OLZ UB06 och Sylf:
Tror ni att ni kan komma överens med Malmöfansen om er mongoloidkritik, träbenthet osv om domarinsatsen igår - samt Morafansen häromsistens.
Det skulle ge er kritik en lite mer fläkt av objektivitet istället för den folkölsstinna lågbudget-testosteronhets ni roar er med nu.
Huge: "Är det sant att du flyter som en kork?
Puss i ljumsken/ Göran"
GävleLasse:
Först och främst - jag har inte sett någon av de situationer du nämner, men:
Du dömer efter att ha sett situationerna på tv, rätt eller fel?
sylf:
Nej, jag har inte käkat studsboll.
Om du nu tycker att domarna är överlag dåliga, oavsett om ditt lag tar tre, två en eller noll poäng borde väl du tilltalas av mina fredagsteorier om att avveckla mänskliga domare, och införa databeräknad rättvisa..?
Jompe:
"En proffsig domare har koll på att hans pipa funkar."
Har du blåst i en domarpipa nån gång?
Om du lyfter och sänker armen i en 1000 gånger i sträck och blåser en signal, lovar jag dig att den kommer falera någon gång, kanske för att du inte riktigt har pipan rätt i munnen, kanske för att du inte blåser riktigt, kanske för att du sölat ned den invändigt med saliv att kulan inte riktigt vill röra sig tillräckligt.
Om pipan falerar en gång är han alltså dömd som "oproffsig"?
"En proffsig domare står inte över kritiken mer än någon annan. De är rättsskipare, ofta i täta och betydelsefulla matcher och då får de finna sig i att bevakas och utvärderas."
Om spelare, ledare och framför allt supportrar hade haft en mer profesionell attityd till domarna, och inte i absurdum åberopat 'domarnas fel' så fort det egna laget förlorat poäng, kanske vi inte hade haft den här 'stämma i bäcken'-attityden vi har nu från domarförbundet.
GävleLasse:
"Enligt många som såg situationen har det berättats om att Rönnmark aldrig hade pipan i munnen, inte undra på att pipan inte funkade..."
Vad har du för kamrater som går på hockey för att titta på var domaren har pipan nånstans, istället för att titta på matchen? Ja, alltså innan den berömda ickeblåsningen i Mora...
Efterhandskonstruktion är mina ord, och fram till att det bevisats viktar det till noll i denna debatt.
Metal Guru:Är du en gammal domare?
O där var din svaghet Split Vision eller?.........;)
Gusten: Det gör väl alla som har ett s k "Hockeyöga".
Åker man med supporterklubben kan man även ha ett öga på Sm-baren:)
sylf: "Man kan även ha ett öga på Selanders ryggsäck. Där kan det finnas mycket smått och gott."
Jag ska ta rygg på den nästa Lördag:)
sylf:
Javisst ja, ni förlorade poäng igår.
Här får du ett mantra att tugga till nästa match:
"Fan vilken jävla sopa till domarjävul, hur i helvete kan han döma så in i helvete motståndarfärjat hela tiden. Han är en skam för domarkåren. Fy fan inför tvådomarsystem på en gång."