1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492479 inlägg · 4085 ämnen

Forum

« · 2719641 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
Johannes Hedberg:
Kommer i närtid 😀
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: Samtidigt har SHL missat att ens räkna honom som en rookie, så lite bortglömd är han nog.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Haha! Såg det inte förrän nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Byss: Alla som är med har spelat mycket mer A-lagshockey än Pettersson och förmodligen baserar han sina observationer på A-lagshockey, vilka som har sett spännande ut där osv, och inte juniorhockey. Svårare än så är det nog inte.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Byss: Det är ju väldigt märkligt faktiskt. Tänkte att det kanske var en lista där juniorerna inte hunnit bli profiler ännu, men jag anser nog att Pellika m.f. är det! Där ska LP vara med!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: jag har en konspirationsteori att den som har hand om SHLs sociala medier håller på TIK. Hur kan man göra en lista av juniorer att hålla koll på och inte ha med LP som blev draftad först av alla svenskar och dundrat in poäng i alla möjliga sammanhang!? Men Zeb Forsfjäll är med!? Löjligt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB: Jag har ett konspirationsteori om att LaDue i själva verket är från Afrika. :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Modomas: Klart bättre. Sen är det inte säkert att det betyder något i slutändan.
Uppladdat:

450x300-img3449.jpegimg3449.jpeg

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Efter att ha sett intervjun med Byström så har jag nästan gjort en 180 och tror istället på detta nu. Han ser verkligen taggad ut och genuint glad över att vara hemma igen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Modomas: De är såklart relativa, så i ett uselt lag kan de vara mycket bättre också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: sa dom verkligen mycket bättre siffror är Salo, mindre dåliga siffror är väl närmare sanningen?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Johannes Hedberg: Revanschsugen:)

Ja, egentligen är det ingen dum idé. Jag scannar tråden automatiskt och kommer bara räkna en persons senaste tippning, vilket gör att man kan ändra sig tills serien i fråga startar. Det hjälper mig också säkerställa att allt fungerar osv.

Sedan kan vi räkna ut statistik också, även om den blir preliminär då det kan ändras.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nu är det väl ändå dags att tråden för att tippa SHL och allsvenskan öppnar?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Försäsong tröjorna
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: Det skulle inte förvåna mig om LaDue när han kommit igång blir en ny Noah Welch eller motsvarande heller. Hockeylabbet hade väl sett att han hade mycket bättre underliggande siffror än Malmös spetsback Robin Salo.
Själv blir jag ofta lite extra glad när det är spelare som han som inte draftades första gången han hade chansen, utan genom hårt jobb blev han draftad som överårig och lyckades ta sig till NHL. Det tycker på pannben.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
smyl: Han känns grymt motiverad i alla fall , kan bara det räcka långt !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
smyl: Skulle inte förvåna mig om Byström spelar bättre än LaDue. Det kan bli lite hur som helst där
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
smyl: Mer eller mindre icke önskvärd av många här, givet succé för Byström !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: fan vad kul att se Byström; ser otroligt motiverad ut!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Bäckis också:(
Före min tid och förmodligen alla skribentens, men med i MoDos Hall of Fame. En väldigt bra målvakt på sin tid.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bo Ahl är död, förolyckades på en semesterresa.
Tråkigt, bra målis va jag kom ihåg iallafall
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Chamez: Det är helt fantastiskt att de tippar oss i botten, då kan vi vara lugna. Det är klart de tippar "det frejdiga offensiva laget i botten", istället för laget som "prioriterar defensiven först".
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Galet snygga. Måste få tag på en sån!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Byss:
Ser att de inspirerats av vår banner, trevligt vi är ju forumet som man inte låtsas om men alla smygläser👋🏻
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: nya försäsongströjorna har lanseras! Riktigt snygga!
Uppladdat:

450x300-img2619.jpegimg2619.jpeg

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Otroligt vackra försäsongströjor i år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
BobbyG: Vad är så jäkla bra med Frölunda? Tappar Strömwall och Innala. 36-årig Rååma som förstacenter. 37-årig förstemålvakt. Avgående tränare som nog redan checkat ut mentalt.

