Venom:
Brynäs kommer sända hemmamatcherna iaf, troligtvis via bambuser, I övrigt vet jag inte.
Rodrigo: "Sundlöv kan alltså på inget sätt ha någon egen riktigt uppfattning om att Scott skulle vara en riktig spetsspelare offensivt, vilket han värvades som."
Kanske just därför man har en värvningsgrupp, som ska assistera sportchefen mha egna observationer och kontakter därborta?
En liten tanke bara...
70 Rodrigues: Tycker du är riktigt hård mot Honken om du skyller målen på honom.
1:a målet är ju en markeringsmiss av försvaret som lämnar en spelare helt ostörd mitt i slottet.
2:a målet är ju en retur där Honken är helt skymd när skottet kommer. Otroligt passivt försvarsspel i det fallet också. Backarna är nere i knät på Honken.
3:e målet är ju flipper framför mål, där Honken inte kan göra så mycket mer än att flaxa som han gör.
Jag har inte sett matchen utan enbart målen så kanske var det andra situationer som såg värre ut. Men av det lilla jag sett så ser försvarsspelet oroväckande passivt ut.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Första bör han ta
Andra, utespelarnas passivitet sätter honom o tvingas till en piss-retur
Trean, inte så mkt o göra.Scott spelar uselt o överbelastar skytten...Finnen tycks ha ur-tur o nå pucken m bladet när Kilas ska slå iväg den m handen...
Nya chanser t analys på torsdag...
Brynas.se ska sända matchen...och kanske ska ngn här upp...???
Hjälte i min bok tillb i LA imorgon...
Vill minnas att Kankan hade spelat ett långt byte medan LW kom fräsch fr bänken...men han bangade ändå inte SHLs gnm tiderna bästa fighter...
Honkens tredje match på 8 dagar imorgon...+ svart/vit...läge att slita ut ljumskarna...?
Om det kommer att dömmas fler straffslag den här säsongen,
på grund av de nya direktiven till dommarna.
Då gäller det att vi får fram en säker straffskytt.
För att sätta en straff under en match kan ju vara skillnaden
mellan en eller tre poäng i matchen.
I går verkade det bli två straffar till SSK och en till Björklöven.
Slump eller trend?
Man får ju hoppas att dommarna i European Trophy matcherna
också dömmer enligt de nya direktiven.
Så att Brynäs får träna på den nya nivån.
Annars kan den bli en obehaglig överraskning när serien startar.
DavyDjoos: 0-0 efter första. Är det försäsong eller är det försäsong...
När kommer Scott och Sweatt?
foppa78: Det fanns inte speciellt många.. trots det dåliga motståndet.
Kan redan nu säga att BIF 2013/14 kommer inte bli något roligt för oss supporters.
Finns ingen spets bland forwards och Sundlöfs värvning av Scott och Rödin framstår som ytterligare kalkonvärvningar av sveriges bästa sportchef.
Brynäs nya spelsystem är alltså en variant av 1-3-1 enligt Jonsson till GD. Allt anpassat efter spelarmaterialet.
2011/12 Brynäs spelar modern offensiv hockey enligt media..
2013/14 Brynäs spelar 80-talets hockey..
Det blir alltså en köttmur i mittzon och snabba omställningar i år. Skulle inte Widing ha passat skapligt i en sådant system?
Zzz:
Widing - NEJ TACK! Speciellt inte för ca 250'/mån...Ytterst begränsad spelare på senare tid...Brodin fullgod ersättare...
Är väl bra o rätta spelet efter materialet...
Vad många här tycks glömma är att vi genom åren har haft många unga spelare som kostat som en medel-SHL-spelare men levererat som top-spelare...Så är tyvärr inte läget längre...
Hellre vinna m skitspel än förlora m "attraktivt" spel...
tjugo8: Jag säger inte heller ja till Widing. Men sanningen att är att dom säsonger Widing har varit riktigt bra har Brynäs spelat ett lägre försvarsspel med mycket is framför försvarande linje. Det kontringsspel som uppstår då har ju passat honom som handsken.
Håller absolut med om att jag hellre ser Brynäs vinna genom att gneta än att förlora med ett offensivt spel. Men jag tycker samtidigt att det skulle vara trist om den offensiva perionden bara skulle bli en parantes.
Rodrigo:
Har en känsla av att tanken faktiskt var att gå på ett mer säkert kort + Scott men att planen någonstans sprack och Sweatt togs in som en nödlösning.