1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511880 inlägg · 4111 ämnen

Guld och silver i lilla-sm 2012?

« · 1485280 · » Till forumet

Sv: Guld och silver i lilla-sm 2012?
NuMo: Ros är ju ingenting annat än en supporter. Några journalistiska talanger eller hockeykunskaper kan han ju tyvärr inte ståta med.
Hur som helst är det som du säger. Fullkomligt idiotiskt att resonera sådär. Så enkelt är det absolut inte och senast i bortamatchen mot Örebro hände ju exakt det där med en vändning från en klar himmel.
Kommentera

J F K:Rögle faller nog på mållinjen igen.Djurgården kommer att klara en av det här.
Kommentera

Gusse:

Tror jag med.

Kommentera

yngwie:Och därför gjorde dom 0-1 förstås...
Kommentera

Gusse:

Ja, det känns konstigt nog som att Djurgården kommer ta det här.

Kommentera

J F K: Och du visar med all önskvärd tydlighet hur jävla korkade inlägg du presterar när du sitter och kluddar ner att Brynäs satt i system att fuska. Vad är det för trams? Det visar bara på solid inkompetens, en egenskap som sprutar ur öronen på dig.

Antar att Bertilsson filmade igår när han blev överkörd av Hyvönen också.

Gnälla på domaren? Den ligan leder Sundström ohotad.
Kommentera

Nikki Nine: Timrå verkar ju inte ta sitt ansvar.
Kommentera

Gusse:

Jag har samma känsla. De kommer nog inte orka hela vägen. Samtidigt tvivlar jag på att Djurgården kommer vinna fyra rakar.

Det kan nog bli rekordlåga poäng för tvåan i år.

Kommentera

Bad_Brett: Jag trodde mer på DIF inför den här omgången än nu. Jag tycker att de gör en ganska lam insats idag trots ledning samtidigt som Rögle kan knycka en oerhört viktig poäng i Timrå.
Kommentera

Wayne Gresky:Djurgården känar på att dom Allsvenska lagen är så jämna.Dom slår varandra lite hur som helst.Finns inget Växjö i år som drog ifrån snabbt.
Kommentera

Gusse: Timrå har på de första sex omgångarna 16 poäng. Växjö hade 15 poäng efter sex omgångar ifjol. Jag skulle alltså vilja påstå att Timrå dragit ifrån mer i år än vad Växjö gjorde ifjol.
Kommentera

Poffa:

Gusse pratar om de allsvenska lagen och där har han helt klart en poäng. Hade fler än Örebro varit avhängda, hade det varit lätt för Rögle att hålla undan. Nu ska de möta jagande Bofors och Leksand.

Kommentera

Poffa:Timrå var inget Allsvenskt lag..
Kommentera

Bad_Brett: Ser inte skillnaden mellan allsvenska lag och elitserielag när de alla spelar i KS. Framför allt inte när DIF så här långt har förlorat mot Rögle och Örebro, samt bara fått två poäng mot Bofors.

Djurgården ska också möta jagande lag, lika mycket som Rögle. Rögle har kvar Örebro efter denna omgång, laget som ni säger är avhängt. Det borde isf gynna Rögle mer än Djurgården.

Kommentera

Poffa:

Ska nog inte räkna bort Leksand heller vid en vinst. De har ett rätt schysst spelschema.

Ponera att Timrå, Djurgården och Leksand vinner ikväll så ser det ut såhär:

Rögle (12):

Karlskoga (h)
Örebro (b)
Djurgården (h)

Djurgården (9):

Leksand (b)
Karlskoga (h)
Rögle (b)

Karlskoga (9)

Rögle (b)
Djurgården (b)
Timrå (h)

Leksand (9)

Djurgården (h)
Timrå (b)
Örebro (h)

Troligtvis har varken Timrå eller Örebro någonting att spela för. Gynnsamt.

Kommentera

Nikki Nine:

Men samtidigt vet man ju iaf som modosupporter att det inte alltid är en fördel att möta lag som inget har att spela för.

Kommentera

Zappaholic: "Gnälla på domaren? Den ligan leder Sundström ohotad."

Nja, jag är inte lika säker som du. Modod har en radda storgnällare i laget genom åren. Under de senaste tio åren är det bara HV som har fler 10-minutersutvisningar. Moddo har störst andel 10-minutare av samtliga. Och slutligen, Jämtlands stolthet har heeeeela 53% fler 10-minuters gnällutvisnigar än B R Y N Ä S.

Kommentera

Timrå - Rögle 1-1 efter 60 minuter.
Kommentera

Poffa:

Snuskigt viktig poäng för Rögle. Nu behöver det inte avgöras i sista omgången.

Kommentera

När ni har rett ut vilket som är det gnälligaste laget, kommer ni då också att reda ut enögdaste hemmasupportrarna, godaste varmkorven, mjukaste matchprogrammet, arenan med svårhanterligast trafiksituation, onödigaste lagsouvenir och den mest avslagna ölen, bland annat?
Kommentera

Nikki Nine:

Leksand kan ju faktiskt spela bort DIF från Elitserien på Lördag. Tryck på gilla ^^

Kommentera

Nikki Nine: Rögle har ett bra läge. Påminner litet om förra säsongen, bara litet bättre. 

