Brynäs IF

723866 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - Malmö Redhawks

« · 811099 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
sylf: Kan det inte vara en risk också, säger jag som utomstående betraktare, att det skulle gå rutin även i sådana saker. Det gäller väl att hitta på något slags koncept som kan göra hela resan till, från och vistelsen i arenan till en upplevelse för att locka till sig mer än de redan frälsta. Kanske gourmetkvällar i restaurangen, eller liknande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: "OK, Du som vet allt. Varför har inte samma effekter drabbat många andra lag i Elitserien?"

Det är nog en kombination av många saker, men till största del tror jag att det beror på en välkänd sak: på många andra ställen har man helt enkelt en i botten trognare publik än vad man har och alltid har haft i Gävle. Lägg därtill att nyhetens behag ang LA till viss del börjar avklinga.
Enligt uppgifter så har vi fått fart på ex bussresorna från närområdet, där många andra lag helt klart ligger steget före. Dessutom så har vi tydligen lyckats med att locka en kategori somt tidigare varit försummad: kvinnorna.
Så att helt döma ut det som görs tycker jag inte känns rättvist. Visst, det finns säkert mkt mer att göra men i det stora hela så verkar det ändå vara på väg åt rätt håll.
Hur mkt man än diskuterar om kringarrangemang osv så tror jag att det ändå är själva MATCHEN som till sist är det stora dragplåstret. Och när vi nu steg för steg börjar få ett riktigt bra lag som presterar därefter, så tror jag att mkt av "problemet" kommer att lösa sig självt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Paddan: Visst,klubben måste se till att göra matcherna till en happening.Med vad får dom försöka komma fram till via medlemsråd etc etc.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: "så tror jag att det ändå är själva MATCHEN som till sist är det stora dragplåstret. Och när vi nu steg för steg börjar få ett riktigt bra lag som presterar därefter, så tror jag att mkt av "problemet" kommer att lösa sig självt."


OJ OJ OJ, Exakt ett Brynästänkande!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Att det skall vara matchen som är det stora dragplåstret rimmar inte med att antalet kvinnor har ökat. Nej det har varit nyhetens behag som har gjort att det varit välbesökt men sen då?

Kanske är det kvinnorna det beror att siffrorna sjunker. Kvinnorna som numera stannar hemma för att det det är just så de känner. "Äh det är ju bara en hockeymatch", det händer ju inget annat. Medans Henning från Arenabolaget och Kent Åke från Brynäs står å ser ut som den gamla chipsreklamen. "Vaar e brudarna?"

"Det är nog en kombination av många saker, men till största del tror jag att det beror på en välkänd sak: på många andra ställen har man helt enkelt en i botten trognare publik än vad man har och alltid har haft i Gävle. Lägg därtill att nyhetens behag ang LA till viss del börjar avklinga"

Här har du två stycken argument för att någonting måste göras.
ARGUMENT inte ursäkter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
sylf: "OJ OJ OJ, Exakt ett Brynästänkande!!!"

Så du menar att det är ett steg i fel riktning att vi börjar få ihop ett bra lag som vinner fler matcher och dessutom är på god väg mot slutspel?
Och att detta inte skulle ha ngn större inverkan på publiktillströmningen?

Intressant logik, då du själv hela tiden hävdat att ett vinnande lag som spelar attraktiv hockey är ett måste för att publiken ska få valuta för pengarna och komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: "Intressant logik, då du själv hela tiden hävdat att ett vinnande lag som spelar attraktiv hockey är ett måste för att publiken ska få valuta för pengarna och komma tillbaka"

Brynäs är ett vinnande lag... ändå så stannar publiken hemma...

Attraktiv hockey?..tick...tack...tick...tack... *ler*
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Enligt Björn Åkerblom, som hade en mkt intressant "hearing" inför HV-matchen senast då vi var några bortamatchrapportörer samlade i LA, så var det ökande antalet kvinnliga åskådare ngt som man var lite förundrade över till en början. Det visade sig sedan att man efter en del efterforskningar kom fram till en av anledningarna. nya och fräschare toaletter.
Det behöver således inte alltid vara ngt spektakulärt som lockar, utan nu var det en rätt så jordnära sak som var den stora förklaringen.
Min egen mamma, som är 74 år gammal, har börjat bli intresserad på äldre dar. Hon har från att tidigare ha varit helt ointresserad, nu gått på ett par matcher och jag kan garantera dig att det är i första hand själva spelet som hon fascineras av och dessuotm vill lära sig mer om, och inte vad som händer kring själva matchen.
Bara ett litet exempel på att din teori om att kvinnorna inte skulle vara speciellt intresserade av det sportsliga, inte riktigt håller måttet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Så nu har "oraklet" Björn Åkerbolm sagt någonting som Brynäs köper med hull och hår. Så måste det vara osv.

