1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511801 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01

« · 1474732 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Bissett_19: Vadå famla på i mörkret. Jag ser väldigt många matcher per säsong och det är min personliga åsikt att Brynäs är det lag som filmar överlägset mest. Det tyckte jag redan långt innan Hari-incidenten. Att sedan Frölunda säger samma sak förstärker mig något, men egentligen spelar det ju inte så stor roll. Min uppfattning att Brynäs filmar överlägset mest - den här säsongen - består...
Låst ämne

J F K:

Famla på i mörkret du.
Nu ska jag inte spamma sönder erat forum,det finns det några andra Brynäsare som kommer att göra,var så säker.
Puss och kram och glöm inte att sätta in linsen i ögat nästa gång det är match;)
Låst ämne

Bissett_19: Hade jag lyckats lura domarna att ta för alla filmningar så skulle även jag uppträda korrekt mot dem. Skulle inte förvånad om Järnskrot bjuder på bullar och saft till domarna efter matchen heller.
Låst ämne

Bissett_19: Det måste vara för de där "tjejgrejerna" som Pierre Jonsson kallade det som han fick Lady Bing.
Låst ämne

J F K:

Eftersom ni verkar gilla att diskutera Brynäs härinne så bjuder jag på en länk till Hockeysveriges egna lilla Elitseriens awards som nyss avslutades
Kolla in vem som fick priset Lady Byng som går till den spelare som kombinerar sportsmanna-anda med skicklighet på isen.
Låst ämne

Bissett_19:Just Svedberg har ju haft en hel del riktigt ruttna saker för sig, så han är jag absolut inte stolt över att han passerat vårt lag.

Kan vi enas om att det kan skyllas på juniortiden i stockholm;)?

Låst ämne

J F K:

Jo det där är ju riktigt pinsamt,vi håller på och tar ur honom allt skit han hade med sej från tiden i Modo.
Det tar sin lilla tid;)
Låst ämne

Bissett_19: Tyvärr dömer ju inte domarna för filmning i någon grad att det går att lita på deras bedömning. I klippet nedan ses ju Svedberg spela över någonting ohyggligt, men han slipper trots det den givna utvisningen för filmning av någon konstig anledning.
Låst ämne

Wayne Gresky: Själv tyckte jag att Luleå var värst ifjol och då framförallt Aarlbrandt som flög som en vante, men även Olausson och några till förstärkte många situationer. Året innan dess var det väl Thörnberg och resterande HV som filmade. Därför så tycker jag att det är fel att säga att det skulle sitta i klubbmärket.

I år däremot tycker jag att Brynäs är särklassigt värst på filmningar och då i första hand Järnskrot och Silfverberg som ramlar i varenda situation.

Låst ämne

Wayne Gresky:

Det lustiga är att Brynäs inte åkt på en enda diving denna säsong.
Hittade ingen stats för diving på domarna.se från denna säsong,men från förra säsongen åkte dessa ut på divings:

Jonas Engström, Södertälje
Per-Åge Skröder, MoDo
Pär Arlbrandt, Luleå
Per Ledin, HV 71
Patrik Lundh, Färjestad
Låst ämne

Berka: Nä, det där har du fått om bakfoten.
Statistiken visar att vi får med oss flest haknings- och interferenceutvisningar, dvs sånt som är spelförstörande.
Vilket man med någorlunda objektiv analysförmåga kan tolka som att motståndarna tvingas ta till ex hakningar för att man inte hinner med i svängarna.
Om det sen beror på att det är VI som har snabba forwards eller NI som har ett gäng glidande skithus låter jag vara osagt.
Förmodligen en kombination av det båda.
Och att vi filmar till oss hakningar och interference förstås...

Redigerad kommentar

Låst ämne

Wayne Gresky: Inte bara det: vi hade förmodligen blivit uteslutna pga allt fusk.
Det är ett faktum det, tro mig.
Låst ämne

Huge: Faktum är att om det inte varit för det systematiska fuskandet bland brynässpelarna, samt domarnas förmåga att gå på samma grej gång på gång på gång, så skulle Brynäs mycket väl kunnat hamna på kvalserieplats.
Låst ämne

spud: Men Brynäs har ju såå snabba forwards så det är ju därför dom får överlägset flest utv. med som någon profet påstod!
Låst ämne

Berka: Vilka "de" sitter i klubbmärket?
Ser inga personer i vårt klubbmärke, däremot en klassisk treklöver.
Tummen upp, säger jag bara.
För det var väl nåt sånt ni hade på bröstet för ett par år sen.
Klämmigt värre...    :-)  
Låst ämne

Huge: Tänk om det faktiskt är så att era spelare går över gränsen oftare än andra? Varför är det så otänkbart?

