Brynäs IF

725256 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs - Leksand 2024-10-10

« · 2745179 Till forumet


Brynäs - Leksand 2024-10-10
Matchtråden härmed startad.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Är söderström med ikväll?
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Peja: Gillar att vi börjar få lite tråddisciplin och struktur här i Brynäsboken!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
SaggeBoy: Han var ju med på träningen i går (spelade med Viktor Persson) så det skulle förvåna mig om han inte är det eftersom det "bara" var en sjukdom (om han fortfarande var sjuk borde han inte träna med resten av laget tänker jag).
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Gavve: toppen !
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Gavve: Känns som att Söderström är tillbaka i spel om han kunde fullfölja en träning.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
3p idag .... Persson borde stå idag
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
SaggeBoy: Tror vi kommer få se ett defensivt Leksand idag, riskminimering ala Växjö. Mosa masen!😁
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Honken: Inget kan någonsin vara tråkigare än den hockey Växjö spelar och står för (oavsett hur framgångsrik den är).

Av allt att döma har Leksand haft det väldigt svårt i egen zon i år och jag tror vi kommer få se lite mer Brynäsmål ikväll än vi fått i tidigare matcher (bortsett från Frölundamatchen).

Vår defensiv, box play och målvaktsspelet har varit våra styrkor såhär långt. Nu ska vi bara börja sätta puckarna i kryllan också (för att citera en viss HS-skribent) för att det ska se bra ut över hela banan.

Tror vi vinner med 5-2 ikväll. Hoppas ni som har förmånen att vara på plats får uppleva en magisk stämning och frejdigt spel.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
SuneMangs: Jag skulle säga att Brynäs har varit väldigt konsekventa i sitt spel den här säsongen. Man vårdar pucken, är noggranna och spelar med tålamod. Skillnaden har främst legat i matchbilder, motstånd och vilka backar som har kommit till spel. Det blev ett tydligt lyft när både D'Astous och Söderström kunde spela. När man får in den tredje "stora" (Djoos) så borde spelet bli ännu bättre.

Den matchen som var en besvikelse spelmässigt var premiären, men det var inte heller en urusel insats över 60 minuter. Man får också tänka på att det var första SHL-matchen för ett antal spelare och att Brynäs knappt träningsspelade mot några andra lag i serien.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Peja: vi saknade dessutom D'Astous i första matchen. Och Söderström hade väl inte spelat en träningsmatch ens. Trots det var vi ju med i matchen och förlorade inte direkt stort.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Peja: Vår stora fördel är givetvis skickligheten på backsidan, vilket minimerar misstagen defensivt. Vi har också ganska defensiva centrar som blir en bra balans i förhållande till våra backar som täcker upp när misstagen uppstår. Dock märks det att offensiven blir lidande av att vi saknar en kvalitativ offensiv center, det är kanske den största bristen i lagbygget.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Gävle-Dala Derby, premiär för nya mediakuben, TV4 huvudmatch och 3 poäng tack!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Det är tre intressanta och ganska avgörande matcher torsdag, lördag och måndag. Vi har tre hemmamatcher och vi möter lag som vi bör slå eller åtminstone ta poäng av. Det är lag vi bör hamna ovanför (bortsett från Leksand inför säsongen). Tar vi 7-9 poäng så tror jag att vi är att räkna med tills vidare. Tar vi 4-6 poäng så håller vi oss fortsatt flytande och tar vi 0-3 poäng på dessa matcher så börjar vi halka ner med risk att fastna där nere.

Det är ju lite oroväckande att de två lägst tippade lagen (Malmö och Örebro) likt oss visar upp ett ganska stabilt spel och plockar poäng på löpande band. Sanny trodde (baserat på det spel de visar upp) att inte något av dessa lag ska behöva kvala. Då undrar man, vilka är det som hamnar i botten? Just nu är det Rögle och Leksand, men på längre sikt har jag svårt att se att det blir så, även om något av lagen faktiskt kanske inte hittar formen alls denna säsong. Men att båda misslyckas tror jag inte.

Då har vi kvar MoDo och HV, och där verkar ju HV ha hittat någon slags form och vad jag har hört så ser det spelmässigt ganska bra ut. Det är väl MoDo som kanske får lite problem.

Hursomhelst, vi har fått en fin start, men det är nog så att vår säsong kommer att definieras lite beroende på hur det ser ut de kommande tre matcherna. Är vi ett topp 8-lag? Eller är vi ett kval/ingenmanslandlag?