Visst tror jag att detta är en bidragande orsak till att fler kvinnfolk kommer då gamla Gavlerinken inte kunde skryta med sanitära faciliteter av bra klass.

Då har vi utrett den biten.

Men då återstår kärnfrågan. Hur lockar vi mer folk till Arenan?

Ska vi rycka på axlarna och konstatera att det är julens fel och köra på som om inget har hänt eller skall man kanske göra ett försök att fräscha upp inramningen kring matchen och avvakta utfallet av det INNAN man kallt konstaterar att det är på grund av julen folk stannar hemma.

Vad gäller din mamma så kan hon tyvärr inte användas som måttstock för hela Gävles kvinnliga population ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Man kanske helt enkelt bara ska avvakta ett par månader för att få ett ordentligt faktaunderlag.
I stort sett fullt hus sedan invigningen. En nedgång runt jul och nyår, och du drar genast slutsatsen att det måste vara kringarrangemangen som är boven i dramat.
Du tycker inte att det känns en smula förhastat att dra den slutsatsen?

"Så nu har "oraklet" Björn Åkerbolm sagt någonting som Brynäs köper med hull och hår. Så måste det vara osv."

Åkerblom förmedlade bara det som Brynäs kommit fram till: att det ökande antalet kvinnor på matcherna till stor del kan förklaras med att man fått nyare och fräschare toaletter. Det var det enda som Åkerblom och Brynäs ville ha sagt. Du säger ju själv att det mkt väl kan vara en bidragande orsak, så varför tvivlar du då i i samma andetag på det man just påstått och insinuerar att vi inte bör svälja allt som sägs med hull och hår?
Lustig logik...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: På tal om lustig logik.

Du har bevistat EN match i LA, denna i samband med ett "informationmöte" från Brynäs. Att påstå att du skulle vara färgad i debatten är ett understatement.

Du pratar om fullt hus vilket har hänt ett par tre gånger ett publiksnitt på ca 7100 på de första 8-10 hemmamatcherna är inte i stort sett fullt hus. LA tar in 8300 inte 7100.

Efter de första matcherna så har det sjunkit hela tiden. Först hette det, "Det är för att det är måndagsmatch, vänta bara till nästa lördagsmatch".

Tänk att man alltid är så jäkla snabba på att hitta ursäkter. Det är inte första gången som publiken sviker runt jul i Gävle så visst har julen en bidragande orsak. Men varför hittar man inte på saker runt om som gör att man kan få in folk ändå?

Tappet kring jul kom återigen som en överraskning för Brynäsledningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: "Intressant logik, då du själv hela tiden hävdat att ett vinnande lag som spelar attraktiv hockey är ett måste för att publiken ska få valuta för pengarna och komma tillbaka."


Just det. det är därför jag är orolig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Vad hände igår?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Hagge_87: Vi vann med 3-0 mot Mif.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Hagge_87:
Grannens tik började löpa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Vi ligger på 7100 i snitt, budgeterat är 6000 pers. Vad är problemet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Hagge_87: Läs BSKV:s sida där förklarar någon vad som hände,sen om det stämmer är ju en annan femma,ordningsvakterna har säkert en annan version av det som hände.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
arnio: Vi låg på 7100 i snitt,men nu har det sjunkit till 6800 de senaste matcherna,det är lite oroande tycker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bissett19: inte det minsta oroande tycker jag. Juletider, tomt i börsen, Malmö på isen osv. Det kommer att bli ett snitt på betydligt mer än 6000 pers kan jag lova. Desutom så ltar det åt slutspel...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
En glad´Nyhet i allt är att Rickard Gynge har gjort mål idag för Nybro!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jaha, råkade man givetvis felposta först då. Aja, här kommer den riktiga.

Roligt att se att vi har gått bra på slutet och vi har ju endast tappat poäng mot seriens just nu formstarkaste lag. Vi drar även ifrån lagen som jagar oss underifrån, vilket är väldigt bra.

Formtoppen över dom fem senaste.

