1150x200-brynasbanner.jpg

Södertälje SK-Brynäs IF 26/10-10

« · 1296785 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 26/10-10
arnio: Absolut finns Jonsson i faggorna, (men) tycker även han sett lite "skral" ut emellanåt..
Kommentera

Huss: Amen! 2-0 var orättvist i det läget men som sagt efter 3-0 var det tack och godnatt. SSK fortsatte jobba vad Brynäs gjorde passar jag till NC att svara på!
Kommentera

arnio: Ja, eller varför lira bortaspel på hemmaplan och vice versa?
Styr upp defensiven nu så att Greiss kan få växa i lugn och ro.
NC gjorde 3 fundamentala fel igår.
1. Att låta Greiss stå redan
2. Fel taktik
3. Att inte vaska om i pp (Dacke kan för i h:e inte vara kvar på blå, tom SSKarna skrattade sig harmynta åt hans spel igår)
Kommentera

Roxio: Jonsson kan väl lira igen mot AIK eller? Han betyder mycket
Kommentera

Är lite skraj inför fortsättningen. Matchen igår mot ett mediokert lag gav bara myror i huvudet. Vad är FEL? Vi har en NY målvakt av rang sägs det! Målisen den nye "darrar" betänkligt mot skitlaget vi möter, försvaret "darrar" betänkligt mot skitlaget vi möter, offensivt händer det "nada" och ingenting, tränarduon är "lama" och ändrar/förändrar aldrig något någonsin inför eller under matcherna, Brynäs skall spela eller spelar! Brynäs har SERIÖSA problem och det har ju hänt tidigare att man även på ledarsidan har gjort vissa åtgärder/förändringar när det inte stämt. Brynäs lär se över Backbesättningen och kanske även förändra på ledarsidan det är mina enkla tips/råd i denna prekära situation.
Kommentera

Huge: Det känns inte seriöst att slappa när konkurrenterna bibehåller formen via matchspel.
Kommentera

Huge: Ja, Brynäs lyckades få till 2 pp i inledningen av andra men lyckades totalt få iväg 3 skott under hela perioden. Makalöst dåligt.
Och nej, inte ens Ekholms mål lyckades få igång laget, vi var aldrig i närheten ens efter den reduceringen. Tyvärr.
Kommentera

Huge: "vi repar oss trots allt inför andra"

Hur vet du det, var du i omklädningsrummet?
Kommentera

Huss: Även om du överdriver och SSK var klart hetare i det mesta så kvarstår ändå faktum: vi repar oss trots allt inför andra och omgrupperar tillräckligt för att det ska bli liter mer struktur i spelet.
Vi får också en reducering och efter 1-3 anser iaf JAG att matchen står och väger åt vilket håll den sen ska gå.
Och när vi inte lyckas få 2-3 så är det färdigvägt.
Kommentera

Huss: Håller med, Brynäs var med i matchen i max 5 minuter, sen var det kattens lek med råttan, SSK var bättre på exakt varje punkt. Sen får herr wallraff som VET att alla är supernöjda med NC tycka vad han vill.
Kommentera

Huge: Näee, det stod aldrig och vägde. De första fem, kanske åtta minuterna i första var våra (trots underläge) men efter 0-3 hade vi ingen chans.
Inte ens efter 1-3 reduceringen. Försökte utan framgång komma ihåg senast jag sett Brynäs så håglöst, huvudlöst, skamlöst, harmlöst, planlöst, menlöst och uddlöst.
Kan du?
Kommentera

Peja: Måste det vara antingen/eller?
Kommentera

Vet inte om någon har tagit upp det, men alltså, hur kunde Czarnecki ge spelarna hela helgen ledigt när konkurrenterna spelade matcher? Är det Czarnecki eller spelarrådet som bestämmer i Brynäs?
Kommentera

