Luleå HF

116755 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 460895 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Taurus: Turligt vet i 17. Visst många mål kanske föregås av misstag av motståndarlaget men det gäller att utnyttja dom för alla lag gör misstag.
Kommentera

VF vann rättvist. Men vi gör en fullt godkänd insats med en jävla vilja och en bra inställning. Fortsätter vi så här ska det nog kanske inte behöva bli kvalserien ändå.

Ett par misstag i egen zon avgjorde. Såna har man inte råd med mot ett lag som VF.
Kommentera

Taurus: VF är effektiva helt enkelt.Inte vat jag om Frölundas mål var så tursamma, därimot så föregicks några av dom av Luleåslarv.

När det gäller TIK´så har ni råd att ha en svacka.Det är annat än vad man kan säga om oss..
Kommentera

Portello:

Såg matchen på tv och tycker att Lule hade lite otur. VF får alltid sådana mål, lite turliga vill säga. Nu är det ingen katastrof att torska mot VF för dom är tunga trots allt. Mitt Tik däremot vet jag inte vad de håller på med.
Kommentera

LL: Som vanligt tappar vi ledningen och mot lag som VF så håller det inte att bjuda på en massa lägen. Tex att låta Kallio stå sopren franför Antila.
Match mot Malmö på lördag och då MÅSTE vi vinna.

Det är tre lag som spelar i en egen division för tillfället, och det är Luleå,Hv samt Modo.Och det på ett negativt sätt.
Och vi är värst, 2 vinster på de senaste 13 matcherna säger väl allt...
Kommentera

Faaaaaaaaan.....
Kommentera

Men herregud, Lärking har släppt ALLT den här perioden, och just efter att VF har fått göra mål efter en felaktig icingavblåsning så ska det tydligen vara petigt igen...
Kommentera

Äntligen får vi ett sådant där skitmål också...
Kommentera

Yes, 2-1!
Kommentera

Tack, Lärking :-(((
Kommentera

Grymt bra pp av andrauppställningen där! Bra med ett ledningsmål i alla fall.
Kommentera

Canal+ visade just bilder från den 6/4 1996... *mmm* Det var tider, det! I dag känns det där oerhört långt borta :-(
Kommentera

Portello: Okey... Hoppass att det går bra för han då.. ; )
Kommentera

Emma_lhf: Jag gissar på antila.Känns som han har tagit rollen som förste målvakt.
Kommentera

Vem kommer stå I morgon ???? : P
Kommentera

bobbe:

Jag såg ju inte matchen igår så jag vet ju inte hur Renberg spelade eller uppträdde. Men de flesta lulingar är nog trots allt nöjda med vad han uträttat efter sin come-back. Jag tror att han gjort 10 pinnar varav 5 mål på 13 matcher och produktionen har hela tiden varit stigande. Man ska ju också tänka på att han knappt spelat en mach under 2004 innan återkomsten. Jag har då i alla fall inte räknat med att han ska vara lika bra som när han som bäst. Troligtvis kommer han aldrig mer att vara det. Men en spelare som förstärker vilket elitserielag som helst kommer han att vara många år till om han själv orkar, vill och får vara någorlunda skadefri.

Att Renberg är aggressiv och irriterad är inget nytt. Så har han alltid varit och när han inte är det längre är han nog slut. Hans spelstil kräver en sån inställning.

Däremot är han lika trist, politiskt korrekt och intetsägande i intervjuer som de flesta andra stjärnor. Exempelvis Foppa och Henke Larsson…

Men faktum är att Lule som lag blivit sämre efter Renbergs återkomst. Åter ett bevis att man aldrig kan bedöma lag efter namn på laguppställningar. Ja, möjligtvis i TV-spel dårå…
Kommentera

Albert Hall: Givetvis var mitt inlägg lite lagom provocerande... ;) Renberg har inte direkt rosat marknaden under säsongen och med tanke på sitt "stora" namn är jag inte imponerad. I går tyckte jag som sagt mest att han var irriterad på motståndarna och inte gjorde mycket nytta.