Växjö Lakers HC

7

12

17

Rögle BK

7

3

13

Södertälje SK

7

3

11

Modo Hockey

7

3

11

Mora IK

7

-11

6

Örebro HK

7

-10

5

Kommentera

Snipan: Örebro sämst när det gäller kan man säga.
Kommentera

arnio: Djurgården var lika dåliga idag och ändå vann dom. Så som dom spelade idag så blir det allsvenskan. 
Kommentera

Zappaholic: Nej, givetvis filmade inte bertilsson där. Givetvis har även Järnkrok vid ett flertal tillfällen blivit hakad utan att förstärka. Nu när vi diskuterar så är skillnaden att jag också berömmer Brynäs för saker jag tycker att de gör bra, som att spela en rolig hockey.

Jag kritiserar Sundström för st gnälla på domarna och Danielsson för att ta idiotiska och vårdslösa utvisningar.

Som sagt så är det lika bra att vi lägger ned. Nästan alla har samma uppfattning om vissa specifika saker och de ytterst få som tycker annorlunda lär inte ändra sig. Enögdheten har visat sitt ansikte.
Kommentera

henkelainen: Djurgården har ett uselt anfallsspel som Challe fått ärva. De pratar om att gå på mål, men de är nog det sämsta laget på att gå rakt på mål i sitt anfallsspel. De kastar in folk vid backskott, men få tar pucken själva in emot målet. Det modo gjorde riktigt bra i vinter...
Kommentera

Paddan:"svårhanterligast trafiksituation" Skellefteå?
Kommentera

Gusse: Dem var ju å andra sidan inte något ES lag heller denna säsong.
Kommentera

J F K: Min ohängde fjuniga tonårsbror skriver ibland inlägg då min inloggning hänger kvar på min dator. Jag skriver en del spydigheter ibland men härinne har jag inte kritat ner inlägg på länge...

Ha det!

Kommentera

Så har Rögle tagit ledningen..
Kommentera

Gusse: 3-1 Rögle samtidigt som timråspelarna verkar vilja bjuda fansen på lite spänning trots allt.
Kommentera

Wayne Gresky: Undrar om inte Fimpen åker på ett matchstraff nu. Hoppa in en tackling i ryggen. Övertändning?!
Kommentera

J F K:

känns skönt att Leksand håller jämna steg med DIF. Djurgården är fantasilöst och dåliga, jag tycker Leksand är klart bättre i 1:a perioden.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Har skrivit det förut, för jag tycker att Dif har ett fruktansvärt uselt anfallsspel. Ingen går på mål med pucken. De kan spela upp till back och då ta sig in framför mål, men ingen forward nästan försöker ta sig in med puck. Undantag då Tim Eriksson och Kempe. Vem fan är ansvarig för den biten?
Kommentera

J F K: Är Blomqvist skadad så var det felaktigt att inte ge en femma för den tacklingen. Oavsett så tycker jag domarna var fega.
Kommentera

J F K:

Kommentatorn är ju helt underbar i J20-matchen. Reducering nu, illa!

Kommentera

J F K:Och Leksand gör 1-0
Kommentera

Gusse: Det var otroligt var timrå stretar emot.
Kommentera

NuMo: Nu kommer en ny svensk version av den klassiska filmen "Slagskott".

Kommentera

Wayne Gresky: 2-0 Hej då Djurgården
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tror jag har något skit i datorn. Ser inga bilder.
Kommentera

NuMo:Jag har samma skit. Men vad gör det, GULD idag, o DIF snart i en ute-hall nära dig! Challe, tack för ALLT!!

TROTS att domarna gör allt nu för att hjälpa looser-DIF.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: För din skull.
Kommentera

Wayne Gresky:

Har klockan slagit färdigt?

Kommentera

Wayne Gresky: Ett under. Jag ser. ;o)
Kommentera

NuMo: Vinner Rögle är chansen även teoretiskt borta för Dif. Challe får skylla sig själv som inte tog över laget tidigare istället för att mjölka pengar från Modo. Nu fick han en konstig uppgift som den tredje huvudtränaren för samma lag under en säsong. Det kan knappast ha varit till någon hjälp.
Kommentera

J F K: Klappat och klart! Allsvenskan är en attraktion rikare.
Kommentera

Wayne Gresky:

Vilket jävla fiasko!

Nu finns det en väldigt bra möjlighet att Mario Kempe spelar för Modo nästa säsong.

Kommentera

J F K:Och är gör rögle mål i tom kasse och Djurgården spelar i hockeyallsvenskan nästa säsong.

Funderar på att bänka mig med lite snacks och läs difforumet det lär bli underhållande.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:

Frågan är om inte DIF gett opp innan matchen i Leksand ikväll. Dom verkade måttligt intresserad av att spela hockey. Sedan undrar jag hur deras fans tänker? Istället för att stötta sitt lag i hockey som riskerar att åka ur högsta serien så åker man upp med typ 100 personer till Leksand och väljer att åka ner med 4000 ( ! ) til Borås i den allsvenska premiären i Fotboll?

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1485280 · »