Brynäs IF

728199 inlägg · 7961 ämnen

Årsmöte

« · 888700 · » Till forumet

Sv: Årsmöte
Fan blir lite sugen på att själv åka upp på lördag med ett uppbåd av nyblivna medlemmar. Då skulle ni få se en ordförande som inte räds någon ondska! Skulle börja redan på söndag med att rulla puckot i tjära och fjädrar och låta Tina/Tommy göra offentlig avbön på torget. Skulle också jaga ut alla bakåtssträvande gnälliga oldtimers ur stan (blir förstås rätt ödsligt men ändå).

Funkar inte detta får man helt enkelt krydda försäsongsträningen med arenasläpning till hamnen för transport till annan ort.

:-)
Kommentera

Huge: Det är inga som helst tvivel om att valberedningen gör sina val utifrån bästa förmåga och för Brynäs bästa, vilket ALLTID måste stå i fokus.

Det jag retar mig mest på är de signaler som ges. Valberedningens förslag eller kuppmakare...Allt är inte svart och vitt.

En intressant grej är ju Boorkens utspel om Hedins arbete. Om det är så att han själv valt att kliva åt sidan så är det en sak. men om det är så att det är valberedningen som har petat honom så kan man ju tolka det som att Boork går emot valberedningens förslag iom att Hedin inte kommer att fortsätta som ordförande.

En annan intressant sak är att Boork kräver Reanders avgång, om han nu inte avgår vad ska Boork göra då? Kratta löv på Sollerön? Boork ger ju tydliga signaler om att det in princip inte spelar honom någon roll alls."- För min egen del spelar det faktiskt ingen roll. Jag kan dra hem till Sollerön om det skulle vara så."

Hur viktigt är jobbet i Brynäs för Boork?
Kommentera

GävleLasse: Nu har ju i för sig valberedningen aldrig föreslagit Reander och därmed vore det ju en aning konstigt om dom gjorde en presentation av honom.
Kommentera

GävleLasse:

Håller med, ett bra förslag.

Varför inte införa valkampanjer där 2 eller flera ordförandekandidater får debattera om hur de vill föra Brynäs framåt. Förstås i god tid innan årsmötet.

Risken är ju förstås att kampanjerna kommer att kryddas med spektakulära spelarförvärv i sista stund. Så brukar det ju se ut i Spanska klubbars presidentskaps-kampanjer t.ex.
Kommentera

GävleLasse: Boork får gärna åka hem och kratta löv på Sollerön. Om man uttalar sig positivt om Brynäs så får tydligen vem som helst yttra sig, men om det är negativt då jävlar tar det hus i helvete. Gävle, jantelagens Mecka.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag trodde jantelagen var tvärtom. Inget beröm, bara kritik?
Kommentera

Jompe: Tolkningsfråga, beror väl på vilken sida av staketet man står :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ah, då förstår jag ;-)
Kommentera

Teppo: Likförbannat så sitter han i styrelsen och det borde således finnas information om Reander på hemsidan.

Ditt tidigare inlägg var intressant, frågan är bara hur du själv skulle överleva den eskapaden. Varför inte bara åka upp å lägg din röst istället för att sitta hemma å gnissla tänder. Kanske du får chansen att träffa sjödda i person då, du verkar ju gilla honom. Fast det kanske lockar mer att åka till Sollerön å kratta löv hemma hos Boork.
Kommentera

GävleLasse: Ang Hedin så har han själv valt att avgå detta år. Nu hittar jag tyvärr inte den artikeln.

Om nu den ev motsidan till valberedningens förslag hade talat om vem dom vill föroda så hade det inte blivit sådant tjafs. Troligtvis så var det Reanden.

