Brynäs IF

446659 inlägg · 7961 ämnen

MOT KVALSERIEN.......

« · 626658 · » Till forumet

Sv: MOT KVALSERIEN.......
rackham: "Kanslan av delaktighet ar nog en mer komplex fraga an sa, magister Huge..."

Absolut.
Men jag redogjorde bara för en av parametrarna.
Du lade till några andra.
Magistern ger dig VG....
Kommentera

Huge: Kanske det och skriva inlägg är inte din starka sida!!
Kommentera

Huge:
Som magister har magister Huge inte formanen att redovisa bara en parameter. Det ar inte bra utbildning om eleverna svavar i ovisshet om helheten...

De kan ju fa for sig att det vet allt, magister Huge :-)
Kommentera

Målar fan på väggen! Vi sitter instängda djuuuupt inne i ett sjunkande skepp. Vår verklighet samt vardag är att ALLTID nuförtiden ägna oss en tanke på lägre serier i det Svenska seriesystemet.
Kommentera

Huge: Tillbaka ifrån hemtrakterna, tillbaka till vardagen"

En stilla undran. Boork säger att man inte skall leva på gamla meriter..

Exakt vad har Boork gjort som utmärker sig de senaste åren?

Ingenting, nej har tar hela tiden upp det han gjorde i Djurgården och i frölunda... Å det var ju inte förra säsongen direkt.

Jag hoppas att Gävle stad byter ut sin Julbock till en JulBoork.. får den stå utan att binna i en timme så är det ett under...
Kommentera

Jag tycker det är lite märkligt att vissa personer här inne, inga namn, (Huge och Jan T) försöker framställa den senaste tidens turbulens och kräftgång som helt normal. Allt enligt målsättningen sägs det...
Själv har jag svårt att tro att Boork skulle ta det svåra beslutet att sparka två av lagets mest etablerade spelar om han själv tyckte spelet flöt på enligt planen.
Att ta 4 poäng av 27 möjliga de senaste 9 omgångarna skulle stämplas som kris i alla lag, brynäs är inget undantag.
Kommentera

MEN MOT TIMRÅ VINNER VI I ALLA FALL...BRYNÄS MOT FRAMTIDEN
Kommentera

munkas: Verkligen intressant att läsa Boork-tråden nu när han varit i farten några månader. Här kommer några utdrag ur debatten. Gissa vem som skrev!

"Boorken är exakt vad Brynäs behöver.En stark man som vet vad han vill och klarar att genomföra det.Det faktum att hela laget underpresterat i år visar att det finns en högre potencial i laget och det tror jag Boorken är rätt man att få fram.Dessutom är han en man som säger vad han tycker,sätter hellre sig själv i fokus så laget kan sköta sitt.Kort å gott en Wikegård i kvadrat,med enorm erfarenhet."
1. GävleLasse
X. Huge
2. sylf

"Boorken i Bif, hmmm. Låter som ett nytt besök i kvalserien även nästa år igen."
1. sylf
X. En icke-Brynäsare
2. rackham

"Huge: Varför är jag inte förvånad?? Allt som har/gäller Brynäs är ju alltid rätt, om någon i Brynäs skulle vilja lägga ner hockeyn o göra dom till en schackklubb så skulle du hålla med!!! VAKNA UPP!!!"
1. 70 Rodrigues
X. 70 Rodrigues
2. 70 Rodrigues

Jag läste dina punkter grundligt vad Boorken kan tillföra.
Reflekterar över den raden med "Kan skapa ordning och reda i Brynäs oreda". Jag vet inte riktigt vad du menar, men du får gärna utveckla detta.
Om Boork blir anställd som tränare, skall väl han vara ansvarig för laget o inte något annat.? Vi har en styrelse som skall sköta föreningen.
1. rackham
X. stefan bskv
2. prosten

"Boork vore den blåslampa Brynäs behöver."
1. Huge
X. Clarence
2. JanT

"Då får vi välkomna Boork till Brynäs och hoppas att han frälser oss"
1. 70 Rodrigues
X 65 Selander
2 JanT
Kommentera

munkas: Det är konstigt att Boork lagt så mycket energi på att leta fram några "syndabockar" bland de etablerade spelarna.