Zzz: Ja, även om SSK såg lite hetare ut överlag så tycker jag att vi var väl så taggade.
Vi omgrupperade riktigt bra inför andra och fram till 4-1 så står det ju och väger en aning.
Får vi istället 2-3 så är det ju en helt öppen historia, men som sagt: när dom istället gör 4-1 så går luften ur oss för gott, som det kändes.
Man satt faktiskt och småskrattade när alla märkliga mål trillade in med jämna mellanrum.
Carlssons försök att leka Ronaldo var inte att leka med...    ;-)
Kommentera

Lindström: Jag skulle inte spela Nordan i powerplay om jag fick välja, men att säga att man gullar med någon som spelar 13min i fjärde femman är väll kanske att ta i
Kommentera

SH: Fast luften går ju ur vid 1-4, hade man istället pumpat på med ett mål i ryggen hade det kanske blivit en annan match vem vet.
Kommentera

Lindström: Hade han börjat bänka spelare efter bjudningar igår hade det inte varit några kvar...

Men jag håller även med om att såg ut som lite bristande engagemang igår. Nåt som varit bra tidigare (framförallt ifjol) är ju att man alltid kommer tillbaka i matcherna men igår såg det nästan uppgivet ut direkt när man hamnade i underläge. 1-3 borde tänt laget, men efter 1-4 var det riktigt dåligt.
Kommentera

Zzz: Kanske dags att sluta gulla med Nordan då? Inköpt som 1á center men duger knappt i 4é linan.

Alla UTOM Dacke har fått flytta på sig i 1á linan, -10 talar sitt tydliga språk.
Kanske dags att inse att det viktiga är VAD du presterar inte vad du har i löningskuveret.

Kan inte Dake ta att han inte platsar i dom två-tre första formationerna ska han fan inte ha en Bif tröja på sig heller.

Så länge som det är viktigare att du HAR presterat istället för VAD du presterar så kommer det att se ut såhär.

Å nej Huge mfl Dacke är inte oersättningsbar..
Kommentera

Lindström: För det är ju det jag säger, eller?

Jag tycker redan det ändrats för mycket pga skador och annat. Kanske dags at ge laget lite tålamod och ansvar. Om nästa ändring inte fungerar ska man göra om igen då? Och efter det? Det är ju samma pjäser som flyttats runt i olika konstellationer.
Nordqvist spelade i en fjärde femma igår, men det kanske du inte uppfattade? Angående min åsikt om Dacke och hans istid så får du skrolla ner för att läsa.

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Försvarsspelet måste fortfarande vara prio 1. Matchen mot LHC tycker jag är den överlägset bästa man gjort där man hela tiden "höll dom på utsidan" och hela femman hade rätt position. Ekholm var inne på igår att det är alldeles för stressat.
Kommentera

SH: Klockrent. Räkna inte med att dagisnivån på analyserna hos många härinne kommer att höjas nämnvärt utöver det sedvanliga kravet på tränarens avgång varje gång vi förlorar en match.
Om tränarna och spelarna har kommit överens om att prioitera försvarsspelet, vilket man verkade ha gjort igår, så kan man ju inte gärna bänka ett helt lag som av olika anledningar inte följer upplagda planer.
Som jag ser det så får vi sota för bl.a kraven på mer offensivt spel och då blir man som igår ofta lite för ivriga att kliva fram i vissa lägen.
Inget större fel i det, men om man samtidigt slarvar och har oflyt med puckstudsar så går det fort.
Jag satt och undrade igår om man verkligen hade föresatt sig att spela mer defensivt och på så sätt hjälpa Greiss att komma igång eftersom vi börjad riktigt bra och pressade ner SSK rejält dom första 10 minuterna.
Kankse vi blev lite för övermodiga i det läget och trodde att det skulle gå som en dans.
Men ett par oturliga beslut och snedstudsar tog oss raskt tillbaka till verkligheten.
Det dummaste man kan göra nu är iaf att bänka Greiss.
Fast med facit i hand kanske man ändå borde ha spelat Svedberg igår och låtit Greiss få nån uppvärmningsmatch med J20.
Tyckte Svedberg såg djävligt taggad ut på uppvärmningen men det kan ju också vara nåt man VILLE se, sas.
Men samtidigt kan man förstå att Greiss måste komma igång så snabbt som möjligt och ett disciplinerat patenterat försvarsspel liknande det vi visade mot Skellefteå hade säkert varit att föredra igår.
Vilket vi säkert också hade fått ser mer av, om nu inte spelarna av nån anledning hade fått för sig att åsidosätta det man kommit överens om.
Kommentera