1. Linköpings HC 5 4 1 0 22:9 +13 13p
2. Brynäs IF 5 4 0 1 15:9 +6 12p
3. Djurgårdens IF 5 3 1 1 12:8 +5 11p
4. Mora IK 5 3 0 2 17:18 -1 9p
5. Färjestads BK 5 2 2 1 18:15 +3 8p
6. HV71 5 2 2 1 14:14 +0 8p
7. Timrå IK 5 2 1 2 14:14 +0 7p
8. MoDo Hockey 5 2 0 3 11:13 -2 6p
-------------------------------
9. Skellefteå AIK 5 0 3 2 11:13 -2 5p
10. Frölunda HC 5 1 1 4 12:17 -5 4p
-------------------------------
11. Malmö Redhawks 5 1 1 3 8:14 -6 4p
12. Luleå HF 5 1 0 4 13:16 -3 3p
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Falken: Frölundas formtopp tog slut lika snabbt som den sattes igång.. Kommer de verkligen klara sig till slutspel? Återstår att se
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
arnio: Tänker man som dig så blir aldrig Brynäs ett topp 4 lag. Varför skall man nöja sig med 6000 bara för att man har budgeterat för det? Man har möjligheten att gå mycket över budget så varför inte göra ett försök.

Men det är precis som med lagbygget. Ambitionsnivån!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
AD: Frölunda har egentligen tur. Dom ska vara glada att dom flesta av lagen nere vid strecken går rätt så dåligt, förutom Djurgården och Mora då som tagit en del poäng. Annars hade man nog fått det väldigt tufft.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse:Inget fel på lagbygget, ambitionen är att bli ett topplag och det ska vi bli.
Typiskt brynäsfans att gnälla så förbannat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Falken: Som det känns så håller de flesta trenderna i sig.

-HV vinner och förlorar hipp som happ. Snacka om att vara ojämna
- Linköping har vänt tillbaka till sin fina trend som de hade i början av säsongen
- Färjestad har blivit bättre och bättre och flaggar för ytterligare nyförvärv. (Ambitionen Arnio)
- Frölunda fortsätter att stå eller falla på sin förstafemma.
- DIF fortsätter att vinna hemma men förlorar mycket på bortaplan.
- Mora har dalat betänkligt och verkar ha problem. De gånger de vinner så beror det på storspel av målvakten.
- Brynäs krigar sig vidare och blandar mellan bra och mindre bra insatser. Har haft väldigt svårt att vinna tre matcher på raken.
- SAIK krigar på och vinner lite då och då.
- Luleå har tappat allt och gör den ena dåliga insatsen efter den andra. Blir Lener nästa tränare som sparkas?
- Modo har blivit bättre och bättre och är numera en ruskig outsider till SM.guldet.
- Malmö fortsätter att förlora.

Sen har vi ju ett par trender som brutits.

- Timrå har fått stopp på det fria fallet i tabellen.
- Huge fortsätter att försvara ALLT
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: "- Modo har blivit bättre och bättre och är numera en ruskig outsider till SM.guldet."

Ändå går det att notera att MoDo ståtar med två raka förluster, och fyra förluster på de sex senaste matcherna. Men i perioden innan detta så låg man förstås på en konstant hög nivå under en väldigt lång period. Men få lag klarar ju att hålla fokus och prestation på så hög nivå så länge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Dream Team: Jo visserligen jag hade det i tankarna med men ändå så tycker jag att man kan säga att de har en hög lägstanivå. Att modo är nere i en liten svacka kortsiktigt men samtidigt så har de varit jämna rent tabellmässigt.

En del vill ju göra gällande att det är Krizan som blivit mätt nu med det nya kontraktet. Jag tror snarare att Modo är inne i en lite sämre period, utan att för den skull vara dåliga. En sån svacka kan bero på mycket. Nedträning, inställningen, skador osv osv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: "Sen har vi ju ett par trender som brutits.

- Timrå har fått stopp på det fria fallet i tabellen.
- Huge fortsätter att försvara ALLT"

Vet inte hur jag ska tolka det utlåtandet.
Antingen så har jag tidigare försvarat ALLT men nu brutit trenden och blivit mer kritisk.
Eller så har jag tidigare varit mkt kritisk men nu brutit trenden och börjat försvara allt.

