Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Träningsmatcher 07

« · 900193 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher 07
LL: Okej då avskriver jag dig ifrån den skaran då =). Skönt att du ser potentialen i LHF men även nyktert kan medge att ni faktiskt KAN hamna i kvalserien, inte att ni skall hamna i kvalserien. Jag vill understryka detta. Att det absolut inte finns något hat eller skadeglädje ifrån min sida. Tvärtom. Jag gillar bara att debattera och sätta saker och ting på sin spets. Jag kommer att följa er i vinter och se Luleå mer än jag ser mitt egna lag Timrå.
Kommentera

Uno Gordon: ojojoj, om du tror att LHF-supporters i allmänhet är nöjda med utvecklingen inom LHF kan du inte ha hängt med särskilt mycket på senare år, alternativt ha extremt selektiv varseblivning. Förväxla inte folks uppfattning om att vi inte är så dåliga som många verkar tro med att vi är nöjda med att ha ett lag som mycket väl kan hamna i kvalet.

Om jag är orolig för LHF? Nej. Det här årets trupp har gott och väl potential att nå slutspelet, mycket handlar som jag sagt tidigare om marginaler och att slippa skador på fel spelare. Men att vi också kan hamna i kvalserien har jag sagt massor av gånger, och den enda skribent som är tvärsäker på att vi inte hamnar där är väl Albert Hall.
Kommentera

Många tror att Luleå kommer att bli ett strykgäng, missa slutspel m.m, jag är inte lika säker. Tycker att Luleå har 3 bra femmor, eftersom jag tror att Niinimäki och Kerman kommer att lyckas bättre den här säsongen. Jag tycker att Tränarna ska köra Niinimäki som ytterforward tillsammans med Miettinen som center(där gör han sig bäst) och Kerman på andra sidan.

Bartecko-Tarvainen-Chabada

Kerman-Miettinen-Niinimäki

Harju-Lavander-Burström

Eller något sådant :-)
Kommentera

Uno Gordon: Dom flesta som håller på Luleå anser nog att det är både på gott och ont att man lyckas hanka sig vidare till slutspel varje år. Vi har suttit fast i den trallen rätt länge undantaget 2005-2006 då vi faktiskt låg top 4 större delen av säsongen.

Luleå behöver en ny modern arena, att hålla på att lappa och laga på COOP är ingen vidare bra framtidsplan. Man behöver också höja omsättningen, nu är jag ingen ekonom men man kan ju anta att dom flesta klubbarna har liknande utgifter för grundstommen i sin organisation och då borde ju en stor del resterande skillnad hamna på lönerna. Timrå har 10 mille mer än Luleå omsättning så då kan man ju tro att dom har 6-7 mille mer i lönebudget, det är dom pengarna som skiljer för att kunna ha ett slagkraftigt lag och på allvar utmana som semifinal och kanske final.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ni har då sannerligen inga stora krav i Luleå av dina preferenser att döma. Ni verkar ju mer än nöjda med vad ni har för lag i dagsläget. Då stärker det min bara min tes om att att Luleå sjunger ni alltid we shall overcomes oavsett förutsättningar och tror alltid på slutspel. Ni är precis lika insnöade som leksingarna. De trodde heller aldrig att de skulle trilla ur Elitserien. Sedan skedde det 3ggr på 5år. Wow liksom!

Det är synd att ni skall ta saker och ting för givet. Vore jag fullvärdig supporter till Luleå skulle jag varit väldigt orolig. Men av det syns inga spår hos dig, LL eller Albert.
Kommentera

Albert Hall: Du har saknat mig. Ibland undrar jag om det inte är så att du och Kickan sover skavfötters.
Kommentera

Albert Hall: Nu handlar väl mitt svar mest om din fantastiska inblick i TIK:s rekrytering och ungdomsverksamhet... Men visst, det känns liksom i stortån att TIK ligger närmre en SM-final än vad LHF gör och man behöver väl knappast tillhöra begåvningreserven för att kunna inse det...
Kommentera

Gästboken har varit helt död under hela sommaren. Sen skrev jag lite raljernade inlägg om Timrå och den är full av liv. Nu när vår käre Ambroo börjat skriva här så lär det snabbt droppa in fler Tikare. Av någon underlig anledning så ser nämligen de flesta Tikare upp till honom.