Zzz: Att NC inte bänkade Dacke efter bjudningen igår IGEN, visar ju hur kompisklubben fungerar.
Sen att Dacke har näst mest istid av alla visar ju vårat geni i båset hur han inte förstår sig på hockey.

Men vi förstår ni vill se följande lag;
1. Dacke-Nordan-Lauritzen
2. Dacke-Nordan-Lauritzen
3. Dacke-Nordan-Lauritzen
4. Khana-Granis-Rödin

PP1: Dacke-Nordan-Lauritzen
PP2: Dacke-Nordan-Lauritzen

BP1:Dacke-Nordan-Lauritzen
BP2:Dacke-Nordan-Lauritzen

På bänken ALLA som åker grillor å försöker.

Med erat lag kan vi frigöra massa pengar, dessutom så är ju NC helt överflödig då han inte säger ett pip i båset utan grinar i intervjuerna efter.
Så det är bara att timanställa han 20 min varje kväll efter match när han ska göra media, så löser Dacke å co laguttagningen.
Kommentera

70 Rodrigues: Har absolut ingen patentlösning utan det jag menade var att matchen igår inte var ett bra exempel att man skulle lösa nåt genom att ändra i formationerna. Hellre tvärtom att man kanske hattat för mycket och att det därför kommer såna bottennapp.
Kommentera

sylf: man kan ju inte alltid var på topp....serien är en serie och det är resultater efter 55 omgångar som gäller.
Kommentera

70 Rodrigues: Det är hans förbannade uppgift att få samtliga att ge 100% i varje match, inte var tredje. Lyckas han inte med det så har nåt gått fel. Oavsett form etc så kan man alltid bidra med stenhårt arbete, nåt som räcker långt i hockey. Å andra sidan misslyckades ju han med det till å med i slutspelet, så vad som ska få honom att lyckas i serielunken vette fan.
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker du inte att han har flyttat om tillräckligt? Hur många olika formationer har vi haft i år?

Kanske dags att ge laget ansvar för att reda upp spelet nu när det inte finns någon budgetlösning i mål att skylla på.
Kommentera

Zzz: Så vad göra, rulla på som vanligt?
Kommentera

SH: Preics, man kan inte leka "fruktsallad" så fort det inte fungerar.
Kommentera

SH: Så vad rekommenderar du då?
Kommentera

70 Rodrigues: "Det kommer att bli tufft imorgon då NC lär fortsätta att nöta iskalla spela i både PP o BP. Skulle bli mycket förvånad om ha vaskade om i formationerna."

Såg du nåt annat än iskalla spelare igår? Jag tycker det varit för mycket omvaskningar redan. När det som igår är individuella misstag i stort sett vartenda byta är det nog inte formationerna i sig det är fel på.
Kommentera

Lunkan: Ändå gör man det om och om igen!
Kommentera

Sylf: Men Niklas Czarnecki var efteråt mer kritisk mot sina utespelare än målvakten och sågade samtliga.

– Det här är bland det värsta jag varit med om sedan jag kom till Brynäs. Vi hade kommit överens om att ge Thomas en bra start i Sverige och skulle prioritera försvarsspelet, men gör precis tvärtom. Vi ger honom inte en chans att vara bra.