En trend som iaf INTE brutits är att du själv fortsätter att överdriva och skriva onyanserat.
Och dom skriverierna försvarar jag aldrig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: jag fortsätter att vara optimistisk i alla fall och tror på Brynässeger mot Modo med knapp marginal.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
arnio: Ja, jag tror iaf att vi har en bra chans att snuva dom på poäng.
Det hänger nog mkt på matchöppningen och ifall dom kommer att gasa på rejält som dom alltid gör på hemmaplan. Dom är ju lite svårbedömda nu efter ett par förluster och en aning svajigt spel och senast mot Timrå så såg det bitvis lite lojt ut. Dom vet ju att det inte kommer att bli lätt mot vårt styrspel som just nu verkar funka utmärkt och där har vi kanske redan från början ett litet psykologiskt övertag.
Är vi sen bara lite effektiva i avsluten så ska det nog ordna sig till det bästa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: som vanligt så betyder vårat målvaktsspel otroligt mycket, kan vi vara med i matchen efter Modos anstormning i första så kan det gå vägen men grodor har vi inte råd med.

Ja var på banken och såg Modo mot Fbk i mellandagarna och då imponerade Modo verkligen, så tufft blir det säkert men Brynäs trivs ju som bekant som fisken i vattnet när de får spela igelkottsförsvar.

1-2 säger jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: "Du har bevistat EN match i LA, denna i samband med ett "informationmöte" från Brynäs. Att påstå att du skulle vara färgad i debatten är ett understatement."

Att bli beskylld för att vara färgad när man bara vidarebefordrar det som föreningen konstaterat via undersökningar, känns väl kanske inte som nån högre form av seriös kritik.
Det var ett informellt möte där lite olika saker dryftades. Bl.a vilka olika åtgärder som vidtagits för att locka fler åskådare. Där ingick ex bussningarna från närområdet och just satsningen på att få dit kvinnorna, som länge varit en eftersatt eller snarare totalt förbisedd kategori.
Kringarrangemangen i övrigt var det inget snack om, mer än att Åkerblom hade en intressant idé om hur man borde kunna attrahera ex sponsorerna som nyttjar logerna. Före match så håller han ett litet föredrag om hur man ser på dagens match, offensiv och defensiv taktik osv. Där finns det ju även mkt annat som rör hockeyn rent allmänt som kan tas upp, och där gemene man ju i regel är så gott som totalt okunnig när det kommer till kritan. Han hade själv erfarenhet av det sistnämnda då han flera gånger hade varit tvungen att lämna sin plats som åskådare, enbart pga att det satt ngn korkad tomte vid sidan om som trodde han var jätteexpert och kunde allt och dessutom via glåpord och andra tillmälen mot både domare och spelare försökte lägga tyngd bakom sina okunskaper.
Kanske vore ngt att införa härinne på HS också, med tanke på de tokerier man ibland får läsa.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
arnio: Då säger jag 0-1, för att accentuera din korrekta teori om ett nödvändigt bra målvaktsspel.
Ger dessutom djävligt fina odds på "Bomben"...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: "Åkerblom hade en intressant idé om hur man borde kunna attrahera ex sponsorerna som nyttjar logerna."

Vore det inte bättre att attrahera folk som inte är på plats? Sponsorerna som nyttjar logerna är ju redan där!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
sylf: Jo, men nu visade jag bara på att det finns ideer om hur man kan locka fler till arenan, och den här iden är ju ett av sätten.
När dom som redan är på plats sedan sprider det hela vidare så genererar det väl förhoppningsvis fler lärjungar.
Det är väl så affärsiden är tänkt att funka.
Att man sedan kanske kan applicera densamma på en lite bredare publik kräver kanske bara lite mer praktiskt arbete, men själva grundiden är ju inte helt fel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: "Att bli beskylld för att vara färgad när man bara vidarebefordrar det som föreningen konstaterat via undersökningar, känns väl kanske inte som nån högre form av seriös kritik."

Nu skrev du inte att detta var vad som sades på informationen utan du skrev i ordalag som kunde tolkas som dina egna iaktagelser/slutledningar baserade på informationen.

Men problemet kvarstår. Vad g ö r man för att locka publiken till LA? Med dagens publiksnitt så hade en renovering av Gavlerinken räckt.

Men man kanske jobbar långsiktigt där med. Härliga tanke, vi behöver inte engagera oss nu, det kan vi göra sen.

När det gäller att engagera fler sponsorer till logerna så verkar det ett skumt upplägg. Det finns ju bara ett begränsat antal loger så ett gott arbete kan bara rendera i en sak. Köer till dessa loger. Detta medans stora hål på läktarna gapar stora.