För vad är det egentligen som har skett?

Min tesär att Boork har "kvävt" de kreativa spelarna med allt för mycket riktlinjer. Det finns helt enkelt inte någon spelglädje kvar. Extra tungt blir det när man håller sig till de uppsatta linjerna och torskar likt förbannat.

Nej nu kräver jag att Boork får börja "coacha" laget, till framgång. Mer signaler än vad han skickat går inte att skicka...Ändå uteblir framgångarna... Då är det inte mycket mer kvar att göra för herr Boork än att antingen ÄNDRA på spelet och nå framgång ELLEr att helt sonika AVGÅ...
Kommentera

GävleLasse: Visst är det så: Boork börjar alltid med att leta efter syndabockar i de lag han tränat. Men inte på det sätt som du tycks tro, det är jag övertygad om. Jag tror absolut att han tittar lite extra noga på de spelare som han vet har kapaciteten och förmågan att vara tongivande i laget och som ska dra med sig de övriga.
Typ spelare som Lind, Dackell, Molin och Sjödda t.ex.
Ingen av dessa karaktärsspelare har hamnat i onåd. Undrar varför...
Nu råkade han väl finna ngt hos W och T som inte undgick Argusögonen.
Säkert i ett ganska tidigt skede av serien, men som sedan byggdes på eftersom. Saker som han sedan tog upp med ledningen och sportchefen.
Och det var ju ändå de sistnämnda som i slutändan höll i yxan.
Och inte Boorken. Så ska några kritiseras för detta så är det nog andra än Boorken.
Snacket om att kreativiteten skulle kvävas är mkt överdrivet.
Titta på Lind och Bäckis t.ex. Eller Dackell.
Också kreativa spelare som ändå biter ihop och lyckas kombinera sin kreativitet med slit. Just nu har dom det tungt, men det beror nog mer på läget för dagen: hela laget är slitna och det mest mentalt.
Vi behöver en vinst så fort som möjligt, det är det viktigaste i nuläget...
Kommentera

Huge: Att du skulle komma med en synpunkt är ju ingen överaskning.

Min fråga är: Har Lind, Sjödin, Molin och Dackell visat vägen? De har inte hamnat i onåd ÄN, men vad är det som säger att Boork återigen inte börjar med en "kampanj" mot någon av spelarna ( eller någon annan i organisationen) allt för att dra fokus ifrån sig och sin förlegade taktik?

Du kan gärna få förklara för mig hur du kan se på Dackell som en kreativ spelare. Vad gäller Lind så mynnar den kreativiteten ut i krångel och ineffektivt spel.

Då återstår Bäckis.. Är det inte bra jävla alarmerande om en 18 åring skall "dra fram" laget? Skulle inte han vara med för att lära i år?
Kommentera

Huge:
När Boorken kom till MODO tog det ett par matcher innan han satte förra säsongens lagkapten Thomas Nänsen på bänken.

Mönstret går igen, Boorken är en dinosaurie som tror att man kan hota och piska ett lag till framgång. Trodde att dom var utdöda, men tydligen har man lyckats med att klona fram den sista ur något Jurassic Park-ägg.
Kommentera

munkas: "Jag tycker det är lite märkligt att vissa personer här inne, inga namn, (Huge och Jan T) försöker framställa den senaste tidens turbulens och kräftgång som helt normal. Allt enligt målsättningen sägs det..."

