1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

502218 inlägg · 4097 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

« · 2760222 Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rödluvan: OP arg för att han satte pucken i ribban o Karlin dunkade klubban i sargen då grabbarna gjorde mål så inget missnöje.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
BobbyG: För att dela lite positiva nyheter så får Norlinder chansen i Tre kronor. Hoppas det går bra för honom där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: kanske redan nämnts tidigare att Norlinder är uttagen till landslaget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rödluvan: Vilken otroligt konstig vinkel...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Kung Norlinder! Han som skulle vara så kass enligt alla timrå troll?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: kul med två Ångermanlanningar på backen i Norlinder och Sellgren!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Det var Sören som vinklade det så i första hand.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Det där litar jag till 100% att hinken har koll på. Jag tror med all säkerhet att Aagard vill vara kvar i Ö-vik och modo och jag tror han är beredd på att han kanske inte kan få den lönen han önskar. Mikkel gillar vi nog alla för hans stora hjärta. Men han är ingen spelare för en 1:a eller 2:a kedja enligt mig. Bättre än så är han inte just nu. Då tror jag heller inte Hinken har lust att punga ut ett fett kontrakt bara för att säkra upp honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille:

(Citat JFK)

"Tror inte det blir deras första. Ifjol var det Hållander, Wedin och Lander som var deras överlägset bästa på slutet. En av seriens bästa.
Tror Hållander lider lite av att spela med lata Dahlén.

Men, Timrå är tunna. De har en ruskig spets där i första och andra, men sedan är det verkligen ganska tunnt."

Er eminte skribent JFK har i vanlig ordning bjudit upp till dans med sina "expertliknande analyser" både lite nu och då.
Men nu har han av någon outgrundlig anledning helt gått under jord, Vad kan detta bero på?

Att han hela tiden haft fel och inte riktigt pallar att plåga sig igenom en säsong i misär som det varit för Modo såhär långt KAN ju vara en anledning. Men jag kan förstås ha fel..?
Jag vet inte, men såhär långt tror jag dock att dom allra flesta som bor utanför länsgränsen i Ångermanland inser att detta inte är hela sanningen.

Topp-5 i poängligan SHL (notera att "lata Dahlén" spelat tre matcher färre än övriga spelare):
Rk No Name Team Pos GP G A TP AVG. PIM +/-
1 96 Tomasek, David FBK CE 13 10 9 19 1.46 17 11:10
2 29 Hållander, Filip TIK LW 13 6 10 16 1.23 6 13:7
3 29 Steen, Oskar FBK RW 13 10 5 15 1.15 8 13:6
4 9 Weissbach, Linus FRÖ RW 13 4 11 15 1.15 4 12:4
5 54 Dahlén, Jonathan TIK LW 10 3 11 14 1.40 2 8:4
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Givetvis ska man inte betala överpris, men om en klubb i samma serie är beredd att betala en viss peng, så är det ju marknadsvärdet. Om man har en spelare med hjärta för klubben borde det bara ännu mer värt att betala marknadsvärdet, inte mindre värt. Förstår inte riktigt varför Aagaard skulle vara mer värd för någon annan klubb än Modo om ni betalar marknadsmässiga löner.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rödluvan: Ok han ändrade i chatten? För när jag läste var det rätt tydligt skrivet att det var rätt god stämning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Va? Känns skumt då Näsén är den stabilaste av våra backar. Hade förstått det om Norlinder glänst i PP, men han har ju svårt i spelformen tyvärr. Nu blir det som att ingen ser Näséns kvalité, men kul ändå att han får representera landet!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rödluvan: Dickinson hade ju vart den självklara kaptenen i dagens Modo. Återigen så är det såhär Modo prioriterar kaptensfrågan, dvs dem bryr sig inte om det. Problemet sitter djupare än att vi bara råkade "slarva bort" Dickinnson. Det är en kulturfråga
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vikingmodo : Misstaget är ju att Hinken gav kontraktserbjudandet alldeles för sent och när han väl gav det var summan för låg. Men jag är förvånad att ingen sponsor ville gå in med pengar där. Dickinson var ju verkligen en unik spelare som sved att förlora.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rödluvan: Jag vill minnas att inte många här eller annanstans tyckte att JD var en första center nästa säsong ändå (Alltså denna) och kanske inte ville betala det som Rögle kunde. Vi ska inte glömma att Rögle är en av klubbarna i absoluta toppen som av tradition betalar överpriser för många av sina importer för att dom har företag med pengar i ryggen.
Jag tror helt enkelt att man underskattade JD och det syntes på slutet i Modo vilken enormt bra hockeyspelare det är och hittills i Rögle är han deras bästa spelare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vikingmodo : Vi har inte haft en riktig kapten sedan Svarten la av
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Specter: Sampo uttagen i finska landslaget också. :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Jag har åtminstone helt klart varit en av Josh största supportrar sen han kom, och ältat förlusten typ mest sen han försvann. Det är lättare att se storheten hos en riktig sniper eller playmaker. Dickinson kanske inte var den bästa snipern eller playmakern men han var sjukt allaround.
Han utstrålade även härförare deluxe. Det var riktiga NHL-vibbar när man var på plats och hörde honom skrika ”fuck off” till någon Färjestadskille.