Så ner i skyttegravarna med er...
Kommentera

Ambroo:

Hehe, jag förstod att du skulle hitta hit... Det behövs bara att man andas att man tror att det finns en liten, liten möjlighet att inte TIK kommer att vinna SM-guld så kommer du med dina smarta uttalanden. ;-)
Kommentera

Uno Gordon: Omarks största motivation är pengar, det är hans sista år på kontraktet så han kommer nog göra en sjuhelvetes säsong för att antingen kunna casha in i någon toppklubb eller få chansen med Oilers i NHL/AHL.
Så att han skulle vara omotiverad på något sätt är bara löjligt tänk från din sida.

Sen att ratas av Boork är väl ingen direkt måttstock på om man kan tillföra något till ett elitserielag eller inte. Till Tarvainen, han gör inga 50p men han bidrar med saker som saknas i Luleå. Målskytte, storlek och rightare.
Kommentera

Albert Hall: Fy fan vad trött du är...
Kommentera

LL: Att mål och assist inte är hela svaret på framgång visades väl med all tydlighet ifjol. Luleå hade 5 spelare bland top 25 i poängligan och det har väl inte hänt tidigare, skulle väl vara under guldåret i så fall.
Enda laget som hade fler var FBK och dom övertygade väl inte heller vare sig under säsong eller slutspel.

För mig känns Luleå som ett spännande lag i år och i Harju har vi en spelare som kommer ha samma explosionsartade utveckling som Timrås Peter Regin.

Personligen tror jag Luleå kommer spela ett spel som liknar det Timrå använt sig av de senaste säsongern. Det är inte speciellt publikfriande och ofta rätt tråkigt att se på för att vara ärlig. Men för motståndarna är det väldigt obekvämt.

Jag känner mig ganska övertygad om att Mora, SSK, DIF och Schtaaan kommer vara efter oss när elitserien spelats i 50 omgångar.
Kommentera

LL: Jag har inte alls sagt att det inte finns fler lag som är avstigningskandidater än Luleå. Skellefteå är ett lag, Mora ett annat och Djurgården, Brynäs och Södertälje likaså.

det lag som i skrivande undviker kvalserien och ingenmansland är Färjestad, Frölunda. Linköping, HV71, Timrå och Modo.

Dessa lag bör utan några större svårigheter nå slutspelet. Sedan är det vidöppet om plats 7-8.

Det är självklart så att ni supportrar inte kan gå in till en ny säsong med tron att laget skall underprestera. Man vill ju tro det bästa om sitt egna lag.

Men vad jag vill reflektera över är att merparten av lulingarna verkar stoppa huvudet i sanden och vill inte kännas vid det uppenbara att ni faktiskt har ett sämre lag på papperet än på många många år.

Visst ni har kvar Bartecko och Cha-ba-da-ba-da. Men likt förbannat är ni försvagade. Visst Hynning gladde säkert inte många själar i Coop under sin sista säsong i LHF-dressen, Renberg gick mest omkring skadad och tjurade på som gnälliga gamla kärringar brukar göra när det inte får de som de vill och hamnar i klimakteriet.

Och ni har kvar Mattias Modig, Johan Harju, Viktor Lindgren, Magnus Isaksson och Linus Omark. Frågan är väl dock hur pass sugen och motiverad Omark egentligen är med tanke på de strandade kontraktsförhandlingarna med LHF.

Mats Lavander kan jag också köpa. Men vad i helvete gör Tommi Miettinen i Luleå som en gång ratades utav Boork? Och Jussi Tarvainen är hockeyns motsvarighet till romanernas en handelsresandes död.

En flaxande flamingo som navigerat sig in i helvete fel och hamnat i Norrbotten.....hhmm

Man blir fundersam med all rätt vart detta skall bära hän.
Kommentera

Uno Gordon: det handlar väl inte om att höja oss till skyarna, det handlar väl mer om att vi inte alls är så dåliga som många verkar tro. Visst kan det bli kvalserie för oss, men SSK, DIF, Skellefteå, Mora och Brynäs kan också hamna där. Mycket handlar om att komma in rätt i serien och inte få skador på fel gubbar. Vad händer tex med DIF om Bremberg fastnar med skridskon i isen och drar av ett korsband? Vad händer med Brynäs om Sjödin inte håller ett år till? Hur klarar Skellefteå av att inte ha nykomlingens inspiration och få gratispoäng på underskattning? Osv osv.
Kommentera

Portello: Nyström är en pajas. Han skriver att det jublas över värvningen, mitt intryck är snarare att folk verkar säga "jaja, bättre än ingenting". Att sedan LHF i sina pressuttalanden får det att låta som om det är en jättevärvning kan man ignorera, så låter det ju om mer eller mindre alla värvningar oavsett klubb.