Visst har de några intressanta nyförvärv och juniorer, men att de kommer klara topp-6 "enkelt" köper jag inte för en sekund. Känns som ett 7-10-lag, med viss flopp-risk/chans.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
BobbyG: håller med den tippningen men hoppas med hjärtan och hoppas Leksand får en floppsäsong. 😃
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Chamez: det känns som det finns tre skikt

ett: färjestad, frölunda, rögle, växjö, skellefteå
två: luleå, leksand, linköping
tre: timrå, brynäs, modo, malmö, örebro, hv

skikt ett ska inte ha några problem att bekvämt sluta topp 6
skikt två kan slå åt båda hållen
skikt tre finns det stora frågetecken i alla lag, några kommer gå bra och ta playin, några kommer gå uselt och få kvala
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
TIK_TIK: 11,7,9,11,9. nJag är glad att det ska spelas om det. Tror Modo klarar 9-12. ?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Chamez: Det är direkt oseriöst att tippa HV ovanför MoDo. Har deras trupp blivit bättre till det här året? Möjligtvis lite mindre spretiga, men forwardssidan ser riktigt blek ut. Malmö likaså
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
sportbladets hockeynördar tippar oss i botten kommande säsong. Svårtippat såklart men kan väl hålla med dom i hur de tippar toppen. Skellefteå, Växjö, FBK, Frölunda, Luleå och Rögle bör vara topp 6. Men sen är det svårt tycker jag. Helt öppet plats 7-12, men jag gissar att Modo är snäppet bättre iår och lär vara bättre än Timrå, Örebro och Malmö. Brynäs är svårtippade såklart, Linköping och Hv71 likaså.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trevliga intervjuer som ligger ute på Youtube nu som nyss har lagts ut !

Herr : nr 17 å Ludwig B
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Han är säkert ej oersättlig. Mattias hade däremot riktigt bra kompetenser angående övergångar, avslöjanden, bra kontaktnät med agenter, osv. Som sedan blir till intressanta nyheter på allehanda som kittlar hos mig personligen. Och det är typ han och MrMadhawk som för mig är de trovärdigaste reportrarna i hockeysverige gällande övergångar osv. Så vi hade riktigt ur att ha han och hans kompetenser på allehanda. Och jag är kanske till och med lite bortskämd över Mattias flitiga rapporterande kring MoDo.

Sen hör jag dig på ditt påstående kring att hade en liten tendens att ha en liten elitistisk attityd i podden. Det tänkte även jag på ibland.

Men jag tycker fortfarande att nyhetsrapportering kring MoDo på allehanda har gått ner sig rejält efter att MP drog till Hockeynews.

Jag kan vara av åsikten att jag uppskattar när man publicerar artiklar på lokaltidningar och potentiella nyförvärv osv. Utan att det blir för mycket skvaller-tidnings-stuk över det hela.

Sen kommer jag behöva göra en pudel. För jag menar ju såklart i min tidigare text Viktor Svensson istället för Ludvig Rönnqvist. Fel av mig.

