Historik

· 3 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
saile39: Jag tycker att det är fult och vill inte att Brynäs inför motsvarande.
Resonemang: Man tigger från personer som kanske inte har det så jävla fett ställt, visst, det är helt frivilligt, men det är samtidigt klubben man älskar som erbjuder det - Ungefär som när tjejen man är kär i på mellanstadiet frågar om hon får låna ens tröja fast man fryser som själv. Inte vill jag egentligen låna ut den, men nog fan står man där och fryser sen.
Det finns supportrar som absolut själva sätter sig i skiten ekonomiskt om det kommer sådant här från klubben med uppmaningar att "stötta frivilligt".

Jag tycker man ska vara riktigt jävla försiktig med rent tiggeri, framförallt i fall som dessa när det är högt uppsatta människor i klubben som klantat sig (i bästa fall, i sämsta fall direkt begått tjänstefel).
Ska man ens fundera över att tigga pengar från vanligt folk så ska klubben gå före i sådana fall och visa handlingskraft genom att sänka löner eller föregå med gott exempel på annat sätt.

Sedan kan man föra ett liknande resonemang kring Brynäs totalt misslyckade "privatpartner"-satsning, men där fick man åtminstone någonting (nåja...) för sina pengar. Gör man något motsvarande, typ "Köp soffbiljett - Få motsvarande värde i korvkuponger på nästa match!" så kan jag acceptera det i lite större grad.
Att be folk betala för biljetter som inte finns känns direkt ruttet.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Riktigt tråkigt att man ändå har domarprestationen på näthinnan när man vaknar idag. Helt horribel insats, som de avslutar med att ställa sig klockrent i vägen för öppet mål. Ärligt talat, nog den sämsta insats jag sett på flera år från deras håll.
Måste ju leda till någon form av intern utredning, för såhär får det ju inte se ut. Dödar ju sporten.

Så, nu har jag sagt det också, nu kan vi njuta över en riktig håll käften-seger 😂
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Sant iofs, tänkte inte på det. Kanske inte är så konstigt som det låter... Känns bara jäkligt udda alltihop. Ska bli intressant att får se vilken info som kommer under kommande dagarna...
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ja, något sådant är det väl säkert... Jäkligt konstigt är det i alla fall. Glad att man varit förskonad från sådant där på ett par år nu i alla fall.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Är det någon här som har bättre koll på om förfarandet att styrelsen ska godkänna spelarkontrakt är normalt...? Det låter extremt udda för mig, i allt styrelsearbete jag deltagit i tidigare så har man ju haft en mer övergripande strategisk roll, att man som styrelse ska sitta och bedöma om en viss spelare är värd ett visst kontrakt (Eller kanske i realiteten - Har föreningen råd med det här kontraktet) låter skitkonstigt. Visst, anställa den sportsliga ledningen, eller bedöma vissa EXTREMT stora kontrakt, men ALLA spelarrekryteringar...?
Det underminerar ju allt förtroende hos en sportslig ledning, känns i mina ögon som en bolagsstyrelse på en fabrik skulle gå in och godkänna anställningar för golvsarbetarna...

Men jag har som sagt dålig koll på hur styrelsearbetet fungerar inom elithockeyn också...
Kommentera

Brynäs IF > Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Mrjsamme: De har en bit kvar till Modo och Färjestad dock... Och Växjö för den delen, även om man kommer nära isen där...
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Lär inte vara några större problem att få in pengarna utan att mygla med kommunen eller tigga av Ejendal iofs, det rör ju sig inte om _så_ stora belopp ändå - Men det är ju inte så lite pinsamt...
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Nej, jag läste artikeln jag också, och jag håller helt med dig.
Det jag menar är att man ska vara försiktig med att dra på sig administrativt och personalmässigt tunga uppgifter inom en så pass viktig del av ishockeyn i distriktet. Självklart ska man bidra med det man kan - Men vi borde vara fullt medvetna om att verkligheten kan förändras snabbt, och då är det jäkligt tråkigt om utvecklingen av barn och unga inom Gästriklands ishockey skulle bli drabbade (Vilket de blir indirekt ändå, men ni fattar vad jag menar). Gäller att fortsätta hålla fötterna på jorden och vara återhållsamma i vad man tar sig an.