Undrar om våran sk coach ser sin egen del i hur fan det ser ut på isen??
Kommentera

70 Rodrigues: Alla matcher blir tuffa, Brynäs har inte ett lag som kan ta lätt på någon match det såg vi tydligt igår.
Kommentera

andreasknox: På något sätt så känns en riktig genomklappning bäst om man ska torska mot ett lag som SSK, (detta gäller både laget i stort och Greiss).

Nu kan vi skylla på taskig inställning, underskattning, plattmatch och ringrost när det gäller Greiss.

Det viktiga är på något sätt att vi står upp i de täta matcherna och även där har det ju varit lite si och så menpå hemmaplan på slutet har det i alla fall sett bra ut. Vinst mot gnaget kräver jag annars ska jag nog gnälla lite jag också.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det blir ingen skrattmatch. Vi möter ju säkert ett AIK som bara backar hem, o det brukar ju inte Brynäs ha spec lätt att möta såna lag.. Viktigt med första målet då man möter såna lag..
Kommentera

arnio: Menade inte att just du sitter o gnäller, men det förstod du kanske. Ja man måste få gnälla lite iaf efter en så pass stor tors som 7-2..

Jo visst han borde gjort en lite bättre match iaf.. Det var ju lite som det stod i krönikan. "såg ut som en pojke som lekte med en tvål i badkaret" Men ändå tyckte jag att det var några mål som han var chanslös på igår. Jag tror o hoppas att vi vinner nästa match, med rätt inställning!
Kommentera

andreasknox: Alla slår alla i den här serien, SSK slog FBK borta med 4-1. Som sagt, det kommer att bli tufft imorgon!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo men att jämföra Luleå o SSK? Det kan man ju inte göra...
Kommentera

andreasknox:

"3 träningar är fan inte mkt du! Hur många träningar har inte dom andra nött då, o kan inte prestera bättre än va dom gör.. "

Han har väl tränat hela försäsongen och lirat hockey i 15 år. Inte så att han kommer från sofflocket direkt.

"jag sitter inte här o gnäller hela dagarna som en del andra gör. Vad tjänar det till. Dom lär ju inte ändra på laguppställningar bara för att det gnälls på denna sida iaf.."

Nä bättre att gnälla i efterhand då.

"Nej nya tag på torsdag tack, då vill jag se en kross mot AIK! Krossa råttorna! Hur svårt kan det vara..? Revanchlustan borde räcka till en 5-0 seger minst....!"

Så ska det låta! Hoppas att spelarna har den rätta inställningen bara. Det håller inte att jobba mindre än motståndarna. En nolla av Greiss skulle sitta fint.
Kommentera

andreasknox: AIK blev nollade mot Luleå igår, så dom är nog också rätt revanschlystna. Det kommer att bli tufft imorgon då NC lär fortsätta att nöta iskalla spela i både PP o BP. Skulle bli mycket förvånad om ha vaskade om i formationerna.
Kommentera

arnio: "Hallå han kom ju i lördags och har tränat tre gånger. Inget gnäll om detta innan match inte."

En jetlag kan väl åtminstone sitta i 3-4 dagar vad jag hört, så visst fan var det tidigt då! O 3 träningar är fan inte mkt du! Hur många träningar har inte dom andra nött då, o kan inte prestera bättre än va dom gör..

Ang gnäll att jag inte gnällde innan match är: jag jobbar kvällar o jag sitter inte här o gnäller hela dagarna som en del andra gör. Vad tjänar det till. Dom lär ju inte ändra på laguppställningar bara för att det gnälls på denna sida iaf..

Nej nya tag på torsdag tack, då vill jag se en kross mot AIK! Krossa råttorna! Hur svårt kan det vara..? Revanchlustan borde räcka till en 5-0 seger minst....!
Kommentera

Bissett19:Niklas Czarnecki var inte glad på utespelarna som skulle prioritera defensiven och sedan uppträdde som ett odisciplinerat pojklag. Hans klockrena matchanalys:
- Vi gjorde en pissmatch.