Flipp eller flopp? Varken eller, skulle jag tro. Allt är inte svart eller vitt i min värld. Jag tror inte att LHF är så dumma att man tror att Tarvainen är en frälsare. Han är värvad för att bredda truppen och för att man antagligen till viss del hoppas på att han ska få en nytändning. Så himla sensationellt vore det inte om han gör 20 kassar och tio assist, han är trots allt bara 31. Kollar man på tex en sådan spelare som Fredrik Bremberg så gjorde han för två säsonger sedan tex föga imponerande 5+9 på 37 matcher för DIF, medan han med en mer ledande och utpräglat offensiv roll gjorde 49 poäng säsongen efter och hela 64 i vintras. Något liknande (om än inte 64 poäng) kan mycket väl hända med Tarvainen.
Kommentera

Portello: Jag hoppas för eran skull att han är en pålitlig förstärkning. Jag vill inget hellre än att ni skall lyckas. Men det är svårt att höja er till skyarna med det lagbygge ni förfogar över nu. Har jag fel skall jag gladligen applådera eran framfart och bjuda på smarrigt käk samt salutera.

Om inte? Tja då får man ta fram pappersnäsdukarna och gråta en skvätt.
Kommentera

LL: Såg att Nyström på Expressen sågade värvningen av Tarvainen.Så förfärlig är den väl inte?

Visst, Han är ingen frälsare.Men nog borde han kunna peta in något mål samt få några assist.

Det jag tycker är bra med honom är att han är rätt stor samt naturligtvis att han är högerskytt.Det som är mindre bra är att man kollar på de senaste säsongerna så har poängproduktionen avtagit.

Om det blir en flipp eller flopp eller något där i mellan återstår att se.
Såg fö att han inte kommer att spela något på Åland, utan bara träna.
Kommentera

OK, Tarvainen är ingen värvning som ger jätteeko i landet. Men samtidigt är det en klar breddning av truppen och nog fasen ska han väl kunna komma upp i 20-talet poäng i alla fall. Dessutom är han högerfattad vilket borde kunna förbättra power play en del.
Kommentera

Albert Hall: Hur lätt är det att komma till ett lag i total avsaknad utav självförtroende då och dominera. Visst var Blake Sloan en flopp. Inte tu tal om någonting annat!

Men vi tappade ändå Hedström, Hagos och Nordgren inför denna säsong som sedan inte ersattes. Utifrån dessa förutsättningar gjorde vi det väldigt bra som undvek kvalserien. Vi var i avsaknad utav naturliga målskyttar och tvingades panikvärva Adam Svoboda, Pavel Rosa och Marko Jantunen efter jul för att reda up det hela och tack vare att vi lyckades besegra Södertälje hemma med 3-2 i en 6-poängsmatch med Svoboda debuterandes mellan stolparna grejade vi kontraktet. Förlust i den matchen och avståndet ner till SSK hade varit blott 1p.

Då är jag inte lika säker på att vi hade grejat det!

Kan du skönja ett mönster broder? Kan du se några likartade tendenser? Vad blir din slutsats?
Kommentera

Metal Guru: För att ungdomsverksamheten var bristfällig och undermålig precis som jag poängterade i ett tidigare inlägg.

Tidigare har man bara mätt sina framgångar på juniorsidan i antalet landslagsspelare och vilka sportsliga resultat man uppnått. Som man sedan använt sig utav på ett fiffigt sätt i marknadsundersökningar, kampanjer och i broschyrer samt i annonser och i affischeringssyfte. Man har valt att blunda för sanningen och de faktiska omständigheterna kring verksamheten. Man har hela tiden skyllt ifrån sig och ryckt på axlarna när antalet egna produkter i A-lagstruppen kommit på tal med den enkla bortförklaringen att de varit för dåliga.

