Brynäs IF

727934 inlägg · 7961 ämnen

Frölunda - Brynäs 25/9-10

« · 1281436 · » Till forumet

Sv: Frölunda - Brynäs 25/9-10
Davey_22: Sen 1912 eller vadå? Inte sett nån form av info eller fakta. Då kontrar jag med; Hur många felpass i en match kan man så innans man ska bli bänkad?

För somliga räcker det med ett eller max två innans man får sitta.

Kan väl du isf svara på en enkel fråga; Är #16 lika bra som han var förra sessen? Har han visat sitt rätta jag hittills?
Kommentera

Update: Tjabba! Partyzone Sockerbruksgatan speaking. Ingen inloggad. Ingen bor i skogen. Alla till Sveriges baksida! 12.044 brynäsare i Scandikvavium nu! Stod inte Lundström och Holmqvist i mitt lag förra elitseriematchen jag var i Scandikvavium? 510 km party! Klacken på taket! There is no tomorrow! Gretzky dominerar! Hansen scorar! Hörde jag skål?
Kommentera

20 Lindgren: Lugn o fin nu Lindgren,Svedberg i mål? 1-0 till Frölunda i första bytet,darrig början men sen spikar vi tätt.Vi vinner med 3-1!
Kommentera

66Berglund: Alcén kan ju ha förvandlat Svedberg till en klippa
Kommentera

Jajjen: Så så så, nu tar vi det lite lugnt här va! Det var arnio som skrev att även Djoos och Sjödin var långsamma. Jag har aldrig jämfört Löf med dessa backklippor. Däremot jämförde jag hans snabbhet med Kuparinen och Wiklander.

Något annat du läst fel som vi ska hålla på och diskutera?
Kommentera

Tips: 5-2
Kommentera

Tips, 3-4 efter straffar.
Kommentera

Fan vad deppigt..går inte att få tag i Scandinavium och jäkla Ticnet vägrar att sälja de återstående biljetterna på sektion M ...... blir väl att stå ensam nånstans i Frölundapubliken då:/
Kommentera

teddykgb:

1-3.

Järnkrook
Eero
L.J
Kommentera

Lindström:

Här har du info och fakta ang istider i BIF.
Kommentera

90Steen_: Nu löste det sig :D Väl mött på Scandinavium!
Kommentera

Bissett19: Tack för den länken. Schysst med så mkt info på samma ställe...Har inte orkat leta fram det själv :-)
Kommentera

Lindström: "Sen 1912 eller vadå? Inte sett nån form av info eller fakta. Då kontrar  jag med; Hur många felpass i en match kan man så innans man ska bli  bänkad?

För somliga räcker det med ett eller max två innans man får sitta."

Men Bissett länkade ju precis till en sida där du kan se istiderna?
Och Lauritzen ligger på 13:e plats bland våra spelare.
Kommentar?

Och eftersom du nu efterlyst lite info eller fakta och fått svart på vitt, så kanske du själv kan presentera lite info eller fakta angående alla dom där felpassen som vissa uppenbarligen kan slå en hel match utan att bli bänkade men andra blir bänkade efter ett enda felpass?

Vi väntar med spänning på nån länk som ger oss klarhet....

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Ja slit blicken från text teven å titta på matchen i stället.

Eller hur var det nu; Statsen dög inte till eller hur var det Huge??

Redigerad kommentar

Kommentera

Anders Berg: "Som du märker är det ju inte direkt givande att sitta och diskutera vad som borde gjorts i en match som redan har spelats. Det blir löjligt.

Jag tycker att Löf och Ekholm är långsamma - du tycker något annat, så bra då.

Vad hade Keb med det här att göra, förresten?"

Men om det nu är så löjligt: varför sitter du då och påstår att ex Ekholm borde ha gjort si eller så när en rättvänd vinthund som Ekman åker ifrån en felvänd Ekholm?
Vilken back i ES tror du hade hängt med Ekman i det läget, även som rättvänd?

Om du nu bara ville säga att Ekholm och Löf är två långsamma backar, utan nån vidare utveckling av påståendet, så kan jag upplysa dig om att båda två är vare sig långsammare eller snabbare än dom flesta backarna i ES.
Jag hade kunnat förstå din avsikt med kritiken om dom båda på nåt sätt hade utmärkt sig för att vara extremt långsamma, men det är dom ju inte.

Angående Kebs del i det hela: ditt eviga gnäll och klagande i hans forum kanske var en starkt bidragande orsak till att han sjukskrev sig?
Jag menar: 90% av gnällinläggen kom väl från dig, som det såg ut?
Bara en teori från min sida....

