Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Uppehållssnack

« · 1197662 · » Till forumet

Sv: Uppehållssnack
GävleLasse:

Ingen bolltalang direkt;)
Hans största merit var nog när han och EBS (bandy) mötte Sollentuna där en viss Mats Sundin spelade,det fick man höra några ggr;))
Kommentera

GävleLasse: Jag ser ingen större skillnad mellan de båda fallen och det du sysslar med känns som hårklyverier.
I båda fallen har ledningarna bett om ekonomisk hjälp för att förstärka sina resp lag.
Enda skillnaden är att Modo inte har öronmärkt sina pengar till en specifik spelare.

"VAD hade stått i tidingarna OM Dackell, Jonsson, Somervuori, Kahnberg mfl hade gått ut med atyt de skulle gå ner i lön för att finansiera Nordan.. Hade det då stått "Spelarna tvingas sänka sina löner på grund av spelarinköp" då så är det ju solklart."

Nu spekuleras det i Modoboken om att deras "stjärnor" i ngn form och i slutändan faktiskt tvingas avstå del av sin lön, trots att det står att man skänker av sina pengar. Handlar ju isf bara om en lek med ord.
Och då är det ju lite intressant att Expressen i det här fallet INTE talar om spelare som tvingas sänka sina löner utan om stjärnor som skänker av sina surt förvärvade pengar.
Kommentera

Jajjen: vart har du fått det ifrån?
Kommentera

Bissett19: Och jag spelade innebandy med Nyström ett par säsoger.
Kommentera

GävleLasse: Nej, det är ett känt faktum att Sjödin misstolkade löftet han fick.
Kommentera

Jajjen: Jo, det är ett känt faktum att Sjödda var lovad tjänsten som Sportchef precis som Janne Larsson var lovad rollen som MArknadschef efter avslutad karriär.
Kommentera

Jajjen: Skruva på korken på limtuben nu
Kommentera

GävleLasse: Varken du eller jag eller GD har en jävla aning om sanningen.
Kommentera

Bissett19: Förstör inte Huges hela teori, så där. Han hade ju inte skapat någon bakdörr att smita ut genom. Dumma dig.
Kommentera

GävleLasse: och som inte vill ha nån lön och som bjuder på bira varje helg och som är stark som Pippi Långstrump
Kommentera

Jajjen: Så du menar att det löftet aldrig gavs och att rollen som sportchef var något som Sjödda hittade på själv?
Kommentera

Jajjen: Vem som borde träna Brynäs... Hmm. Jag har inte tänkt så noga på den frågan, men jag skulle vilja ha en tränare som tänker offensivt och vågar spela de spelare som är heta för stunden oavsett vadf som står på tröjan.
Kommentera

GävleLasse: Och George W. Bush låg bakom 9/11. Och fotbolls-VM 1958 spelades aldrig i Sverige.
Kommentera

Jajjen: Det är ingen hemlighet att Sjödda var lovad att få rollen som sportchef efter avslutad karriär. Det var därför Sundlöv hade titeln TILLFÖRORDNAD sportchef under ett par säsonger...

Problemet kom när Sjödda hela tiden sa att han ville spela "en säsong till" I det läget skulle Brynäs gjort klart för hoom att han skulle fått avsäga sig det löftet i så fall. Men det gjordes tydligen inte. Man sköt på "problemet" och tog inte hand om det i rätt läge därav rubrikerna.
Kommentera

Huge:

"Ett tips till utredarna i det här fallet: börja med att kolla vilka lagsympatier Expressens "orakel" Magnus Nyström har..."

