Brynäs IF

726543 inlägg · 7960 ämnen

Robin Rahms egna tråd

« · 1599141 · » Till forumet

Sv: Robin Rahms egna tråd
BIF96: Har inte hört någon summa men om Brynäs betalar 5 miljoner fördelat på 5 år så skulle svaret på din fråga: Vad får de tillbaka? Bli ganska enkelt! 1 miljon om året är för en SHL klubb inte några stora pengar, man kommer förknippas med ett av världens största biståndsorganisationer vilket i sin tur kommer skapa goodwill bland företag som inte enbart är lokala för Gävle. Anledningen att NHL lagen har stadgar som förbinder dem till att endast skänka pengar till biståndsorganisationer, barnsjukhus, hjälp till utsatta människor är inte enbart för att det är stort att hjälpa utsatta människor FÖR DET ÄR DET! Utan också för att det skapar intäkter på både kort och lång sikt. Brynäs har alltså stärkt sitt marknadsvärde för 5 miljoner kronor och bidrar samtidigt till att hjälpa dem som behöver det, vad får de tillbaka? Minst det dubbla är garanterat ingen överdrift. Här har företag möjlighet att profilera sig som ett företag som tar ställning för något gott samtidigt som man exponeras med detsamma genom att stödja Brynäs! Vad mer får man tillbaka? Fans som sträcka på ryggen lite extra och det kanske kan sälja några fler biljetter? Var hamnar de pengarna?
Kommentera

Huge: Sen kan det också givetvis vara så att något knakat samman mellan Alcén och Rahm men tror det mest är för att både Alcén och Sundlöv märkt att Rahm inte är en bra Elitseriemålvakt.
Kommentera

Zappaholic: Japp
Kommentera

70 Rodrigues: Du får nog nöja dig med en bra mycket stabilare målis!
Kommentera

Huge: Måste säga att jag inte alls köper det resonemanget.

Enda anledningen till att Rahm togs in som jag tror är att marknaden var usel sett till vad målvakterna på marknaden begärde i lön. Vad tror du att en före detta dopingavstängd Rahm begärde? Inte mycket där, skulle jag tippa.

Sundlöv såg en chans till att visa övriga klubbar att alla spelare är värda en andra chans. Vilket i detta fall blev fel, väldigt fel.

Det ska dock tilläggas att jag inte har någonting alls emot Rahm. Ingen förstemålvakt som han även visat via sin räddningsprocent även om just räddningsprocenten inte säger allt om hur bra en målvakt är.

Men med tanke på Brynäs totalt värdelösa försvarsspel emellanåt (läs ofta) så är det inte konstigt att målvakterna får mycket att göra. Sen är Honken någon klass bättre och det har han även visat genom att vara förstemålvakt.

Ett av de största problemen jag dock tycker att Sundlöv gjort är att han på pappret eller rättare sagt i spelet inte ersatt Andersén som de senaste tio åren är den bäste defensiva back Brynäs haft.

Den backuppsättningen vi idag har är inte i närheten av den vi hade guldsäsongen, trots att vi har kvar tre stycken av de i Sunken, Bertil samt Ryan.

Känns även spontant som att Starkbaum är en riktigt bra värvning MEN problemet är fortfarande inte löst. Man måste ha in minst en defensiv back som stärker upp det ordentligt.

Sunken har sett sina bästa dagar och i vissa matcher kan han gå bort sig på ett sätt jag inte ens trodde kunde ske i division tre.

Löf håller inte ES-klass så enkelt är det.

Dennis Persson är inte tillräckligt bra alternativt alldeles för skadad för att fortsätta ha i laget.

Man måste ha in en defensiv klippa likt Andersén annars är jag väldigt rädd för att det inte blir något slutspel. För framåt är Brynäs fortfarande bra!

Kommentera

Zappaholic: Väntar ivrigt på de positiva nyheterna ;-) Skämt åsido, vilket jävla lalleri av Brynäs :-(
Kommentera

Men va fan, Brynäs skänker 5 mille och vad får dom tilbaka????
Kommentera

Zzz: Intressant att ingen av de närvarande s.k. journalisterna frågade om vad det innebär för Brynäs.
Kul ändå att Barcelona och ManU nämndes tillsammans med Brynäs.
Kommentera

Zzz: Unicef? Var det detta HGK var lyrisk över? Känns lite som Kristina från Duvemåla...guldet blev till sand.
Kommentera

Drömmar om miljoner till Brynäs blev istället att Brynäs anställde fem personer som har som uppgift att köra upp en kollekthoven i ansiktet på mig när jag försöker avnujta en match.

Vad förutom lite PR och ett märke på tröjan får Brynäs för detta?

Kommentera

Hoppas dom gör en barcelona.. Året efter unicef tog dom ju in Qatar Investment Group ;D
Kommentera

Nästa steg blir att HBQT certifiera Brynäs IF!
Kommentera

Det är större än en hockeyklubb som samlar in pengar säger Carling.. Jag hade hoppats på att det var någon sammarbetspartner som sammlade in pengar till Brynäs =)..

