Clarence:" Ja, nu blir det säkert 1-4, som bäst 2-4 i matchserien. Tragiskt nog.
Man känner starkt för laget och att det aldrig längre tycks gå få till en riktig framgång i ett slutspel.
Jag trodde bara på kvartsfinal så de har ju överträffat detta, men om klubben med ledare, tränare och spelare upprepat går ut med en bestämd och uttalad målsättning om SM-final och guld och sen inte förverkligar detta kan man inte kalla det annat än ett misslyckande. Och ett självvalt sådant."
Hm, såklart att vi fortfarande kan ta FBK, vi tröttar ut dem om vi ligger på som vi gör och kanske vi får utdelning i längden. Om sedan domarna kan ta utvisningar även på FBKare i matchserien så ökar chanserna ytterligare, igår borde de givetvis ha haft minst lika många som vi.
Att ens tippa utgången av denna serie känns fortfarande omöjligt och vi ska inte kasta yxan i sjön ännu. Sen kan man ju klaga på målsättningen om den inte infrias men det finns ju liksom bara ett lag som kan vinna och alla andra är förlorare. Så om vi missar guldet så är det givetvis ett misslyckande men vi har i alla fall gett det ett allvarligt försök och som jag ser det så här långt så har Brynäs verkligen visat att det inte bara var tomt prat att snacka om guld.
Hur än detta slutar så kommer jag att vara otroligt stolt över var laget presterat oavsett om det blir en säsongsavslutning med eller utan guldhjälmar.
atilla och Gurra88:
Detta står klart och tydligt i regelboken för HS: "Klagomål eller åsikter om raderade inlägg raderas omgående. Kontakta moderatorerna istället."
Vill ni lämna synpunkter så får ni alltså kontakta mig privat.
Egentligen ska jag radera båda era senaste inlägg, allt enligt regelboken. De får stå kvar den här gången men nu vet ni vad som gäller om ni vill framföra något om moderatorarbetet.
Men jag kan säga att jag alltid försöker hålla samma nivå på min bedömning, jag utgår från regelboken helt enkelt. Sedan kan det vara så att vissa olämpliga inlägg blir kvar en längre tid då jag inte är inloggad precis hela tiden, vissa inlägg tas bort i efterhand då jag ser dem.
Det är inte helt enkelt att vara den som ska hålla ordning i den här boken, vad jag än gör så är det någon som är missnöjd eller känner sig orättvist behandlad. Det kommer alltid vara så och det får jag leva med. Det jag kan säga är att om man sköter sig och håller sig sansad i forumet så kommer man inte få sina inlägg raderade, jag raderar inte regelrätta inlägg. Ingen rök utan eld.
Sedan är inte jag någon paragrafryttare, jag förstår att folk blir besvikna och förbannade ibland. Jag blir det själv. Men som det har sett ut här ikväll så måste jag vara stenhård, annars spårar det ur fullständigt.
Men som sagt, kontakta mig privat om ni har något mer att framföra eller vill diskutera detta vidare.
Horace76c: Hävdar fortfarande att vi redan mött det motstånd som passar oss allra minst. Når vi bara upp till någolunda samma klass så har vi all chans att i världen att bryta tillbaka matchserien.. Finns inte en chans i helvete att FBK orkar hänga med när vi skruvar upp ytterligare.
Vi får väl se om detta inlägg får vara kvar, verkar som moderatorn somnat på deleteknappen
Horace76c: Ja, nu blir det säkert 1-4, som bäst 2-4 i matchserien. Tragiskt nog.
Man känner starkt för laget och att det aldrig längre tycks gå få till en riktig framgång i ett slutspel.
Jag trodde bara på kvartsfinal så de har ju överträffat detta, men om klubben med ledare, tränare och spelare upprepat går ut med en bestämd och uttalad målsättning om SM-final och guld och sen inte förverkligar detta kan man inte kalla det annat än ett misslyckande. Och ett självvalt sådant.
Skärp till er för helvete nu, Brynäsare eller Modofans spelar ingen roll. Det är en förjävla låg nivå på er här inne!
Läs förhållningsreglerna som finns nere till vänster i undersidorna innan ni postar ett inlägg till här inne. Jag kommer stänga av er allihopa om ni inte kan bete er som vuxna människor.
Ni som försöker piska upp stämningen och provocera kan också lägga ner.
Jag är så jävla trött på att sitta som en jävla städgumma efter varje match, jag får mail och bubblor från var och varannan jävel här som vill sätta dit någon annan. Det enda ni är ute efter är att provocera eller sätta dit någon annan, det verkar vara eran drivkraft här inne.
Diskutera hockeyn på ett sansat sätt istället.
Ni som känner er träffade får väl ta åt er, skärp till er!
Bissett_19: Bra analys!
Ska vi inte starta en matchtråd i modos forum? Så får dom vara med och diskutera! Dom verkar vara riktigt intresserad av Brynäs IF.
bisterfinnen: Är du inte 6 dagar för tidig nu? Det är några dagar till första april.
Sen den som tog bort mitt inlägg kan ju gärna vara rakryggad och säga varför
Totte:
Nä, kan inte gnälla på domarn jag heller...var väl trippingen i 5:e (eller var det 4:e?) som var solklar, men annars ingen märkbar dålig insats.
(TACK moderatorer för ni sållar bort skadegla Modoiter, VARFÖR i hela världen komma hit och jävlas för??)
Tommy: Nej, det har jag inte sagt. Jag säger bara att matchserien inte är över som vissa gapar om. Vi kan gott och väl vinna nere i Karlstad, det finns fortfarande chans. Det är det jag säger, jag ger inte upp. Vi är det bättre laget idag och det visar på att vi mycket väl kan spöa dem i nästa match.
Ska vi lägga oss ner och dö allihopa, bara för att vi ligger under med 1-0 i matcher?
73Sjöbba: Men vi hade 3 stolpskott, det kallar jag små marginaler. Dessutom tycker jag inte att de var så himla bra i defensiven, vi kom ju till sylvassa lägen gång på gång.
Nej, står fast vid att vi var bättre sett till hela matchen.
MarcusElving:
Hemma och FAN vad IRRITERAD jag är. Hur fan kan ett lag ha sån jävla tur år efter år??
I fjol snubblade ekholm 2 ggr på egen blå med 1 minut kvar. Idag 2 stolpskott och Domarstuds... IRRITERAD!!
Kan nån förklara för Järnkrok vad "Don't cry a wolf" betyder?! Han behöver inte ramla VARJE gång nån nuddar han...åk och stå upp så får du utvisningar med dig ändå!!
Kan inte gnälla på domarn idag.
Widing var skitbra..
70 Rodrigues: Jag kunde inte komma in i HS under kvartsfinalspelet.
Anders har ju frågat mig efter varje förlust under hela säsongen vilka vi får i semin och nu kan jag ge ett svar.
Spydyig nä, skojjig kanske, informativ absolut.