Som Larionov påpekar så syftar jag inte på Luleås powerplay som helhet, utan det tafatta powerplay som visades upp i tredje perioden i går. Någon jämförelse med LHC:s powerplay gjorde jag inte heller, men det är som du säger under all kritik...
Kommentera

Albert Hall: Tror Bobbe menade att PP just i denna matchen hade behövt vara mer effektivt för att kunna bärga några poäng. För samtidigt som LHF är ett av ES bästa lag i PP är ju LHC bland de bästa i boxplay.
Renberg tycker jag fortfarande ligger ganska långt från någon stjärnstatus, kanske beroende på en skadefylld inledning av säsongen. I förra mötet såg han enbart grinig ut, och inte var det (målet undantaget) så mycket bättre i denna match.

Tror också att du har en poäng i att anfallsspelet blev lite lidande pga backupsättningen, det är nog svårt för en spelare som Holma att känna samma förtroende för Jonas Johansson som för Åkerström ex.vis.

En lite knepig domare som tog för lite (eller snarare mycket) av varje gav LHC en del fördel i inledningen av matchen, men kompenserade upp det mot slutet då LHF fick en hel del med sig. Nu verkade det inte ha så mycket med utgången av matchen att göra då LHF gjorde sina mål i början och LHC i slutet, men jag är lite tveksam till den här "inlåningen" av domare. Det skapar bara osäkerhet bland spelarna och ger ibland en underlig matchbild. Kan vi istället inte försöka hitta en så jämn och lika nivå bland domarna så att alla är med på vad som är tillåtet och inte?
Kommentera

bobbe:

Jag hade fel om Renberg. Mot Djurgården gjorde han inte något mål, däremot två assist.

Du dömer även ut Lules PP och säger att det måste bli effektivare för att vi ska kunna klättra i tabellen. Ledsen, men det är nog inte där felet sitter. Vi är nämligen det effektivaste laget i hela serien i PP! 25 gjorda mål och 17,99% effektivitet. Att jämföras med ditt exempelvis LHC som ligger på tionde plats med 11,30%.

Sammanfattningsvis: man ska nog akta sig för att bedöma lag efter att ha sett dom en enda match. Eller som i ditt fall, två gånger inom en vecka.
Kommentera

Ganska Surt att dom förlorar hela tiden nu!.. : / Men men Man får hoppas att dom Kommer igen.. : P
Kommentera

bobbe:

"Luleå då? Tja, Renberg lyckades gå skadefri från en match."

Renberg har varit helt skadefri i över en månad. Tränat stenhårt och blir sakta bättre och bättre. Fem poäng på de tre senaste matcherna, mål i alla tre, bland annat.

Man ska heller inte glömma att vi hade våra kanske tre mest rutinerade backar borta igår kväll. Åkerström, Sandström och Waliin. De backar vi ställde upp med igår hade åldrarna:

19, 19, 20, 21, 22, 23 och 28. I ett sånt läge så kan man nog inte bara gå ut och köra utan att tänka på att hjälpa till bakåt.
Kommentera

LL: Jag kan tyvärr inte hålla med dig om att LHC var "jävligt bra" i går. Tvärtom var den första perioden bedrövlig, mycket tack vare/på grund av Luleås destruktiva taktiska spel. De två sista perioderna var okej, men inte mer. LHC måste lära sig hantera denna typ av matcher bättre, eftersom ex. Lule, Mora och Brynäs passar oss dåligt.

Luleå då? Tja, Renberg lyckades gå skadefri från en match, dessutom med ett stabilt mål inprickat. Han verkar onödigt tänd dock, slår och puttar på allt han kan komma åt efter avblåsning stundtals. I övrigt vet jag inte om det fanns så mycket att vara nöjd med om jag vore lulesupporter, förutom det taktiska i första perioden då. Effektivare power play krävs, två minuter i fem mot tre borde resultera mer i en ett par halvfarliga skott från distans.

