1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511868 inlägg · 4111 ämnen

Guld och silver i lilla-sm 2012?

« · 1485280 · » Till forumet

Sv: Guld och silver i lilla-sm 2012?
NuMo: Ros är ju ingenting annat än en supporter. Några journalistiska talanger eller hockeykunskaper kan han ju tyvärr inte ståta med.
Hur som helst är det som du säger. Fullkomligt idiotiskt att resonera sådär. Så enkelt är det absolut inte och senast i bortamatchen mot Örebro hände ju exakt det där med en vändning från en klar himmel.
Kommentera

"Ketchup-flaskan i topp. Mika Zibanejad gör 2-1 och jubel.
Nu vinner hemmalaget den här matchen. Grymt viktigt och skönt att vända matchen som hemmalaget nu gjort.
Tid: 17.11
Tomas Ros, Hovet  "

Antagligen har Ros rätt, men det är just den här inställningen, av difare och difsympatisörer, som satt dem i det prekära läget de är i.

Kommentera

Wayne Gresky: Känns bra att Dahlberg gått vidare i karriären.
Kommentera

Wayne Gresky: Kanske. Tavla av Dahlberg. De där handledsskotten långt utifrån måste man ta om man ska vinna borta mot Dif.
Kommentera

Wayne Gresky:

2-1, tavla av Dahlberg.

Kommentera

J F K: Nu gjorde de mål, men var det inte lite misstänkt tripping innan vid tekningen?
Kommentera

J F K: Undrar om inte Dif har bland de sämsta anfallsspel jag sett. Ingen går ju mot mål med pucken, utan det är nästan som om de vill hamna i hörnen, passa till en back och skjuta mot ett samlat försvar. Det är ju bara Kempe, Ölvestad och Tim Eriksson som en försöker ta pucken själv emot mål.
Kommentera

yngwie: Ingen aning. Huvudlöst spel från Dif. Man pratar om desperat hockey, men man kan ju inte kliva fram med backarna utan att någon täcker upp.

Huss. Var det inte han i Timrå?
Kommentera

J F K:

Hur kan Örebro få komma två mot en en tre gånger på sju minuter?

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Nej, nu slutar jag diskussionen för den här gången. För mig hade Brynäs varit ett jätteroligt lag att se med det offensiva spelet, men nu blir man ju bara trött av kända orsaker så jag ser SAIK istället.

Hur som helst så är det dags för kvalserien igen. Ska bli intressant att se om Dif fortsätter åka omkring med ett ton på sina axlar. Kan Challe få dem att sluta göra enkla misstag?

Hmm, tydligen inte. Dåligt uppspel, brytning och mål...
Kommentera

Challeballe!
Kommentera

J F K: Tack, det var vänligt av dig. Ett alternativ kan ju vara att komma med ett nyktert inlägg också...
Kommentera

Huss: När jag kommer in på ert forum För att lägga mig i saker som jag uppenbarligen inte kan se nyktert på så får du gärna informera mig om att jag är ute och cyklar.
Kommentera

J F K: Finns en funktion i Word som passar bra på din insändare.
Sök: Brynäs, ersätt: Modo
Fasen också, jag tycker ju Modoiter är bra sansade typer. Men inte alla uppenbarligen.
Kommentera

Zappaholic: Du är så patetisk som tror att det handlar om bitterhet eller avundsjuka. Jag är varken eller. Jag är nöjd med vår säsong och nu försöker jag njuta av slutspelet och kvalserien förutsättningslöst. Då irriterar jag mig kopiöst att ett lag konsekvent fuskar (filmar) och att gnäller på domarna. Det gör matcherna mindre intressanta och roliga att se. Faktum är att jag kunnat skriva om hur fult FBK spelar och vilken tråkhockey de representerar, men det retar mig faktiskt mindre än det systematiska fusket från Brynäs.

Du förstår verkligen inte att Brynäs inte rör mig i ryggen egentligen. Det är en förening jag normalt inte har det minsta att säga om. Varken det bra eller dåliga.

Sedan hjälper det inte att Brynäs har de absolut sämsta supportrarna. Passar inte diskussionerna här så häng på er egen sida.

Kommentera

Zappaholic:

Är du ett medium?

Kommentera

Ser att bitterheten når nya gränser härinne...eller så är det avundsjuka. Take your pick.
Kommentera

MorganaLefaey: Bofors
Kommentera

Nikki Nine: Föredrar nog ändå om Karlskoga skulle vinna. Vore ruskigt roligt om de gick och tog sig upp.
Kommentera

Dagens bästa resultat:

Timrå-Rögle 2
Djurgården-Örebro 2
Karlskoga-Leksand 2

Då får vi följande tabell med nio poäng kvar att spela om:

Timrå 16
Rögle 15
Karlskoga 9
Leksand 9
Örebro 8
Djurgården 6 

Antagligen blir det tvärtom i alla matcher, tyvärr. 