Förstår inte vad du vill säga.
Kräftgången beror väl delvis på turbulensen.
Men inte så mkt som många verkar tro, enligt min mening.
Det är mer som Boorken säger: självförtroendet i laget naggas hela tiden i kanten för varje match där vi torskar.
Bara att lyssna på vad spelarna själva säger.
Du verkar ju dessutom hålla med om att det var rätt att sparka killarna.
Som sagt: jag förstår inte vad du vill ha sagt...
Kommentera

GävleLasse: "Du kan gärna få förklara för mig hur du kan se på Dackell som en kreativ spelare. Vad gäller Lind så mynnar den kreativiteten ut i krångel och ineffektivt spel."

En kreativ spelare skapar inte bara saker själv utan ser också till att underlätta för övriga medspelare genom sin spelintelligens.
Dackell hör absolut till denna kategori, även om det för dagen går tungt för hela laget.
Trots detta tycker jag att han varit en av våra bästa spelare hittills.

Jag kan ju som exempel återge Calle Johanssons ord i en av pauserna senast mot Luleå borta.

"Dackell är en oerhört underskattad spelare i ES. Han är Brynäs absolut viktigaste spelare. Spelsmart, teknisk och spelar med stort hjärta för laget.
När vi mötte Montreal därborta så var han en av de spelare som det nästan var omöjligt att ta pucken ifrån. En av ligans jobbigaste spelare att möta som back. Dessutom en oerhört populär och uppskattad spelare bland lagkamraterna. Han kanske inte alltid syns så mkt under matcherna men gör ett oerhört jobb vilket underlättar mkt för sina kedjekompisar.
Jag rankar honom idag som en av ES bästa spelare alla kategorier."

Sagt av en gammal NHL-back som nu är bisittare i C+.
Och som sett en del hockey både här hemma och i ES inte minst.

"Tendenser Huge, tendenser... kan du peka på några som helst tendenser på att spelet skulle vända? Exakt VAD är det som du har sett?"

Jag har sett att killarna inte har gett upp, till skillnad från dig och en del andra härinne. Därav min uppmaning till att inte kasta yxan i sjän ännu.

Apropå tendenser: Exakt VAD är det du sett som får dig att tro att Lind, Molin, Dackell och Molin skulle vara på fallrepet?

Du spekulerar ju lika mkt själv isf...
Kommentera

Huge: Calle har ju även sagt en hel del som INTE är så fördelaktiga om Brynäs.. Men det har du väl försträngt i vanlig ordning. Att Dackell är nyttig och skapar utrymme åt sina kedjekamrater har vi sett många bevis på... inte minst i poängligan... ;)

Sist Brynäs hade en "tung period" så lät det typ "Det är svårt att vinna mot topplagen, det kommer att bli bättre när vi möter de lag som vi är jämbördiga med.."

När blir det? I kvalserien?
Kommentera

GävleLasse: "Calle har ju även sagt en hel del som INTE är så fördelaktiga om Brynäs.. Men det har du väl försträngt i vanlig ordning. Att Dackell är nyttig och skapar utrymme åt sina kedjekamrater har vi sett många bevis på... inte minst i poängligan... ;)"

Ja, men nu var det Dackells egenskaper som kreativ spelare du ifrågasatte.
Och det var det jag svarade på. Inget annat.
Så vad Calles kommentarer om laget i övrigt har med saken att göra har jag svårt att förstå.

"Sist Brynäs hade en "tung period" så lät det typ "Det är svårt att vinna mot topplagen, det kommer att bli bättre när vi möter de lag som vi är jämbördiga med..""

Ja, vill du påstå att du inte heller sysslade med liknande spekulationer när det begav sig?
Nu vet jag inte om vi för dagen är så jämbördiga, men de närmaste 6 matcherna möter vi iaf lag som vi kämpar med kring det nedre strecket.
Kommentera

Jompe: Vi väntar med spänning på svaren till din lilla 1x2-tävling.... :-)
Kommentera

Per HApps: "När Boorken kom till MODO tog det ett par matcher innan han satte förra säsongens lagkapten Thomas Nänsen på bänken.

