1150x200-brynasbanner.jpg
Det finns ingen användare som heter ajon

Försäsongsmatcher 2013

« · 1586217 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Treklövern1912:

Nog har jag betalat alltid.
Men 59 kr för en hackig sändning är inte vad jag förväntat mig.
Kommentera

Enaranger: Du måste betala ;-)

Kommentera

Är det för någon mer som bilden låser sig titt som tätt på matchen?
Eller är det jag som fått en dålig uppkoppling?
Kommentera

Någon som ser sändningen och hörde vad Molin sa om Nokelainen i början?
Det startade någon slags reklamjingel samtidigt, så jag hörde knappt
vad han sa. Var det något om en sårskada?
Kommentera

Rodrigo: SM-guld sm-guld sm-guld......
Kommentera

Ja, mycket härlig förstaperiod. Man har hållt det riktigt bra bakåt också, har varit väldigt lugnt för Rahm.
Kommentera

Från Live:

Erik Månsson:

En lite sammanfattning: Brynäs gjorde sin kanske bästa period i European Trophy hittills. Man spelar med bra fart och är aggresiva i sitt agerande

Kommentera

Rumpelstiltskin: Annars får du väl snika till det lite och bara pröjsa 59....
Kommentera

Hur fan kan man ta 89 kr för en försäsongmatch?! Jag vet att det är ET, men ändå!

jaha, det är bara att punga ut då...

Kommentera

Peja: Antagligen så ja... Dock hade väl 1 år + 1 optionsår varit det bästa alternativet. Men visst är det okej att se att en spelare som inte spelat på två år som en långsiktig lösning, inget konstigt med det, men då borde man ha haft en stabilare och jämnare förste-målvakt än Honken. Nåväl. Rahm kommer förhoppningsvis vara bättre denna säsongen hursomhelst.
Kommentera

Rodrigo: Jag tror att man ville(vill?) betrakta Rahm som en långsiktig värvning, med tanke på att man blev tvungna att köpa loss honom från Örebro. Enligt MrMadhawks källor betalade Brynäs 600 000 - 800 000 SEK övergångssumma för Rahm.

För mig är det egentligen där själva misslyckandet ligger... Man borde naturligtvis ha värvat honom på free transfer innan Örebro skrev kontrakt. Då hade man inte investerat lika mycket pengar (och prestige...) i värvningen. Känslan är väl att Brynäs egentligen försökte värva andra målvakter, som av någon anledning inte kom, och därefter riktade blickarna mot Rahm (som då redan var kontrakterad av Örebro).

Nu ska man i och för sig komma ihåg att SHL-klubbarna alltid betalar x antal hundra tusen i övergångssumma när spelare värvas från Allsvenska klubbar, men då talar vi i regel om något mindre summor, och dessutom spelare som inte är lika stora chansningar i och med att de inte har varit utanför rinken i ett par år innan de värvas.
Kommentera

Riktigt skumt att man faktiskt från början skrev ett tvåårs-kontrakt med Rahm. Finns inga riktiga anledningar till varför man vill ta den chansningen med någon som Rahm. Han var en rejäl chansning från början och vad var egentligen problemet med att skriva typ ett ettårs-kontrakt eller 1+1?

Förstår om det hade varit så att Rahm innan avstägningen, visat klass under en längre tid i SHL, men det hade han inte heller. Rahm hade lika gärna kunnat visa sig vara mer bedrövlig förra säsongen och då hade man antagligen fått släppa Honken... och alla vet vilken klass Honken kan hålla i sina bästa stunder.

Nu sitter man på ett av dom sämre målvaktsparen i ligan.

Redigerad kommentar

Kommentera

moment22:
I stort sett klart..! ;)
Kommentera

Tappara slog TPS så nu behöver Brynäs bara slå dif i två raka.. hoppas det går vägen!
Kommentera

Huge: Du kallade det ogrundat rykte. Det är väl i min bok att i princip "såga ryktet". Sen ser jag inget som helst konstigt i om klubben oroas över Rahm och hans fysiska status. Jag tycker man borde oroas över hans målvaktstekniska status likväl. Sen om denna oro leder till en målvaktsvärvning eller om man "kör på" i brist på lämpligt alternativ får framtiden utvisa...
Kommentera

bradberry: "Tyvärr finns det besserwissrar som totalt sågar folk som kommer med information de hört. Kom igen!"