Kommentera

Gerdin: Att jämföra någon som förstör en klubba i korridorerna utanför isen med det #9 gjorde är inte gångbart. 

Ska manstänga av folk som klyver en klubba i korridorerna då blir det parodi. Däremot borde nog DIF dra den klubban från KK´s lön. 

Kommentera

Bad_Brett: Vad månde bliva av detta? Avstängning a´la Wernblom som fick 8? matcher för att flisa klubban i utv.båset. Nä, det är ju en djurgårdare.. och då blir det väl knappast mer än en avhyvling från tränarhåll... suck
Kommentera

Poffa:

Varför tänka själv när andra kan göra det åt en?

Kommentera

Bad_Brett: Anger management à la Rajalkso
Kommentera

Dream Team: Tänk själv.
Kommentera

Bad_Brett: Tänk om det varit Anders Eriksson som gjort samma grej hemma mot SSK i KS-avslutningen förra säsongen? Missunsamhet är bland det värsta jag vet. Fast du kanske hade ett helt annat syfte med ditt inlägg?
Kommentera

Lumber Jack: stenbeck skulle ju inte synas lika mkt i timrå, där är ju alkolist och Sverige demokrat inte en så ovanlig kombination!
Kommentera

Lumber Jack:

Gör som Luleå. Kör på billiga spelare och spela ett skittråkigt spel.

Kommentera

spud: Elitlicensen är inte i fara om man väljer att ta av TV-degen samtidigt som man skär rejält i spelarbudgeten och satsar på juniorer och fyndar i andra/tredje-ligor. Fast det innebär bara att man skjuter slutet ett år framåt.

Undra hur man tänker lösa problemen. Hugo Stenbeck kan söker någon mer exotisk plats att bete sig som en idiot på?

Kommentera

Poffa: Tackar!
Kommentera

Wayne Gresky:

Kollar på TIK-truppen året efter vi vann guld. De måste ha chansat med jävligt dyra kontrakt redan då och hoppats att framtiden (högre publiksffror) skulle ta hand om lånet. Jag menar, bara Jonte hade väl 400,000 i lön, sen Tenkrat, Pärssinen, Hahl, Pyrret, Lotvonen, Kokko, Sanny osv...

Kommentera

Wayne Gresky: Ja som som vi gör med Ö-viksenergi.. fast man ska nog inte sprida skattepengar hur son helst.
Kommentera

Poffa: Om sponsorerna inte hostar upp mer så tror jag att kommunen kastar in sju miljoner till. Man har kommit till en gräns där man har kastat in så mycket pengar i potten att man inte anser sig ha råd att lägga sig vid nästa höjning, även om man sitter med en värdelös hand.
Kommentera

Icing-Ove: Ger mig fan på att han sätter in 7 miljoner på Rögles konto då.
Kommentera

Poffa:

Zäta ber Emma snällt om han få låna internetdosan en enda gång...

Kommentera

Poffa: Ja om dom blir trea!
Kommentera

Timrås skuld sägs vara sju miljoner, trots att kommunen sköt till 5 miljoner förra veckan. Djurgårdens räddningsplanka?
Kommentera

renen: Jag menade att Elitlicensen kanske är i fara för TIK och att därmed en 3e plats i KS kan vara värd en del.
Kommentera

spud: Nja dom promenerar hem det här. Verkar vara dålig klass i år på de allsvenska lagen jämfört med förra året :=) då var det stenhårt..

Kommentera

Bragd-Birger: Vad var det jag sa? Ni tar sex av sex poäng mot DIF. Grattis!
Kommentera

renen: Ja man undrar ju vad en 3e plats i KS kommer vara värd i slutändan.
Kommentera

Nikki Nine: Ja på nått jävla vis så behöver vi tik å dom behöver oss! men deras ekonomi oroar..
Kommentera

Kan ändå bli galet jämnt redan på torsdag.

Timrå-Rögle
Djurgården-Örebro
Karlskoga-Leksand

Ponera att Timrå, Djurgården och Karlskoga vinner. Helt plötsligt får vi denna tabell:

Rögle 12
Karlskoga 12
Djurgården 9

Och då ska alla tre lag möta varandra. Så glad att vi slipper den här skiten.

Däremot kan vi säga grattis till Timrå. Ses i höst. 

Kommentera

renen:Jag gissar att det lär bli underhållande att läs Dif forumet efter denna match.
Kommentera

Nikki Nine: Skansen åker, vi får nog se Roääglee i es..
Kommentera

Gusse:

Wow, Djurgården måste i princip gå rent. Spännande!

Kommentera

Modoante:4-2 till Rögle.Djurgården snart sist i serien.Heeeeeja
Kommentera

« · 1485280 · »