1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

491131 inlägg · 4083 ämnen

Forum

« · 2717523 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
J F K: Brynäs leta bredforward
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Brynäs värvat 25-årige Bobby Trivigno. En väldigt liten fotward som gjorde 16 poäng på 49 matcher i AHL förra säsongen. Tydligen på två år.

Det var en på förhand lite märklig värvning sett till att hans produktion i AHL inte varit lysande. Är han tänkt för de nedre leden i hierarkin? Jag tror det sett till vad han uträttat och då kommer återigen frågan om man ska värva jänkare för tredje- och fjärdekedjan?

Jag hade väntat mig ett betydligt starkare namn faktiskt, men brynäsboken lär väl tycka att jag bara skriver detta för att jag hyllar MoDo och alltid dissar dem...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Theos främsta styrka är ju att han framförallt har ett jävla spelsinne så han går ju att placera lite var som.
Är väl inte helt utan belägg han jämfört med Susse.
Jag tror han blir årets flipp jag.
Hoppas på det i alla fall, jag gillar spelare som lever på spelsinne snarare än fysik eller att man skjuter som en häst.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Jo, fyra poäng sista sju matcherna på en center i fjärdekedjan utan speltid i power play är helt ok för Theo i SHL. Han var även spelmässigt riktigt bra på och lyfte fjärdekedjan väldigt mycket.

Theo är draftad, vilket Vesterheim är ensam om i Moras juniorkedja att inte vara.Ingen garanti såklart, men säger litegrand om potential.

Jag tycker Theo skulle kunna centra en tredje baserat på det han visade på slutet. Inför förra säsongen däremot var det väl ingen som trodde att han skulle bli aktuell, men han var ju Västerviks klart viktigaste spelare tills han kallades hem. Han tog rejäla kliv under sommaren kändes det som.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: Jacobsson var utlånad förra säsongen för att han skulle kunna ta plats denna säsongen. Det var planen. Sedan blev han inlånad under hösten två matcher och gjorde det bra, och under sluttampen av serien. Då var han en väldigt frisk fläkt i kedjan som var en stor anledning till att vi höll oss kvar. Baserat på de prestationerna ska han vara redo att vara ordinarie i laguppställningen denna säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Hur ofta går spelare från Västervik till SHL? Låg nivå, svårt att göra utan att mellanlanda i typ Mora, men bra gjort om Jacobsson lyckas med den saken.

Norge-kedjan var spektakulärt bra i en del matcher och Vesterheim framstår som någon som skulle kunna göra det bra i fjärde, börja där nere för att stegvis bli bättre. Tror däremot inte han kommer spela högt upp i Malmö redan 24/25 som de spekulerade lite i under podden, men samtidigt är det alltid svårt att säga hur så unga spelare utvecklas. Steget från Mora till SHL är givetvis mindre än steget från Västervik till SHL.

Rent krasst kommer konkurrensen bland centrarna att minska ganska drastiskt om Malmö misslyckas med experimentet att sätta Haapala där. Att Vesterheim kan klättra i hierarkin under säsongens gång bygger väl lite på att man samtidigt driver tesen att Haapala kommer hamna på kanten så småningom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: Vesterheim var den enda som inte blev draftad också. Vilket säger en del. Ändå vill Höken jämföra honom med Östlund. Hajpen för Brandsegg är dock befogad, lär väl vara bärande i förstakedjan i Skellefteå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: Jo, men Theo gjorde mest poäng per match I der dysfunktionella Västervik så länge han var där. Anton Svensson var väl det bästa han hade bredvid sig, medan Westerheim fick draghjälp av sina två bättre yttrar i Mora. Och att Westerheim bänkades när man gick ned på fiolk är väl också ett tecken.