Morsning, kom igen!
När har jag sågat ditt rykte?
Jag känner inte dig personligen och har ingen aning om vilka ev kontakter med insyn som du har att tillgå.
Ändå begär du att jag ska svälja allt med hull och hår när du säger att du fått info från nån.
Nån form av källkritik måste man väl ändå tåla om man slänger ur sig nåt så pass intressant som att Rahm skulle vara på väg bort pga medicinska skäl.
Särskilt med tanke på att han har spelat matcher och såvitt jag vet ska spela även i morron mot Djurgården.
Och vad innebär egentligen uttrycket "orolig för hans status"?
Är inte alla sportchefer och tränare mer eller mindre oroliga när en spelare blir skadad?
Nu visar det sig att även vår vän Davydjoos verkar ha kontakter med insyn och eftersom jag betraktar er båda som nyanserade och kunniga skribenter (till skillnad från flera andra gaphalsar, ingen nämnd ingen glömd...) så kommer saken i ett lite annat läge.
Men kom som sagt inte och begär att jag ska svälja varje rykte med hull och hår.
Jag har dessutom inte förkastat ryktet, bara ifrågasatt dess trovärdighet.
En viss skillnad trots allt.
Kommentera

Tänk om vi kunde anlita läkare som kan ställa riktiga diagnoser redan från början.
Det känns som att den medicinska sidan inom Brynäs behöver utvecklas
rejält, för att vi ska kunna kalla oss en fullt ut professionell organisation.

Hur många månader har inte Lauritzen fått spela under sin potential
på grund av detta. Ett svårt dilemma. Med lite tur kan vi få en fullt
frisk Lauritzen, som kan spela på sin högsta nivå, om ca åtta veckor.
Men vem ska ersätta honom under dessa åtta veckor, speciellt som
anfallssidan ser mer än lovligt skadedrabbad ut redan?
Kommentera

Att Brynäs skulle skaffa en ersättare, till en kontraktsbunden målvakt
som inte håller måttet (Rahm), ser jag inte som helt osannolikt.

Det har ju gjorts en gång tidigare, för inte allt för många säsonger
sedan (med Bjurling).

Jag anar att man först vill kolla om matchen mot Bern var
en engångsföreteelse eller om Rahm verkligen höjt sig
jämfört med förra säsongen.

Oroande med alla skador på anfallarna.
Hur många av dem har varit helt skadefria på försäsongen?
Enterfeldt, Harju, Thuresson, Scott, Lindgren och Molin?
Det är oroande mycket "Timrå" över den problematiken.
De hade ju också några säsonger med fasansfullt många skador.

Kommentera

Huge: Du kommer ju aldrig med några rykten själv och när bradberry kommer med ett rykte som han har fått från en som har bra insyn i föreningen så ska du ge fan i och va så jävla dryg, men vi är vana det mesta som kommer från ditt skrivande är rent jävla skräp!!!

Är du sotis för att du inte vet vad som händer utanför 70 skyltarna elle?

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry: PRECIS!!!
Kommentera

bradberry: amen!!!

Tror de flesta av oss gör det (söker och delger information och diskuterar detta samt egna tankar och åsiktet om laget).

Andra verkar mer föra personliga vendettor i detta forum, eller dissa vartenda uttalande som har en möjlig svaghet i faktakorrekthet - varför det sker överlåter jag åt var och en att dra sina slutsatser om...

Jag tror garanterat på att ditt "rykte" har substans, likväl som jag tror att du tror på mina ryktens substansvärde om jag hört något - vi känner ju delvis samma människor och delvis inte, tillsammans får vi en större upptagskrets för intressant information... Men jag lyssnar också på skribenter jag inte känner alls, för i de flesta fall startar ryktet av en orsak, och "ingen" vill ju sprida falska rykten... Däremot har vissa skribenter missbrukat min goda tro, dessa tror jag ej längre på...

Måtte nu detta mynna ut i en bra målvakt så att Rahm kan degraderas/skeppas...
Kommentera

Huge: "Ska nog till lite mer än "bara information jag fått" för att jag ska betrakta ryktet som någorlunda trovärdigt."

-Säger så här... Trovärdigt eller inte... Jag har hört det från en med bra insyn. Sen om det inte räcker för att kvalificera för publicering på HS beklagar jag. Jag tycker syftet med sidor som HS till stor del är att sprida och läsa information man annars inte fått tagit del av. Tyvärr finns det besserwissrar som totalt sågar folk som kommer med information de hört. Kom igen! Det är ju därför vi tittar in på HS flera ggr per dag. Just för att se om det kommit någon bekräftad nyhet eller ett obekräftat rykte.
Kommentera

Huge:

Vore för bra för att vara sant. ;)
Kommentera

Johan Norrström: Ikväll gör han säkert en kanonmatch...
Kommentera

Johan Norrström: Vet du inte det?
Jag talar om Modos kasse, han är ju klar för dom, enligt ett rykte....
Kommentera

Huge:

Att Rahm dessutom verkar stå i kassen ikväll gör ju knappast att dimridån skingras nämnvärt...

Vet inte vad det är för kasse Rahm ska stå i ikväll. Matchen är ju imorgon.
Kommentera

bradberry: "Vad väger du in i bedömningen när du skriver att det är ett ogrundat rykte?"

