Brynäs IF

723327 inlägg · 7956 ämnen

MORA IK - BRYNÄS IF 22/2

« · 839362 · » Till forumet


Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Bissett19: Enligt HS regler så får man inte använda flera eller andras nick för att sprida sitt budskap.
Kändes det där inte lite väl likt ngt som Tony brukar kasta fram som standardsvar?
Dags för dig att boka tid hos den lokale exorcisten, tror jag... :-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: läsbart men på gränsen till för långt ;-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Anemyr: Långa inlägg med massor av frågor och påståenden måste oftast tyvärr(?) också besvaras med långa svar.
Men i princip så har du rätt: ett kortfattat svar är oftast det bästa.

Du villa mao bara ha sagt att du inte orkar läsa långa inlägg.
Alternativt att du inte orkar läsa just mina inlägg.
Oavsett så har du ju fattat galoppen med scrollfunktionen och att man inte behöver läsa öht.
Isf så hade du ju själv kunnat korta ner ditt svar till det mest ultimata i längdhänseende: att inte svara alls.

Hoppas mitt svar inte var alltför långt.... ;-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: O sen finns det dem som ALDRIG kritiserar!!!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
sylf: Ledsen att behöva göra dig besviken, men det finns faktiskt skribenter som i stort sett BARA kritiserar och öht aldrig försöker vara lite mer openminded och försöker föreställa sig att det finns orsaker och anledningar till att det ex går dåligt ibland.
Allt är svart eller vitt och det är ju det som är kärnan i uttrycket "onyanserat".
Jag resonerar säkert i andras ögon också lite onyanserat genom att jag nästan aldrig ex kritiserar spelarinsatser eller en tränares åtgärder och bedömningar. Men i de fallen så handlar det, vilket jag nyss var inne på i mitt förra inlägg, om att jag alltid utgår från att de som är insatta och själv står mitt i smeten sas, själva oftast vet bäst samt tar de beslut som dom för stunden anser vara korrekta. Dom vet också själva med sig när dom gjort ngt galet. Att jag själv då ska spä på med ännu mer pekpinnar när jag inte har en aning om förutsättningar osv, ger ju inte speciellt mkt.
Särskilt med tanke på att gästboken i övrigt består av massor med inlägg där förståsigpåarna luftar sina tvärsäkra "expertutlåtanden".
Varför lägga sten på börda, sas?

Vi kanske ska ingå en deal?
Jag försöker gnälla lite mer på spelarna, men bara gnälla. Inget annat.
Och så försöker du att komma med ett par anledningar eller orsaker efter nästa torska eller dåliga insats. Det gills inta att du bara hänvisar till att man är "bajskorvar" eller liknande. Gärna ett sakligt och uppriktigt försök till förklaring, för det finns förklaringar på det mesta.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: men jösses vilka långa inlägg du skriver, jag brukar scrolla förbi dessa för jag orkar helt enkelt inte läsa... korta ner tack
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
GävleLasse: Visst är det ofta som inställningen är orsaken till som det ser ut, onödiga utvisningar. Det kan dock även ha andra orsaker, ex att man vill lite för mkt men huvudet hänger inte riktigt med. Det var det jag menade när jag talade om hur det såg ut FÖRUTOM dom första 10 bedrövliga (hörde du munkas?) minuterna. Under resten av matchen tycker jag ändå att själva inställningen var Ok, men att kunnandet brast.
Och dom onödiga utvisningarna borde ju isf ha kommit under de första 10 då inställningen verkligen var usel, men då drog vi ju bara på oss en ynka tvåa på Sunken.

Tycker du att axiomet "motivation slår klass" inte stämmer öht och att det är ett överskattat begrepp?
Eftersom hockey är en extrem inställningssport där motivationen är mkt viktig så fattar jag inte hur du så kategoriskt kan bortse från begreppet.
Jag har bara påpekat att det kan vara en av förklaringarna till att man ibland förlorar och igår var detta säkert också en av förklaringarna.
Och eftersom du efterlyser mer inställning och motivation och inställning går hand i hand sas, så förstår jag än mindre hur du resonerar.
Den dåliga inställningen i början av matchen fällde oss och då kan man väl också säga att deras motivation kanske vann över vår egen.
Vanlig enkel logik.