Men håller också kvar vid att Viktor Svensson och nya sportredaktionen på ÖA förtjänar en chans. Men det har börjat ganska halvdant.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Var slarvig förra säsongen tyvärr. Får skärpa mig, men tar gärna hjälp med att lägga upp journalisternas tips då de måste läggas upp manuellt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Du har väl statistik över det nuförtiden? Vat några ur den där panelen med i tipset?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Vilken placering har dom lagt TIK på?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Byss: Skulle säga att de där så kallade experterna generellt är sämre än många på forumet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Byss: Tycker det är så otroligt svag expertis att säga att ”det tuffa andraåret” kommer bli vårt fall. Vad är det för jävla argument liksom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Flytgubben: Förra säsongen tippade alla Modo i kvalet och att vi skulle åka ur. ”Experterna” killgissar lika mycket som oss amatörer. HV och Oskarshamn skulle va mittenlag och LHC skulle hamna i ingenmansland.
Vi får helt enkelt se hur det blir.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: En tippning plats 12, tre på plats 13 och en tippar jumbo. Vi får se hur det går! 😅
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: Ja, framförallt nu när det bara är att be CoPilot korrigera eventuella felaktigheter. Då är det faktiskt oacceptabelt även för ett barn.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Framnäs: En grundkunskap som journalist bör väl vara att kunna uttrycka sig korrekt! Dessutom verkar han inte veta något om MoDo då han använde en 20 år gammal logga, och var helt oförstående till kritiken
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Det är han så klart inte, men blir nog svårt att hitta någon lika bra nu för en slimmad peng. Sedan är det väl inte Viktor Svenssons fel att han som särskriver och uttrycker sig ungdomligt blir anställd (detta till trots). Det är helt enkelt ett val av allehanda att sänka grundkunskapsnivån, då man som liberalt ankare ser det som att alla kan hitta sitt sätt att nå ut till massan. För oss som gillar tydlighet och struktur blir det lite frustrerande, men ett tecken i tiden.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:

Kändes som han bytte approach precis i slutet.

I början, och egentligen under stora delar av hans tid på ÖA, har det väl inte alls varit speciellt mycket silly- eller spelarrykten.

Dröjde ganska långt in på hans tjänstgöring innan det tog fart, var väl egentligen bara sista tiden han verkade hitta någon pålitligare kontakt nere i Skåne-trakten.

Utöver nyheten om dickinson är det ju inte mycket att skryta om, men det var ju en riktig lyckträff för honom rent karriärsmässigt.

Men är väl inte omöjligt att han kan hålla den nivån i fortsättningen, men den är ju inte representativ för hans tid på ÖA.

Ironiskt nog finns det rätt stora likheter med just dickinson, avslutet och hur dom beskrivs som oersättliga och yada yada.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag tycker inte Mattias Persson var fullt så fantastisk som många andra här verkar tycka.

Antalet artiklar gick definitivt upp, vilket var väldigt trevligt, och ibland kom han med något intressant scoop (dock ytterst sällan något jag inte hade hört innan). Det märks tydligt att han överlägset bäst källor i Rögle-trakten, som t.ex. med Big Dick där han var väldigt tidigt ute.

Sedan tycker jag det är lite mer kvällstidningsjournalist över honom, där en stor del av artiklarna lyder i stil med "Lista: Här är 10 potentiella nyförvärv" eller "Så kan MoDo formera laget i höst", vilket egentligen inte mer intressant än motsvarande inlägg på Hockeysnack.

Stundtals har han haft lite elitistisk attityd mot Pelle, i stil med "Jaså, du tänker så? Det kan man ju göra. Själv är jag inne på en helt annan linje". Lite som ett barnbarn som stånkar över att morfar tycker smartphonen är krånglig. Inte alls samma värme i gnabbandet som de har i Rinkside.

Känns även som han har rätt dålig koll på MoDos historik och verkar knappt kunna räkna upp guldlaget utantill. Vill gärna se någon som kan historiken lite bättre.

Nej, Mathias stod för en klar förbättring när han kom till Allehanda, men oersättlig är han inte.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI:
Det har kommit en intervju med Karlin, en intervju med Gradin och en med Norén sen vi återsamlades. Utöver det en frågestund med supportrarna och att man bevakade isträningen igår. Tycker det är rätt bra takt.

Nu gissar jag bara men anställningsvillkoren är nog inte så lukrativa gissar att de även har annat på sitt bort.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: jodå det blir det nog! Tror det är ett krav från Bonnier
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Det blir säkert ingen Nedsläpp MoDo längre heller. Där var det Mattias som var pådrivande. Dinosaurien Pelle orkar inte med sånt där
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Ja. Tyckte han gav ett konstigt svar när någon påpekade att det var fel logga och namn på liverapporteringen i går. Pelle förövrigt gör ju mestadels krönikor numera.
Kommentera

« · 2719641 · »