Kommentera

Lindström: Statsen säger att Gretzky ligger på 13:e plats bland våra spelare när det gäller istid.
Du säger att han får enormkt mkt istid.

Jag efterlyste en kommentar till detta men fick bara en uppmaning att titta på matcherna istället.
Menar du att jag skulle upptäcka att han faktiskt inte har så mkt istid som statsen säger, bara jag tittar på matcherna?
Stasen skulle alltså vara fabricerade eller manipulerade när det gäller just Gretzky?
Eller hur menar du?

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: Jag lägger också in en länk.
Exklusivt för dig...

Redigerad kommentar

Kommentera

alltid bråk här inne när det gäller ett par personer kan vi inte bara hålla ihop som *äkta brynäsare*
Kommentera

henke1: Inte alls men att till absurdum försvara vissa spelare men inte andra gör en illamående.

Huge; "så kan jag upplysa dig om att båda två är vare sig långsammare eller snabbare än dom flesta backarna i ES"
Stats på det tack.
Kommentera

Huge: Löf och Ekholm är långsamma, ungefär lika långsamma som Kuparinen och Wiklander.

Keb "sjukskrev" sig, som du uttrycker det, pga. sjukdom i familjen. Vi har bra kontakt och vi har alltid haft det, bakom kulisserna, så att säga.
Kommentera

Lindström: Funkade inte med min länk, men du kan titta in på Bissetts länk och klicka på statsen för "plus/minus"
Där hittar du Gretzky på plats nr 1 av alla våra spelare.

När du ändå funderar på en kommentar kring hans istid så kanske du samtidigt kan kommentera hans plus/minus.

Känns det inte lite väl orättvist att han bara får istid som räcker till en 13:e plats när han samtidigt ligger i topp vad gäller plus/minus?

Usel coachning av CZ, som du brukar säga.
Gretzky borde ju få betydligt mer istid än vad han fått hittills om det finns nån rättvisa här i världen....

Kommentera

Anders Berg: Inte då, det inte Bif själva skriver i media har aldrig hänt eller händer vet du väl.
Kommentera

Inte så många timmar kvar till ny match.. Brynäs har ju alltid svårt mot Frölunda, så en seger i eftermiddag skulle iaf göra min lördag lite bättre! =) Jag tror att det blir en jämn o tät match, viktigt för oss att få första målet tror jag, då blir indianerna stirriga kanske.. Go Brynäs!!
Kommentera

Anders Berg: Keb kanske inte vill riskera er forstatta vänskap och skyller på sjukdom i familjen när det i själva verket är DU som orsakat hans "avgång"??

;-)))

Möjligt att dom som sagt är långsamma, men inte på nåt utmärkande sätt om man jämför med backbeståndet överlag i ES.
Varje lag har väl backar som är både långsamma och lite kvickare och att Ekholm/Löf skulle utmärka sig som extra långsamma håller jag isf inte med om.

Kommentera

Huge: Whhooooow han har +3 Whhooowwwwwwww, är med i alla toppningar, Sandin har +2 och är inte med i dom så då borde väl han vara bara mkt bättre då enligt dig då han har mindre istid, ELLER?

På plats 13 av ALLA spelare i Bif, stämmer bra det men 5 av dom som ligger före är backar, dom två som ligger före som är HELA 11s före. Så klarar du av att räkna ut då själv att han ligger i topp i istid, eller ska jag klargöra att jag menade utespelare och inte inkluderade målvakter (för han står väl inte i mål va?) och backar (för han är väl inte back heller va?).

Sen vad jag kan se finns det ingen "Gretzky " i Bif?
Kommentera

Huge: Wow, vi är överens angående att de inte är så snabba! =)

Angående Keb så är det faktiskt inget att skämta om - har för mig att GD även skrev anledningen till att Keb lade ner sin frågespalt.
Kommentera

Lindström: Du har påstått att Gretzky fått enormt mkt istid jämfört med övriga spelare.
Nu har du fått svart på vitt att det inte stämmer.
När du nu kommer med ett påstående som går att kolla upp med fakta och det sen visar sig att du har fel, vad är det så som säger att du skulle ha rätt när det gäller andra lika tvärsäkra påståenden som du kastar ur dig med jämna mellanrum?

Vad Sandins plus/minus har med saken att göra är det nog bara du själv som kan förklara.
Att dom båda har ungefär samma plus/minus beror väl förmodligen på att dom är ungefär lika bra i sina resp roller som spelare.
Det har öht inget med hur skickliga dom är som spelare jämfört med varandra, vilket du tycks tro när du jämför deras stats.