Redigerad kommentar

Kommentera

Unicef!? Mycket pengar blir det...
Kommentera

Zzz: Unisef alltså.
Kommentera

Unicef! Snacka om antiklimax!
Kommentera

Nu kom det igång, samarbete med UNICEF

Kommentera

Livesändningen verkar ej funka. avtalet är iaf med Unicef.... ;/
Kommentera

Enaranger: ungefär lika bra som gds. Jävla amatörer!
Kommentera

Fungerar inte för mig....

Kommentera

Zzz:

På Arbetarbladets förstasida finns en länk.
Vet dock inte om den funkar.

Kommentera

Någon som hittar GDs länks till live tv där det stora avslöjandet ska presenteras?

Redigerad kommentar

Kommentera

Å GD:s livesnändning funkar bra märker jag:(((

Kommentera

Zappaholic: Önskedrömmar kan man ju alltid ha, men JL är en kämpe som inte ger upp i första taget.
Tror isf mer på att Järnkrok kommer hem, om man nu får drömma lite även där...   :-)
Kommentera

foppa78: Men nu frågar jag ju DIG: varför tycker du att jämförelsen är patetisk, om man nu vill ge två exempel på hur enkelt det hade varit att ta ett beslut om man haft facit i hand innan beslutets togs?

Kommentera

foppa78: Larsson till farmarlaget...ta hem istället, Sundlöv :-)
Kommentera

Davey_22: När ska bomben släppas?
Kommentera

Huge: Ja vet du inte det så är skolbänken ett alternativ "magister" Huge!

Redigerad kommentar

Kommentera

foppa78: Hitler bedömde läget på förhand som att en invasion var ett bra alternativ, vilket med facit i hand visade sig vara fel.
Sundlöv och Alcen bedömde läget på förhand som att Rahm var ett bra alternativ, vilket med facit i hand visade sig vara fel .
På vilket sätt är den principella jämförelsen patetisk?
Kommentera

KulaShaker: "Nu blev det jobbigt Huge! Läsa mellan raderna, nej knappast!"

Nä, du får träna lite mer på det om det känns jobbigt att inte veta hur man gör...

"Likvärdiga prestationer, nej knappast!"

Stämmer, därför som jag skrev så här:

"Prestationsmässigt har ju våra målvakter varit ungefär likvärdiga,"

Ordet "ungefär" betyder just ungefär, alltså att dom inte varit helt likvärdiga och där Honken i det här fallet ändå varit lite bättre och stabilare.

Tror du får börja träna lite på läsförståelsen också, utöver att läsa mellan raderna...
Kommentera

Huge: Det var nog den mest patetiska jämförelse jag läst/hört! Annars mår du bra elle?
Kommentera

EskilstunaLasse: " Gjorde Brynäs rätt att ens ta in Rahm? Ännu en i raden av floppvärvningar av Sundlöv."

Gjorde Hitler rätt som påbörjade invasionen av Sovjetunionen i juli 1941?
Knappast, när man i efterhand vet svaret.
Ännu en i raden av dina facit-i-handinlägg som inte säger nånting.
Kommentera

J F K: Stämmer mkt bra. Alltid en kombination av det båda sakerna som avgör.
Tror ändå att uteförsvaret i högre grad påverkar målvaktens insats än vice versa, rent generellt.
Men som sagt: hönan eller ägget?
Beror väl även på vilket läge det handlar om. Ditt exempel med Krizan gäller kanske mer när man redan har en etablerad och pålitlig klippa i målet som spelarna kan lita på, nåt vi väl inte haft på länge, även om Svedberg till viss del kan hänföras till den kategorin under guldsäsongens slutskede och i slutspelet.
Hoppas och tror verkligen att Starkbaum blir en rejäl förstärkning, det känns så.
Även kul att ni själva verkar ha valt rätt när ni satsade på era yngre förmågor, så här långt har dom ju varit riktigt bra.
Med god hjälp av ert stabila uteförsvar ska sägas, apropå hönan och ägget...   ;-)
Kommentera

Huge: Fast det är många gånger så att målvaktsspel och försvarsspel hör ihop. Litar inte backarna på målvakten så börjar de ofta överarbeta situationerna, täcka skott i alla möjliga lägen och skapa en miljö som gör det svårt för målvakterna. Givetvis är det också omvänt så att om försvarsspelet är dåligt generellt blir det svårare för målvakten.

När Krizan var som bäst i Modo så flyttade sig backarna så att han fick fri sikt och istället koncentrerade de sig på att plocka bort returer och flytta motståndare. När Krizan sedan blev dålig förändrades backspelet så att de ofta skymde målvakten och hann inte med att ta returerna.

Dvs, är det hönan eller ägget?

Kommentera

ULTIMAVICI: "Dock så kommer ni behöva tighta till försvaret oavsett målvakt! Och då är det inte nyförvärv jag tänker på i första hand, utan mer på taktisk nivå.."