Till sist så har jag full förståelse att du inte bryr dig nämvärt om kringarrangemang på matcherna för du besöker ju sällan Brynäs hemmamatcher så kanske är jag och ett antal med mig endast gnällspikar som snällt skall fortsätta att gå på matcherna medans du och ett växande antal väljer att stanna hemma och se på PPV.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse:

Publiksnittet.
Är det verkligen nått att oroa sig för?
Att januari är en månad där folk har taskigt ställt är välkänt, om man inte sjunker ner till 5000 så är det säkert helt lugnt.
Det kommer säkert att öka när vi närmar oss slutspelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Habs77: Det gäller ju att vara lite proaktiv då när den kända tomma plånboken i januari kommer. Gå-två-för-en på de övre etagen, helva priset på ståplats om du har en halsduk med dig eller nåt annat. Fylld arena ger som bekant andra fördelar än just ekonomiska. Att se nedgångar och motverka dessa måste ju vara nåt som ett företag i 100-miljonersklassen bör kunna? Eller åtminstonde göra försök att motverka, inte bara konstatera att det är så.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
HF:

Jo visst absolut, men någon fara på taket är det väl inte?
Har hört att det är så jäkla dyrt att köpa in öl i logerna att sponsorerna väljer att träffas före för att tanka lite billigare, och det är ju INTE bra när man betalt dyra pengar för en loge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Habs77: Lasse oroar sig för allt, konstant. Det är bara att vänja sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
JanT:

Haha, ok då får jag väl vänja mig då :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: "När det gäller att engagera fler sponsorer till logerna så verkar det ett skumt upplägg. Det finns ju bara ett begränsat antal loger så ett gott arbete kan bara rendera i en sak. Köer till dessa loger. Detta medans stora hål på läktarna gapar stora."

Ja, men nu snackar vi ju om själva idén på upplägget: att sprida lite mer kunskaper om hockeyn, så att gemene man (dit även sponsorerna hör) kanske får lite mer kött på benen och inte behöver gnälla så förbannat på domare, ledare eller spelare utan förhoppningsvis får en lite bredare syn på hur pass komplicerat det är att driva ett elitlag i ES.
Att du sedan skulle börja gnälla om långa köer till logerna var väl bara väntat. Vad är det som hindrar att man via ovannämnda idé skapar långa köer till logerna och samtidigt försöker fylla dom gapande hålen på läktarna? Det ena utesluter väl inte det andra?

För egen del bekymrar jag mig självklart inte ett smack om kringarrangemangen. Jag är intresserad av själva matchen och inget annat och personligen så skulle jag inte bli ngn flitigare gäst i LA bara för att kringarrangemangen hade blivit fler och bättre. Men självfallet intresserar jag mig på andras vägnar och förstår att det är en viktig fråga. Bara det att dina slutsatser tycks mig lite förhastade vad gäller den huvudsakliga orsaken till den tillfälliga(?) nedgången i åskådarantal.

Vad har man ex för kringarrangemang i alla andra ES-arenor?
Skulle vara intressant att få reda på ifall man där är så otroligt mkt mer kreativa än våra egna fantasilösa ansvariga. Inte för att det är ngt försvar, men det kanske visar sig att man där har ungefär samma upplägg som i LA och isf borde det ju vara en del andra faktorer som ligger bakom nedgången.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
HF: "Gå-två-för-en på de övre etagen,"

Får väl dra fram min mor igen. Senast dom var på match så gick både hon och farsan in på en och samma biljett, dvs två-för-en.
Verkar alltså redan vara en realitet, eller var det bara ngt tillfälligt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge:

I Januari är priset viktigare än massa aktiviteter tror jag.
Folk är fattiga!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Givetvis så är denna nedgång säkert redan inkalkylerad av Brynäsledningen men precis som HF var inne på så tycker jag att det är konstigt att inget gjorts för att minska "skadan".

Det är inte bara mig och många andra som "drabbas" av detta utan även laget som får spela inför nästan halvtomma läktare.

Något som du verkar glömma i all hast är ju att Brynäs skall även lyssna på sina medlemmar, för det är ju oss de företräder.

Men vad vet jag, jag "gnäller" ju om allt som du säger. Kanske bara för att jag inte tror att det är en generallösning att endast smälla upp en ny arena. Det är precis samma visa som med hemsidan.

