ang kostnaden så hade det mat före och efter matchen samt att de hade en specialdesignad tröja också.
Kommentera

GävleLasse: "Men som man nu har fått det till så är det alltså SPELARNA som har kickat Boork. Ska man tolka vad pastorn skriver så är det i alla fall så. Honom har du inte "tillrättavisat" något så jag utgår ifrån att du håller med honom. Annars brukar du ju ha för vana att komma med dina pekpinnar och generella antaganden."

Ok.
Så när JAG har en åsikt så handlar det om pekpinnar men när DU har en åsikt så handlar det om vadå? Kalla fakta?
Ledsen, men du spekulerar exakt lika mkt som alla andra.

Sen är det väl rätt så uppenbart att SPELARNA är dom som i realiteten har kickat Boork, genom att fullt ut inte ställa upp på det som man kommit överens om.
Det är bara att läsa intervjun med Boork i dagens GD, där man får en rätt så klar och nyanserad bild av händelseförloppet.
Boork försöker inte i ngn större utsträckning att vare sig haussa sig själv eller skylla på andra.
Kommentera

58 Larsson: Håller med dig 58 Larsson,det är näst intill patetiskt,att de kan få en sådan uppmärksamhet. Vi borde kanske också fixa till engångomåretinsats, då kanske vi också skulle hyllas i pressen.Men vad tomt det skulle vara på ståplats de andra matcherna.Självklart gör de en insats, men vad då? En match om året, vi andra som befinner oss där, match efter match, vi får inget gehör.
Kommentera

51 Roger:

Life´s a bitch...
Kommentera

58 Larsson: Precis, nog bränner man betydligt mer än 600 spänn på bensin, biljett, matchprogram, shopen m.m varje gång man åker upp till Gävle.
Men nog vore det intressant att engagera gänget till matchen mot Globen i Februari där Brynäs arranger pub, tåg m.m.
Ta över kulan helt enkelt.
Sen håller jag med om att det finns ett de trognaste supportrarna borde hyllas mer i av Brynäs och av press.
Kommentera

Huge: Alla borde ha mer speltid än DJ.. Däremot håller jag med dig om att Angell sett oroväckande dålig ut iaf defensivt.. Sunken har inte samma speluppfattning som DJ, och han är heller inte direkt bra fysiskt bakåt.. Men han är iaf bättre bakåt än DJ.. Sjödin, Nolander, Hietanen och Angell.. Där har du 4 st som är klasser bättre än DJ på allt. Sen har du Kankan och Andersén som riktigt bra defensiva backar. vart ska då DJ ta vägen? Jo gärna på första bästa buss till Ängelholm!
Kommentera

mattiaskarlgren: Får nog rycka in och försvara DJ (eller Huge??) i det här fallet. Hietanen, Angell och Kankaanperä är de starkaste korten helt klart.
Andersén en positiv överraskning men har fortfarande problem med anpassningen till elitserietempot. Men ok ,en ordinarie plats.
Sjödda är en skugga av sitt forna jag men tar på rutin och namn en ordinarie plats.
Nolander har inte rosat marknaden, snarast gått ett steg tillbaka i år. Var det Sjödda som "gjorde" honom bra förra året?
Sunken, katastrof, bra på skridskor men vad hjälper det när han saknar speluppfattning och kroppstyngd.
DJ, saknar som vanligt det fysiska spelet, duttar väl mkt och slår enstaka Djoos-passningar ibland men är topp 3 gällande spelsinne. F.ö. leder han också backarna poängliga.
Sätt Sunken på tåget till Leksand (eller Skellefteå) och hämta hem Morin istället.
Kommentera

51 Roger: Men det är väl endå så att klacken inte alls är lika röststarka och taggade som "hockeyfesten" är? Klacken är bra mycket bättre än på många år men inte tillräckligt bra. 20 sillstrypare sjunger ut hela hemmaklacken. Vad kan man göra, hur kan det bli bättre? Finns det någontinga att lära av hockeyfesten?
Kommentera

