knaskamilla: "Jag tolkade det som att de tänkte leka Timråspelare mot Krizan. Det kommer med andra ord att bli många avblåsningar för gruff."
Man frågar ju sig återigen vad det är som skiljer Timrås spelare från övriga hockeyspelare i situationer där spelet gärna blir tätare och tuffare och med automatik också har en tendens att hamna nära målvakten? Är det för att man råkar vara just från Timrå, eller är det för att man alltid spelar på det viset, oavsett om det är slutspel eller ej, eller är det en frukt av frustration hos spelarna. Och, är denna isåfall fullt tänkbara frustration enbart negativ och något att omedelbart hacka ned på?
För er som nu inte begriper er på "fenomenet" slutspelshockey så ser väl det spelet gärna ut på det viset att tempot stegras betydligt jämfört med det spel vi sett under grundserien. Intensiteten och kampmomentet tar sig helt plöstligt nya och ofta vådligt höga höjder, och den målvakt som råkar vara "het" lite utöver det vanliga riskerar ganska ofta att bli utsatt för både tjuvnyp och glåpord avsina motståndare (gärna forwards, som är "i ansiktet" på målvakten hela tiden, men det kan lika gärna vara backar satta just i den rollen), enbart i försök att på ett psykologiskt plan påverka målvaken på ett negativt sätt så att denne, om möjligt, tappar fokus och därigenom också släpper ett par puckar.
Ska man alltså inte räkna med denna typen av ishockey när det nu nalkas slutspel?
Paddan:
[Vad blir 4+4+2+3+5+5+3+4?]
Antalet gånger det nappat den senaste veckan?
Lumber Jack:
[I en sekvens från matchen Färjestad-Mora i ”Hockeykväll” i måndags vänder sig Färjestads Per Ledin sig om, slår med full kraft en Moraspelare över armarna och sedan åker Ledin och byter.]
Åskådliggör rätt väl hur modig Ledin är. Nästa steg är väl att klappa till någon från båset och sedan ge en lagkamrat skulden för det.
Frisco:
Precis så menar jag. Den som gör det borde inte få några Bulla när de ska fika på vägen hem från matchen.
Dawidovski:
[Är det bara Per Ledin som slår andra spelare över armarna i ES? (bara undrar)]
Ja.
Dawidovski:
Just ja, har ni kommit fram till vem ni skulle tacka i MODO för att han slog av tummen på Gaborik? Eller har ni kommit fram till att det verkligen var en ballong som orsakde det hela?
Dawidovski:
"So what om ledin lappade till nån över armarna, jag ansvarar inte för vad han gör på isen, det var inte riktigt det som det handlade om heller, utan jag tyckte att det var starkt av PER att aldrig ha druckit sprit, för det är inte många i dagens samhälle som klarar av en sådan prestation."
Han har ju uppenbarligen hittat ett mer effektivt sätt att döda hjärnceller. Intressant resonemang f.ö.
NuMo: Tänk, här hör man om att Ledin och Kåberg ska vara så hårda och så får man syn på denna rubrik i Allehanda:
"Ledin berättar om kärleken till Ö-vik"
AM:
Thomas Andersson alla dagar i veckan. Sveriges klart bäste domare och i mina ögon en mycket sympatisk person.
AM: Så dyker då våldstendenserna upp igen hos de lilagula. Hör bara vad den där Henån, eller vad han heter han som vaktar målet, avslöjar: "Så ska vi slå MODO".
Frisco: Bli inte alltför till dig nu i trasorna, men här kommer en intervju med Hasse Jonsson.
"Ert powerplay har knappast glänst i grundserien?
Näe, men det är något som vi gnuggat mycket på under de senaste träningarna och det finns två varanter på uppställningar som vi nött in i laget. "
Ska bli intressant att se hur de uppställningarna ser ut, äh förresten...vårt PP är ju bara ett sätt att snabbt få två minuter av matchen att gå.
AM: Ah, jag visste väl det. Det var alltför länge sedan han fick ha drilluppvisning i Kempis.
Vad vann jag förresten?
Frisco: Så uttalar sig Bröderna Fluff om dagens drabbning.
De ska känna "åh fan, nu blir det kaos, nu gäller det att se upp".
Detta är ju något som verkar känneteckna FBK i allt man gör, från klubbledning och neråt.