Dessutom avslutade Theo riktigt bra med oss. Den kedjan var väldigt bra i slutet av säsongen, även om hans yttrar var Olsson och OP. Inga stjärnor direkt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: jag fortsätter att slå ett slag för detta

carlsson-jasek-olofsson
ranta-true-mikkel
woods-sam-niderbach
södergran-jacobsson-pettersson
sebbe, lucas

carlsson får bästa möjliga omgivning och kan få lite mindre uppvaktning, ranta får vara stjärnan och hålla puck hur mycket han vill och mikkel kan slå in returer, woods och sam funkar bra, södergran, op och sebbe får slåss om jacobssons vingar. blir tre kedjor som förhoppningsvis kan vara hot framåt och en fjärde som inte är totalt impotent, bara ganska:)

winberg-rundblad lär vara "första" backpar
bernhardt-näsen lär inte splittras
byström-ladue blir över
noren och berg pushar på underifrån och kan mycket väl slå sig in

angående lagkapten ser jag ingen anledning att byta från rundblad av den enkla anledningen att jag inte ser något bättre val och ett C kan tynga den spelaren lika mycket som det eventuellt tynger rundblad. jag gissar att jeppe får det tredje A.

när det kommer till lucas ser jag två kandidater som han kan slå ut om alla är friska, niderbach om han inte lyfter och carlsson om han inte funkar i shl. det kittar lite med woods-sam-lucas men jag tror niderbach har övertaget till en början

känns bra med en bred trupp med stor konkurrens, skulle exempelvis true som många redan utsett till flopp faktiskt vara en flopp så skulle sam och theo kunna hoppa upp ett hack, om byström är bedrövlig så kan berg eller noren spela, och så vidare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Vesterheim var till och med bänkad stundtals under slutspelet. Han är nog den minsta talangen av norrmännen och om han är tänkt som tredjecenter kommer han få det tufft
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Alla tre unga norrmännen var riktigt bra andra halvan av säsongen. De utvecklades mycket under säsongens gång. I många matcher var de speldrivande tillsammans med Yetman. Svårt att jämföra med spelare i Västervik, Mora var ju ett lag av helt annan kaliber. När Västervik spelade kval mot Östersund spelade Mora mot Djurgården… det är ju svårt att säga vilken roll Jacobsson hade haft i Mora.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Jo, det känns som att han fick väl mycket uppmärksamhet där. Jag köper att Brandsegg Nygård fick uppmärksamhet för att han är klart yngre, men Westerheim är senior numera och producerade inte i paritet med hur mycket beröm den kedjan fick. Har för mig att just Westerheim plockades bort från pp mot DIF i slutspelet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja men Westerheim är ju norsk och har spelat i Mora så han är jätte spännande och jätte mycket bättre än Jacobsson.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Iaf måste vi förlänga med Theo denna säsong. Annars lär en toppklubb i HA säkert nappa, ksk till och med en SHL-klubb.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: TJ hade en riktigt bra utveckling ifjol. Jag tror absolut att han skulle kunna vara tredjecenter, men som många påpekat så är det kanske för tuff konkurrent med Sam, True och Jasek...

TJ gjorde betydligt bättre ifrån sig i Västervik är Westerheim som S&S håller som tredjecenter i Malmö. Förvisso är Westerheim ett år yngre.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Bara man inte är så korkade att man släpper in kineserna. Det är många inom säkerhet som anser det vansinne. Till och med den förstudie man själva gjorde pekade på att riskerna var för stora och den enda med den typen av kompetens hoppade av från kommunen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: TJ börjar i fjärde, avslutar i första efter dundersucce.
Spåddes i fiskarnas vak cirklar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Nä, det kan man ju aldrig veta såklart. Men blir det inte dem så står andra på kö. Det är inte bara kineserna som vill in på Torsboda.
Av det man läser kan man tolka det som att det är ett mycket stort intresse för Torsboda industriområde.
Vi får se.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Elysium: Har också svårt att se att det inte blir dem när vi har Karlin som tränare, han är inte direkt känd för att ändra saker. Ska jag vara helt ärlig tror jag att TJ skulle göra ett minst lika bra jobb som Sam eller True som tredjecenter.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: De 3 första centrarna är nog bestämda: Jasek, True och Big Sam. Känns som det ska vara skador eller dunderflopp för att det ska ändras.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Jag tror att 3:e linan kommer vara något liknande som förra säsongen.
Bara en uppgradering från Walli till M.C ( En tung fysisk 3:e lina) D.V.S
Södergran - Big Sam - M.C

Olofsson - Jasek- Ranta
Woods - True - Aagaard
Södergran - Big Sam - M.C
Olsson - T.J/A.P - Niederbach
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Theo J skulle kunna vara tredjecenter då han har den offensiva uppsidan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Röda dagar : aaahh.. då fattar jag. Det förklarar ju saken.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: bjurö/reideborn är det SÄMSTA målvaktsparet vi haft i högsta ligan, kanske det sämsta målvaktsparet något lag någonsin haft.
Supportrarna skrek sedan oktober att dom håller inte men Svartvadet höll igen börsen och skulle vilja påstå att vi aldrig agerade var en direkt orsak till degradering.