Det resonemanget köpte eller köper inte jag! Visst långtifrån alla juniorer har långt ifrån den talang, glöd, engagemang, offervilja och träningsbenägenhet som krävs för att nå riktigt långt. Man måste vara jävligt målinriktad, äregirig och envis för att bli någonting stort.

Men att inte en enda spelare på senare delen 90-talet eller att någon fler än Crippe Söderström och Mats Hansson skulle ha platsat ser jag som väldigt anmärkningsvärt. Så dåliga kan väl ändå inte spelarna vara?

I sådana fall är de väldigt alarmerande skulle jag vilja påstå. Istället vill jag tro att det rör sig om en organisatorisk fråga.

Om ledarskapet är trovärdigt och utvecklande samt omväxlande så kan du vara fullständigt övertygaad om att du får dina adepter att stanna upp och hörsamma det du vill förmedla. Och ett bra ledarskap är en bra grund för framtida framgångar.

Sedan gäller det ju förstås att A-lagstränarna också litar på sina kompanjoner i juniorled och släpper fram dessa förmågor. Dock inte till vilket pris som helst.

Men du kan inte bara lyfta upp en massa spelare för att det skall se snyggt ut i statistiken, låta dem byta om, sitta på bänken, göra något sporadiskt inhopp och sedan bänka dem igen för att de råkar kladda lite för mycket pucken eller slå ett felpass i egen zon.

Däremot skall du tillrättavisa dem och instruera. Men låt dem spela vidare. Om de känner tränarens förtroende och inte blir bortplockade för minsta lilla grej så kommer de att växa som individer både på plan och vid sidan om.

Det är människor vi snackar om och precis som du och jag så älskar vi att få beröm men avskyr kritik. Till kritikens försvar skall väl sägas att den många gånger är korrekt men svider i skinnet rätt rejält när den delas men vid lite närmare eftertanke så inser man att den varit väldigt nyttig och lärorik också.

Det handlar om att våga vilja tro!
Kommentera

Albert Hall:
Men det röda strecket på kartan då?
Kommentera

Metal Guru: Nubben har väl försökt att utöka upptagningsområdet? Jag har för mig att han försökte pinka in reviret ända ner till Stockholm häromåret.
Kommentera

Uno Gordon: Ja, den där Sloan som förgyllde laget förrförra säsongen var ju en riktigt bra scouting av Nubben. Där betalade sig ju amerikabiljetterna sig mångfaldigt på en endaste gång.

Klart Nubben måste resa Europa runt till en massa underliga länder för att leta talanger. För Nobbe, och numera Huczkowski, räcker det med att knalla över till B-hallen.
Kommentera

Uno Gordon:
Du har missuppfattat begreppet 'upptagningsområde'.
Varför skulle just ett administrativt streck på en karta, exempelvis den röda Medelpadsgränsen hindra duktiga talanger i närområdet från att söka sig till en elitserieklubb som Timrå?
Kommentera

Albert Hall: Det är väl i princip allting. Inte fan skall du inbilla att Nobbe har rest runt som en galning i Europa och Amerika för att leta spelare. Om det fenomenet är Nubben tämligen ensam. Tro mig.

Det fanns en tid i begynnelsen när även Timrås värvningsstrategi var katastrofal och man lyssnade på patetiskt agentsnack och studerade videofilmer för att hitta spelare. Den visionen har Nubben för länge sedan skrotat eftersom det höll på gå åt h-e 02/03 av just den enkla anledningen.
Kommentera

Albert Hall: Tack för passningen. Så Afghanistan har ett hockeyförbund. Så pass. Trodde det landet var utraderat på kartan sedan USA:s härjningar.

Och att värva slovener i sig är väl inget fel? Jag kan ge dig medhåll för att uppbyggnaden av ungdomsverksamheten var undermålig och bristfällig i Timrå IK.

Därav har man inför detta spelår rådit bot och bättring på den fronten. Man har sparkat ut de gamla uvarna ur föreningen i form utav gamla spelare som man haft rundgång i systemet utav på ledarsidan. Istället har via rekommendationer ifrån Jonte Hedström valt att anställa en amerikansk tränare utifrån (närmast ifrån Skellefteå) som ny juniortränare. Dessutoom har man värvat Björn Svenssons lillebror Magnus Svensson-Pääjärvi ifrån Malmö samt Mathias Enroth ifrån Djurgården. Lägg därtill Anton Lander samt Christopher och Sebastian Erixon och jag ser ljust på framtiden.