Nä, nya tag krävs. Offensivare spel krävs för att klättra. Men, har LHF materialet?
Kommentera

Albert Hall: tappa inte modet! Om Luleå kan visa den här viljan och envisheten framöver så kommer det här att gå bra. Vi förlorade mot ett jävligt bra lag i dag, men vi vek aldrig ner oss och med bara en liten gnutta flyt hade vi tagit poäng. Jag är mycket mindre orolig nu än efter matchen mot DIF i torsdags. Det finns fortfarande en hel del att rätta till, men LHF är absolut på rätt väg.
Kommentera

Inte vår kväll. Inte nog med att vi losade själva, de två andra lagen som vi eventuellt teoretiskt med lite tur ska kunna ha efter oss i en vacker värld vann... :-(
Kommentera

Vivix: mkt tröttande,när vi spelar med 4 man halva tiden.ser ut att bli ny torsk igen.
Kommentera

Vivix: Det gick verkligen undan.Verkar som LHC la in en högre växel...
Kommentera

3-2 :( Här gick det undan.
Kommentera

ernst udet: Verkar hålla i sig ett tag till. Fan utvisning igen.
Kommentera

Ja, Renberg. Snyggt var det också säger de.
Kommentera

Portello: Ja, Fabbe fick målet tillslut.
Kommentera

Vivix:0-1,mkt tur.hoppas det håller i sig.
Kommentera

Portello: Jag har tyckt rätt synd om Fabbe ett tag, han gör allt rätt ända fram till avsluten, men då lyckas han alltid få pucken precis utanför. Måste kännas rätt surt. Antila låter ut att stå ivägen för allt.
Kommentera

Vivix: Verkligen.Han jobbar jämt bra men har förtvivlat svårt att sätta dit pucken.Bara hoppas att det lossnar för honom.

Låter som att Antila trivs mot LHC. Dessutom verkar vi ha ett bra BP-spel.Hoppas att det fortsätter så.
Kommentera

Portello: Jag hoppas faktiskt att det är Fabbe. Han förtjänar att få göra mål, han behöver få några mål.
Kommentera

1-0 till Luleå.Oj, vad härligt.Bara vi inte gör som sist och börjar backa hem.Osäkert om det var Fabbe eller Hynning som gjorde det.
Kommentera

Vivix: Hmm Hynning fick det tydligen
Kommentera

Portello: Blir lite less på den här ojämna domarnivån. Blir inga roliga matcher att se av det här. Tyckte däremot att domarn som dömde i Lördags var ovanligt bra.
Jaaaaa FABBE, fan va kul!
Kommentera

Vivix: Usch vad vi åker på utvisningar.Bara hoppas att vi klarar av dom.

Nu åkte visst en LHC:are ut.
Kommentera

Vivix: Och JJ spelar tydligen ikväll.Det var ju bra.
Kommentera

Portello: Hörde just det. Man kan ju alltid hoppas att det blir skillnaden ikväll.
Kommentera

Vivix: Vi slipper Norrena ikväll.Sperrle är ingen dålig målis men någon Norrena är han inte.
Kommentera

Portello: Enligt Kuriren så spelar JJ i allafall, däremot inte Bäärnhielm. Vet ej vilket som stämmer, men nog ser jag hellre JJ.
Kommentera

Albert Hall: Enligt hemsidan är han uppskriven som reserv.
Kommentera

Portello:

Nej, jag vet inte. Men om han inte är sjuk eller skadad så tycker jag att han åtminstone skulle få vara med i laguppställningen.
Kommentera

Albert Hall: Har du någon aning om JJ är skadad elöler om han helt enkelt inte platsar? Personligen tycker jag att han är bättre än Bäärnhielm.
Kommentera

LL: Kan det här vara elitseriens yngsta backbesättning? Dessutom är har tre av backarna spelat flitigt med Piteå i vinter.
Kommentera

LL:

Erik spelade några byten i lördags, fullt godkänt. Vid den tragiska försäsongsturneringen i Coop Arena tidigare i höst var han bäste luling. Vilket iofs inte var särskilt svårt.
Kommentera

Albert Hall: ja, inte är det ju den mest rutinerade backbesättning vi någonsing har haft... ska bli intressant att se Erik Lindberg, dock.
Kommentera

LL:

Tunt!
Kommentera

Ingen Wallin, ingen Åkerström och ingen Janne Sandström ikväll. De backar som åker till Linköping är Obsut, Mäntylä, Fransson, Erik Lindberg, Sagge och Bäärnhielm.
Kommentera

« · 460895 · »