Visst , enskilda målvakter har varit sämre, morisson etc. Men detta är som sagt det sämsta paret som fått förtroende en hel säsong.

Obegripligt agerande.

Tack för guldet svartvadet, men som sportchef var du helt oduglig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Slänger ut en fråga till för dagen. Vad tror ni om Theo J?

Tror att det iaf blir en uppgradering jämf med Adam P. Skulle gärna se en kedja med

Ohlsson - TJ - Niederbach

Men den känns fel på något sätt. Gjorde bra med poäng i allsvenskan, så det finns en offensiv sida. Förhoppningsvis kan han växa under säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rip Kirby:
Vi åker ur 15/16, då spelade varken Ullmark eller Nylander. Säsongen före 14/15 spelade Nylander kring 20 matcher.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rip Kirby: MoDo åkte ur 2015-16....inte 2014-15
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Jag förstår. Men samtidigt säger Eliteprospects något annat. Nu menar jag inte att sajten är den enda sanningssägaren, men eftersom den ändå finns som ett sökbart resultat tror man ju ändå på det.

Enligt EP spelade Nylander 21 matcher just den säsongen, där han gjorde 8 mål och 12 assist. Ullmark står noterad för 35 matcher, med 0,95 i SV%. Men det kanske inte stämmer.

Nu när jag hittar match 7 mot Leksand på Youtube ser jag att varken Ullmark eller Nylander finns med i rostern. Var det tillfälliga lån som försvann mitt under säsongen?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Randy Marsh: Det kunde man ge sig fa'n på!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kul liten ytterligare inblick från när LP blev vald av Anaheim. Sportchefen där kan behöva jobba lite mer på uttalet av MoDo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rip Kirby: Vi haft inte Ullmark i mål när vi åkte ur, för då hade vi aldrig åkt ur.
Vi hade en rätt dålig Reideborn och en lika dålig, kanske sämre Bjurö.
Nylander spelade väl inte med oss den säsongen. Tror du blandar ihop några år nu.

Sen Victor var väl typ 18år. Att vi hade VickeO, Possler och Emil P i toppen av interna poängligan säger väl egentligen rätt mycket om det laget, dom var ju bara barn allihop. De tunga värvningar presterade sådär milt sagt...
Filppula var dock magnifik. I sin ensamhet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: skämt o sido är du verkligen lika övertygad att det blir? Med tanke på northvolt och de större märken i bilindustrin som drar tillbaka sina ordrar så är jag skeptisk.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Det brukar tyvärr sluta med fadäs när socialdemokratiska kommunpolitiker försöker.😅👌
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Snart!

Ni märker det när vi signat Connor Macdavid
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Randy Marsh: Vem är förvånad? En sak är att vara naiv när du är ung och dum och blir bjuden på en fest. Att finnas med på listor över knarkköpare tyder dock på att intresset är liiite större.

Man lär sig inte en läxa bara för att man blir påkommen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Under samma säsong lånade Timrå förutom Olofsson, även Lawrence Pilut (från HV71), båda då 19 år. Jag tänker såklart inte sitta och hävda att det är tack vare Timrå IK som båda spelarna tog sig över Atlanten till världens bästa liga. Båda var redan innan tippade att kunna etablera sig i NHL på allvar. Bra att kunna få möjlighet att kliva ner en nivå och få bekanta sig med A-lagshockeyn och få en rättvis chans till istid på en mer passande nivå.