Det räcker inte bara med att byta kostym, du måste även fräscha upp innehållet.

Detta med den nya arenan gör att hela verkligheten för Brynäs ledning kommer i en helt annan division. Skall den komma till gagn så måste den användas ut till max. Det blir en dyr "hyra" om man tänkt sig att finansiera både den och en och en ambitiös satsning på ett framtida topp 4 lag. För detta är ju den uttalade ambitionen.

"Vad är det som hindrar att man via ovannämnda idé skapar långa köer till logerna och samtidigt försöker fylla dom gapande hålen på läktarna? Det ena utesluter väl inte det andra?"

Jo det är precis vad det gör. All deras energi verkar gå till just företagen, vad gäller oss "grunts" så görs faktiskt inte mycket. Inte sett till att vi betalar dyra pengar för att se ishockeyn. Värdet på själva matchen är INTE befogad den hudralapp extra de tar för att man skall få se den. Det krävs en del för att man skall kunna höja biljettpriset så pass mycket.

Men även där är ju du en av de som inte "drabbas" då du stannar hemma å ser på PPV.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Habs77: "Att januari är en månad där folk har taskigt ställt är välkänt, om man inte sjunker ner till 5000 så är det säkert helt lugnt."

För att sätta saker och ting i perspektiv.

Problemet är att av våra 11 kvarstående hemmamatcher så är 5 i januari. Med publiksiffror på runt 5800 som det varit de tre senaste (5900 nu senast) så hamnar man ca 20 000 under budget/ match. Det blir 100 000 under budget.

2007-01-11 Brynäs IF - Skellefteå AIK
2007-01-13 Brynäs IF - Mora IK
2007-01-16 Brynäs IF - Frölunda HC
2007-01-20 Brynäs IF - Färjestads BK
2007-01-27 Brynäs IF - Linköpings HC

Om vi sätter publiksiffrorna i perspektiv till verkligheten så blir skillnaden ganska stor. Budgeterat är 6000 x 125 kr/match alltså 750 000 kr i biljettintäkter per match

Våra 5 bästa hemmamatcher generarade sammanlagt 5 052 000
Våra 5 sämsta hemmamatcher genererade sammanlagt 3 661 000
Det gör en skillnad på 1,3 miljoner i intäkter.

Nog tycker jag att detta befogar att man ser över möjligheterna att öka intresset att besöka matcher även i januari. Det finns ganska stora pengar att tjäna om man kan öka intresset.

Kom ihåg att detta är siffror baserat på 125kr/per besökare. Lägg då till en hel del extra i öl/kaffe och korv som folk köper. Själv så brukar jag göra av med 50-100 kr/per match. Gör alla det så blir det en hel del per match.

Jag tycker att detta bevisar att det är jäkligt dumt att bara konstatera att Januari är en tung månad och fortsätta att köra på i gamla hjulspår istället för att f ö r s ö k a locka publiken även i januari

Återigen...Ambition!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Habs77: Publiksnittet.
Är det verkligen nått att oroa sig för?
Att januari är en månad där folk har taskigt ställt är välkänt, om man inte sjunker ner till 5000 så är det säkert helt lugnt.
Det kommer säkert att öka när vi närmar oss slutspelet.

Instämmer!
Sittplats redan slutsålt t Färjestad o mot Linköping lär det väl bli en fin siffra m "Hockeyfesten" o 3 BSKV-bussar o (förhoppningsvis) en Brynäs Stockholm buss
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
tjugo8: Ticnet är inte att lita på alls. Min bänkgranne försökte köpa några biljetter till i lördags på familjeläktaren men fick beskedet att det var fullt.

När matchen var så gapade det stora hål även där.

Jag har även varit med om andra evenemang än hockey i LA där jag har kollat efter biljetter på ticnet och fått beskedet att det varit slutsålt när det i själva verket fanns mycket platser att tillgå.

Frågan är om det ens är värt för Brynäs att använda sig av ticnet. Man tog bort privilegiet för medlemmar att kunna ringa Ulla och lägga undan biljetter efter att det blev en stor mängd icke uthämtade efter en match. Den gången var det snöstorm ute så folk valde att inte åka. Förlorar man inte pengar på detta strul med ticnet med?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Fördelen med Ticnet är för alla som bor utanför Gävle som kan hämta sina biljetter hemma. Det är inte alla som kanske kan hämta biljetterna 1h i förväg.
Kommentera

« · 811099 · »