Ja, du kanske har ngt patentförslag som inte övriga tränare har, på hur man ska ta sig ur såna här "svackor". Be my guest och fram med lösningen...
Jag sätter citationstecken runt ordet pga att det trots allt inte är frågan om att vi totalt tappat formen och förlorar varje match med stora siffror och spelet i övrigt är katastrofalt över hela linjen.
Boork är väl knappast känd för att vara inaktiv i båset och låta allt rulla på när det går trögt. Han brukar ju vaska om i femmorna rätt snabbt när han ser att inget händer. Om du nu tycker att han igår inte var tillräckligt aktiv så får du väl fråga honom om varför. Du kommer säkert att få ett fullt acceptabel svar som är baserat på de förutsättningar som rådde vid tillfället.
En erfaren tränare kan ju faktiskt se spelarnas agerande lite annorlund och bedöma vad som lämpar sig bäst vad gäller åtgärder, än en trots allt lekman på läktaren eller framför teven.
Det är bland annat därför som jag aktar mig noga för att kritiser och kategoriskt såga både tränare och för den delen även spelare, när dessa gjort ngt som i en lekmans ögon är att betrakta som konstigt eller tom rent felaktigt.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: "alltid gnäller och kritiserar onyanserat vid varje förlust?"

Märkligt, att alla som kritiserar är onyanserade?! Nyansen ligger ju i betraktarens ögon, eftersom det alltid är du som skriver att alla andra är onyanserade så kanske du ska ta och tänka efter.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
munkas: Läs gärna det jag skriver istf att reagera med ryggmärgen.

"Nja, jag tycker nog ändå att Widing såg rätt bra ut mitt i all bedrövelse.
Men sen var det rätt slätstruket överllag"

"I övrigt för mkt duttande runt båda målen och moringar såg ju ut som giganter i jämförelse."

Tyder dessa rader på att jag sitter och försvarar den bleka insatsen?
Det intressanta är väl att man försöker analysera VARFÖR det går trögt just nu. Att som du, bara konstatera att allt är skit ger ju oerhört mkt. Särskilt med tanke på att 98% av inläggen hittills ang matchen också dom bara konstaterat hur värdelösa spelarna är.
Att matchstarten var bedrövlig var jag väl rätt tydlig med att påpeka.

"Jag fattar inte att du orkar sitta och försvara alla bedrövliga insatser"

Samma här: försvara och försöka förklara varför , ÄR inte samma sak.
Att du dessutom kategoriskt fastslår att alla insatser varit "bedrövliga", trots att vi kanske inte spelat bländande eller ens anständig hockey, visar ju bara än mer hur onyanserat och enögt du resonerar.
Kan man ta en person på allvar, som loggar ut och försvinner eller på sin höjd orkar säga ngt om "hyggligt" efter 8 raka vinster men alltid gnäller och kritiserar onyanserat vid varje förlust?
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: "Bortsett från första 10 så kämpade vi ändå på så gott det nu gick, med tanke på den totalt förryckta matchen pga alla utvisningar. "

Och vad är det som orsakar alla utvisningar? Jo, den taskiga inställingen. Vill man inte åka skridskor så använder man klubban och åker ut.

Att du har suttit här och skyllt både på det ena och det andra under 11 matcher nu är det inte skador och sjukdomar så är det nedträning och ditt evinnerliga "motivation slår klass". Helst alla bortförklaringar på en gång.

Vad hände med Brynäs har en bred trupp, presterar man inte så blir det bänken. I går satt Hermansson och tittade på när 95% av laget åkte runt på en skridsko. Bred trupp ja ja.

