"Ketchup-flaskan i topp. Mika Zibanejad gör 2-1 och jubel.
Nu vinner hemmalaget den här matchen. Grymt viktigt och skönt att vända matchen som hemmalaget nu gjort.
Tid: 17.11
Tomas Ros, Hovet "
Antagligen har Ros rätt, men det är just den här inställningen, av difare och difsympatisörer, som satt dem i det prekära läget de är i.
J F K:
Hur kan Örebro få komma två mot en en tre gånger på sju minuter?
Redigerad kommentar
Zappaholic: Du är så patetisk som tror att det handlar om bitterhet eller avundsjuka. Jag är varken eller. Jag är nöjd med vår säsong och nu försöker jag njuta av slutspelet och kvalserien förutsättningslöst. Då irriterar jag mig kopiöst att ett lag konsekvent fuskar (filmar) och att gnäller på domarna. Det gör matcherna mindre intressanta och roliga att se. Faktum är att jag kunnat skriva om hur fult FBK spelar och vilken tråkhockey de representerar, men det retar mig faktiskt mindre än det systematiska fusket från Brynäs.
Du förstår verkligen inte att Brynäs inte rör mig i ryggen egentligen. Det är en förening jag normalt inte har det minsta att säga om. Varken det bra eller dåliga.
Sedan hjälper det inte att Brynäs har de absolut sämsta supportrarna. Passar inte diskussionerna här så häng på er egen sida.
Dagens bästa resultat:
Timrå-Rögle 2
Djurgården-Örebro 2
Karlskoga-Leksand 2
Då får vi följande tabell med nio poäng kvar att spela om:
Timrå 16
Rögle 15
Karlskoga 9
Leksand 9
Örebro 8
Djurgården 6
Antagligen blir det tvärtom i alla matcher, tyvärr.
Gerdin: Att jämföra någon som förstör en klubba i korridorerna utanför isen med det #9 gjorde är inte gångbart.
Ska manstänga av folk som klyver en klubba i korridorerna då blir det parodi. Däremot borde nog DIF dra den klubban från KK´s lön.
Poffa:
Varför tänka själv när andra kan göra det åt en?
Lumber Jack:
Gör som Luleå. Kör på billiga spelare och spela ett skittråkigt spel.
spud: Elitlicensen är inte i fara om man väljer att ta av TV-degen samtidigt som man skär rejält i spelarbudgeten och satsar på juniorer och fyndar i andra/tredje-ligor. Fast det innebär bara att man skjuter slutet ett år framåt.
Undra hur man tänker lösa problemen. Hugo Stenbeck kan söker någon mer exotisk plats att bete sig som en idiot på?
Wayne Gresky:
Kollar på TIK-truppen året efter vi vann guld. De måste ha chansat med jävligt dyra kontrakt redan då och hoppats att framtiden (högre publiksffror) skulle ta hand om lånet. Jag menar, bara Jonte hade väl 400,000 i lön, sen Tenkrat, Pärssinen, Hahl, Pyrret, Lotvonen, Kokko, Sanny osv...
Jo men han brukar ju ställa upp för sitt andra lag RBK också.
Poffa:
Zäta ber Emma snällt om han få låna internetdosan en enda gång...
spud: Nja dom promenerar hem det här. Verkar vara dålig klass i år på de allsvenska lagen jämfört med förra året :=) då var det stenhårt..
Kan ändå bli galet jämnt redan på torsdag.
Timrå-Rögle
Djurgården-Örebro
Karlskoga-Leksand
Ponera att Timrå, Djurgården och Karlskoga vinner. Helt plötsligt får vi denna tabell:
Rögle 12
Karlskoga 12
Djurgården 9
Och då ska alla tre lag möta varandra. Så glad att vi slipper den här skiten.
Däremot kan vi säga grattis till Timrå. Ses i höst.
Gusse:
Wow, Djurgården måste i princip gå rent. Spännande!
Hur som helst är det som du säger. Fullkomligt idiotiskt att resonera sådär. Så enkelt är det absolut inte och senast i bortamatchen mot Örebro hände ju exakt det där med en vändning från en klar himmel.