Det mesta.
Ska nog till lite mer än "bara information jag fått" för att jag ska betrakta ryktet som någorlunda trovärdigt.
Vad i lite mer konkret väg gör att du anser ryktet vara trovärdigt?
Att Rahm dessutom verkar stå i kassen ikväll gör ju knappast att dimridån skingras nämnvärt...

Kommentera

Rahm, Larsson, Enterfeldt, Nordan, Lindgren...centrallinjen imorgon...vad ger ni för det 1 vecka t shl...
Va fan är det m Nocke nu då...????
Kommentera

Huge: Vad väger du in i bedömningen när du skriver att det är ett ogrundat rykte?
Kommentera

EskilstunaLasse: Din vana trogen så överdriver du och svartmålar det mesta.
Ett felpass på träning och spelaren ifråga är för evigt klassad som skräp.
Nu blir det tråkig och defensiv betonghockey därför att vi har ändrat en aning i vårt offensiva försvarsspel.
Håhåjaja, inget nytt under solen....
Kommentera

Linus Wickman: gäller det även vid övergång inom SHL? Kan MoDO motsätta sig övergång till annat SHL-lag?
Kommentera

DavyDjoos: Modo ska väl betala en del av hans lön denna säsong?
Kommentera

Linus Wickman: väl värda pengar, trots att han nog är rätt så dyr... Bernhard och Honken känns bra mycket tryggare...

Redigerad kommentar

Kommentera

Linus Wickman: Japp det är taget! :-)
Kommentera

foppa78:tycker absolut vi borde plocka bernhard. Så kan vi låna ut rahm till almtuna eller nåt. 
Kommentera

Zappaholic:Nattsvart är det inte. Men jag tror inte att det räcker längre än till kvartsfinal där det kommer att se ut som vanligt. Max en vinst.

Man saknar klara målskyttar. Man saknar stabila målvakter och har lagt om kursen från offensiv frejdig hockey till en betonghockey som knappast kommer att vara underhållande.

Räkna medmånga poängtapp pga sena kvitteringar och milslånga inlägg av huge där han tjatar om otur osv...

Det här känns precis som under Boorkeran där mantrat löd "Vi har inte råd att ge topp4 lagen en match".

Been there done that.

Kommentera

tompap71: 100 gånger pengarna på Scott känns rätt bra med.
Kommentera

Rodrigo:

Helt underbart, jag var bara tvungen att slänga in en tia på Rödin som vinnare av skytteligan - till 125 ggr pengarna. :) Blev en tia på Sweatt som poängligavinnare också, till ynka 60.00 i odds. ;))

Kommentera

EskilstunaLasse: Känner du att det finns något som är positivt med årets Brynäs eller är allt nattsvart? Om du skrivit något postivit måste jag missat det...
Kommentera

Haha härliga odds på Svenska spel om vem som vinner poängligan. Inte en Brynäsare på top 30, den första är Ryan Gunderson, vilket ger 45 gånger pengarna.
Kommentera

bradberry: ja, ungefär samtidigt som de skulle fixat etablerade poängmaskiner...
Kommentera

bradberry: Stämmer detta så är det ju underbart!
Kommentera

EskilstunaLasse: Har redan svarat på din fråga, så för andra gången: jag ifrågasatte logiken hos vår leksandsvän när han vill stänga av en dopad spelare på livstid men tillåta en (ekonomiskt) dopad förening att fortsätta med sin verksamhet.
Om han nu kräver livstid för Rahm så borde han i logikens namn kräva livstids avstängning för hela Leksand som hockeyförening.

I princip är jag FÖR att kommun och stad/ort har ett intimt samarbete med varandra, det drar båda parter nytta av.
Jag anser således att både Brynäs och Leksand ska fortsätta samarbetet med sina resp kommuner.
Kommentera

Huge:"EskilstunaLasse: När har jag påstått att det skulle vara nån skillnad i det fallet, båda föreningarna lever ju i symbios med varandra, på både gott och ont (mest gott, skulle jag tro)"

Men du påstår att Leksand är ekonomiskt dopade ochborde bestraffats med degradering. Så då tycker du alltså att även Brynäs borde ha fått samma straff?

Kommentera

SH: Bara information jag fått. Låter ju trovärdigt men känns som det kanske borde gjorts för länge sen...? :)
Kommentera

mattias - 74: har aldrig påstått att Rahm är en toppmålvakt. Men du tror väl inte att Gistedt kommer vinna speciellt mänga matcher åt er i vinter? Han är marginellt bättre, inte mer.
Kommentera

mattias - 74: har aldrig påstått att Rahm är en toppmålvakt. Men du tror väl inte att Gistedt kommer vinna speciellt mänga matcher åt er i vinter? Han är marginellt bättre, inte mer.
Kommentera

Kommentera

Kommentera

« · 1586217 · »