Kommentera

Lindström: "Sen vad jag kan se finns det ingen "Gretzky " i Bif?"
Nej, du har rätt. Det står nog inte så i laguppställlningen. Nu råkar en del spelare ha smeknamn, några har flera. (Gretzky/Gretzer)...
Du menar väl inte att det ska ha stått "Kupan", "hutten" eller "bajskorvarna" tidigare i laguppställningarna? :-)
Brynäs har säkert ingen som heter "Mormor", "Syndlöv" eller "Sunklöv" anställd heller...tror jag...
Kommentera

Jag tycker att Lauritzen är rolig att kolla på emellanåt. Däremot var han inte så lyckosam i powerplayspelet senast mot Djurgården. Fast å andra sidan - det var coacherna som bestämde att han skulle spela.
Kommentera

Anders Berg: Jag håller faktiskt med dig där, Anders. jag tycker inte Lauritzen gör sig i PP. Men det är väl sällan nån som blir inskickad protesterar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Anders Berg: Ja, där kan vi som sagt vara överens.
Jag förstår isf bara inte vitsen med ditt påpekande att vi har två backar som är lite långsamma, när alla lag har en eller flera backar som är ungefär lika långsamma?

Och om du nu ville exemplifiera hur långsam ex Ekholm är så var det kanske inte så rättvist att göra det med en sekvens där han står felvänd och blir frånåkt av en rättvänd Ekman som dessutom har farten uppe?

Kommentera

Huge: Nej, i den sekvensen tycker jag Löf är den som gör de flesta felen, skottet/passet som tar på någon vilket bidrar till att Ekman kommer fri. Så här i efterhand, vilket ju alltid blir fel då man har facit på hand, kunde ju Ekholm hellre dragit ned Ekman, för vi vet ju aldrig om han hade satt straffen. Men som sagt, det blir lite konstigt att tänka så, nu.
Kommentera

Tommy: Vi har spelat 3 matcher och PP-uppställningarna har väl ännu inte riktigt fått nån kontur, sas.
Gretzky tycker jag tvärtom gör sig hyggligt bra i PP.
Han är teknisk, passningsskicklig och gör ibland oväntade saker.
Kall med pucken, ibland kanske lite FÖR kall och då kan det komma nån indianare emellanåt. Saker man måsta ta när det gäller konstruktiva spelare, särskilt med tanke på vårt nya upplägg med ett offensivare spel.

Tyvärr så har några enögda läktarcoacher härinne försökt lägga nån sorts objektiv ribba vad gäller hans standard som spelare överlag, trots att ex stats för både istid och plus/minus talar för att han är en mkt viktig spelare för laget.
Man har mao via sina egna amatöromdömen försökt få det till att ens egna åsikter om honom är dom rätta och att CZ med stab har fel.

Visst är det underbart?
Kommentera

Huge: Har NC någonsin gjort fel enligt dig eller är allt han gör klockrent?
Kommentera

Huge: Nja...sanning med modifikation...Tre omgångar nu, men rätt många förra säsongen. Han får oförtjänt med kritik här inne, men jag tycker fortfarande att han måste prestera bättre i just PP...
Men jag ser iofs inte så speciellt många matcher live och en del skeden missar man på TV/Data.
Kommentera

Tommy: Kanske läge att nån plockar fram ex lite stats på hur mkt istid han verkligen har fått i PP?
Vi har ju redan kunnat avfärda påståendet att han har fått enormt mkt istid överlag jämfört med andra spelare så för att debatten ska bli lite mer nyanserad borde stats på hans spel i PP ge lite mer grund för en vettig debatt?
Jag har iaf en känsla av att han inte fått speciellt många fler chanser i PP än vad nån annan tilltänkt speluppläggare har fått?
Men jag kanske har fel.
Nåt säger mig iaf att mkt förstoras upp när man ex toppar som senast i 5 mot 3 och allar mer eller mindre kräver utdelning.
Och när den inte kommer så börjar man automatiskt ifrågasätta vilka som varit på isen, oavsett om man skapat riktigt bra chanser men kanske inte fått utdelning?
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, CZ har aldrig nånsin gjort fel och allt han gör är klockrent.
Så nu kan du byta tangenbord.
Den där standardknappen du har som ställer samma fråga vad vi än debatterar härinne behöver du inte längre....
Kommentera

Anders Berg: Ska du hänga med i det reptilsnabba meningsutbytet härinne får du skärpa dej. Testa C6H5CH2CH(NH2)CH3.