Mönstret går igen, Boorken är en dinosaurie som tror att man kan hota och piska ett lag till framgång. Trodde att dom var utdöda, men tydligen har man lyckats med att klona fram den sista ur något Jurassic Park-ägg."

Säger väl inte ett skvatt om du inte backar upp med mer fakta om varför Nänsen t.ex blev bänkad.
Eller om det därefter utvecklade sig positivt eller negativt.
Kommentera

Lägger in en länkad intervju med Boorken....
Kommentera

Huge: Ditt försvar blir återigen att leta sakfel i det jag säger.

Det jag menade med Calles uttalanden är ju att bara för att karln säger nåt så behöver det inte vara facit. Dessutom så måste man ju lyssna på allt han säger och inte ta lösryckta saker. Naturligtvis är Dackel viktig för Brynäs...Men han är fortfarande inte en spelare som kan få med sig de andra och vända en negativ trend.. det har han inte visat på en och en halv säsong nu..

Visst spekulerade jag en del men tyvärr så har ju Boork förändrat förutsättningarna rejält.

Det är du och Boork mot resten av världen. Ja åsså JanT då förstås...
Kommentera

Huge: "- Brynäs har haft tre jobbiga år så den viktigaste uppgiften blir att skapa lugn och ro."

Det har han ju verkligen lyckats med ;)
Kommentera

GävleLasse: "Det är du och Boork mot resten av världen. Ja åsså JanT då förstås..."

Ja, vi ser det av röstningen ovan att döma.... :-)

"Visst spekulerade jag en del men tyvärr så har ju Boork förändrat förutsättningarna rejält."

Vad är det som säger att det inte är Tommi och Walle som förändrat förutsättningarna?

"Det jag menade med Calles uttalanden är ju att bara för att karln säger nåt så behöver det inte vara facit"

Nä, men när en fackman uttalar sig om en f.d kollega så väljer jag nog att tro på honom i detta fall.
Speciellt när omdömet gäller en spelares konkreta och specifika tillgångar som spelare.
Och det var dessa tillgångar du ifrågasatte.
Kommentera

GävleLasse: Jag har en bestämd känsla av att intervjun gjordes innan bänkningarna.... :-)
Kommentera

Huge: Här är rätt svar!

"Boorken är exakt vad Brynäs behöver.En stark man som vet vad han vill och klarar att genomföra det.Det faktum att hela laget underpresterat i år visar att det finns en högre potencial i laget och det tror jag Boorken är rätt man att få fram.Dessutom är han en man som säger vad han tycker,sätter hellre sig själv i fokus så laget kan sköta sitt.Kort å gott en Wikegård i kvadrat,med enorm erfarenhet."
1. GävleLasse
X. Huge
2. sylf
Rätt svar: 2

"Boorken i Bif, hmmm. Låter som ett nytt besök i kvalserien även nästa år igen."
1. sylf
X. En icke-Brynäsare
2. rackham
Rätt svar: X

"Huge: Varför är jag inte förvånad?? Allt som har/gäller Brynäs är ju alltid rätt, om någon i Brynäs skulle vilja lägga ner hockeyn o göra dom till en schackklubb så skulle du hålla med!!! VAKNA UPP!!!"
1. 70 Rodrigues
X. 70 Rodrigues
2. 70 Rodrigues
Rätt svar: Tja...