Eftersom jag har haft Nyström som klasskamrat från åk 1-7 så kan jag berätta att då var Nyström ett STORT Frölundafan,han hade redan i unga år skitbra kontakt med ett gäng VF-spelare,han använde telefon från Fritidsgårn och ringde upp "Bros" om ni minns honom?
Han födde b l a mitt hockeyintresse,han kirrade så vi fick skjuts till Södertälje och såg Kringel-Cup som var en dygnet runtturnering.
Det var tiiiider det;)
Kommentera

GävleLasse: Förresten, när jag har dej på tråden. Vem tycker du borde träna Brynäs?
Kommentera

GävleLasse: Och du menar att du har full insyn i den här affären?
Kommentera

Jajjen: Ja, detta baserat på att BRYNÄS ledning klantade sig när de LOVADE Sjödda positionen som Sportchef.

Att jobba som "lärling" på biljettavdelningen känns väl lite sämre än att vara Sportchef. Så det är väl inte så konstigt att Murvlarna vinklade det så.. eller?
Kommentera

GävleLasse: Hur var det nu? "Tommy Sjödin tvingas bli biljettförsäljare"
Kommentera

Huge: Visst har "murvlarnas" lagsympatier en stor del i vad som skrivs. Men i så fall är det ju ingenting man kan göra utan då ligger det i Redaktionschefernas intresse att byta ut dessa "murvlar". Men det kanske är så att Skit mot Brynäs säljer och hyllningar till Modo säljer lika bra..

Men nu är det väl skillnad. VAD hade stått i tidingarna OM Dackell, Jonsson, Somervuori, Kahnberg mfl hade gått ut med atyt de skulle gå ner i lön för att finansiera Nordan.. Hade det då stått "Spelarna tvingas sänka sina löner på grund av spelarinköp" då så är det ju solklart.
Kommentera

Peja: Tror du att nån som väljer att skicka 500 spänn till Brynäs nöjer sej med att stötta laget hemifrån när det är match. Logiken?
Kommentera

GävleLasse: Jag tillbringar en stor del av min tid i en konkurrerande elitserieklubbs hemstad. Här finns inget som tyder på att det finns ett hockeylag i stan men inte fan hatar dom laget för det.
Kommentera

Jajjen: Ingen aning. Jag skrev det apropå att det inte var så många i Gävle som hade skänkt pengar i Nordqvist-kampanjen. Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag anser att jag skänker pengar när jag accepterar Brynäs priser i Läkerolen. Jag har ju gett åt helvete mycket mer pengar åt Brynäs de senaste åren än de som gav t.ex 500 sek till kampanjen.
Kommentera

Jajjen: Tycker snarare att Brynäs och kanske framförallt ungdomsverksamheten har fått mycket positiv publicitet i Gävletidningarna. Nu när surkartet Bengt Persson inte heller är kvar, är ju även krönikorna positiva.
Kommentera

Peja: Vad kostar en delikatoboll i Löfbergs skitarena?
Kommentera

GävleLasse: "Varför har man media emot sig??"

Har Brynäs verkligen det?
Murvlarna är väldigt snabba med att vinkla saker och ting till ngt negativt och uppseendeväckande eftersom det skapar rubriker, oavsett vilket lag det gäller.
Men i det här fallet handlar det om Modos ekonomiska problem och inte Brynäs.
Utredningen borde kanske isf inrikta sig på hur murvlarna arbetar och inte hur resp lags ledningar arbetar.
Ett tips till utredarna i det här fallet: börja med att kolla vilka lagsympatier Expressens "orakel" Magnus Nyström har...
Kommentera

GävleLasse: Dom borde slopa introt helt. Jag ska föreslå det.
Kommentera

Huge: Rikspressen hämtar sina lokala nyheter från dom lokala redaktionerna som i sin tur bygger på lokalpressens texter. I Övik beskriver lokalpressen Modo som en tillgång för kommunen. I Gävle beskrivs Brynäs som en belastning av lokalpressen. Därför vinklar rikspressen som dom gör.

Nån som tror att "modostjärnorna" gör det här utan krav på återbäring?
Kommentera

Jajjen: Sen blir jag lite fundersam Du säger att du går på matcherna för att se HOCKEY men skulle sluita gå om de bytte intro?