Tycker att spelet avtagit lite i de senaste två matcherna, men hoppas att vi kan studsa tillbaka med start idag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Lemp: Skulle säga att det rent generellt inte finns riktigt bra offensiva centrar i lagen som förväntas hamna på undre halvan. Särskilt då Jasek har floppat i Modo hititlls. Det som sticker i ögonen lite hos mig är att Brynäs har för få snabba ytterforwards. Man märker hur farliga Kopacka och Bobby blir i kontringsspelet på grund av sin snabbhet, det saknas man i de övriga formationerna.

Även om exempelvis Silfverberg och Indrasis båda har hög hockey-IQ och kan hitta varandra, så blir det ett ganska stillastående spel. Båda vore nog mycket bättre om de hade kompletterats av snabbare spelare. Den där Austin Wagner har tryout i AHL nu, tror han eller någon som honom hade gjort stor skillnad.

På centersidan ska det bli intressant att se vilka sportchefer, om någon, som lyckas pricka rätt. Typ Kero och Robert lär ju vara i relativt liknande prisklass som Schroeder.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Blir intressant vad vi kan åstadkomma framåt ikväll mot ett Leksand som har problem med defensiven. Vi har ju mött en del solida försvar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Peja: instämmer med farten på en del. skulle målskyttet haka upp sig rejält så tror jag det hade vart bra att flytta upp Lindblom till första, Kopacka till andra och ner med Indrasis till tredje kedjan.

Tror ändå Indrasis och trivigno hade kunnat lösa rätt bra samarbete. Det är ofta Indrasis hamnar själv uppe vid offensiv blå och försöker finta bort backarna. Skulle han istället kunna dumpa pucken för trivigno så kan det nog bli farligt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Farsang: Önskar att man hade kunnat vara på plats idag. Hoppas det blir ett riktigt mäktigt intro med den nya mediakuben på plats, LEDen runt arenan samt fullsatt som pumpar upp grabbarna att uträtta stordåd!

Jag tror på en stabil hemmaseger, 4-1. Trivigno gör första målet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Jugge: samma här, hade gärna önskat att inte jobbat ikväll också😮‍💨😮‍💨
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
honken21: blir intressant att se om ett lag med dålig poängskörd vänder trenden just mot Brynäs så som det har hänt i shl många gånger förut.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Farsang: 6-0 låter väl rimligt
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Jugge: Kör de Status Quo så blir det att planera för lynchmobb...
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
bradberry: Kan inte hända. Ingen som varit på plats och sett dem köra ett prov? Spännande blir det hur som haver. Grattis till er som är på plats!

Känner mig ganska säker på att det blir Martin Zeidners - finns inget härligare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Treklövern1912: Jag ställer mig in på en tuff match. Hoppas att laget gör det också. Det är som du säger, just såna här matcher som Brynäs förr ofta har förlorat.

Men ska även sägas att Brynäs idag är ett helt annat Brynäs. Förhoppningsvis.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
JawKee: Jag har en god känsla i kroppen, säger 5-2 med 5:an i öppet mål. Känslan när stått inför dessa matcher förr har varit att vi går ner oss och överarbetar matchen, istället för att spela som vi kan.
Som du säger, det nya Brynäs kommer göra smulor
av lillebror Leksand :D
Nu stämplar jag ut från jobbet och beger mig mot Monitorn!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
JawKee: Tror också detta är en lurig match för Brynäs. Att spelarna mot bakgrund av seriestarten kan (obs: kan, hoppas inte) ha en bedräglig känsla att "Leksand klarar vi behändigt". Så får man inte ta sig an matchen ikväll, för det krävs säkert hundra procent på alla ben och klubbor för att ta tre nya poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Treklövern1912: det är känslan inför kvällen, men hoppas min känsla har fel!
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
saile39: absolut kan det bli så men då måste vi prestera alla 3 perioder.....Scott 2 mål,kopacka 1 och OSKAR minst 1 balja 🤘🤘🤘🤘
Leksand har ju inte rosat marknaden med de spelare dom har,därför är jag lite rädd de e ju derby....
Forza Brynäs 🤘🤘🤘
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
bradberry: Jag har funderat på låtval och tycker att Eye Of The Tiger vore ett ypperligt och fräscht val istället för Status Quo.
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
nittontolv: Eller Revolution 9 🙂
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Tror Leksand kommer kliva på isen som ett nytt lag, få lite derby energi.

Hoppas vara gubbar har samma inställning, speciellt när vi saknar CED och Djoos.
Vet vi något om söderström och källgren?
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
gwl: Både Söderström och Källgren tränade för fullt i går. Är så klart inte 100% att de spelar för det men skulle bli förvånad om i.a.f. inte Söderström spelar (han var ju "bara" sjuk). Källgren tror jag kommer till match men kanske att han inte står. Runt 17 får vi väl veta mer (2 timmar innan match).
Kommentera

Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Persson borde stå idag!!
Kommentera

« · 2745179