Jag läste dina punkter grundligt vad Boorken kan tillföra.
Reflekterar över den raden med "Kan skapa ordning och reda i Brynäs oreda". Jag vet inte riktigt vad du menar, men du får gärna utveckla detta.
Om Boork blir anställd som tränare, skall väl han vara ansvarig för laget o inte något annat.? Vi har en styrelse som skall sköta föreningen.
1. rackham
X. stefan bskv
2. prosten

"Boork vore den blåslampa Brynäs behöver."
1. Huge
X. Clarence
2. JanT

"Då får vi välkomna Boork till Brynäs och hoppas att han frälser oss"
1. 70 Rodrigues
X 65 Selander
2 JanT
Rätt svar X
Kommentera

Jompe: Jag roade mig med att titta lite bakåt i GB'n och hittade ämnet där Boork uttalar sig inför säsongen. Speciellt följande stycke rönte ett starkt gillande bland Brynäs supporters;

"Jag vill inte ha spelare som tror att de är bättre än vad de är, har dåliga karaktärsegenskaper eller har ett CV som gör att jag tvingas spela dom i matcherna oavsett hur de de glider omkring på träningarna. Sätta uppblåsta spelare på bänken blir belastningar för lagmoralen. Och vi tvingas hålla en falsk bild utåt mot supportrar, publik och sponsorer".

Jag tycker fortfarande detta är ett mycket bra uttalande som Boork dessutom infriat. Det som däremot slår mig är att många som tyckte detta var jättebra i september inte alls tycker det är lika kul när Leif levererar....
Kommentera

arnio:
Mardrömsvecka för att det där är matcher som dom måste och ska vinna.
Möter man Frölunda och LHC så är det ingen som förväntar sig vinst.
Gubbarna lär känna pressen!
Kommentera

Jompe:

:-)
Ett ovantat men uppskattat inlagg!

Forvantningar, Jompe, forvantningar...
Kommentera

JanT: Boorken försöker förklara sej lite i dagens GD:

"Den senaste tidens magra poängskörd och åtgärder i laget har gett en massiv kritik från många håll. Det är förståeligt med besvikelse. Men det som gör mig fullkomligt kallsvettig när brist på minne, fördjupning och sammanhang råder i värderingen av Brynäs situation och varför vi befinner oss där vi gör.
Det är inget snack om att vi i Brynäs IF både bör spela bättre och ta mer poäng .
Brynäs IF har stadigt blivit sämre sedan juletid 2000.
o 2000/2001 kom laget trea i serien men vann bara sju av 23 matcher efter jul för att sedan åka ut i fyra raka matcher i kvartsfinalen mot Malmö.
o 2001/2002 kom laget åtta i serien för att åka ut i fyra raka matcher mot Färjestad i kvartsfinalen.
o 2002/2003 kom laget 11:a och hamnade i Kvalserien.
o 2003/2004 kom laget 10:a i i serien, med ett mål tillgodo till Kvalserien, inslaget i slutminuterna i den sista seriematchen.
o 2004/2005 kom laget åter 11:a i serien och hamnade i Kvalserien.

Under denna period fram till dags dato har Brynäs IF haft fyra klubbdirektörer, elva personer i sportkommittéer eller i sportchefsroller och sju huvudtränare för A-laget.
A-laget har haft en omsättning av 99 spelare, varav 23 har varit utlänningar och 13 varit målvakter. Det är en omsättning av e-n spelartrupp per säsong.
Under tiden fram till sista elitseriematchen förra säsongen har Brynäs spelat 227 elitseriematcher och vunnit 69 av dem vid full tid. Lagets totala poängskörd under perioden är 241 vilket gör 1,06 poäng i snitt per match.
Laget gjorde i snitt 2,17 mål per match och släppte in 2,92 mål per match.
Observera att de relativt sett framgångsrika säsongerna i början är med i denna statistik.
I år, trots dåliga resultat på slutet, är motsvarande poängskörd 1,04 per match, gjorda mål 1,88 per match och insläppta 2,63 per match.
Man kan säga att trenden i stort är densamma.
Den håller i sig trots att, eller tack vare - välj det som passar - vi använt tio spelare från Allsvenskan eller egna juniorled.
Brynäs har saknat sportslig kontinuitet, tillräckliga karaktärsegenskaper, ett gediget spelfundament och tillräckligt höga krav på den sportsliga organisationen under de senaste åren.
Kunskap om bristerna har inte saknats efter vad jag fått information om, men det som har saknats är ork och mod för att göra någonting åt det.
Det har det gjort för att personerna i beslutsfattande ställning varit rädda för konsekvenserna av sådana beslut.

