Brynäs IF

727853 inlägg · 7961 ämnen

Försäsongsmatcher 2013

« · 1583815 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rossa: om man ska se något positivt så kanske det är säsongen vi äntligen blir av med Sundlöv. Ersättaren för Lindholm har ju inte kommit än men skulle inte förvåna mig om Sundlöv tycker vi har ersättaren i en skadefri Nordqvist, haha.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag har sett 2st, LIF och på plats igår.
Greg Scott kommer inte göra någon lycklig om han så får spela in sig i 10 säsonger. En totalt misslyckad " spets värvning".
Kommentera

Årets upplaga av Brynäs påminner väldigt mycket om khao, den där ljumma rissörjan utan krydda som man ger till bebisar och gamlingar. Kom och tänka på det igår när jag råkade zappa in på Baksmällan 2. Nu har jag iofs inte sett Sweatt in action ännu, är han god för 40-50 baljor kanske vi klarar oss. Att träningsmatcher inte säger särskilt mycket håller jag med om, men att spelare som aldrig varit speciellt målfarliga helt plötsligt skulle börja skotta in mål när serien drar igång låter väldigt osannolikt. Varningsklockorna ringer, Sundlöv trycker på snooze..
Kommentera

tjugo8: Varför inte anpassa materialet efter ett spel som ledde till guld istället? Låter som en klart mycket bättre idé än att återgå till den defensiva skithockeyn och gneta sig till en kvartsfinal för att sedan inte ha något att säga till om.
Kommentera

tjugo8: Jag säger inte heller ja till Widing. Men sanningen att är att dom säsonger Widing har varit riktigt bra har Brynäs spelat ett lägre försvarsspel med mycket is framför försvarande linje. Det kontringsspel som uppstår då har ju passat honom som handsken.

Håller absolut med om att jag hellre ser Brynäs vinna genom att gneta än att förlora med ett offensivt spel. Men jag tycker samtidigt att det skulle vara trist om den offensiva perionden bara skulle bli en parantes.

Kommentera

Jokern: Ja, visst är det konstigt.
Att INGET lag hittills i historien har kommit på tanken att slopa den dyra Sportchefsposten när all kunskap och insikt går att hitta hos såna som du på såna här forum.
Märkligt....
Kommentera

Rossa: Att ens uttala sig om nyförvärven efter 3 träningsmatcher är absurt, speciellt när vi snackar om transatlanter som inte anpassat sig till svenska förhållanden ännu. Hur många av de tre träningsmatcherna har du sett förresten?
Kommentera

Man har haft problem med målskyttet förra året, vet om att man tappar Järnkrok samt att man troligen tappar Lindholm. Att då inte på plats scouta vare sig Scott eller Sweatt måste ju vara tjänstefel. Tom jag som Läktarproffs ser ju direkt att Scott INTE är en spetsspelare. Hade man följt honom Live i AHL hade man troligen sett detsamma. Jag kan bara inte fatta att man får agera på det sättet och att det får fortgå ! Det är omdömeslöst och oansvarigt.
Kommentera

Rossa: håller med! Det enda vi har bättre än förra säsongen är backarna. Offensiven är helt usel samt målvakterna.
Kommentera

Zzz:

Widing - NEJ TACK! Speciellt inte för ca 250'/mån...Ytterst begränsad spelare på senare tid...Brodin fullgod ersättare...

Är väl bra o rätta spelet efter materialet...

Vad många här tycks glömma är att vi genom åren har haft många unga spelare som kostat som en medel-SHL-spelare men levererat som top-spelare...Så är tyvärr inte läget längre...

Hellre vinna m skitspel än förlora m "attraktivt" spel...

Kommentera

Brynäs nya spelsystem är alltså en variant av 1-3-1 enligt Jonsson till GD. Allt anpassat efter spelarmaterialet.

2011/12 Brynäs spelar modern offensiv hockey enligt media..

2013/14 Brynäs spelar 80-talets hockey..

Det blir alltså en köttmur i mittzon och snabba omställningar i år. Skulle inte Widing ha passat skapligt i en sådant system?

Kommentera

foppa78: Det fanns inte speciellt många.. trots det dåliga motståndet.
Kan redan nu säga att BIF 2013/14 kommer inte bli något roligt för oss supporters.

Finns ingen spets bland forwards och Sundlöfs värvning av Scott och Rödin framstår som ytterligare kalkonvärvningar av sveriges bästa sportchef.

Kommentera

Någon som vet om man se highlights från matchen igår?

Kommentera

EskilstunaLasse: det var väl Hans Abrahamssons kommentar som citerades!?
Kommentera

Blev en del folk till slut, rätt trött match emellanåt... mycket utvisningar men skönt med vinst. Om nu European Trophy vill få bort träningsmatch-stämpel borde man ju framförallt inte ha domare som kommer ifrån regionen och helst domare från ett annat land. Känns ju lite sådär halvseriöst när båda domarna kommer från Gävle.
Kommentera

hahii:Du har ju precis gett ett indirekt spelaromdöme. ;-)
Kommentera

Hans Abrahamsson: 
 Får Brynäs inte in en vass ersättare för Lindholm blir det kamp i de nedre regionerna. Spelaromdömen väntar jag med ett tag till. 
Kommentera

Jajjen: tack...
Kommentera

gevalia: fint, funkar ju ok i iPhone:n...
Kommentera

DavyDjoos: 0-0 efter första. Är det försäsong eller är det försäsong...

När kommer Scott och Sweatt?

