Brynäs IF

730579 inlägg · 7961 ämnen

Kudroc

« · 1186899 · » Till forumet

Sv: Kudroc
Wesley: Men vad snackar du om? Och vart skulle han få plats i Frölunda? De är precis inte i behov av backförstärkning..
Kommentera

Tyvärr kommer ni att få se Kudroc i Frölunda efter gästspelet i Brynäs.
More to come....
Kommentera

70 Rodrigues: Dags att se över vilka backar som ska vara kvar i fortsättningen. Skriv kontrakt på 2-3 år på dom man vill ha kvar skeppa resten.
Ska vara klubben som bestämmer kontraktslängden inte spelarna!! Dom som inte vill vara en del av lagbygget är det bara att tacka av.
Kommentera

70 Rodrigues: Amen!
Kommentera

Bissett19: Precis :-) Tycker att dom kan ta upp Järnkrok när dom kickat Sundström!
Kommentera

Hellström är och har aldrig varit aktuell. Den andra elitserieklubben som inte offentliggjorts är inte Brynäs. Dock vet jag inte vilken det skulle vara.
Kommentera

Okey så vem tar tag i skrammelburken o startar insamlingen till att behålla
Kudroc fram till jul iaf?? =) Nä men bra att man behåller Kudroc nu när Lasse
inte kan spela på ett tag.. =)
Kommentera

70 Rodrigues:

Japp.
Bandyklubben i Skåne har ju förkärlek för gamla Brynäsare;)
Kommentera

Bissett19: Precis, skicka med Sundström också, då kan kan vi ta Hellström med :-)
Kommentera

Huge: Haha.. Jag slog "kappvändare" på det i ett lexikon.. och det stog inom en parantes (Huge)
Kommentera

70 Rodrigues:

Nu har mormor Oktober på sej för att hitta en ny klubb åt Hermansson,sen kan vi förhoppningsvis fixa ett kontakt med The Rock säsongen ut...
Kommentera

Härligt så länge vi får ha honom! Nu har man nästan tre veckor på sig att skaka fram pengar till ett kontrakt som gäller säsongen ut!
Kommentera

Keyser Söze: Härligt! Måtte nu hans agent inte hitta någon klubb som är villiga att anställa honom hela säsongen. Jag tror faktiskt inte att han är särskilt het på marknaden, konstigt om intresse skulle dyka upp som en blixt från klar himmel. Iofs kan skador i olika lag påverka situationen.

Jag tycker i alla fall att Kudden har kommit in riktigt bra i Brynäs spel och står för saker man verkligen har saknat länge i BIF.

Hörrni, nu har vi en månad på oss att samla in till ytterliggare en månadslön till KUDDEN! ;)
Kommentera

Fan va gött!
Kommentera

"Om Kudroc under den tiden skulle hitta en annan klubb som ger honom ett längre kontrakt så har han möjlighet att säga upp kontraktet med ett dygns varsel."

Vad tror ni? (När) säger Kudroc upp kontraktet?
Kommentera

Keyser Söze:

Perfekt!!
Kommentera

Gurra88: Ingen blir gladare än jag om Kudroc stannar och gärna säsongen ut, vilket jag hela tiden framhållit.
Att jag sen föredrar Hellström om jag får välja är en annan sak och har inte ett dugg med ev kappvändning att göra.
Tror inte ens att du vet vad uttrycket betyder, ärligt talat.
Kommentera

Kanske dags att vända kappan igen Huge..

Kudroc får stanna om han vill
Kommentera

Jompe: Var hittar man att Inge sagt att man jagar en back med NHL meriter?
Kommentera

Huge: Kudroc har ju NHL meriter..Svårt att se att Brynäs skulle kunna hitta en bättre back.
Kommentera

