Gusse:
Ja, det känns konstigt nog som att Djurgården kommer ta det här.
Gusse:
Jag har samma känsla. De kommer nog inte orka hela vägen. Samtidigt tvivlar jag på att Djurgården kommer vinna fyra rakar.
Det kan nog bli rekordlåga poäng för tvåan i år.
Poffa:
Gusse pratar om de allsvenska lagen och där har han helt klart en poäng. Hade fler än Örebro varit avhängda, hade det varit lätt för Rögle att hålla undan. Nu ska de möta jagande Bofors och Leksand.
Bad_Brett: Ser inte skillnaden mellan allsvenska lag och elitserielag när de alla spelar i KS. Framför allt inte när DIF så här långt har förlorat mot Rögle och Örebro, samt bara fått två poäng mot Bofors.
Djurgården ska också möta jagande lag, lika mycket som Rögle. Rögle har kvar Örebro efter denna omgång, laget som ni säger är avhängt. Det borde isf gynna Rögle mer än Djurgården.
Poffa:
Ska nog inte räkna bort Leksand heller vid en vinst. De har ett rätt schysst spelschema.
Ponera att Timrå, Djurgården och Leksand vinner ikväll så ser det ut såhär:
Rögle (12):
Karlskoga (h)
Örebro (b)
Djurgården (h)
Djurgården (9):
Leksand (b)
Karlskoga (h)
Rögle (b)
Karlskoga (9)
Rögle (b)
Djurgården (b)
Timrå (h)
Leksand (9)
Djurgården (h)
Timrå (b)
Örebro (h)
Troligtvis har varken Timrå eller Örebro någonting att spela för. Gynnsamt.
Nikki Nine:
Men samtidigt vet man ju iaf som modosupporter att det inte alltid är en fördel att möta lag som inget har att spela för.
Zappaholic: "Gnälla på domaren? Den ligan leder Sundström ohotad."
Nja, jag är inte lika säker som du. Modod har en radda storgnällare i laget genom åren. Under de senaste tio åren är det bara HV som har fler 10-minutersutvisningar. Moddo har störst andel 10-minutare av samtliga. Och slutligen, Jämtlands stolthet har heeeeela 53% fler 10-minuters gnällutvisnigar än B R Y N Ä S.
Poffa:
Snuskigt viktig poäng för Rögle. Nu behöver det inte avgöras i sista omgången.
Nikki Nine:
Leksand kan ju faktiskt spela bort DIF från Elitserien på Lördag. Tryck på gilla ^^
Nikki Nine: Rögle har ett bra läge. Påminner litet om förra säsongen, bara litet bättre.
Växjö Lakers HC | 7 | 12 | 17 |
Rögle BK | 7 | 3 | 13 |
Södertälje SK | 7 | 3 | 11 |
Modo Hockey | 7 | 3 | 11 |
Mora IK | 7 | -11 | 6 |
Örebro HK | 7 | -10 | 5 |
J F K: Min ohängde fjuniga tonårsbror skriver ibland inlägg då min inloggning hänger kvar på min dator. Jag skriver en del spydigheter ibland men härinne har jag inte kritat ner inlägg på länge...
Ha det!
J F K:
känns skönt att Leksand håller jämna steg med DIF. Djurgården är fantasilöst och dåliga, jag tycker Leksand är klart bättre i 1:a perioden.
Redigerad kommentar
J F K:
Kommentatorn är ju helt underbar i J20-matchen. Reducering nu, illa!
NuMo: Nu kommer en ny svensk version av den klassiska filmen "Slagskott".
NuMo:Jag har samma skit. Men vad gör det, GULD idag, o DIF snart i en ute-hall nära dig! Challe, tack för ALLT!!
TROTS att domarna gör allt nu för att hjälpa looser-DIF.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky:
Vilket jävla fiasko!
Nu finns det en väldigt bra möjlighet att Mario Kempe spelar för Modo nästa säsong.
J F K:Och är gör rögle mål i tom kasse och Djurgården spelar i hockeyallsvenskan nästa säsong.
Funderar på att bänka mig med lite snacks och läs difforumet det lär bli underhållande.
Redigerad kommentar
J F K:
Frågan är om inte DIF gett opp innan matchen i Leksand ikväll. Dom verkade måttligt intresserad av att spela hockey. Sedan undrar jag hur deras fans tänker? Istället för att stötta sitt lag i hockey som riskerar att åka ur högsta serien så åker man upp med typ 100 personer till Leksand och väljer att åka ner med 4000 ( ! ) til Borås i den allsvenska premiären i Fotboll?
Redigerad kommentar
Hur som helst är det som du säger. Fullkomligt idiotiskt att resonera sådär. Så enkelt är det absolut inte och senast i bortamatchen mot Örebro hände ju exakt det där med en vändning från en klar himmel.