1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494263 inlägg · 4086 ämnen

MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00

« · 1704598 · » Till forumet


Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
MorganaLefaey: Det är mycket snack om spelare på väg in, har ni fler än Welch på gång?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: "Det där var ett oerhört väldigt lamt försök. Det var inte ens nära"

Jaså?
Steken84 försökte påvisa vilket flyt vi hade på samtliga mål och att det berodde på "misstag, misstag och åter misstag" från er sida.

Isf kan jag ju för balansens skull och med hans egna kriterier lika gärna peka på vilket flyt ni själva hade och vilka misstag VI gjorde som föregick ERA mål. Vilket var min poäng med inlägget.
Att du anser det vara "lama försök" och "inte ens nära" i jämförelsegrad, bekräftar ju bara att du isf knappast försöker tvätta bort cyklopstämpeln du/ni har fått, utan snarare förstärka den.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Monno: :) Lite för lite pengar för att reta upp sig. Ser hellre oavgjort en än en liten förtjänst på 3-400kronor. Så nog blev man glad när det blev 1 måls skillnad och chansen fanns på poäng.

I efterhand känns det dock lite som att de lika gärna hade kunnat förlora med 2 mål.

Med tanke på de spelare som är borta/inte kommit än/Lämnat laget samt varit sjuk/krasslig så tycker jag man faktiskt gör en helt ok match.
Man skall ha i åtanke att vi mötte ett lag som spelat riktigt bra och plockat mycket poäng i inledningen av serien.

Tyvärr så räcker det inte att spela ok efter förutsättningar mm. Man måste plocka poäng. Det är verkligen dags att få in lite spelare och börja vinna matcher nu. Poängen är lika viktiga i inledningen som på slutet. Eller kanske tom viktigare då det skapar självförtroende och vinnande trend som boostar laget genom serien.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
MorganaLefaey: Haha nästan lite synd om dig...

Saken med Torp är att han ändå på något jävla vis lyckas vara en av de få som har + statistik från matchen.
Men förhoppningsvis kollar Huras på matchen och inte på statistiken...

Tycker Öberg gjorde det bra för övrigt. Dock är han ju ingen producerande spelare. Så han kämpade ner pucken i offensiv zon sen tog det som stopp.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Jaja. Det blev som väntat Brynäsvinst med 1 mål. Dubbel förlust för en själv dvs.

Några snabba reflektioner från en själv.

Vissa spelare skapar tid till sig själv. Torp han är expert på att skapa tidsnöd åt sig själv. Snacka om att vara knövlig med pucken i varenda läge. Han är inte bara dålig utan gör sin backpartner dålig också.

I helhet var Brynäs lite bättre. Men hade trott på större skillnad.

Om klubban fastnar i sargen så åk inte bara förbi situationen utan lås pucken så väl det går.

Carlsson är bättre som forward än som back.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Sven Tuta: Jadå. Byter hem till vinnarboken:)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Huge: Det där var ett oerhört väldigt lamt försök. Det var inte ens nära.
Gör övrigt var passen till vårt första och tredje mål inga chansningar. Djuses är faktiskt mitt på bladet, men visst är mottagningen där det enda turligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Steken84: Intressant analys av våra flytmål. Kan ju uppvägas av exakt samma flyt ni hade, med dina kriterier på vad som är tur eller inte. Vårt första är bonnröta, återstår era 3 mål att titta på:

1-2 Djuse drar iväg ett slagskottspass på halvchans, pucken studsar ett par meter upp i luften, landar perfekt så att Butler kan slå in den på halvvolley.

2-4 En lam backhand nere vid Felix vänstra benskydd studsar onaturligt/turligt tillbaka rakt ut till en förvånad målskytt som får pucken i gapet.

3-4. Försvaret går bort sig big time och glömmer målskytten som är på väg att byta(?)