Jompe: Ja, det låter lite märkligt.
Och skulle det nu (som du säger mot förmodan) vara så att man sitter på den där säcken med pengar så tycker jag att man isf uppträtt mkt ohederligt mot Kudroc.
Vore inte snyggt om man först försöker smöra för Kudroc och be honom stanna åtminstone månaden ut för att därefter tacka honom för det som varit och sen slanta upp för ex Hellström eller nåt annat man fått korn på.
Men det troligast är väl att man helt enkelt inte har några pengar kvar och att pengarna som isf skulle ha gått till en "NHL-meriterad" back nu brändes på Kudroc iom att läget blev akut.
Den NHL-meriterade värvningen tror jag låg på ett lite mer långsiktigt plan, dvs att man ville ta god tid på sig för att vara säker på att få en riktigt bra back.
Eller så är det som nån sa: Inge H har öppnat käften innan han tänkt sig för...
:-)
Kommentera

Jompe: Det här är ett sätt att få Kudroc att stå på tårna varje match och inte slå sig till ro om han istället skulle få ett långtidskontrakt.
Som jag har sagt förut, det finns pengar till en back....
Kommentera

Jompe: Snarast är det väl att Inge H inte förstår vad han skapar för förväntningar när han uttalar sig som han gör.
Det är en sak att hans analys om en svag backbesättning är korrekt men att kunna förstärka den kräver som sagt pengar, dem sitter inte Inge H på.
Kommentera

65selander: Bra att Kudden är kvar oktober ut. Men hur kan man första via Inge Hammarström jaga en back med NHL-meriter för att sen inte ha råd att förlänga med Kudden? Är det så att man sitter på en säck pengar som är reserverade för en ny back som en mer långsiktig lösning (verkar inte troligt)?
Kommentera

65selander: Oh, vad jag tycker Kudroc-soppan sköts tattigt... Skulle bli väldigt förvånad (och lika glad) om han väljer att stanna bara månaden ut. Det är klart att han vill ha ett färdigt kontrakt säsongen ut. Det är hans levebröd, och att gå månad till månad som en servitör på provanställning skulle inte göra många hockeyspelare glada.
Kommentera

HF: Man får hoppas att hans agent inte har sonderat terrängen ännu så att han kan vara kvar 6 matcher till efter torsdagens mot LHC.

Han lär väl kräva mer än 5000kr nu iaf, Nordström får ju 17500 per match i LIF ;-)

Kommentera

Han har fått erbjudande om att stanna oktober ut nu i alla fall: gd.se/sport/ishockey/brynas/1.1435963
Kommentera

Behåll Kudroc!!
Kommentera

Hellström hamnar i Luleå.
Kommentera

Jag har faktiskt ångest på riktigt.. Så mkt gillar jag Kudroc.
Kommentera

pastorn: "– Vi lade mycket krut på Nordquist-affären och vi får inte äventyra ekonomin nu, säger Hans-Göran Karlsson."

Det var väl medlemmarna som stod för den värvningen till 85%.
Va fan menar snubben, att dom står och faller med kanske 100k?
Självklart ska Kudden behållas, han har visat att han är perfekt på det han ska göra!
Kommentera

Brynäs_89: Jag håller med om att jag behöver en stor stark för att vakna till.. men vad har det med Brynäs att göra?
Kommentera

Huge:
VI BEHÖVER INTE EN SPELSKICKLIG BACK UTAN EN STOR STARK SOM KUDROC ÄR TRODDE DU VISSTE DET!
Kommentera

Sundlöv! Dra igång insamlingen för Kudroc, jag sitter här med en tusenlapp redo att betalas in till ert konto.
Kommentera

Peja: Är helt enig med dig vad gäller Hellström.
Vill minnas att det var många topplag i ES som var ute efter honom vilket säger ngt om hans kvaliteter. Som du säger så är han rörlig och spelskicklig vilket jag tycker är det som skiljer honom från Kudroc.
Den senare känns i en jämförelse begränsad i sitt spel och jag undrar om vi har råd att i princip hålla oss med en spelare som står framför Markan och rensar undan jobbiga motståndarforwards.
Missförstå mig rätt, Kudrocs kvaliteter behövs också men det jobb han ex gör framför kassen skulle Hellström kunna göra minst lika bra, det är min övertygelse.
Bonusen med Hellström är som sagt att vi har mer nytta av honom i andra delar av spelet.
Kommentera

Dream Team: Thomas!!
Kommentera

arnio: hTomas "Toto" Rhodin? Lars "LJ" Jonsson? ;-)
Kommentera

rackham: "Vi kan låna Toto under tiden Elljay är skadad... =)"

???????????????
Kommentera

mattias - 74:

Vi kan låna Toto under tiden Elljay är skadad... =)
Kommentera

Peja:

Typ ! Jag blir galen på alla rykten, tro inte ett dugg på Kudroc ryktet.

