Brynäs IF

724808 inlägg · 7958 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

« · 1311045 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lindström: Gillar fysiska spelet!
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lindström: Min funkar, släng ut TV´n:-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Lindström: Yay, bild
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Fler än för mig som inte sändningen funkar?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Nån mer än jag som inte har bild, eller ska jag kasta ut TV´n redan nu?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Funkar Canal+extra 1 för er ?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Tipset idag : 2-3


Dackell
Järnkrok
Larsson
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf:

NC lurade dom alla:)))

Det är en jefla massa youngsters på isen ikväll,16 stycken födda på 90-talet som åker in på isen,jämt fördelat på 8 var också..
Fast det är nog bara där det kommer bli jämnt tyvärr,SKAIK är ruskigt svåra att tas med där uppe och Brynäs bortafacit skrämmer ingen..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Tyckte dom sa att han skulle spela med Nordan&Lauritz.........
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Alltså, inga skador på forwards ikväll är tillåtna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huss:

Jo det var väl sagt så.
Rensfeldt gör debut i A-laget ikväll,han går in med Wännström och Sundström i Björne Danielssons #23
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
65selander: Har jag missat något? Skulle inte Sandin med som 13e forward?
Han spelar ju i J-20 laget ikväll enl Swehockey.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Heidelberg ger sin röst.
SAIK-Greiss 3-2 sd, försvaret gör bort sig 3ggr. Lindström i SAIK får matchstraff i andra efter att fått ännu ett mål felaktigt bortdömt.

Tony blir avstängt efter gått i svaromål mot Bagdad Bob Huge. Huge kallade Tony för okunnig och onyanserad
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Jag kollade fel inne på hockeyligan men det är fortfarande beklämmande lite. Noll mål är det i alla fall.. Fast han har ju bara gjort 2 den här säsongen..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Skelles coach Anders Forsberg har sett skillnader i Brynäs spel mot tidigare under säsongen,vilket han avslutar med:

"Han har studerat Brynäs senaste match, när man vann och höll nollan mot HV71.

- De jobbade framförallt väldigt hårt. Och de lyckades ligga på insaidan. HV hade mycket puck, men kom inte in på mål. Sedan ställde de om väldigt snabbt. De hade ett riktigt bra powerplay också, med två bra fungerande enheter.

Tyske Greiss höll dessutom nollan.

- Men det beror mycket på deras försvarsspel också. De tog hand om alla returer och gjorde rent framför mål.

Så de spelade som när Jacob Markström stod?

- De var tillbaka till det ja."


Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Klart att man förväntat sig mer i PP från Dackell men kräftgången går ju hand i hand med hela lagets underprestation överlag så här långt, bortsett från dom senaste 3 matcherna där det sett klart bättre ut.
Det går inte att lasta en enstaka spelare för allting, men det är som du vet ett enkelt sätt för många att slippa tänka själva.
Ligger helt i linje med hur många i övrigt resonerar härinne:
vinst - allt är frid och fröjd.
förlusts -avgå alla.

Sen har väl Dackell dessutom fått mindre istid i just PP efterhand, som det känns.
Dom övriga uppställningarna måste ju också vila efter att kanske ha gjort ett tufft byta och vi får ett PP direkt därpå.
För att ta ett konkret exempel på att det inte bara går att kasta in en viss uppställning i alla lägen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
sylf:

Japp

Man måste kräva mer!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Bissett19: Kollade också det där då jag tyckte det var väl lite, 4 stämmer men det är lik förbannat alldles för lite med tanke på speltiden....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Gurra88: Nej, det är klart, att spela med lagets två poängbästa spelare är ju nästan som ett straff...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
GävleLasse:

Angående att Dacke bara skulle ha ett ass i PP så stämmer det inte,gjorde en liten snabbkoll nu under lunchen.
Hann inte gå igenom alla matcher,men hittade iaf att han har minst 4 assist.
Skellefteå borta 1 ass
Skellefteå hemma 1 ass
Timrå hemma 1 ass
Hv hemma 1 ass
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huss: Vete fan om det är att få chansen:P
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huss: Ja det ska bli väldigt intressant. Hoppas bara att Nordan kan gå för fullt så att Rensfeldt får chansen på riktigt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huss: Ja, känns som ett intressant drag av CZ.
Har en bra känsla inför kvällens match. SAIK har gått bra nu ett tag och kan vara läge för lite mättnadskänsla där.
Vi brukar dessutom göra bra matcher mot dom.
Högt tempo och mkt skridskoåkning lär det nog bli, vilket passar oss bra.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
arnio: Roligt att Rensfeldt får chansen tillsammans med Lauritz och Nordan.
Kan fungera riktigt bra.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
GävleLasse: Dacke är en legend!
+ två har han dessutom på de senaste 9 matcherna tror jag att det är. Fan ge karln en chans, eller 100.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Men då tar vi med oss det. Vi utgår från att de har rätt i fortsättningen. Men kom då fan ihåg det i fortsättningen. Låt inte detta bli en typisk Huge där du använder "experterna" när det passar dina ändamål.

Sen är det så att JAG, MOI, I tycker att Dackell är seg, gammalmodig och många gånger totalt loj och borde ha slutat med hockey. Det enda han skulle kunna tänkas klara av är gnugga i en tredjekedja med max 10 minutersspel per match. Då i boxplay och i en DEFENSIV formation.

Om vi räknar lite i underkant och säger att Dackell spelat i 40% av den tid vi haft PP den här säsongen så har han alltså producerat ETT assist på runt 55 minuters spel i PP. ETT jävla assist! Det tycker jag är skralt med tanke på att du anser honom vara en "smart spelare".

Nu har jag lagt fram MINA åsikter... Lev med att jag har EGNA åsikter.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
GävleLasse: Ja, tänk om du också nån gång lät experterna göra tänkandet åt dig.
Istället för att påstå att dom är okunniga och säger fel saker, trots att dom jobbar med hockey dagligen i sitt yrke.
Men dom säger förstås bara rätt saker när det passar med DINA åsikter.....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Du tänker ju inte alls.. Det låter du ju "experterna" göra... Ja, så länge de säger saker du vill höra. Säger de fel saker är de okunniga och onyanserade.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Visst är Andersson MR. Frölunda. Inget snack. Men dessvärre så har Frölunda samma formkurva som Andersson...

Så om han vill hjälpa Frölunda på bästa sätt så kanske han borde lägga rören på hyllan...

Precis som dackell borde göra
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
GävleLasse: Nä, precis.
Om Dackell är pådrivare så betyder det förstås per automatik att det inte finns några andra spelare som också är pådrivare.

Så måste det förstås vara.
Att jag inte tänkte på det....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Peja: Beror på, är åsikterna det minsta negativa är dom onyanserade murvlar utan kunnande.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

Peja: " Tycker du verkligen att Niklas Andersson är Frölundas själ? Att han leder deras lag?"

Ja, trots motgångarna just nu och en omgivning som han själv knappast har valt så skulle jag vilja påstå att Niklas personifierar Frölunda.
Tillsammans med Pebben Axelsson.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Peja: Enkelt.. De som säger mest positiva saker om Brynäs.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Men du... om experter har olika åsikter om en fråga, vad gör man då? vem har rätt då?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Men om Dackell är en viktig pådrivare och spelar så behöver väl inte Granis vara påfrivare med? Eller det kanske är Grais jobb att driva på Dackell..

Så måste det vara...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

GävleLasse: "Under försösonge bläddade han om hur viktig Granis var för att HAn minsann kunde få ett lag att tända. Vart i helv.... Var Dackell då? Hemma i garaget eller?"

Jag VET att det där är jättekonstigt när man är i tonåren och inte har förmågan att tänka två tankar samtidigt.
Men nu ska jag förklara för dig: BÅDE Granis och Dackell är viktiga pådrivare och förebilder när det gäller att tända laget.
Att jag nämnde just Dackell under försäsongen kanske berodde på att vi just då diskuterade specifikt HANS roll i nåt sammanhang.
Du är allt bra komisk i din argumentering.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge:" Men det där märker du som sagt när du kommit ur ditt tonårsstadium."