Att vi sedan inte ens är i närheten utav eran talangabrik ser jag inte som något nederlag i sig. Visst vore det önskvärt med fler egna produkter i A-lagstruppen men sportsligt står vi oss väl rustade ändå och lilla Medelpad är till ytan sett ett betydligt mindre landskap än Norrbotten och vi har således inte ett lika stort upptagningsområde att ta utav.

Dock har vi sått ett frö och det blåser förändringarnas vindar inom kommunen och Region Mitt Y-län.

Wait and see.
Kommentera

Uno Gordon:

Nämn en spelare vi värvat på andra- och tredjehandsinformation.
Kommentera

Albert Hall: Naturligtvis tror du inte på Timrå. Det har du väl aldrig gjort och kommer heller aldrig att göra. Du trodde väl inte på Timrå SM-kvartsfinalerna -03 heller baserat på ren okunskap.

Och att du vet mer om Luleå än merparten av HS-folket betvivlar jag inte ett ögonblick.

Och jag erkänner att jag inte har någon inblick i kulisserna i LHF så att jag vet och kan allt. Men jag har ändå följt laget sedan -93 och alltid hållit mina tummar för laget.

Och gråtit en smula när laget blivit nedpissat utav Brynäs genom åren.

Så nog har jag lite koll ändå¨. Dessutom har jag en del polare i Norrbotten som underättar mig en hel del och så blir jag snart själv Pitebo (om bara några veckor faktiskt).

Men jag tycker ni de senaste säsongerna bara värvat spelare uteslutande på andrahands och tredjehandsinformation. Varför inte resa runt i Europa och scouta fram guldkornen likt Kent "Nubben" Norberg istället för att bara lyssna på hörsägen?

Och det är bra att man tror på det man håller på med men det får inte gå till överdrift.

Risken är överhängande att det blir baktungt och baksmällan svår, hård och ohanterlig!

Jag älskar ishockey och vill ha LHF kvar i det innersta rummet! Och jag gråter inte ett smack ifall jag har fel och du har rätt.

Men mina vibbar är inte lika positiva som dina.
Kommentera

Bolivar: Känns som en rätt stabil värvning, borde inte vara alltför dyr med tanke på att han inte direkt rosat marknade poängmässigt senaste säsongerna i Sverige.
Jag gillar han i alla fall, stor, stark med bra skott och högerskytt så han fyller många behov som Luleå saknat i flera säsonger.
Omark-Isaksson-Tarvainen = Nobbe-Bulan-Rosén ge oss nu den uppställningen så får vi lite "old time hockey just like Eddie Shore" i Luleå för att citera en viss person ur en känd film.
Kommentera

Jesper Jonsson:

grattis till en riktigt bra spelare.
Kommentera

Hawerchuk: Exakt. Och om LHF ska dra lärdom av något lag i ES så inte är det en klubb som tvingas värva spelare till sitt J-20. Från Afghanistan eller Slovenien eller var dom nu hittat fynden...

Då vänder jag hellre (och det är ju vad vi gjort de snaste tio åren) blickarna till en annan klubb med föredömlig verksamhet på ungdomssidan. Eller, om man blickar mot ett annat köpelag än Timrå, mot en klubb som i och för sig spelat i gräsliga färger men som man trots allt måste beundra för den verksamhet man byggt upp.
Kommentera

Jesper Jonsson: Och nu är i alla fall Tarvainen klar för en säsong.
Kommentera

Hawerchuk: Jag tycker det är intressant att andra supportrar är så himla intresserade av vårat lag.

Bara det gör ju det extra spännande.
Tänk bara när säsongen drar igång. Hur mycket folk skall det inte vara här då.
Kommentera

Uno Gordon: Dunka skallen i skrivbordet så känns det bättre sen.

Jag tycker Luleå har ett jäkligt spännande lag på g. Det blir givetvis kämpigt att ta en slutspelsplats med många jämnbra lag kring platserna 6-10, men klaffar allt så tror jag säsongen blir roligare än förra. Stark backsida, lovande målvakt och forwards, Chabada och Bartecko. Nä, så jävla illa ser det faktiskt inte ut.
Kommentera

Uno Gordon: Jag ser inte alls allt i rosenrött. Jag är realist och kan/vet nog mer om LHF och deras förutsättningar än 98% av folket på HS.