Vad hände med kraven? Jag är rädd att Boorken precis som du lägger ner mer energi på att "analysera" och komma med bortförklaringar om varför vi förlorat än att m o t i v e r a och se till att man kommer ur den här svackan. Spelarna har ett jävla ansvar som de inte uppfyller, Boork har ett ännu större ansvar som han inte uppfyller. Fan de står ju nästan och gäspar inne i båset under matcherna.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
70 Rodrigues: Det blir ganska lugnt!!!!!!
röret producerar,Sjödda säkrar och holma backar!?
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Långben: Vi bryr oss inte.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Bissett19: jasså var det bredövligt hos er,då skulle ni ha sett matchen här uppe i Timrå.här snackar vi horibelt dåligt.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
munkas: det känns som man inte missade så mycket idag då när man bowlade istället för att glo på burken. Jag tror stenhårt på att man maskerar sitt kunnande till slutspelet. Di gamle kliver fram när det blir allvar....

jo hoppet är det sista som överger en sen dör man.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
munkas:Bedrövligt""
Det räcker gott o väl som matchanalys.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
munkas: Bedrövligt var ordet!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Jag fattar inte att du orkar sitta och försvara alla bedrövliga insatser. Såg du inte matchen? Det var ju bedrövligt!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
munkas: Härligt uppfriskande med ett nyskapande inlägg som sågar laget.
Jag menar: det har ju ingen skrivit ngt om alls idag....

Noterar att du öht inte kommenterade ngt om laget och spelarna efter eller under perioden med 8 raka vinster.
Kommentarer överflödiga....
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
70 Rodrigues: "Ja, eller så var det flyt och det är det vi får se nu som speglar verkligheten?"

8 raka vinster och mkt stabilt spel över hela linjen är knappast ngt som kan förklaras med tur. Tur är ju något man förtjänar och jobbar sig till, vilket du ju alltid brukar framhålla.
Och dom 8 raka hade vi ju faktiskt jobbat ihop till, genom metodiskt agerande på både träningar och under matcher.
Har man bara tålamod i de lägena så kommer också resultaten förr eller senare. Nu gäller det att ha samma tålamod denna gång, efter den nerträning som förhoppningsvis ska ge resultat.
Man kan bara hoppas att det funkar. Minns ex HV när dom vann sitt guld -95. Totalt genomusla i slutet av grundserien och Djurgården myste och snackade om skrattmatch, då dom blev lottade mot just HV.
Hur det sen gick vet vi ju alla.
Tyvärr för vår del dock....
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Det var inte bättre förr, även om det är sämre nu...

Det här måste vara årets sämsta insats av brynäs, alla kategorier.

Lavins suger
Sunkan är som han brukar vara-kass
Morin?
Danne J ser totalt osugen ut och idag petade han inte ens med klubban
Hulken ser ut som en 14-årig pojke utan korsband
Angell får godkänt
Nollan var blek

Kristan lyckades fånga några puckar med afro-frillan men tyvärr drog han ut hårsnodden 7 minuter för sent.

Fan vad irriterande!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
GävleLasse: Bortsett från första 10 så kämpade vi ändå på så gott det nu gick, med tanke på den totalt förryckta matchen pga alla utvisningar.
Det blir svårt att komma igen efter den usla starten och det blir inget flyt eller kontinuitet i försöken att spela konstruktiv anfallshockey.
Här märket man även hur pass mkt motivationen ändå spelar in i en sån här match. Det ena laget är trots allt klara för slutspel och det andra krigar med kniven mot strupen. Du kan inte lura dig själv att prestera 100% när läget är som det är. Ungefär som inför en vänskapsmatch: du kan peppa spelarna hur mkt som helst, men dom vet innerst inne att det ändå inte gäller ngt. Det är först när det VERKLIGEN gäller ngt som vi kan bedöma om laget står pall eller inte.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Anemyr: Ja, eller så var det flyt och det är det vi får se nu som speglar verkligheten?
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Det är precis vad som hände. Brynäs slutade, eller snarare började inte ens kämpa. 3:a på puckarna, förlorade alla närkamper


Lavins... skeppa honom till Lettland, han gör absolut ingen nytta alls...