När man läser dina inlägg så skulle jag snarare säga, när man kommer in i demensstadiet. Dit hoppas jag ingen ska behöva komma, det fixar du så bra själv.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Jag befinner min hellre i ett tonårsstadium hela livet. Det ger mig friheten att tänka själv och bilda mig mina egna uppfattningar. Jag slipper sitta och rosa ena dagen och risa andra dagen för vad nån "expert" har sagt om Brynäs.

Hur var det nu då? Du ansåg under försäsongen att Granis var såå viktig för att tända laget, är inte det Dackells jobb som kapten?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: "Har öht inget med min egen ev kompetens att göra."

Tack gode gud för det!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

GävleLasse: " Och du är kompetent menar du?"

Kan du inte läsa innantill?

Jag säger ju att kompetensen i form av bl.a tillfrågade exspelare, ex- och även aktiva tränare i diverse media, som borde ha stor kännedom och erfarenhet av att bedöma vilken eller vilka spelare som är mkt viktiga för sitt resp lag, har gjort en fackmannamässig bedömning.
Och när dom anser att Dackell är en oerhört viktig spelare för Brynäs så väljer jag att lita på den expertisen istället för att lyssna på nån amatörtränare från Eskilstuna som gått på några träningar i LA och som tvärtom och utan att tveka det minsta konstaterar att Dackell är slut.

Har öht inget med min egen ev kompetens att göra.
Men kan väl säga att den troligtvis är vare sig högre eller lägre jämfört med många härinne.

Att vara "lastgammal" är slutligen ngt positivt, det kommer du snart att märka.
Man blir inte lika enögd och svartvit i sitt tänkande.
Men det där märker du som sagt när du kommit ur ditt tonårsstadium.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Det är väl du som vägrar se mellanting. Du tycker ju att Dackell är superbra och superviktig oavsett om han är i sitt livs form eller på dekis.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Peja: Nej, då är de okunniga...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Men om han är "mitt i mellan" Varför har han då så otroligt mycket istid? Vad gör han inne på PP?

ETT assist på 23 matcher. Det är ju så dåligt så klockorna stannar.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: "Finns det inget mittemellan för vissa, undrar man lite försynt?"

*ASG* Du kanske ska leva som du lär, annars så blir det bara patetiskt, precis som vanligt när det gäller dina inlägg.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
GävleLasse: Fast om experterna kritiserar Brynäs är de ju inte längre experter ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
70 Rodrigues: Han är bra jäkla komisk..

Under försösonge bläddade han om hur viktig Granis var för att HAn minsann kunde få ett lag att tända. Vart i helv.... Var Dackell då? Hemma i garaget eller?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010

Peja: " varför åtgärdade han det inte förrän efter 20 matcher?"

Han har nog försökt att få mer ordning på defensiven men samtidigt har ju både spelare och ledare kommit överens om att försöka spela mer offensivt. Man måste offra nånting bakåt i det läget och räkna med en inkörningsperiod. Svårare är det inte.

Och ja: det är i motgång som en lagkapten ska leda laget.
Men han kan ju inte gärna lagstifta med dödsstraff för den som inte reagerar på piskan?
Och om det vore möjligt så är det ändå ingen garanti för att hela laget automatiskt börjar gå som en klocka.

Därmed inte sagt att Dackell själv ska undgå kritik. Han har säkert själv en del i skulden, liksom alla andra.
Men som Jajjen är inne på: man behöver ju inte vara slut bara för att man inte presterar som i fornstora dar?
Finns det inget mittemellan för vissa, undrar man lite försynt?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge: Och du är kompetent menar du?

Du förlitar dig blint på vad de sk "Experterna säger" Precis samma som du med jämna mellanrum idiotförklarar så fort de säger nånting negativt om Brynäs.

Det märks att du är lastgammal och har svårt att inse att tiden går.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 25/11-2010
Huge:Herregud, man blir ju mörkrädd när man hör ex Gävlelasses totalt inkompetenta skitsnack om att Dackell är slut."

Ungefär lika mörkrädd som man blir av ditt ständiga försvarande av precis ALLT som har med Brynäs att göra!
Kommentera

« · 1311045 · »