JFK tyckte minnet svek mig och att Woods och Aagaard fick honom att se bättre ut än vad han egentligen var, tror inte han står fast vid det 😂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rödluvan: OP och Ohlsson är enkla förlängningar
om vi åker ur. Klarar vi oss kvar borde vi dumpa åtminstone en av dem och skicka ned Södergran i fjärdekedjan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wauzsig: Ja, Sebastian Ohlssons kontrakt lär inte vara särskilt kostsamt för Modo Hockey och det lär finns få andra alternativ för honom på samma nivå. Vad man dock undrar är vad som höll Lövenfostrade Ohlsson borta från klubben i hans hjärta under alla säsonger i Löven, SAIK och Timrå?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rödluvan: Jag tyckte inte heller Dicken var värd 310 000 kr i månaden, och det tycker jag fortfarande inte. I min enfald trodde jag att Hinken skulle lyckas hitta någon som var i nästan samma nivå. Dicken plockades trots allt från ECHL, bör rimligtvis finnas andra fynd.

Men nu när vi står där med Jasek och True hade jag inte klagat om de lagt 500 000 i månaden på Big Dick. Men jag kunde verkligen inte tro att Hinken kunde vara SÅ inkompetent.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wauzsig:
Ohlsson ser jag gärna att han är kvar, nyttig. OP har jag svårt att se en plats för.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Här kanske vi har en ny Dickinson. Hyllades i hockeylabbet för sitt tvåvägsspel. Bra offensiva siffror där han kommer med mycket avslut i slottet och är även bra hemåt.

www.eliteprospects.com/player/146116/nolan-stevens
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wauzsig: Förstår faktiskt inte det resonemnaget, spelare i en 4:e brukar vara en gnuggarkedja som är rätt bra att stänga ner motståndarna, södergran har väl sin stora akilleshäl i det defensiva så jag ser absolut ingen plats för honom där.
Sen är Olsson och OP vattenbärare där den sistnämnda tagit träningen till en ny nivå och enligt Modo har han tränat hårdast och gjort störts förändringar av stommen, kostar väl förmodligen ingenting heller så jag ser plats för båda oavsett liga.
Dock ska man nog fundera både en och 2 ggr kring Sam och Woods, nu knackar Gästrin och Lp på och dom skall ha plats i någon av det 3 första kedjorna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rödluvan: egentligen är dick perfekt i andrakedja inte första skulle säkert producerat ok med aagard, woods. Men tyvärr då får vi byta ut honom mot tex olofsson, beroende på form, byte med spelare från tredjekedjan. Om vi någon gång hade haft en utpräglad förstakedja igen med typ skröder zuccarello målskyttar. 4e linan är ok tycker jag, tredje kan komponeras av södergran, junior som tex gästrin , olofsson och billigaste av true/big sam, bästa form spelar. Skicka resten. 2 pp linor från line 1 och 2. Om 1a linan scorar någorlunda, Då hade vi haft en topp 6 trupp teoretiskt, såklart inte nu när vi ligger sist dock..
De vi sparar på övriga kontrakt som ranta o co med ett tillägg på nån hundring i månaden borde räcka till några tjecker eller ahl spelare som redan spelat ihop tror det är riktigt viktigt att kemi finns om man ska ha snabba resultat. En rolig omstart för några som vill visa upp sig för chans på nhl som usp. Borde gå att locka fram.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: håller med. 4e lina är inget varken spelare från övre kedjorna ens vill göra eller är speciellt bra på heller, inte samma speltid och spelsätt. Tredje är kedjan för spela in juniorer och sätta formsvagare spelare från 1a 2a i väntan på bättre prestationer efter skador eller svackor. 1a måste vara på topp varje kväll, ska helst vara alla minuter på rätt sida blå. 2a kan vara mer balanserad men med offensiv som prio.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Om Hinken the thinker öppnar plånboken så blir jag sjukt förvånad… men vi behöver värva helt klart. Förstår inte vad de väntar på.
Kommentera

« · 2760222