Jag kan bara dra slutsatsen att INTROT är livsviktigt för dig och själva hockeyn är sekundär
Kommentera

Jajjen: Tja, det är en komplex fråga. Jag tror inte att Brynäs marknadsför sig mycket nog i Gävle utan tar dem för givna. Med all konkurrens från TV,uteliv osv osv så måste man hela tiden tala om att man finns. Man måste samtidigt ge publiken någonting för pengarna, matchen kan de ju följa hemma i TV soffan.
Kommentera

Jajjen: Med sjuka priser menar jag allt som finns till försäljning i arenan. En delikatoboll kostar väl 5 spänn på ICA, men i Läkerolen kostar en sån 15. Och så vidare.
Kommentera

Jajjen: De byter ju intro varje säsong. så du kommer inte att gå på hockey nästa säsong?
Kommentera

GävleLasse: Vänd på frågan. Vad gör gävleborna för fel? Varför hatar dom sitt enda varumärke?
Kommentera

GävleLasse: Byter dom intro då slutar jag gå på hockey.
Kommentera

Huge: Visst är det intressant. Kanske något för Brynäs att utreda. VAD gör man för fel? Varför har man media emot sig??
Kommentera

Jajjen: Så bara för att DU går för att se hockey så skall alla rätta in sig i ledet menar du? Vad det handlar om för Brynäs del så är det att hitta vägar att locka FLER till matcherna. Gör man inte det så kunde man lika gärna ha målat väggarna i Gamla gavlerinken istället för att bygga en dyr arena.
Kommentera

Jajjen: Ord i rättan tid!!
Men vad säger du om det här då, Jajjen?

Saxat ur dagens Expressen apropå Modos ekonomiska kris:

"Modo befinner sig inte bara i sportslig kris. Ö-viksklubben har även stora ekonomiska problem. Det har tidigare fått klubbledningen att vädja om hjälp hos stjärnorna."

När Brynäs ledning vädjade om samma ekonomiska hjälp från sina medlemmar så handlade det om "tiggarbrev" från ledningens sida till dom stackars fattiga medlemmarna.

När Modo gör samma sak så handlar det enligt Expressen om att Modos stjärnor minsann ställer upp för sin förening i ett tufft läge och alla ögon tåras över deras givmildhet.
Inget snack om tiggarbrev här inte.

Inte för att jag vill nedvärdera "stjärnornas" initiativ, det är absolut hedervärt och ngt att vara stolt över som Modoit, men intressant att se hur media kan vinkla saker och ting...
:-)
Kommentera

GävleLasse: Jag går för att se hockey. Du har fel.
Kommentera

Jajjen: Kan du utveckla varför du tycker jag har fel. Att köra sammasammasamma hela säsongen ger ju knappast en besökare blodad tand att gå på fler matcher. Ger man publiken lite variation så lockar man fler. Jag hade säsongskort de 4år jag bodde ii Gävle och det var något som slog mig. Jag satt på en sektion där det var många säsongskortsinnehavare. De flesta kollade inte ens på isen när spelarna gjorde entré. Det säger en hel del om att det är fel väg att få lite stämning.

Vidare så har jag synpunkter på "tempot" Först så "eldar man upp publiken" I alla fall så är tanken att man skall göra det. Sen följer minitigrar, nationalsånger och ZZzzzzzzzzzzzzz SEN kommer det en tekning.

Varför elda upp en publik när de ändå kommer att svalna innan nedsläpp? Var först med att våga strunta i Nationalsånger och liknande innan match.
Kommentera

"Det ingår i supporterkulturen"?

Supporterkulturen är det nåt som bara finns? Är det inte vi supportrar som skapar den? Om AIK:s supportrar väljar att börja slå ihjäl folk, är det en del av supporterkulturen då? Man kan välja mellan att leda och ledas. Idioterna i AIK:s klack har gjort sitt val och inte fan är det mitt. Ingen i brynäströja förtjänar att hånas. Nånsin.
Kommentera

GävleLasse: "MÅSTE man köra SAMMA intro alla 20 -nånting matcher. Man skulle ju kunna tycka att det kunde finnas ett antal olika som man varavde mellan."