Som sagt: misstag och åter misstag...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
mk: Du kan läsa hela inlägget om du orkar. Men du beter dig som en politiker eller Brunäsare, du läser bara det du vill läsa. Du kan även prata med "magister Huge" om ordet "misstag" som står lite längre ned i inlägget. Läsförståelse verkar inte vara din bästa sida. Trolla dig hem nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Steken84: Nä. Ok jag ska byta ut tur mot flyt.
Om man säger. Vilken tur jag har. Eller vilket flyt jag hade. Är inte det samma sak?
Ni skulle behöva prata med magister Huge. Han kan nog i ett långt inlägg berätta att det har samma betydelse: )
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Steken84: Visst har de studsarna med sig. Samtidigt borde vi ha utjämnat i målprotokollet i andra perioden. Vi är ganska ineffektiva i med skotten. Det var ganska många lägen som inte förvaltades på ett bra sätt.
Heshka är för mig en besvikelse, han har lite Torp varning över sig. Ser seg ut och är inte främmande för att ta ett jobb på High Chaparall med tanke på alla indianare han slår. Torp måste bara bort, men han är som en hemorojd i arslet, svårt att få bort. Man undrar vilken hållhake han har på föreningen.
Tycker dock i all bedrövelse att vi kan spela riktigt bra hockey mellan varven.
Men att släppa iväg motståndarna med en flermålsledning efter första perioden, den blödningen måste bara stoppas. Inför seriestarten fanns det en stor oro för att Reideborn inte skulle hålla måttet, men det känns som att det inte är akilleshälen just nu. Jag tycker han har stått upp på ett bra sätt. Nu måste vi bara plocka MIF på lördag. Funderar om man ska åka ner och titta live.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
mk:
Sa jag att Brynäs hade tur?
Jag sa att dom hade flyt. Dvs att det mesta gick deras väg.
Skapade man inga målchanser själv så såg Modospelarna till så att det blev en
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
mk: Nja, nu har du väl ändå inte läst vad han skrev. Jag ser inte att Steken84 använder ordet "tur" i sitt inlägg. Men, är man Brunäsare och är här inne och trollar så läser man det man vill läsa. Ordet har alltid fri tolkning och det är ni Brunäsare bra på ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Steken84: Tur?
0-1 Tur givetvis. Även 1-4. Men de andra målen? Går tre spelare bort sig, så kan väl inte Brynäs ha tur. Ollas mål är ju frukten av ett starkt och bra jobb.
Undrar om spelarna säger att "äh dom hade bara tur Vi är egentligen bättre än dom"
Hoppas att det inte är fallet..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Sitter och tittar på reprisen av dagens match och inser att Brynäs har sånt jävla flyt med sina mål.

0-1 vad säger man
0-2 tre modoiter går bort sig i sarghörnet och ollas kan lugnt åka vidare. (Tabbe)
1-3 heshka gör en indianare
1-4 Djuse tappar klubban

Misstag misstag och åter misstag
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: han gjorde 1 filmning, bitter måste du ha varit eftersom du hittade så många
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Amitiel: Tack, tryggt att höra. Nu sover jag lugnt inatt ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Janos Harri var den som väckte känslor i The heart of hockey! Synd att ni inte fick behålla honom.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Sven Tuta:
Det är lungt Gradin har jobbat på ppet i 2 säsonger nu, snart släpper det.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Chris11: Jag brydde mig inte. Brynäs är inget lag som väcker känslor. Modo var utslaget och ett lag jag inte bryr mig särdeles mycket om vann.

Lite irriterad blev jag nog på Järnkroks alla filmningar, men i övrigt brydde jag mig som sagt inte.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: En fråga bara, vad var din reaktion när Brynäs vann guld år 2012? Blev du avundsjuk, förbannad eller ledsen?
- Tagga ner med hatet mot Brynäs!

Hoppas ni kan få en bra säsong, Lycka till!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Sven Tuta: Modo har 8,33% i PP efter kvällens match
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Monno: Måste för fasen ha ett PP som fungerar. När vi får PP blir det farligare i egen zon. VARFÖR ska det vara så svårt och få till det? 6 min och ingenting händer (nästan).
Någon som har PP-statistiken?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Monno: 3-4 får väl vi vara lite nöjda med ändå.Det är alltid tråkigt med en förlust men Brynäs ligger ändå 2:a och är ett bra lag,men inget av lagen gjorde sin bästa match direkt och Brynäs första kedja var största skillnaden.Nu är det riktigt tungt med alla centrar borta,vill se förändringar inför Malmö matchen sätt in Petterson som center mellan Thomas och Olofsson och låt Ottoson ta center platsen i tredje.Känns ändå som att vi kommer vinna mot Malmö och befästa nionde platsen,längtar tills Welch kommer han behövs!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Zappaholic: Ja det var inte den frenesin som ni snacka om riktigt.
Satsar för övrigt på att Scott vinner poängligan i år. Och fasiken skytteligan också.
Skjuter man 3miljoner skott per match får man ju utdelning...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Monno: PaW och PoW har båda varit riktigt bra i år, därav hypen i vår bok. Nu har de spelat utan Mannberg de senaste matcherna och varit bleka.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Jo syftade på Scott och Rödin. Dom är riktigt bra.
Resten var väl inget som stack ut direkt. Tycker Brynäsboken surrat så om Westerholmarna men tycker dom var rätt avslagna.
Men ja menar Torp måste veta vilka som är inne. Är det Scott å Rödin måste man spela jävligt enkelt!

Lite besviken på Salmela.