Blir kul för er som får gå på mötet en annan har en resa planerad sedan länge.
Kommentera

70 Rodrigues: Säger en person som flyttar till banjodeltat... hmm
Kommentera

GävleLasse: Och?
Kommentera

70 Rodrigues: Det är väl därför Brynäs ser ut som det gör och alltid har gjort. Du ska bara hålla med och tycka att allting är bra. Gör du inte det så är du en kuppmakare. Det vet ju både du, jag och en del andra!!
Kommentera

65selander:
Tror att det är Kickan som är kuppen det talas om i eran styrelse.
Kolla i Luleås GB så får du se att hon bekräftar att hon varit i LA
;-)
Kommentera

smutte: I sådana fall är vi nog alla kuppmakare….det handlar väl snarast om att finna det bästa alternativet eller minst dåliga som alla dysterkvistar skulle uttrycka det.
Kommentera

Maestro Stygge tycks också ha sin uppfattning klar...
Kommentera

70 Rodrigues: "Boork får gärna åka hem och kratta löv på Sollerön"
Ja hellre det än klippa gräs det brukar ju inte gå så bra.
Kommentera

Tidigare uppslutningar: Vi som spar har handlingar från några år tillbaka och kan då se intresset för vårt årsmöte. Intressant att Brynäs fram till 2002 angav medlemsantalet hektovis.

Datum Röstberättigade närvarande Lokal Medlemsantal
lö 16 juni 2007 12:00 000 under sektion C1 och D1, Läkerol Arena 2006•12•31: 6999
lö 17 juni 2006 14:00 085 i Bo Linde-salen, Konserthuset 2005•12•31: 4077
to 16 juni 2005 18:00 119 i Bo Linde-salen, Konserthuset 2005•04•31: 4524
to 17 juni 2004 18:00 085 i Restaurang Arena, Gavlerinken 2004•04•31: 5260
to 12 juni 2003 18:00 130 i Restaurang Arena, Gavlerinken 2003•04•31: 5268
sö 30 juni 2002 16:00 057 i Restaurang Arena, Gavlerinken |—|
ti 18 juni 2002 18:00 086 i Restaurang Arena, Gavlerinken 2002•04•31: 7100
ti 19 juni 2001 18:00 084 i Restaurang Arena, Gavlerinken 2001•04•31: 6200
to 08 juni 2000 19:00 091 i Restaurang Arena, Gavlerinken 2000•04•31: 5300
to 17 juni 1999 19:00 124 i Restaurang Arena, Gavlerinken 1999•04•31: 4600
on 10 juni 1998 19:00 224 i Restaurang Arena, Gavlerinken 1998•04•31: 4300
on 11 juni 1997 19:00 116 i Restaurang Arena, Gavlerinken anges ej i handlingarna
ti 25 juni 1996 19:00 190 i Restaurang Arena, Gavlerinken saknar handlingar för 1996 då detta möte ej bevistades av 20 Lindgren
Kommentera

20 Lindgren: April har inte 31 dagar...
Kommentera

Huss: Klart att dom plockar fram ett gäng ja-sägare, dom som är negativa blir ju kallade för dysterkvistar och kuppmakare.
Kommentera

smutte: "Jag vet att många med en stor insyn i Brynäs organisation också ser honom som den självklara ordföranden i föreningen."

Vad är det Reander kan göra bättre än valberedningens förslag till nästa ordförande? Det jag vet om honom är hans kommentar från lokaltidningen om att Brynäs vinstmarginal borde varit bättre. Fel och orealistiskt! Vinstmarginalen var tredjen högst bland samtliga elitserieföreningar. Han tyckte organisationen var div. 3-mässig. Tyder på taskigt omdöme att uttala sej nedlåtande om sin egen verksamhet.

Ni som vill ha honom som boss - är ni beredda att betala priset? Och isåfall varför? Vad är det som är så jävla fel i en förening som just redovisat sitt bästa bokslut någonsin. Som tagit det största ekonomiska klivet av samtliga elitserielag. De två största "tillväxtbolagen" i Elitserien heter Modo och Brynäs IF. Klassiskt misstag att byta inriktning på ledningssystemen i det här läget. För det är väl vad det handlar om? Att nuvarande utveckling går åt fel håll och måste ändras till något bättre. Hade det här varit aktuellt för 4-5 år sen hade det varit fullständigt logiskt. Men nu?