Där tycker jag du har riktigt fel!
Kommentera

Ingen tvekan om att Brynäs har relativt mycket folk på läktaren. Förklaras av alla besökare utifrån. Återstår att förklara varför vi är så tystlåtna vid hemmamatch. Kommer här. Dom flesta stockholmare m.fl. som besöker läkerolen tar bilen (av naturliga anledningar) alt. har uppnått seriös ålder. Därför är det en låg andel som gapar på läktaren jmf. med andra lags hemmapublik. Vilket leder till slutsatsen: ingenstans kommer en så stor andel av åskådarna från andra delar av landet. Eller utryckt på ett annat sätt: ingenstans är stödet från stan så lågt som i Gävle. Vilket bekräftas av t.ex. andelen utsocknes som bidragit till Nordquist eller det stora antalet brynäsare vid bortamatcherna. (Annars kan man läsa kommentarerna om Brynäs på insändarsidorna i Gävles lokaltidningar.)

Nåt mer ni vill veta?

Peja: "Om man går på hemmamatcherna så skänker man ju ändå mycket i och med att man går med på Brynäs sjuka priser."

Utveckla det där om "Brynäs sjuka priser". Vad är sjukt med Brynäs priser?
Kommentera

tompap71: Ho ho :-D
Kommentera

Gurra88: "Som nån sa, det ingår i supporterkulturen"

Möjligt att det ingår i den supporterkultur DU sympatiserar med.
Den som i förlängningen brukar sluta med adrenalinstinna idioter på läktarna som står i rånarluvor, provocerar fram bråk med allt och alla och bl.a försöker trumfa igenom sina förslag till det egna lagets ledning via hot och andra trevliga metoder.
Kommentera

sylf: Ja man hade ju den tron i alla fall när arnan byggdes men det har varit beklämmande lite evenemang. En annan sak som man skulle behöva se över är intrin och liknande. MÅSTE man köra SAMMA intro alla 20 -nånting matcher. Man skulle ju kunna tycka att det kunde finnas ett antal olika som man varavde mellan.
Kommentera

AVGÅ: Fääälabor är som dyckert-spik, har små huvuden och viker sig om man får in en halvträff. ;)
Kommentera

sylf: Man gör ju åtminstone en ansats i den riktningen nu med julkonsert, musikal och Kent senare i vår. Sedan kanske man inte kan vänta sig allt för många andra evenemang under vinterhalvåret, men sommartid borde det kunna vara lite mer ös på sätraåsen.
Kommentera

sylf: Amen Härreguu! Va äre fö fel på stensamlare frå Färila nura? Dug dom int' längre ella?

:-D
Kommentera

Huge: Huge: Förlåt, läste själv att det va lite luddigt, och postade detta utan en tanke på att du inte har nån utbildning och kanske har lite svårare med läsförståelsen? Ber om ursäkt för detta..Precis, det är väl det som jag stör mig mest med dig, att du förmodligen inte kunnat stå för nått av allt det du slänger ut dig i vanliga fall, men bakom datorn vågar du vara lite lätt kaxig och självgod.. Vet inte varför CZ och Sunklöv ska vara heliga?

Som nån sa, det ingår i supporterkulturen. Och jag vet inte om det är att kunna försvara sig bara för att man får höra saker över internet och kan skriva en kommentar tillbaka. Du är själv mästare på att slänga ut dig saker om medsuppotrar här inne, så försök inte hålla nått bror-duktig-tal här inne om hurvida vi ska kalla Sunklöv för just detta namn

bara pinsamt
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker arenan är helt ok i storlek. Däremot borde den kunna användas till mer än hockey, och då menar jag inte nåra stensamlare från Färila som ställer ut i ingången. Varför inte dra dit STORA artister som kommer till Sverige. Eller NHL lag som värmer upp här.
Kommentera

« · 1197662 · »