Salle: Huvudpunkt 1A, samla en tillräckligt stor kraft som kan kuppa på årsmötet och få Anders Källström avsatt. Detta kräver dock att vi har en tänkbar kandidat som valberedningen har blivit informerad om inför årsmötet.
Personen ifråga måste ha sportsliga kunskaper men också ekonomiskt tänkande. Jag har i dagsläget ingen kandidat.
Om Källström blir avsatt kan personen ifråga sedan initiera att Jerry får lämna, vilket i sin tur kan leda till att Ecke får gå. Lång väg, men ett måste.
Satt och funderade en hel del på mitt kära MODO igår kväll. Kan ha att göra med några pilsner i goda vänners sällskap. När de åkt hem så funderade jag vidare och försökte komma på ett namn som ersättare för Anders Källström.
Till slut kom jag på ett namn som är starkt i Öviks affärssfär och som verkligen har MODO nära sitt hjärta. En person som 11 månader om året pratar ishockey i allmänhet och MODO i synnerhet när han sitter på luncherna på Mammamia.
Gunnar Bodén. Han slutar som advokat och låter pojkarna ta över fullt ut, medan han tar hand om MODO Hockey.
För övrigt så kommer jag komponera ett lååååångt mail till Tomas Byberg med vad jag anser och tycker och känner. Han har sagt att han vill ha input från fans och det tänker jag ge honom.
hellge: Så har jag då skickat brevet. Det första jag skickade kom aldrig fram och det är jag tacksam för, för nu har jag kunnat lägga till det jag kom på direkt efter jag sänt mailet. :-)
Vill någon läsa det så finns en pdf bifogad detta inlägg.
Wayne Gresky: Jag håller med till fullo. Vi måste se till att få fram en kandidat så fort som möjligt. Frågan är bara vem. Mitt första förslag är Gunnar Bodén, men vem frågar honom? Är han beredd att ställa upp på en "kupp" på årsmötet?
Det gäller också att skapa en så pass stor grupp att vi kan rösta igenom det hela. Vilket är det bästa forumet för det? Frågor som måste få svar snabbt.
För att komma dit måste en grupp sättas ihop som engagerar sig fullt ut i detta. En grupp som jobbar för en förändring inom MODO. Någon som känner sig manad?
Hellge skrev nyss i ett inlägg:
"Kent är på vår sida när det gäller att få bort inkompetent folk."
Det fick mig att fundera lite.
Det är ju ingen hemlighet att det är många som vill ändra på hur våran hjärteklubb sköts och vilka i ledning/styrelse som borde sparkas osv.
Men allvarligt talat så borde vi, med våran insikt och klokhet, ju kunna komma på några alternativa namn och lösningar istället för att bara klanka ner på allt och alla.
Jag har dock svårt att komma på nåt konkret som sagts här inne men jag kan säkert ha missat nåt.
Därför efterlyser jag nu konkreta och kompetenta namn att ersätta de som vi velat sparka.
Och när vi ändå är på G så kan vi ju prata/skriva om hur vi skall kunna nå detta mål så fort som möjligt.