Pissmatch
Pissinställning

Vart har Boorks berömda "krav" på spelarna tagit vägen. Vad hände med att man måste kämpa annars blir det bänken.

Bänka hela laget och kör med J20 istället. Sämre kan det inte bli.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Gusten: Ja, jag såg sist och den var inte speciellt rolig att se. Pga alla utvisningar så var det ju mest uppförsbacke hela matchen.
Men det hindra ju inte att vi enligt min mening ändå aldrig riktigt ballar ur och viker ner oss, utan kämpar på trots att det tar emot.
En bra grundegenskap som iaf är en av de viktigaste egenskaperna som Boorken har infört i laget, och som vi kommer att ha nytta av framöver.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
arnio:

sviten på 8 (?) raka trepoängare känns avlägsen men den visade ju iaf vad det här laget kan så jag hoppas och tror att det kan bli roligt framöver.

Lugn, det vänder! Vi toppar formen lagom till slutspelet!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
men faan va bra sjödda va idag:)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Goodnight brynäslovers,
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: "Samtidigt så viker vi aldrig ner oss utan kämpar på in i kaklet "

Såg du sista perioden????
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Fram till 1-0 så ägde vi faktiskt matchen.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Anemyr: Jo trots allt så spelar Mora verkligen bra med en enorm aggressitivitet så förhoppningsvis så var det vilja som slog klass,
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
70 Rodrigues: " Vi kommer att ryka all världens väg redan i kvarten, oavsett motstånd."

Finns inga garantier öht för vare sig det ena eller andra. Idag slog definitivt motivation klass. Särskilt som klassen för dagen inte heller var speciellt hög. Visst kan man kräva lite mer av spelarna, åtminstone mer än det man såg första 10. Svårt att säga om man ska vara orolig eller inte för alla svaga matchstarter på senare tid. Samtidigt så viker vi aldrig ner oss utan kämpar på in i kaklet och vi har ju även lyckats vända ett par underlägen.
Sen blir det automatiskt en helt annan fokusering när spelaren VET att det är allvar. Nu hänger vi trots allt i huvudsak i ingemansland och då kan det vara svårt att uppbåda maximal koncentration och laddning, speciellt efter en tung träning. Alla utvisningar idag kändes också som ett litet tecken på att viljan var mkt hög (bortsett från första 10) men att kunnandet inte höll jämna steg, sas. Också det ett litet tecken på att den hårda träningen med sikte på slutspelet, ännu inte riktigt slagit igenom.
Får man hoppas, kanske det är bäst att tillägga...
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
arnio:

All respekt åt Mora som gör en Lagerbäck och stänger av tre nyckelspelare i ett sånt här viktigt läge!

... och sen går ut och vinner!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Lite mystiskt att Moraspelarna åker skridskor dubbelt så snabbt som Brynäsarna. Hårdträningen sitter verkligen i länge.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Ja det får vi hoppas verkligen och jag tror verkligen på en uppryckning med.

Men Sjödda måste komma tillbaka och återta istiden som Sunkan, Lavins och Morin har lånat.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
arnio: Lagom till kvarten är det väl tänkt... :-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: "Som Boorken sa: kanske en bra väckarklocka och påminnelse om hur matcherna i slutspelet kommer att se ut"

Vet dom inte det vid det här laget så kan dom ju lika gärna lägga av. Vi har killar som har varit med om mer än 1 slutspel. Vi kommer att ryka all världens väg redan i kvarten, oavsett motstånd.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
sylf: Hårdträningen ger, starka muskler och krachad psyke
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: "så kommer hårdträningen att ge resultat, både vad gäller fyskiken som det mentala."

Ja, 12 raka utan 3 poängare bättrar naturligtvis på det mentala. Hårdträningen? Vilket resultat kommer den att ge?
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Nja ja tycker att Kristan var bra faktiskt. Visst en tabbe man hanhäll oss kvar i matchen med ett gäng fina räddningar.