Styrelsen och sportchefen har gett mig och mina kollegor mandat att agera. Något måste göras. Vi tror inte på att vänta och skjuta upp. Det har gjorts tillräckligt länge.
En delvis ny kultur måste in med nya generationer spelare. Spelare på väg upp i karriären. Spelare med ambitioner och utvecklingsmöjligheter.
Vi kollar gärna den svenska marknaden först. Vi ska satsa på de äldre och erfarna egna spelarna under förutsättning att de har motivation och solidaritet att jobba för klubben och laget.
Vi måste öppna dörren ännu mer mot junior och hockeygymnasiemiljön.
Vi måste hitta andra vägar i träning och krav på träning än våra konkurrenter för att ha en chans att gå förbi dom. Lösningen för Brynäs ishockey sitter inte i exotiska spelarnamn med imponerande cv:n.
Problemen är mer djupgående och svårlösligare än så.
Vårt uppdrag består i att analysera - genomföra - och följa upp".

Leif Boork
Head Coach
Brynäs IF A-lag

Kommentera

Bissett19:

Inte för att vara elak, men det där låter som en dåres försvarstal. Risken är för tillfället stor att Brynäs och Boork får göra sin uppföljning i KS och eventuellt AS.

Kommentera

Poffa: "Risken är för tillfället stor att Brynäs och Boork får göra sin uppföljning i KS och eventuellt AS".

Nähä.......... :-o
Kommentera

Bissett19: Hela texten skriker ju, "Kolla kolla, jag är minsann inte sämre än de andra som har varit i Brynäs sedan SM guldet"

Frågan är vad som är den gemensamma nämnaren, vem/vilka har varit med under hela perioden?
Kommentera

Bissett19: Boork har förstås rätt. "Något måste göras". Men det gäller att hitta balansen mellan åtgärder som å ena sidan gör att vi överlever kortsiktigt och som å andra sidan driver ett nödvändigt långsiktigt förändringsarbete. Vi får inte förnya oss ner i Allsvenskan.

Det är också viktigt att påminna Boork om att han har ett ansvar för resultaten den här säsongen. Hans statistik över den långsiktiga försämringen i lagets prestationer och den höga omsättningen på ledande posten i klubben kan man inte invända något mot. Men Boork går en farlig väg om han försöker argumentera att hur det går i år beror egentligen inte på honom utan på de tidigare åren av vanskötsel. Ja, han ska ta ett stort ansvar för förnyelsen av verksamheten, men han ska också ta ett ansvar för att vi klarar oss kvar i elitserien.

Slutligen kan man konstatera att några värvningar på samma nivå som Wahlberg och Miettinen kan vi titta i månen efter. "Lösningen för Brynäs ishockey sitter inte i exotiska spelarnamn med imponerande cv:n." Bättre att ta folk från Arboga. Hermansson låter inte särskilt exotiskt. Inte ens finskt.
Kommentera

Man kan ju hoppas att de tänkt sig värva minst en center i alla fall.
Eller har den allsmäktige Boork tänkt sig spela med två
centrar i omgång 31-34 och eventuellt omgång 35.

Sparkningen av Wahlberg och Miettinen, mellan två
transferfönster, kommer nog med tiden att visa sig
vara ett av de mest korkade beslut som tagits i
Brynäs IF:s historia.
Kommentera

Jompe: Jag tycker att det är mer allsvensk klang över det hela..men det är klart, får han nöta ett tag så blir han som Månsson. I toppen av skytteligan.

Trägen vinner.