Kommentera

mattias - 74: Alla klubblösa spelare ryktas väl till Leksand?
Kommentera

Peja:

En del leksingar är inte sena med att starta diverse rykten om Kudroc att han skall vara på väg till Leksand.

Backsidan är full i LIF så jag förstår inte varför han skall dit. Skulle vara en otrolig pungspark på er men jag tror som sagt inte nånting på det där.

Kommentera

rackham: Tror inte det är särskilt svårt att låna ut Sundström i nuläget, Björklöven skriker ju efter spets spelare.. Men vem tar hans center plats isåfall? Järnkrok?
Kommentera

Jag ville gärna se Hellström i Brynäs för några år sedan, men då åkte han över till Nordamerika istället. Precis som Rahimi. Har alltid tyckt att Hellström är den bättre av de två då han är rörligare och spelskickligare, trots att Rahimi alltid fick mer publicitet.

Alltså, AHL-spelare har ju väldigt låga löner och Hellström är därmed förmodligen betydligt billigare än Kudroc. Jag har inte sett Hellström i AHL, men han var som sagt bra innan åkte över, just då var han betydligt bättre än Andersén.

Med tanke på att han inte ens har varit ordinarie i AHL så tror jag inte att han "kommer att få chansen" i någon NHL-klubb. Han kan nog bli för Brynäs vad Printz är för DIF.

Vart i Expressen står det?
Kommentera

arnio:

Ja, det är en lösning både för kort och lång sikt. Vi behöver mer tyngd i backlinjen. Och mera speed/offensiv på centrarna.

Om inte Järnspikar fixar att spela center de matcher som är kvar tills Nordan är igång finns det andra i laget som kan vikariera.
Kommentera

rackham: "Sundström och/eller Hermansson ut (till Allsvenskan).
Kudroc in."

Helt rätt, Hermansson behöver vi definitivt inte i laget, Sundström kommer att bli överflödig när Nordqvist kommer så han kan vi få några spänn för också. Hyr ut eller sälj fort som fan, lägg ut dom på blocket för sjutton.

Pengarna ska givetvis satsas på Kudroc.....Med Kudroc vet Sundlöv vad han får
Kommentera

lordi73:

Väntar med spänning på vilken lösning Rekryteringsgruppen med Inge, Masken, Tommy och Tomas kommer fram till.

Sundström och/eller Hermansson ut (till Allsvenskan).
Kudroc in.

Det är NU Rekryteringsgruppen skall göra nytta!
Kommentera

Jompe:
Jag håller med om kudroc...han är egentligen inte i matchform när han kommer och presterar OK och lite till.Och hans närvaro och storlek där bak med rejäla tag får motståndaren att se sig om lite extra!

Det är ovärderligt särskilt i slutspelet sen när det hettar till ännu mera.Att ha en i laget typ hv=ward hv=ledin brynäs=kudroc brynäs=granström.
Kommentera

GävleLasse: HGK's prat om monopolpengar känns fånigt. Om en månad eller så går Jonas Nordqvist in i truppen. Då har vi honom, Dixon, Hansen och Granström som fyra centrar. Då borde Sundström lånas ut för återstoden av säsongen. Han behövs inte lika mycket som en förstärkning på backsidan, och hyrs han ut skapas ekonomiskt utrymme för att förlänga med Kudden säsongen ut. Det är skillnad på monopolpengar och använda de resurser man har på ett kreativt sätt.

Hellström verkar vi också kunna glömma. Det finns inga pengar vare sig till Kudden eller Hellström, enligt mormor till GD idag.

Kudroc är den defensive back vi behövt så länge. Håller med Huss om att Markström kommer att behöva mer skydd för pååkningar nu när han visat sig vara i gammal god form.
Kommentera

« · 1186899 · »