MarcusElving: Haha. Humle och Dumle har läst vad jag skriver och har i vanlig ordning ändå inte förstått. Jag skriver:
"Sammantaget en klart godkänd insats från vår sida i en erkänt mkt svår bortamatch."
"Sammantaget" betyder spelet över HELA banan och över hela matchen, dvs även det defensiva spelet och inte bara offensiven.
Ska man behöva påpeka att vi fortfarande har problem med den biten när alla ser att så är fallet? Det är ju också det som CZ drar upp och inget annat. Trots hans dom över offensiven så tror jag att han överlag är rätt så nöjd med den totala insatsen och den pinne vi tar därnere.
Det är min poäng och inget annat.
20 Lindgren: Förstår inte vad du menar?
Här sitter man som Söderkis på Södermalm i Stååkhåålm och spekulerar och så får man höra att man är i fel tråd.
Jäla lack man blir av såna beskyllningar, asså....
;-)
Lindström: Jag skrev dessutom att Rögle är ett av dom JOBBIGASTE lagen att möta borta och inte det svåraste.
Alltid bra att läsa det inlägg man tänker svara på.
Ett litet tips bara...
Lindström: Om du hade lärt dig läsa så hade du märkt att jag skrev att dom är ETT AV Elitseriens absolut svåraste lag att möta borta.
På svenska betyder det att det finns flera lag som också är lika svåra eller t.om svårare att möta borta.
Typ FBK.
MarcusElving: Du sågar spelarna och tar inte hänsyn till förutsättningarna, men det är du inte ensam om härinne om det nu är nån tröst.
Tror man på fullt allvar att Brynäs efter ett längre uppehåll ska åka ner till Ängelholm och försöka tokdominera med offensivt klapp-klappspel så är det självklart att man sågar laget när det spelet inte blir verklighet.
Det kallas för att ha en skev verklighetsbild och ett dåligt slutsatsdragande. Det går faktiskt att ge laget godkänt när man via hårt jobb fått med sig 1 poäng i en svår match där matchkaraktären blivit ungefär som man förväntat.
GävleLasse: Sämsta hemmalag vad gäller poäng, helt riktigt.
Men det är inte alltid som poängen motsvarar det som skett på isen.
Flera av deras poängtapp har varit tuffa matcher och faktum kvarstår: dom är ett av ES absolut jobbigaste hemmalag att möta även om dom gått poänglösa från ett par fighter därnere.
Tycker inte att man kan dra alltför stora växlar på den här matchen, speciellt med tanke på uppehållet. Och den här typen av matcher lär vi få vänja oss vid att se framöver, skulle jag tro.
Hahl Bundy: *ASG*
Den får du efter matchen på torsdag...
;-)
Kort resumè om läget:
Inget skönspel direkt utan mest kamp och hårt jobb från båda lagen. Iofs helt naturligt efter ett längre uppehåll och rögel verkar ha klarat omställningen bäst. Också det naturligt eftersom deras spel till största del bygger på hårt jobb och hög aggressivitet. Den sortens spel är lättare att konservera sas under ett längre uppehåll än ett mer "komplicerat" spel som kräver en längre startsträcka för att funka normalt igen.
Bra målvaktsspel från båda håll och jag tycker ändå att det var vi som hade dom ngt vassare chanserna när det väl brände till.
Små marginaler, Eero jobbade bra hela matchen och kunde mkt väl ha blivit matchvinnare men pucken tar istället insida stolpe och ut.
Sammantaget en klart godkänd insats från vår sida i en erkänt mkt svår bortamatch.
Nordan då? Tycker han såg bra ut med tanke på förutstättningarna.
Det syns att spelsinne finns i massor och det bådar riktigt gott inför framtiden. Hade ett par fina passningar som mkt väl kunde ha förvaltats i nåt mål.
Sen vet jag inte vilka förväntningar somliga härinne har på vårt lag i det här läget. Motorsågarna fram och dödgrävarinläggen haglar i vanlig ordning efter ett kryss i en mkt svår bortamatch, i en mkt tät serie där vi på intet sätt vare sig är avhängda eller på säker mark. Och som grädde på moset en i mitt tycke fånig och populistisk omröstning.
Ibland undrar man hur vissa supportrar kan finna nån glädje i att supporta sitt lag?
Huss: "Förutsättningarna var väl att tippade bottenlaget Rögle saknade en hel del folk, framförallt halva backbesättningen."
Stämmer till viss del, men det kompenserade dom ju med att forwards jobbade nåt kopiöst i hela matchen och att dom för det mesta lyckades checka fast oss i vår egen zon. Finns egentligen inget bättre försvar än den taktiken, när den funkar. Nu lyckades vi alltför sällan ta oss ur det grepp dom ofta fick på oss och det var till största del deras forwards förtjänst, som jag ser det. Så det är inte alltid så att frånvaron av ett par spelare ( i det här fallet backar) nödvändigvis behöver betyda så mkt som många tror, även om det självfallet försvagar laget i stort. Frågan är bara hur mkt?
Det där med uppehållet har jag redan kommenterat.
Ett lag som Rögle förlorar inte lika mkt på ett uppehåll som ett mer "spelande" lag, det är min övertygelse.