Precis, iaf nån som verkar se huvudproblemet.
Det är egentligen inte Rahm eller Honken som är det stora "problemet", mer vårt försvarsspel överlag i övrigt. Alldeles för ojämna insatser vilket har gjort det svårt för båda målvakterna. Honken har väl klarat sig bäst iom att han ändå är och varit lite mer stabil och pålitlig, utan att egentligen ha varit så mkt bättre än Rahm om man ser till de faktiska insatserna på isen.
Man har sannolikt bedömt det som att Rahms utveckling har gått i stå, pga både skador och säkerligen målvaktstekniska saker som Alcen inte lyckats få Rahm att anamma på bästa sätt. Iaf vad jag tror efter att ha läst mellan raderna.
Tror heller inte att Rahm varit speciellt dyr, vare sig i inköp eller i drift, vilket gjort att den ekonomiska biten inte har varit så avgörande när man valt att sparka honom för ett bättre alternativ.
Ska iaf bli intressant att se vad Starkbaum kan göra, känns spontant som att han kommer att ta över förstaspaden från Honken innan jul....   :-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Personligen tycker jag att man ska hålla en schysst ton mot fans från andra lag som skriver i vårt forum. Är de spydiga och otrevliga är det väl en annan sak, men exempelvis ULTIMAVICI har väl hållt god ton utan att förtjäna påhopp om sitt sätt att skriva från dig?

Det är ju inte direkt så att du direkt kvalar in som en möjlig framtida nobelprispretendent! ;-)

Kommentera

ULTIMAVICI: Hej, jag klankar inte ned på dig, fatta att jag inte har någonting emot dig eller någon annan här. Men en liten gliring i all välmening kan ju vara på sin plats till exempel en kväll som gårdagens när din monolog fångade just bara mitt intresse. Jag väljer att inte bemöta dina påhopp utan sippar istället på mitt kaffe och funderar på vilke stora brynäsnyheter som kommer att släppas idag....
Kommentera

Ok,bra att man agerade i målvaktsfrågan, väldigt sent, men...man gjorde till slut något i alla fall.

Lite trist att Starkbaum inte är matchtränad, men jag ska inte gnälla. Detta är goda nyheter.

Hoppas nu också att HGK's breaking news är ett ekonomiskt kap för Brynäs.

Välkommen till Brynäs Bernhard.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Förövrigt blir jag så ödmjuk och rörd till tårar när jag läser dina inlägg, du använder en sådan lyrik i dina texter som ömsom trollbinder läsaren och ömsom skapar en vördnad för dina alster. Jag förstår att du med din giftiga penna kan klanka ner på oss vanliga, mindre begåvade i detta öppna forum som egentligen bara ger plats åt en person som formar och väljer sina ord med sådan vördnad. Och den personen är givetvis du! Det bästa vore väl om du fick ha en egen monolog helt själv på denna sida? Skärp dig för fan och inse att du kan skumma genom eller hoppa över det som inte passar! Det är ju trots allt ett öppet forum!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hur ska de sitta då?
Kommentera

ULTIMAVICI:Dock undrar man lite över din lilla monolog, har den pågått sedan du föddes? Det ska också konstateras att du behöver en del skrivträning innan inläggen sitter som de ska.
Kommentera

Dock så kommer ni behöva tighta till försvaret oavsett målvakt! Och då är det inte nyförvärv jag tänker på i första hand, utan mer på taktisk nivå..
Kommentera

Nej som Modoit önskar jag Starkbaum all lycka framöver! Ni har skaffat er en keeper som med lite matchträning tar första spaden i Brynäs! Förövrigt har Starkbaum hållit igång riktigt bra trots att han inte spelat matcher och fysiskt har han aldrig varit i bättre form!
Kommentera

Sorry! Ska egentligen stå på Brynäs hemsida först om 3 dagar!
Kommentera

ULTIMAVICI:

"Har du förståelse för Brynäs agerande?

– Tja, de tycker väl att jag inte presterat tillräckligt bra. Jag har väl fått spela en fem-sex matcher och kanske är det för få för att kunna avgöra hur bra jag är, man skulle kanske behövt några matcher i svit."

Har Robin förträngt hela förra säsongen?

Kommentera

ULTIMAVICI: "Skadade sig på dagens träning.."

Med vilket lag?

Kommentera

Lunkan: I wish ;-)
Kommentera

J F K: Konspirationsfanatiker?
Hur försökte du tänka nu?
Jag undrade bara varför Starkbaum suttit på bänken i Löven, eftersom han spontant borde vara etta där och då jag inte hade koll på konkurrensen.
Nu fick jag en logisk och godtagbar förklaring.
Svårare var det inte.
Kommentera

70 Rodrigues: Vad?

Har Sundlöv också lämnat?

Kommentera

Skadade sig på dagens träning..
Kommentera

« · 1599141 · »