Många väckarklockor dessa dagar, när ska Brynäs vakna?
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
prosten: Ja vadå, tror du jag tänker till innan jag skriver eller? ;)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
rafalski: "Tror ta mig fan att varenda passning hamnat på medspelarens skridsko. Ingen spelare får godkänt"

Nja, jag tycker nog ändå att Widing såg rätt bra ut mitt i all bedrövelse.
Men sen var det rätt slätstruket överlag. Har verkligheten kanske kommit ikapp Kristan en aning? Första 10 är vi ju inte ens trea på puckarna, samtidigt som Kristan gör en tabbe på första och nästa två är viljemål i komb med lite flyt. Lite synd att vi ändå inte kan ta tillvara det momentum vi fick tack vare reduceringen till 2-3 och därefter bud på kvittering. Hela andra blir ju totalt förryckt av utvisningar och då går det inte att i ngn större omfattning prestera något i offensiv väg.
Tycker dessutom att många utvisningar var lite oturliga och även rent av felaktiga ibland. Hur kan man ex ta en charging på Månsson (där dom för övrigt gjorde 4-2) när han knappt har styrfart och duttar till moringen i ryggen då denne är helt ur balans?
Även Bäckis tvåa i slutet såg riktigt billig ut. Sen tror jag aldrig att jag sett så många utvisningar för hög klubba som idag.
I övrigt för mkt duttande runt båda målen och moringar såg ju ut som giganter i jämförelse. Som Boorken sa: kanske en bra väckarklocka och påminnelse om hur matcherna i slutspelet kommer att se ut.
Fast med Sjödda och Dackell tillbaka i komb med att både Bäckis och Månsson fått upp matchtempot så kommer hårdträningen att ge resultat, både vad gäller fyskiken som det mentala.

Always look on the bright side of life.... :-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Gusten: Den extra hemmamatchen får man i match 5.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
arnio: Förövrigt så hoppas jag att vi får möta Saik.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Gusten: Men om vi vinner en match så blir det ju en extra hemmamatch.

Säg tex att vi åker ut med 1-4, då har vi ju spelat tre hemmamatcher i stället för två om vi kom topp fyra dvs.

(Bäst är förstås om vi går vidare och inte det andra laget)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
sylf: Rädda för att bli skadade. Hå hå jajaja.
HV på måndag ...
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Gusten: Tänk på att dom är nedtränade!!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
arnio: Det där med extra hemmamatch är ju bullshit, då krävs det att seriehelvetet ska gå till 7 matcher....inte en chans att vi får uppleva det! Absolut inte om vi möter LHC.
Timrå är enda laget vi kan kanske kan pressa om Sjödda är tillbaka och alla spelare slipar skridskorna, vinklar ut skygglapparna och tar ut snuttefilten ur arselet.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Kan bara hålla med, ikväll såg det inte bra ut.
Men var det bara jag som tyckte PPV-expertkomentatorn verkade hålla på mora samt vara lite småkär i Bastiansen?

Känns som vi inte kommer vinna nån av de resterande matcherna, hoppas jag har fel...

"Livet är en plåga, sen dör man" (Småläning som hörde av sig till radiosporten efter att HV åkt ut i semin förra året)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Bissett19: Ingen ide att plocka Sperrle när Brynäs inte klarar att vinna en enda tekning eller att hålla i pucken längre än 1,2 sekunder innan de ger bort den.

Forchecking klarar inte backarna i brynäs, stress panik, och missade passningar är vad som händer när Mora forcheckar.

Verkar som att hårdträningen har gjort att spelarna blivit vekare, kanske de glömt att käka protein.

Sperrle the man of the match.

Tur att Timrå och modo suger också så än finns en liten chans till topp fyra placering som i alla fall ger en extra hemmamatch.

Allt kan hända så ge inte upp, vi ska fan i mig vinna minst en slutspelsmatch i år och förhoppningsvis så sker det i Läkerolen.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
sylf: Ser ut som en konspiration gentemot Frölunda.

Förstår inte varför ni gnäller, i mitt tycke så var Brynäs supertaggat i början av 1:a, rena turen att vi inte tog ledningen ;-)
Kommentera

« · 839362 · »