Kollade er roster säsongen ni åkte ur. Lite av en bedrift att kunna åka ur med Ullmark/Reideborn i mål. Nyss nämnde Olofsson, men även Illari Filippula, som gör 14 poäng och är överlägset bäst i antal poäng i kvalspelet. I övrigt hade ni namn som Wiliam Nylander, P-Å Skröder, Carl Grundström och ingen mindre än Emil Pettersson, som även vi vet haft bättre säsonger, men då i och en betydligt mer välbetald och även bättre omgivning och av spelare. Jag dissar ingen alls här, jag är bara på riktigt förundrad hur det kunde gå så jävla illa med dom här spelarna?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nu har det här inte något med Modo att göra men det sägs att en viss spelare i shl smakat på det vita guldet igen och åkt dit ytterligare en gång. Stämmer det så är han nog körd.. #71
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoJo2613: Tycker också detta känns mest troligt, och lite som MoDo kör nu föra tiden. Med lite tålamod, kastar inte om allt direkt... Om något ändras tror jag det är att byta plats på C och ett A.

Känns som Olofsson kan ta över Aet, men kan hålla med om att inte direkt göra honom till kapten. Han kommer ju hem med så stora förväntningar redan och ska producera poäng, så känns som massa onödig extra press på honom och annat han ska fokusera på, helst då han inte haft rollen tidigare.

Kommer ihåg nån intervju där Rundblad sa det tog tid att växa in i rollen, han försökte ta för stort ansvar och vara en person han inte är. Kan bli lika dant om någon annan ska ta över nu när inte frågan är självklar?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag tror dem fortsätter med ungefär samma lineup som förra säsongen.
C: Rundblad
A: Aagaard
A: Vigneault/Woods skulle nog luta mer mot Vigneault som får ta Dickinsons A från förra säsongen.
A: Sebbe
Lämnar 4e assisterande relativt öppet. Men kanske sätt ett A på Olofsson.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Ah, ok. Foppa blev alltså C i Flyers.

Risken finns såklart gällande Olofsson, men det handlar mest om hur vokabulär han är i omklädningsrummet. Olsson är liksom den där snälla killen som aldrig skulle utmana någon annan att ta i. Han gör sitt max varje kväll, men kan aldrig bli kapten på den här nivån.

Kort sagt är det svårt att veta utan att vara i omklädningsrummet. Vem lyssnar man på, vem kan ställa krav, vem kan föra diskussionen med Karlin om saker inte fungerar osv.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB:

Bernardt ..
Han kommer vara lika cool som han är på isen.. Han har ju varit här ett tag nu...
Han kanske skulle växa till en härförare av det förtroendet?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Finns inte risken att det blir en Rundblad-situation? Namnkunnig spelare, långt, dyrt kontrakt... känner att han borde fokusera på målskyttet, inte förklara eventuella kräftgångar i TV4. Även Aagaard blev märkbart påverkad när det gick dåligt för honom och laget. Känslan är att Big Sam skulle hantera det bäst (även om inte han heller känns klockren).

Forsberg var assisterande i sju säsonger i Colorado.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB: Foppa var väl aldrig ens assisterande i Colorado heller? Det var väl först i Flyers.
Jag kan lätt tänka mig Olofsson
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Sam har väl inte heller några meriter som kapten tidigare? Håller med om att det är ett svårt beslut. Tar dock för givet att Olofsson, sett till den värvning han är, kommer få en bokstav på bröstet iaf.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB: Finns inte så många alternativ dock...

Aagaard absolut, men samtidigt är jag inte säker på att det är optimalt att sätta den sköna kompisen som kapten. Dessutom är han lite av en retsticka, kanske fel person för att föra diskussioner med domarna.

Ohlsson är för långt ner i hierarkin enligt mig.

Olofsson har aldrig ens varit assisterande i sin karriär.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rip Kirby: Han otrivdes som fan hörde jag, oseriös ledning och förening på den tiden(?) tydligen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Torparn när kommer kinesfabriken?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rip Kirby: Jo, vi har genom åren skickat spelare genom farmarlaget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Tror inte vi kör med Rundblad som kapten, men inte säker på att man tar Big Sam istället. Tycker inte vi har nog många importer som gör att det krävs något sånt. Ranta och Lassi pratar/förstår svenska. Oklart med Winberg. Woods har varit med så pass länge nu. nJasek och LaDue utöver det?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rip Kirby: Timråprodukten!
Kommentera

« · 2717523 · »