En Bra Start är en helt annat sak, det ska jag låta bli att kommentera alls tror jag.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Så länge Brynäs håller fötterna på jorden är det här såklart jättebra. Brynäs IF är en jättestor del av ishockeyn i Gästrikland och ska såklart vara en stor del i arbetet med den framåt - Men det får heller inte bli så att Brynäs IF blir huvudansvariga för en massa utvecklingsarbete och administrativa arbetsuppgifter. Det är jättelätt att driva sådana här frågor i en välmående förening, men verkligheten förändras snabbt i den här branschen, och det gäller att man har respekt för det.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Anders Berg: Krävs att han presterar några matcher till först, men han utmanar på riktigt om han står imorgon och gör en bra prestation då.
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Silfverkroken: Jag tror han ryker innan jul. Har ändå "bara" två år kvar på kontraktet, och är troligtvis inte den dyraste tränaren i SHL.
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Brynäsgubbe: Snarare så att det är mer förnedrade för HV än att vi skulle gjort tre-fyra mål till - Vilket vi absolut hade kunnat göra om man bara hade velat. Men finns ingen anledning att riskera skador och avstängningar för några plus i målskillnad i det här läget på säsongen.
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fasiken om inte Ludde Persson får stå på lördag nu, kändes sjukt stabilt ikväll. Även om det var ett brynäsförsvar som höll HV utvändigt så gör han en bra match, låt grabben stå tills han torskar nu.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
SaggeBoy: Fasiken, jag är inte ensam om att ha tänkt det alltså? Nu drar jag definitivt inga andra associationer, men hela målvaktssituationen känns lite liknande...
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
mk: Ja, hua, Campese var en kapitel för sig... Inte många rätt där inte. Men det var väl lite samma sak där som förekommit i många andra stora, framgångsrika föreningar - Någon hamnar på en hög sits, och helt plötsligt är allting du säger guld och gröna skogar.
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Ja, nu vill vi se flyt i spelet direkt - Ett stukat HV är perfekt att göra en bra match mot. Intressant med en tredje PP-lina, hoppas vi får se det på isen ikväll. Kanske till och med ska försöka leta mig till bolaget i snöstormen och handla någon pilsner till matchen, vore trevligt.
Låst ämne


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Malinder: Jaha, åhfan, jag trodde de alltid sålde de som "Skybar Premium Kortsida". Men det verkar ju bara vara på vissa matcher alltså.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Jättekonstigt... Enda logiska jag kan tänka mig är att man öppnat upp kortsidan på plan 4 som Skybar, de har ju "Hockeyhöjdaren" som säljs primärt som företagsevent i ena hörnet där, men då borde de sålt de under annat namn - Det är ändå en markant skillnad i att sitta där uppe och på plan 3.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Känns som det finns en Mora-back som skulle kunna lånas ut åt andra hållet vid behov... Mora har en ganska bred backsida (Inkl en som heter Anton Olsson :D )
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Det är väl troligt, man har ju upprepade gånger lovat att inte köra rebuild så länge Crosby spelar - Det som talar emot är väl att Crosby skulle kunna spela några år till, men å andra sidan kanske man kan tänka sig omvärdera och ha Crosby kvar i laget första året under en rebuild också?
Lär ju vara en hyfsad spelare att ha i ett ungt och oerfaret lag...
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Det har ju Alcen upprepade gånger sagt i intervjuer också, vi vill ha spelare som vill vara här - i det inkluderas ju att vara öppen mot övergångar också. Är vi nitiska och bråkar med spelare när de får chansen att spela i andra ligor som de själva vill till, inte sjutton väljer de Brynäs nästa gång Sverige blir aktuellt... Och när spelaren blir framgångsrik i NHL och deras lagkamrater som hamnat precis utanför laget frågar om Brynäs som förening, vad vill vi att de ska säga då...?
"De försökte hindra mig från att ens åka hit..."? Knappast :)
Kommentera

Brynäs IF > Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
Horace76c: Jo, jag håller med, minns när man betalade typ 149:- för att se en match...
Men det finns absolut fördelar med att teckna sitt TV4 Play via någon operatör - Då får man oftast förutom TV4 Play med allt innehåll via deras app också tillgång till de linjära kanalerna i bolagets egen app, typ Tele2 Play eller så.
Då brukar det funka även när TV4 Play strular, samt att man kan titta flera på samma match utan strul (Ie - Dela flera på ett abonnemang, ta en app var bara).
Men det förutsätter ju att man har något grundpaket med TV hos leverantören normalt.
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
lapad: Också har man precis kritat på till 2028 med Karlin... Jag hade varit totalt tokig som supporter.
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
Ja, okej då... Tror dessvärre det blir tungt idag, men lite odds lär man ju få...

SAIK - Malmö: 5-1
MoDo - FBK 4-3 OT
Timrå - HV71 2-3 PS
Leksand - Frölunda 1-5
Brynäs - Linköping 1-4
Växjö - Luleå 3-2 PS
Örebro - Rögle 2-4
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Snittet, för den som är intresserad, fram till landslagsuppehållet 22/23 var 6683 (Vilket i sig är en stark siffra). I år är det som bekant 7510.
Minns fortfarande för ett gäng år sedan när man satt på typ Rögle hemma en vardag och det var max 3000 på plats, officiell publiksiffra typ 3500...