Jag är fullt medveten om vem som sa vad. Du kommenterade hånfullt att man måste vara full om man jämför Löf med Sjödin/Djoos. Jag konstaterade att det visst går att jämföra och att Löf är långt före i utvecklingen vid 19 års ålder.

Eftersom du känner nån sorts tvång att håna brynässpelare så är det lämpligt att välja andra än Brynäs lovande juniorer som ännu bara är i början av karriären. Ge dej på Lauritzen och Hansen. Då hittar du många kompisar härinne.

Jag tyckte Huge var en jävla tomte när jag började härinne men inser nu att det bara är han som står mellan oss och det totala brynäshatet. Keep the good work up, Huge!
Kommentera

Huge: *ASG*
Kommentera

Tommy: Det är fler än Lauritzen som måste prestera bättre i PP. Varför peka ut just honom?
Kommentera

Jajjen: Det är helt upp till dig att jämföra Löf med vem du vill, inga problem alls. Jag jämför med Kuparinen och/eller Wiklander, som väl var den mest långsamma av de två.
Kommentera

Huge: När du slutar med att slicka Brynäsröv och kommer med ett "nyanserat" svar så lovar jag att kassera standardknappen!
Kommentera

Ikväll blir det 1-3.

Målskyttar BIF: Sandin, Rödin & Eero

Jag tippade rätt förra matchen så det här tipset är att ta på stort allvar gott folk ;)

Kommentera

Huge:
Du får nog ursäkta nu, men jag orkar inte försvara min ståndpunkt så pass att jag sitter och letar stats resten av dagen. Så istället för att ha ens den minsta negativa synpunkt på något inom Brynäs (Tycker jag varit ganska moderat med såna i alla dessa år på Sportsnack/hockeysnack sedan 2001 eller 2002) så drar jag tillbaka mitt påstående om att jag förväntat mig mer av honom i vårat PP. Tack o bock!
Kommentera

Jajjen: Därför att vi pratade om honom.
Kommentera

Jajjen: Vill förtydliga en sak; Jag är inte ute efter att kritisera Simon Löf som spelare, det handlar snarare om att han platsar i Brynäs, det säger en del om laget. Det säger att backsidan inte är så stabil som, i alla fall jag, hade önskat. Bertilsson är väl i och för sig snart tillbaka och då känns det lite bättre, tycker jag.
Kommentera

Jajjen: Brynäshat? Visst är det håra ord här inne. Men jag ser bara det positiva. De flesta här inne vill framåt. Förutom huge som tycker att allt alltid är bra. Det är omöjligt som Brynäsare i dagens läge att vara nöjd med situationen. Visst det finns inte så mycket att göra, men jag tänker vädra mina åsikter här om vad jag tycker tomten i båset gör fel, det är min fulla rätt. Precis som det är Huges fulla rätt att tycka allt är underbart och att Cz är Gud själv.

Redigerad kommentar

Kommentera

Tommy: Du behöver öht inte försvara din ståndpunkt eftersom jag håller med om att Gretzky kan mkt bättre än vad han visat så här långt den här säsongen.
Men som sagt: det har gått 3 omgångar och du vet att spelarnas form varierar över en säsong.
Det jag kritiserar är inte din ståndpunkt utan den allmännt ensidiga kritiken som han fått härinne, där statsen dessutom pekar på det motsatta mot vad man försökt säga.
Kommentera

Huge: Med all respekt, Du borde veta att jag inte är av den sorten som sågar och hånar våra spelare. Därför tycker jag faktiskt att det var lite tragikomiskt att du kastade dig över även mitt inlägg där jag lite försynt påstod att JAG inte tyckte att han var till sin absoluta fördel i vårat PP. Blir du aldrig trött på att försvara ALLA spelare och ledare emot ALLA, till o med dina åsiktsbröder i de stora avgörande frågorna?
Eller var det reptilhjärnan som bara slog till?
Kommentera

Anders Berg: Åkej, du trodde att det var HV du höll på och är nu förvånad över att laget inte bara innehåller högklassiga elitseriespelare?

Om du utgår från att ditt lag heter Brynäs IF, är näst fattigast i Elitserien, har det näst sämsta spelarmaterialet och de sämsta framtidsutsikterna slipper du bli överaskad ikväll. Då blir det en glad överaskning istället om laget mot förmodan vinner.
Kommentera

« · 1281436 · »