"Det är väl därför Brynäs ser ut som det gör och alltid har gjort."
Du måste skämta?
Kommentera

Jajjen: Vad är det som säger att inte Reander kan göra det bättre?
Kommentera

70 Rodrigues: Vad är det som säger att Reander kan göra det bättre?
Kommentera

Jajjen: Svara på frågan istället, du har ju som det verkar bestämt dig för att det skulle gå åt helvete med Reander vid rodret. Jag är inne på valberedningens linje. Vill bara veta vad som säger att det inte skulle kunna gå bättre?
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske har Reander mer komptens men om man går ut i media o klagar på sin egen styrelse man sitter i så saknas laganda. Och sådana vill vi inte ha i styrelsen, inte jag ivarjefall.
Kommentera

AD: Boorken skulle också ha hållt käften, det om något är patetiskt!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag vet inte ett skit om nån av styrelsegubbarna. Därför ställde jag frågan till han som tyckte att Reander var klockren.

Om valet står mellan att lyssna på ett rykte på stan och att lyssna på tre namngivna och förtroendevalda personer är mitt val givet. Nu är jag nyfiken på varför jag, eller nån överhuvudtaget, skulle lyssna på ryktet.

Reander var ganska okänd för mej innan jag läste gävletidningarna i veckan. Intrycket han ger där imponerade inte på mej.

"Vad är det som säger att inte Reander kan göra det bättre?"
Är det så snacket går inför ordförandevalet? Gud hjälpe Brynäs!
Kommentera

70 Rodrigues: Bägge och, om Boorken är medlem så har han rätt att tycka lika som oss, men om Brynäs Valberedning (som troligtvis) har sagt åt han att uttala sig då är det fel. Men jag håller med Boork så jag kan inte se negativt på det :)
Kommentera

Jajjen: Visst har Brynäs gått bra det här året. Man kan numera läsa ordet "Arenan" i varje mening som skrivs på Brynäs hemsida och i allt tryckt material. Styrelsen vet inte begränsningen för stoltheten. Gamla profiler står i kö för att gratulera styrelsen. Men hur många av dessa styrelsemedlemmar var aktiva när det blåste som hårdast? En följd som uppkom genom en självgodhet efter SM-guldet 99. Då var vägen uppåt spikrak, man var ju svenska mästare. Hur det gick vet vi alla.

Alla Brynäsare, så även jag, är givetvis väldigt glad och stolt över Arenan även fast jag är en smula ironisk i mitt inlägg. Men det är nu som vår styrelse måste arbeta hårdare än någonsin för att man skall få ut maximalt av denna. Jag vet inte hur det ser ut för Modo rent ekonomiskt, det jag däremot vet är att Brynäs har vänt röda siffror till svarta. Men jag vet även att Brynäs har kommande utgifter, tunga utgifter. -10 000 000 för den nya ishall man åtagit sig att bygga som ersättning för Gavlerinken. Sen har man ett stort lån på en bra bit över 100 000 000 så det är mycket arbete kvar...

Du berömmer styrelsen för vad de åstadkommit och därför även Reander. Hur många av styrelsemedlemmarna har du träffat och pratat med? Det brukar vara ett bra sätt att bilda sig en bild om personen.
Kommentera

Jajjen: "Reander var ganska okänd för mej innan jag läste gävletidningarna i veckan. Intrycket han ger där imponerade inte på mej."

Då borde du ju även ha uppfattat att Reander INTE är aktuell som ordförande. Jag tror inte att han är så dum att han säger som han gör för att sedan göra precis tvärtom...
Kommentera

AD: Skillnaden är att Boork är anställd av Brynäs som tränare och tillfrågades som tränare, INTE som medlem. Han var ju inte sen med att gå ut med skräckscenarion om hur illa det kan gå för laget om det skulle bli en "kupp".

