Huge:"EskilstunaLasse: När har jag påstått att det skulle vara nån skillnad i det fallet, båda föreningarna lever ju i symbios med varandra, på både gott och ont (mest gott, skulle jag tro)"
Men du påstår att Leksand är ekonomiskt dopade ochborde bestraffats med degradering. Så då tycker du alltså att även Brynäs borde ha fått samma straff?
Zappaholic:
Som jag ser så är det Leksand AIK Örebro Lakers och i viss mån Brynäs som är dom 4 lagen som kan få spela kvalserien.
Jag skrev att jag håller honom som en världsmålis om man jämför med Rahm, Rahm är helt jävla usel. Gistedt är inte bästa i världen men han är bättre än Rahm.
Om inte era målvakter spelar på topp så kan ni mycket väl spela KS, det hänger ju nästan uteslutande på om målvakterna spelar bra, dom är ju halva laget.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Leksands IF har inte fuskat det är kommunen som har fuskat, vad är det du och andra inte förstår? Dock säger jag fortfarande att det är fel och att klubben borde ha degraderats men rätt skall vara rätt.
Gurra88:
" Helt rätt. En fuskare som Rahm hade platsat oerhört bra i Läxsand."
Är det spelarna som dopat sig i Leksand? Det hade jag ingen aning om.
Gurra88:
Vem har snackat om övertro? Ta gärna fram det inlägget är du snäll.
Huge:
Om du läser längre ner så står det vad jag tycker om Leksands ekonomiska förehavanden. Förstod att den jämförelsen skulle komma, att folk orkar. Dessutom är det skillnad på att dopa sig som spelare och som klubb. En spelare skall såklart stängas av på livstid medans en klubb skall degraderas i seriesysytemet. Vad får dig att tro att vi får fel, det verkar ju rätt uppenbart vad de flesta tycker om Rahm förutom du då såklart.
Redigerad kommentar
Huge:Analysen är inte min utan kommer från ett flertal hockeykunniga personer. Man hör det ofta under matcher.
Ett försvar jobbar ofta med att hålla motståndarna på "utsidan" och tvingar dem således att ta skott från dåliga vinklar. Är det så attt man har en målvakt som släpper in höstlöv från blå så blir försvaret osäkert.
Ditt tjat om den "offensiva hockeyn" och att den skulle ligga till grund kan ge en förklaring till hur det gick för HELA laget.
Inte en enskilds målvaks agerande, eller BRIST PÅ agerande snarare.
Huge:
Varför skall en målvakt som varit avstängd för dopning får fortsätta spela hockey? Varför får Tyson Gay springa VM trots att han torskat för dopning, Rahm borde aldrig mer få stå i mål öht men det spelar egentligen ingen roll nu då jag anser att han är kanske den sämsta målvakten i SHL. Jag håller Gistedt som en världsmålis före Rahm. Vore jag Sundlöv hade jag köpt in en ny målvakt snarast. Lycka till i vinter, säger ingenting om eran trupp i övrigt men era målvakter kommer bli eran akilleshäl, vänta skall du se. Jag tror tom ni kan få spela KS men jag hoppas jag har fel då jag gillar Brynäs och har alltid gjort. Har ingenting emot vare sig laget eller nån av er supportrar men tom du borde väl öppna ögonon och inse att Rahm inte håller måttet i SHL.
DavyDjoos: "risken för en liknande säsong som förra bör vara överhängande... "
Låter inte speciellt logiskt, när vi vet att han nu verkar vara skadefri, har fått mer rutin från matcher och dessutom får ett helt annat försvarsspel att luta sig emot.
Eller vad baserar du annars din risk för upprepning av förra säsongen på?
Huge:Många spekulationer från din sida. Men oavsett anledningen så höll han inte måttet. Han släppte in många enkla skott utifrån som gjorde att försvaret blev osäkert. Vågde inte lita på sin målvkt helt enkelt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
EskilstunaLasse:
Håller med och jag hävdar även att mitt Leksand inte borde spela ES och det har jag påtalat länge. Tydligen tyckte förbundet det. Hoppas bara dom lärt sig en läxa nu och spelar efter reglerna i fortsättningen.
Tväst:Det spelar mig igen roll om Rahm skulle hålla nollan i varj match han står. Jag tycker illa om honom i alla fall.
För mig är han inget annat än en fuskare som aldrig borde getts chansen att bära en Brynäströja.
Huge:"Att Rahm hade uppenbara problem med just plocken håller jag med om, kan ha berott på många saker. Inövandet av ett annorlunda agerande i kassen är ett av dom."
Så bara för att man övar in ett nytt sätt att tex slajda från en stolpe till en annan så glömmer man hur man plockar skott rakt utifrån UTAN behov att ändra position?
Intressant resonemang.
Gurra88:
Med "innan" menar jag vad han åstadkom i FBK.... det vet jag inte mycket om. Hos oss har han ju vart mer eller mindre skadad hela tiden, inte lätt att bedöma vad han kan i sina bästa stunder.