Kommentera

Någon som kan rapportera matchställning lite då och då?
Kommentera

Riktigt dåligt med folk här nu alltså.
Kommentera

Linus Wickman: det är väl den enda anledningen, sen var kanske Jacobsson bedrövlig i förra matchen, man vet aldrig.
Kommentera

Rodrigo: variation antar jag.
Kommentera

Och varför petas Jacobssob för Löf?
Kommentera

The gallion: På Brynäs.se, kostar 59 kr. www.brynas.se/Nyheter/Har-ser-ni-kvallens-match-live/

Ruskig förstaline ikväll, Thuresson-Granström-Ollas, borde göra motståndarna riktigt darriga.
Kommentera

sänder dom brynäs matchen i kväll o vad kostar det?
Kommentera

Enaranger: Lauritzen?
Kommentera

Om det kommer att dömmas fler straffslag den här säsongen,
på grund av de nya direktiven till dommarna.
Då gäller det att vi får fram en säker straffskytt.
För att sätta en straff under en match kan ju vara skillnaden
mellan en eller tre poäng i matchen.

I går verkade det bli två straffar till SSK och en till Björklöven.
Slump eller trend?

Man får ju hoppas att dommarna i European Trophy matcherna
också dömmer enligt de nya direktiven.
Så att Brynäs får träna på den nya nivån.
Annars kan den bli en obehaglig överraskning när serien startar.

Kommentera

Hjälte i min bok tillb i LA imorgon...

Vill minnas att Kankan hade spelat ett långt byte medan LW kom fräsch fr bänken...men han bangade ändå inte SHLs gnm tiderna bästa fighter...

Honkens tredje match på 8 dagar imorgon...+ svart/vit...läge att slita ut ljumskarna...?

Kommentera

Bara vi undviker kvalserien och vinner den sista
matchen på säsongen, så är jag nöjd.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det är mycket som ska falla på plats för att det ska bli slutspel.. Vi får hoppas på att Sundlöv och Jonsson ser något som vi andra inte ser. 
Kommentera

Zzz: Det är uppenbart att alla ser situationerna på olika sätt :-) Försvarsspelet är ser precis ut som förra säsongen. Undrar när Scott ska komma till skott. Det kommer att bli en ångestfylld säsong, det kan jag säga redan nu. Laget består av ett gäng brunkare utan finess.
Kommentera

70 Rodrigues:

Första bör han ta

Andra, utespelarnas passivitet sätter honom o tvingas till en piss-retur

Trean, inte så mkt o göra.Scott spelar uselt o överbelastar skytten...Finnen tycks ha ur-tur o nå pucken m bladet när Kilas ska slå iväg den m handen...

Nya chanser t analys på torsdag...

Brynas.se ska sända matchen...och kanske ska ngn här upp...???

Kommentera

70 Rodrigues: Tycker du är riktigt hård mot Honken om du skyller målen på honom.

1:a målet är ju en markeringsmiss av försvaret som lämnar en spelare helt ostörd mitt i slottet.

2:a målet är ju en retur där Honken är helt skymd när skottet kommer. Otroligt passivt försvarsspel i det fallet också. Backarna är nere i knät på Honken.

3:e målet är ju flipper framför mål, där Honken inte kan göra så mycket mer än att flaxa som han gör.

Jag har inte sett matchen utan enbart målen så kanske var det andra situationer som såg värre ut. Men av det lilla jag sett så ser försvarsspelet oroväckande passivt ut.

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry: Tack :-)
Kommentera

atilla: Youtube, min dator har rasat och jag vet tyvärr inte hur man kopierar och klistrar med min nya mobil :-( Du får söka!
Kommentera

70 Rodrigues: Vart kan man se målen han släpper in?
Kommentera

70 Rodrigues: Japp detta känner man igen att matcherna tappas i slutet!
Kommentera

tjugo8: Det är ju knappast någon överraskning att Brynäs inte har en målvaktsuppställning som skrämmer de andra lagen i serien. Tror tyvärr att det kan vara årets akilleshäl.
Kommentera

tjugo8: Kolla på målen han släpper in.
Kommentera

70 Rodrigues:

Tommy säger att Honken var bra, var du där?

Kommentera

Stabil insats mot TPS igår, NOT! Som så många ggr förut så slarvas matchen bort i slutet. Honken var inte bra :-(
Kommentera

Någon som vet om det är någon "direktrapportering" från matchen ikväll? Kan det vara någon annan än GD som kör?
Kommentera

Huge: precis som jag nämnde har jag ingen koll på hur värvningsgruppen jobbat. Oavsett är det Sundlöv som är högsta hönset i den gruppen och med tanke på hur viktiga dessa värvningar är så kanske han borde ha tagit flyget över Atlanten. Det var även tanken, som han har nämnt i en intervju men nu blev det ju inte så. Sen hur mycket han sett av Sweatt, det vettefan.
Kommentera

Rodrigo: "Sundlöv kan alltså på inget sätt ha någon egen riktigt uppfattning om att Scott skulle vara en riktig spetsspelare offensivt, vilket han värvades som."

Kanske just därför man har en värvningsgrupp, som ska assistera sportchefen mha egna observationer och kontakter därborta?
En liten tanke bara...

Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej, det är ju klart det inte gör. Var aldrig det jag påstod heller.
Kommentera

Venom:

Brynäs kommer sända hemmamatcherna iaf, troligtvis via bambuser, I övrigt vet jag inte.

Kommentera

« · 1583815 · »