Att han själv skapat turbulens genom sina petningar och frysboxar och "hårda nypor" mitt under säsong glömmer han helt. Nej, Boork borde fokusera på sitt. och dra sitt strå till stacken i höjningen av attraktionsvärdet i Arenan genom att vinna en jävla massa matcher....
Kommentera

GävleLasse: Så du får inte gå ut och säga din mening om cheferna du jobbar under? Du kan förlora jobbet visst, men ordet är fritt i detta avlånga land.
Kommentera

AD: Ordet är fritt, gäller det bara ja-sägare o rövslickare??
Kommentera

70 Rodrigues: Även kuppmakare men de kan även vänta sig mothugg från ja-sägare och rövslickare.
Kommentera

AD: Visst får man det. Men dessvärre så är det ju bara en sida som säger sin mening. Tycker du inte att det är konstigt att Brynäs marknadsför de alternativ som valberedningen föreslagit på sin hemsida? Visst, OK att man lägger ut presentationer, men att man tar in hjälp från gamla spelare för att ge det extra push är för mycket.

Man skulle kunna tolka det som att det finns en lite FÖR bra relation mellan sittande styrelse, de anställda och VALBEREDNINGEN. Har valberedningen varit helt öppna i sina val, eller har man favoriserat vissa på fel grunder?

Jag påstår inte att det är så, endast att det k a n uppfattas så.
Kommentera

GävleLasse: Läser ingen vad man skriver? Jag vet inte ett skit om dom som styr i Brynäs. Jag vet knappt vad grannen heter. Orimligt att "lära känna" alla styrelseledamöter. Det är ju poängen med en valberedning att dom gör jobbet åt oss. Jag har inget emot Reander. Jag vill bara veta skälet till varför jag inte ska lita på valberedningen förslag?
Kommentera

AD: Så om man inte tycker som Brynäs så är man en kuppmakare alltså?
Kommentera

GävleLasse: "Då borde du ju även ha uppfattat att Reander INTE är aktuell som ordförande. Jag tror inte att han är så dum att han säger som han gör för att sedan göra precis tvärtom..."

Den svenska politiken är full av statsministrar som har försäkrat att dom inte vill bli statsministrar. Handlar det om makt gäller inga regler.
Kommentera

Jajjen: Jag satt och skrev när du postade ditt inlägg... Så det bidde lite tjatigt.

Visst ska du lita på valberedningen, men bara för att du tycker att valberedningens förslag är bra så skall man inte automatiskt förkasta de alternativ som dyker upp.

Tänk vad bra det hade varit om Brynäs hade haft en presentation om sina strelsemedlemmar på hemsidan. Då hade du ju kunnat "lärt känna" Reander lite bättre.

Alla vill Brynäs väl, skillnaden är vilka medel och vägar man vill gå.
Kommentera

Jajjen: statsministrar? har vi fler än en?
Kommentera

GävleLasse: På Jajjens planet verkar det vara en hel jävla polsk riksdag :-)
Kommentera

GävleLasse: Vi har haft 34 stycken. Tideräkningen började inte idag.
Kommentera

70 Rodrigues: Om du definierar ordning och reda som polsk riksdag.
Kommentera

Jajjen: Vilka har deklarerat att de inte ville vara det då? Jag kan bara komma på en å det var GP
Kommentera

GävleLasse: I första hand är det när partiledarkandidaterna tillfrågats som man helnobbat. GP och Ohly är de senaste.
Kommentera

70 Rodrigues: Nej inte sagt det, glömde nej sägare också
Kommentera

Jajjen: Skillnaden är milsvid. Har det talats om kupper i de fallen? Det handlar väl snarare om att respektive parti har gett sånt stöd att de i princip bevekat dem att ställa upp?
Kommentera

AD: Jag trodde att jag skulle få lite respons... ;)
Kommentera

GävleLasse: I princip har dom uttryck sej som Reander. Fast ännu mer tvärsäkert. Vad säger Reander om en majoritet av årsmötesdeltagarna röstar på honom som ordförande? Fungerar han som politikerna och skiter i vad han sagt tidigare eller menar han vad han säger? Du som känner honom tror tydligen på det sistnämnda.
Kommentera

GävleLasse: "Det handlar väl snarare om att respektive parti har gett sånt stöd att de i princip bevekat dem att ställa upp?"

Nej, det har varit val mellan olika alternativ där kongressdeltagare haft rösträtt. Ohlys och Persson nej var bara en del av maktspelet.
Kommentera

« · 888700 · »