Frågan kvarstår dock om det hade sett ut på det här sättet om Boork haft samma tålamod med t ex Miettinen. Whalberg har ju tillbringat merparten av matcherna i "scoringlines" så han tycker jag inte är like "förlåten".
Kommentera

Enaranger: Exakt... jag har sagt det förr men säger detigen.. timingen är vedervärdig. Som väntat så kom det ju även skador på två forwards... något som vi inte har råd med..

Hur många juniar få chansen ikväll? 2,3, 4 eller 5?
Kommentera

GävleLasse: "men det är klart, får han nöta ett tag så blir han som Månsson. I toppen av skytteligan"

Tror jag oxå,frågan är väl bara om det blir i Elitserien eller Allsvenskan.......
Kommentera

Brynäs har varit på nedgång ända sedan senaste guldet. En hope med svaga figurer har försökt få ordning på skutan utan att lyckas. De äldre spelarna i laget har haft den verkliga makten och hela 2000-talet har slutat med fiasko.

Alla har ropat efter en ledarkraft som kan ta tag i problem och ta över ledarskapet från spelarna. Nokelainen försökte men han fick de mest högljudda spelarna emot sig och tvingades gå.
Vad sen då? Kyrö, Jonsson, Gunnar Persson. Nickedockor. Det är ju allmänt känt att de aldrig blev något annat än den som skrev laguppställningen.

Nu har vi en tränare som ÄNTLIGEN vågar ta tag i problemen och tro på en egen linje. Framför allt en ny linje.
Jag menar . Miettinen och Wahlberg - mer överskattade spelare finns väl inte. vad har de presterat mer än spelat fyra kval ihop un der tio år. Skyttekungar? Nej knappast. Ledargestalter? Nej knappast. Att inte en enda annan svensk klubb har plockat fram checkhäftet för att värva dessa är väl ett betyg nog.

Boorken bygger för en framtida storhetstid. Tänk så många unga duktiga spelare som nu får förtroendet. Tänk vilken lagkänsla de bygger upp när de får kämpa föreningen upp ur motgången till sverigetoppen.
Jag känner en motsvarande situation som när Huss, Sjödin, Djoos, smurfkedjan med flera okäna spelare kom i slutet av 80- och början av 90-talen för att bygga en storhetstid som i alla fall höll till en topplats i serien under seklets första år.

Okej att allt kan gå åt h-e och vi riskerar att hamna i kval. Men då är ju allt som vanligt. Nu har vi i alla fall en tränare som inte passivt tittar på medan spelarna underpresterar.
Det finns ingenting som säger att en annan tränare hade gjort bättre resultat än Boork. Facit finns trots allt i serietabellerna för 2001-2005.

Vidare är det här med att vara supporter en stor konst. Under det dåliga 80-talet (bortsett från 1980) var vi inte många som vågade stå upp för vårt lag. Än färre som åkte på matcherna. Jag tror tex jag så 13 raka förluster i Jönköping innan vi vann en match.

Men i början av 90-talet hände något när vi tog guld och spelade bra under många säsonger (bortsett från 95-96 naturligtvis).
En massa nya ansikten.
Vuxna män dök upp på matcherna och mumlade ”jag har hållit på Brynäs i hela mitt liv bla bla blabla”. Det började ordnas resor och BSKV växte oavbrutet.

Nu när vi haft några år av motgång tycker många av dessa inte det är roligt längre. Det blir färre som åker på resorna, och fler som ivrigt ropar efter domedagen.

Till alla medgångssupportrar vädjar jag bara: Dra. Stick. För alltid.
Och jag vill absolut inte se er när vi börjar slåss om medaljerna igen framöver.
Till er som fortfarande har hjärtat kvar på Sätraåsen: Bit ihop. Vår tid kommer igen. Oavsett vad som händer i föreningen bland styrelser, ledare osv så är det ändå ett 25-tal spelare och ett klubbmärke som behöver vårt stöd.
Nu mer än någonsin.
Kommentera

Bissett19: tja... fortsätter Brynäs i det här tempot så blir det i alla fall kvalserien... Vi har släppt in 14 mål på 3 matcher nu och nu med en gipsad Honken så lär vi få fortsätta att hoppas att Korhonen gör en kanonmatch.