Undrar varför han inte visade laget sitt missnöje då, visst han kanske skällde lite i pauserna men vad hjälper det, några omvaskningar eller någon timeout blev det ju inte i alla fall???
Kommentera

Bissett19: Självklart så rullar både TV4 sporten o SVT förnedringen igår om o om igen, varför händer aldrig det när Brynäs vinner. blir så förbannad??
Kommentera

mattiaskarlgren: Tycker Stisses krönika är klockren ang arbetet som laget gjorde igår.
Kommentera

Ska även tilläggas att jag inte förstår mig på folk som hyllar Sundlöv för värvningen av Greiss för att under matchen säga att skicka hem skiten bla bla bla. Låt honom få lite tid för fan. Titta på matchen/highlightsen igen och kolla tex försvarsspelet. Och sen slutar ni snacka skit.
Kommentera

Har nu kollat highlightsen från matchen igår och kan väl säga att visst vissa puckar går in lite väl enkelt. Men det försvarsspelet Brynäs hade igår ska vi vara glada över 7-2..
Det är nog det absolut sämsta försvarsspel jag nånsin sett.

Greiss gör ett par riktigt bra räddningar, sen att det är skitpuckarna som går in bryr jag mig inte så mycket om eftersom att han garanterat kommer att växa in i ES-kostymen framöver.

Men bara en fråga, vad i helvete rent ut sagt gör Dackell vid 1-0 målet? För det första står han och laddar slagskott i 5 minuter, sen lägger han bara in pucken på mål och sen ser han att SSK spelaren ska lobba ut pucken och att istället för att ta två snabba skär hem så ska idioten försöka hoppa. Fan det är Elitserien vi lirar i och inte division 3.

Ne nu måste NC se till att göra något. Ge dom spelare som är heta och duktiga (som har lite fart) tid och plats i dom två första formationerna.

Rödin-Järnkrok-Silfverberg
Kahnberg-Granström-Somervouri
Kommentera

andreasknox:

" Tycker det är konstigt att Greiss fick stå redan ikväll faktiskt. Han har nyss kommit hit o knappt tränat med laget. Tycker det är orättvist både mot Greiss, men även mot Svedberg o Bjurling. Vad ger det för signaler till dom... Ska bli kul o se vem fan man stoppar mellan stolparna nästa match...Eller inte.."

Hallå han kom ju i lördags och har tränat tre gånger. Inget gnäll om detta innan match inte.
Kommentera

Ni får köpa Greissen i säcken och chansa

http://www.youtube.com/watch?v=AYJ4ONoqe_k

Kommentera

Så taskigt mot Greiss idag.. Att inte vilja häjlpa honom mer! :/
vart typ som att, "jaha nu har vi en NHL målvakt nu behöver vi inte spela förvar längre"... Synd, hoppas laget hjälper honom mer nästa match så han kommer in i laget och spelet!

Wännström-Järnkrok-Silfver Mr.W har speed och styrka spelade bra första matchen.
Kahnberg-Nordquist-Eero Kahna och Eero spelar bra tillsammans norda kan passa puck
Sandin-Granström-Rödin Järnvägskedjan- Tuta och kör!!
Dackell-Hansen-Lauritzen ska spela defensivt hela jälva matchen.. dom ska inte röra sig ur egen zon..

Backar
Ekholm-Bertilsson
Johnsson-Sundström
Carlsson-Sunken
Andersen

Powerplay :

Järnkrok-Granström-Silfverberg-Ekholm-Kahnberg

Börjar inte Dackell, Laruitzen, Nordquist åka skridskor och prestera snart är det dax att släppa in Larsson, Rensfedt Rohdin.. Dessa spelare har ett Go i kroppen, dessa spelare vill framåt! dom är vana att göra poäng, Dom är hungriga!!!!

vi måste ha ett mer Jävlar anama i laget, ett bättre GO!
Känns som vi fokuserar på ofensiven så mkt att man glömmer defensiven..
Spela tight och agressivt sen jävlar ger vi gärnet framåt!!
Kommentera

« · 1296785 · »