Mickis: Jepp samlas 2 timmar innan match sup ner sig till apstadiet sen vågar man höras som gävlebo inga problem!
Kommentera

Mickis: Eller så betalar du in 600 kronor till Selander.
Kom ihåg att skicka in pengarna till "Hockeyfestisen".
För detta får du: en festis innan matchen, en personligt designad tröja från Selander Design och en festis efter matchen. Tyvärr ingår inte transport till eller från matchen eller matchbiljett i priset. Men enligt Selander är detta erbjudande väl värt pengarna och än så länge har han 100% nöjda betalande.
Kommentera

Huss: Skrev ett bra långt inlägg men allt försvann av konstig anledning och orkar inte skriva om allt. Iaf.. alla backar var överlag dåliga när vi förlorade 7 raka.. Tycker ändå att Nolander är en riktigt bra ES back och DJ visar match efter match att han inte klarar av ES tempot mot dom bättre lagen, eftersom han sitter på fel sida båset för hakning eller slashing osv. Han kanske har bra speluppfattning men vad gör det när han inte kan använda det.. Han är för j-a risig bakåt och när han väl spelar tex PP så tappar han ju bara pucken på offensiv blå eller så gör han självmål..
Kommentera

Huss: Jag pratade med en av de som är ansvarig för Festen förra veckan angående en invation av Globen och kontakt skall tas senare så det är på G.
Kommentera

58 Larsson: "Jag pratade med en av de som är ansvarig för Festen förra veckan angående en invation av Globen och kontakt skall tas senare så det är på G"

Inte invasion av "Hovet" då? DIF har väl flyttat dit eller har jag fel?
Kommentera

bradberry:matchen den 22/2 kommer att gå i globen
Kommentera

sylf: Ok! Tack!
Kommentera

bradberry: det ska va den 2/2 och inget annat!
Kommentera

mattiaskarlgren: " Skrev ett bra långt inlägg men allt försvann av konstig anledning"

Din dator har sannolikt tröttnat på ditt ensidiga tjat och kritik av Danne, i exakt varje inlägg du gör....

Lägger in lite stats på backarna:

Danne 6p 20PIM -2
Juuso 6p 27PIM -3
Nolander 3p 10PIM -2
Andersén 3p 12PIM +2
Sjödda 3p 22PIM +2
Kankan 2p 14PIM -3
Sunken 1p 18PIM 0
Angell 0p 4PIM 0 (på 3 spelade matcher)
Carlsson 0p 25PIM -1
Kommentera

bradberry: Jag har också hört något om en eventuell invasion till Sthlm i februari. Jag tror det var något om att Brynäs i sammarbete med SJ och supporterklubbarna skulle annorda resa dit. Det skulle också vara en mindre resa för ca 250 st till Tirmå i December hörde jag. Om då "hockeyfesten" skulle haka på till den större resan i februari så skulle vi ju kunna bli riktigt många där nere. Bor ju en hel del likasinnade i huvudstaden också. Hoppas verkligen det blir av, vore häftigt om dryga 1000 pers åkte från Gävle och mötte upp lika många nere i Stockholm. Eller hur är det? Någon som brukar se matcherna i Sthlm, ungefär hur många Brynäsare finns det i Stockholm? Sen har väll även BSKV resa dit tror jag.
Kommentera

Huge: Ska man bedöma spelare bara efter statistik?
Kommentera

Huge: du är ofta jävligt snabb att påpeka felaktigheter från vissa medas andra struntar du i. precis som pastorns idoga gnäll på "tommytina"

vad är det som gör det så uppenbart? kan du styrka dina teorier?
Kommentera

Huge: Felaktiga stats på danne

Statistik från Hockeyligan
Elitserien 2007/2008
GP G A TP +/- PIM SOG FO% TOI/GP
14 2 4 6 -3 (9:12) 20 15 - 17:41
Kommentera

GävleLasse: Det är väl inte heller så konstigt att Angell ligger lågt i statistiken än så länge...tar nog ett par matcher innan han kommer in i spelsystemet.
Kommentera

« · 933189 · »