Och som referens - Publiksnitt fram till landslagsuppehållet 2017/18: 4747.....
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kan vi ta en sekund och påminna oss själva om att Brynäs sålt runt 6500 biljetter till en torsdagsmatch mot Linköping, mitt i serielunken, trots att man har en hemmamatch på lördag 15.15 (Som för övrigt är i princip slutsåld)?
Samma omgång, direkt efter landslagsuppehåll, onsdagen 16 november 2022 mötte vi Malmö hemma. Då hade Brynäs inte spelat hemma på 11 dagar, och det var 10 dagar till nästa hemmamatch. Publik? 5572.

Visst "säljs" det en hel del biljetter genom sponsorer som köper biljetterna och sedan ger bort istället för att sponsra med pengar på annat sätt, men det är fortfarande redigt imponerade av både Brynäs som förening och pubiken. Hatten av.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Sedan ska man väl vara ärlig med vilken insats han hade i det laget som vann Stanley Cup också, han var rookie och uttalad sjundeback med överlägset minst istid av alla backar i slutspelet, till och med minst av alla spelare som var ordinarie under slutspelet... Inte för att förringa, han gjorde det bra, är man med och spelar i ett sådant lag är man bra, men han var knappast en avgörande anledning till vinsten. Caps var pressade mot lönetaket det året, och de behövde en billig sjundeback, vilket man hade i Djoos.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Omgett sig med personer som sett upp till honom, ingen vågar/vill säga ifrån/vara ärliga utan hela tiden kört "Absolut, superbra idé, självklart, du är grym!" oavsett vad som egentligen sagts om jag får gissa...
Lite samma problem som många idrottsorganisationer - inkl Brynäs - haft.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Jag hade för övrigt varit riktigt jävla tokig om en Brynästränare sagt något liknande. På nivån att jag utan tvekan sagt upp mitt medlemskap om de inte gjort sig av med honom omgående. Även om man förstår att tränare skiter i vad random supportrar tycker så kan man inte säga det i riksmedia.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Det spelar ju mindre roll, när man redan är ifrågasatt på det sättet så kan man ju inte räkna med att sådana där kommentarer accepteras - Vilken han såklart vet och förstår, så jag kan inte se det som annat än att han verkligen ville göra sig omöjligt.

Korrekt svar på frågan "Vad säger du om att supportrarna är kritiska mot dig och lagets spelt?" är såklart alltid klyschor i stil med "Jag förstår att våra trogna supportrar är kritiska, och jag tar fullt ansvar för det här som tränare, jag kommer fortsätta kämpa 110% för vår spelidé blablabla".
Inte "Jag skiter i vad supportrarna tycker om mig."
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
saile39: Snacka om uppenbart att han verkligen inte ville vara kvar, säga att man skiter i supportrarna i riksmedia när man redan är ifrågasatt, det finns ju liksom inget annat.
Ändå smart av honom, kunna förbereda sig för nästa säsong i lugn och ro med lön...
Kommentera

Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Brynäs - Växjö 2024-10-31
Farsang: Nej, värva nu känns helt fel. Visst kan vi plocka in någon kropp om det börjar dyka upp skador på flera fw till, men juniorerna måste få chansen också. Vi har minst tre från J20 som är bra nog att spela vid behov.
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Brynäs - Växjö 2024-10-31
Jugge: Absolut, jag hade tänkt mig en utlåning till HA i sådana fall. Såklart orimligt att han ska vara kvar i Brynäs som det ser ut nu, var lite otydlig där.
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Brynäs - Växjö 2024-10-31
Gavve: Lite trist ändå att de väljer att bryta. Hade gärna haft hobom kvar i föreningen, bara han lär sig spela fysiskt och utnyttja sin tyngd så kan han bli en riktigt bra SHL-back.
Låst ämne

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Ja, imponerande av både besökarna och föreningen att fortsatt leverera fina publiksiffror! Dock gäller det för Brynäs som förening att hålla i det här nu - Nu i början kommer folk av sig själv, det kommer inte vara lika lätt efter tre raka torsk en tisdagen i mitten på januari... Fortsatt med dynamisk prissättning och erbjudanden, leverera upplevelser utöver matchen etc. Jobbar man på tror jag absolut man har potential att ha ett snitt över 7000 när säsongen är slut.
Kommentera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: Fast det är bra skyltat, sitter på varje "länga" med betalningsinfo - Men såklart nästan omöjligt att veta om man inte tittar efter några... Parkeringen äger och driftar kommunen numer.
Men ja, de är stenhårda varenda hemmamatch, en centimeter fel eller inte betalat så är det böter direkt.
Kommentera

· 3 ·