För övrigt så tror jag att Lule spelar exakt lika många SM-finaler som Timrå. Fast vi möts inte i den. Resten får du klura ut själv. På tal om rosenrött alltså.
Kommentera

Albert Hall: Nej väljer man se allting i rosenrött och ljust så. Jag lyckönskar er verkligen.

Det är ju tur att ni i framtidstron kvar iallafall på laget. Inte många som har det.

Ni är hockeyns motsvarighet till Trelleborg. Odödliga, osårbara och en aldrig sinande källa utav tro på de egna förmågorna.

Det ordnar sig. Det är långt kvar än broder.

Men skyll inte på mig när migränen sätter in och du blir illamående.

JAG VARNADE DIG!
Kommentera

Uno Gordon: Två träningsmatcher i augusti. Kanske ska man inte dra på stora katastroftrumman för att man snittat 3,5 insläppta?
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ni är ju iaf offensiva framåt. 6 mål på 2 matcher ger ett snitt på 3. Fast å andra sidan släpper ni till en hel del också, 7 på 2 matcher vilket i smitt lir 3,5.

Ohållbart!
Kommentera

Paddan: Bäst jag skriver att vi torskade med 3-2 innan matchen är slut idag oxå så kanske man lyckas kämpa in en kvittering.
Den stora frågan är ju varför 5 spelare är borta om man ska tro på hemsidans laguppställning.
Årets upplaga har verkligen inte utrymme för skador och sjukdomar om ska grejja nytt kontrakt.
Kommentera

Paddan:

3-2 nu.
Kommentera

Paddan: alright
Kommentera

Det verkar gå finfint för LHF i Sandviken. 3-0 till SSK inför sista perioden, om jag förstått saken rätt.
Kommentera

Aliline: Det spelade ingen roll vad speakern sa, man hörde ju knappt nåt av det han sa...Men visst är det roligt ed speakers som inte har koll. I matchen mot CSKA så verkade det som han bara kunde ett namn, Micke Lind.. han gjorde ALLT.

Ja, Luleå spelade bra igår, precis som Brynäs gjorde långa stunder av matchen. En sak som var som i de andra två träningsmatcherna som Brynäs spelat var att man inte orkade riktigt. Att gå på tre femmor kostar på. Fast jag tror att Boork är inne på rätt linje där. Mycket istid för varje spelare gör att man får upp flåset ordentligt så när man sen går upp på fyra kedjor i serien så blir det lättare att hålla ett högt tempo.

Det är många som tippar Luleå långt ner i tabellen men de kan mycket väl överraska.
Kommentera

Lindberg Råkar ha fel: Som skrivet blev det 4–4. Men det är aldrig för tidigt att ta ut förlusten i förskott. Lappa till Tälje nu!
Kommentera

GävleLasse: Det var en bra match. Skoj att luleå kunde reducera och kvittera. Luleås andra period såg väldigt bra ut tycker jag, hade spelet långa stunder. Unge forwarden Kim Karlsson imponerade väldigt på mig. Ska bli intressant att följa hans utveckling. Linus Omark såg också bra ut (fick pris som bäste luleå spelare), bra fart på benen väldigt kraftfull i sin åkning. Snälla Luleå erbjud honom ett bra kontrakt efter denna säsong. Törnqvist hade några bra räddningar.

Haha speakern där sa fel några gånger:

- sa södertälje om brynäs en gång
- Anders Dackell istället för Andreas
- tyckte han så fel på tröjnumren också
Kommentera

GävleLasse: intressant

nåja. trösktrollens fösta uppgårelse kanske
Kommentera

Hannu Neimi: 3-4 spelare har spelat två matcher. Resten har spelat en match. Sen var det en femma som speladesin första.

En ganska skoj match att se. Högt tempo och det small ganska rejält i närkamperna.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Att få hämta in ett tvåmålsunderläge i slutet av matchen är en bra inledning av matchandet, speciellt psykologiskt. Brynäs har dessutom spelat två matcher
Kommentera

Hannu Neimi: Jag erkänner, eftersom jag bara följde med fram till 4-2 och det bara var så lite kvar av matchen utgick jag från att man som vanligt torskat. Roligt att ha fel som omväxling.
Kommentera

« · 900193 · »