Nu får vi sluta se framåt och bakåt.. en match itaget.... det är det enda annars blir man väl beroende av lyckopiller...eller så får man flytta till enskede... där verkar det vara nåt med grundvattnet.
Kommentera

Bissett19:
Som sagt en dåres försvarstal. Inte ett ord om varför karln känner sig tvungen att kicka Wahlberg med 8 matcher kvar till värvningsfönstret...
Han skiter fullständigt i om hans mission gör att vi spelar allsvenskt i höst.
Kommentera

Alla som tycker Tommi var värd 120 lax i månaden, HAND UPP(?) nu måste det fan finnas stålar till en bra jävla målskytt!!!!
Kommentera

Pelle Borås: Frågan är om det finns några medgångssupportrar kvar... behövs det inte medgång för det? Å det är ju 5-6 år sedan nu... ;)
Kommentera

Burberry: Det fanns EN som tyckde det i alla fall.... och han sitter i nuläget och letar efter din målkytt ;)
Kommentera

Det verkar inte bättre än att Lasse Anrell har rätt.
När man läser alla uttalanden Boork gjort och ser alla
beslut han tagit, den senaste tiden, så set det inte
bättre ut än att han försöker göra en "George Costanza",
d.v.s. desperat och med alla medel försöka få sparken.

Hans försvarstal i dagens tidining saknar en viktig del.
Självkritik.
Kommentera

Pelle Borås: "Det var banne mig det bästa jag hört sen jag konfirmerades". Huvet på spiken Pelle. Detta är vad allt handlar om.

Självklart har vi en fruktansvärt jobbig tid framför oss. Vi skall dock vara tacksamma för att ngn vill göra skitjobbet nu och städa upp. Det hade behövts förut.

Vår uppgift (som fans) är att stå upp för spelarna, tränarna och klubben. Jag tror på detta. Självklart har det blivit lite dålig timing, men på sikt tjänar vi på detta och står så mycket starkare där.

Vi ses ikväll i hallen!
Kommentera

Enaranger: Hoppas du ej menar detta på allvar.
Är du Brynäsfans eller inte?
Kommentera

Clubsport: Oseriöst. Boorken tar sin uppgift på otroligt mycket allvar. Han går nu igenom en tuff period. Som fans skall vi stå upp för honom och spelarna.

Annars kan du dra och titta på Bandy eller nåt!
Kommentera

GävleLasse: Visst finns det stor risk för KS. Jag kommer dock isåfall att vara där o stötta dem mot Skellefteå, Malmö, Rögle o vad de heter.

Hoppas du är där också.

Men du skall se att detta "skitjobbet" som Boork nu har tagit på sig kommer att löna sig.

Kväll känns otroligt ovisst. Starten är nog viktigare än vanligt.
Kommentera

Jonas:
Eftersom du är ny här, ignoreras dina påhopp på de mer rutinerade medlemmarna. Att be de dra osv och mena att de inte är supportrar är bara larvigt. Om du hade varit med här i minst ett år, så hade du även sett dessa medlemmars mer "hyllande" inlägg!
Kommentera

Jonas: Givetvis så kommer jag att stötta Brynäs oavsett vad som händer. Skulle det gå så illa att de åker ner i AS nästa säsong så kommer jag fortfarande att lösa min säsongsbiljett och se så mycket jag bara kan.

Det faktum att jag är kritisk mot Boork förändrar inte det faktum att jag är en genuin Brynäsare. Jag håller inte med i Boorkens strategi helt enkelt.
Kommentera

Jonas:
Jag tror att du hamnat lite fel i tillvaron...
Kommentera

« · 626658 · »