Men vårt försvar måste verkligen upp några steg i noggrannheten.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K:

Djuse var verkligen inte bra under början på säsongen men tycker han kommer igång mer och mer, han har fortfarande några steg till upp till nivån riktigt bra. Men tycker han slarvar mindre och löser saker på ett bättre sätt samt utnyttjar sin snabbhet och rörlighet för att lösa situationer. Sedan har han en jävla otur också, i början ramlade han och orsakade mål bakåt, idag så fastnar han och tappar klubban i en enkel situation så att det blir mål bakåt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Monno: Nja, möjligen att Scott och Rödin är bäst, men Frölundas forwardsbesättning håller jag en klass högre sett över hela linjen. De har inte otippat gjort sju mål fler än Brynäs också.

Torp måste bara bort. Det är helt oförklarligt att alavaara fortsätter spela killen gång på gång. Lindgren har en uppsida under säsongen, men Torp kommer aldrig att bli mycket bättre. Sorgligt.

Kiwi gillar jag, men risken är att det blir modosyndromet (lex Djuse). Man kommer inte utifrån och är lysande ett par matcher innan man förstörs av Modos system...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Forsberg 1978: Jag skrev det bästa laget kommande från Gävle. Hur man kan tolka det som världens bästa för att man är bättre är Gävle godtemplare (typ) är för mig en gåta.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Rytter: Ja det är ju lite humor att vi som kände att vi hade en riktigt stark center sida helt plötsligt står med 2 vettiga alternativ bara...
Sen Pettersson gör det bra. Lr ja hela kedjan. Men dom måste börja producera! Vet inte vad som krävs med något måste dom försöka hitta på.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Ok med förlust? Tycker jag inte
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Japp, så enkelt var det. Bättre lycka nästa gång. Puss från mig och hälsa KA5.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Ja det är en helt ok match från oss. Men finns mkt att jobba på. Som ULTIMAVICI är inne på och även du så släpper vi på tok för många chanser och har i många lägen "flyt".
Ger man Scott 3 frilägen kommer han sätta en, tur eller inte.

Sen känns det ju snöpligt att det blir mål på en sjuk sargstuds, en missad dragning och att Djuse inte varit singel nog länge för att kunna hålla i klubban ordentligt....

Torp måste bort. Man kan inte ha en back som spelar fast sig i ostressade situationer mot SHLs just nu bästa forwards gång på gång.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K:

Ska ändå försöka vara positiv, vi är med trots att vi saknar mycket folk, dock så var Brynäs ganska bleka idag. Vårt mål måste vara att hålla oss med i tabellen fram tills Welch ansluter och därefter får vi gå för att klättra i tabellen. Slutar vi på plats 8-6 så är jag mer än nöjd, och plats 8-10 är ok, och jag ser ingen anledning att vi inte ska kunna klara det med det material vi har och de spelare som är på väg in.

Thomas är bra mycket sämre som center än ytter, synd att Wilson blev avstängd för det är tunt utan honom och Byron.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Va Brynäs världens bästa lag jo jag tackar😂 Men ni har ju ett mycket bättre lag på pappret!👍🏻👍🏻👍🏻😎
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Vi måste bli bättre på att skjuta direkt också, Kiwi var väl den enda som smällde till direkt.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Monno: Jag tycker att heshka kan sparka sig själv så dålig som han är. Totalt ofarlig i anfallszon och glider i egen zon
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Tack för motståndet, bättre lycka nästa gång ✌🏿
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Robin Ztorken L: Ändå helt ok. Vi förlorade en ändå rätt jämn match mot världens bästa hockeylag kommande från Gävle.

Vi har jäkligt stora problem i egen zon. Trots att vi har rätt mycket folk hem så går vi bort oss i sarghörnen mest hela tiden. Sedan är det extra störigt att så många mål föregicks av helt sjuk tur.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Tekningsvarianter och kontringar.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Fan less jag är på Heskas jävla dumpningar bakom mål!!!

Aja blev ju spännande iaf. Nu är det väl ba lägga ner HS för nu blir det troll VM av Brunnäsorna...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Tror jag också...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Robin Ztorken L: Om du ska trolla så kan väl du vänta till matchen är över
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Robin Ztorken L: Jag tror att den största anledningen är dåligt sportsligt resultat.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
tjern: äntligen maxi!!!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Vad tror du dom kom fram till ??
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Robin Ztorken L: Jag är 100% säker på det.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
ivandrago: Och så vill Modo ha mer folk på arenan. Undrar varför betalande publik sviker`? Har Charlotte o Svarten frågat sig det?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
ivandrago: Hej, någon gick rakt på mål. Bra jobbat Kiwi.
Kommentera

« · 1704598 · »