Motståndarna är åtminstone av den uppfattningen, och du som ofta brukar hänvisa till att det är de på isen som har bäst uppfattning. Men det kanske inte gäller i en sådan här fråga? 

Låst ämne

J F K: De sitter i klubbmärket!
Låst ämne

spud: Nä, och det var väl det jag just sa: Ekholm erkänner iaf att det filmas, er lovikavante försöker istället spela skenhelig och framstå som nån sorts under av ärlighet och hedersknyffel.
Sen går det säkert att hitta nåt klipp där Modoiter också skämmer ut sig, orkar bara inte leta.
Det komiska är att så många sväljer medias uppblåsta skriverier, som alltid dyker upp så här inför slutspel.
Det ska frammanas fejkade scenarier om lag som filmar, spelar brutalt, är fula, tråkiga osv osv. Allt för att höja stämningen, precis som om inte själva slutspelet i sig redan är en stämningshöjare av rang....
Låst ämne

Rakryggad är inget som förknippas med BIF.
Låst ämne

Berka: Det är fullständigt uppenbart för alla som sett många matcher i vineter att Brynäs filmar mest, men därmed inte sagt att de är de enda som filmar.
Låst ämne

spud: Haha, Ekholm gör sig bara till talesman för alla spelare i ES skulle jag tro.
Skillnaden är att han är rakryggad nog för att erkänna hur det ligger till, Pierre Johnsson och er ungerska lovikavante försöker bara spela helgon och hyckla. Finns inga som helst belägg för att nåt lag öht skulle vara mer filmningsbenäget än nåt annat.
Utvisningsstatsen kan möjligtvis ge en ledtråd och den visar isf på det som Ekholm också framhåller: har man snabba och speediga forwards så tvingas skithus som Johnsson att haka när dom inte hinner med.
Svårare är det inte.
Låst ämne

bj21: så är det tydligen inte bara vi modoiter som anser att dom är det!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/

Låst ämne

Berka:Då blir det nog till att sanera i både timråboken och vår!
Låst ämne

Berka: Vet inte om de har så speciellt bra ungdomsorganisation. Den är i dagsläget i paritet med våran.
Låst ämne

spud: Dom har ju visserligen en bra ungdomsakademi, men jo visst finns risken att man blir ett 8-12 lag på sikt och Gud hjälpe, då får vi låsa in flertalet i klassrummena för annars blir det kiss i de allmänna korridorerna
Låst ämne

Berka: I år har de ändå haft ett bra lag, inför nästa säsong så ser det mörkar ut. Deras yngre spelare kommer åka över för att testa NHL, och att värva in spelare är ju sällan lyckat. 

Så jag misstänker att dagens BIF bok kommer anses som en euforisk positiv bok om några år. 

Låst ämne

bj21: Hehe tänk hur stämningen där blir när dom åker ut, då får alla andra lags forum passa sig :)
Låst ämne

Lyssnar på nån sändning som aftonbladet gjorde igår gällande slutspels lottningen. De funderar om det är möjligt för Skellefteå att åka buss till Övik. Vilken fantastisk geografikunskap de besitter. 
Låst ämne

bj21:

Så gnäller dom på oss leksingar att vi fått hybris och klagar på att vi aldrig går upp. Brynäsrna verkar ha rätt stora krav själva . Gnäller för att man kommer till slutspel och hamnat topp 4. Jösses =)

Låst ämne

Zappaholic: Har ni läst i brynäsboken? Vi har en del att jobba med om vi ska kunna kalla oss Sveriges gnälligaste gästbok. ;-) De undrar bland annat om vi ska gnälla oss igenom kvartsfinalserien. Själva gnäller de efter att ha slutat topp4! Men det var i klubbmärket det satt va?
Låst ämne

arnio: Jag uppmanar alla Modoiter att ignorera troll som Arnio. De livnär sig på andras elände för att själv finna ro i själen…
Låst ämne

yngwie: Varför skulle det vara synd om mig? Varför ska jag söka hjälp? Vilka är de?

Frågorna hopar sig.

Låst ämne

yngwie: Förlåt.

Redigerad kommentar

Låst ämne

arnio:

Det är ju synd om dig. Jag uppmanar dig att söka hjälp innan de är för sent.

Låst ämne

Jag såg att Brynäs J-20 vann mot Modo J20 igår. Modo blev säkert bortdömda som vanligt.
Låst ämne

Wow, vilket engagemang man finner från Brynästrollen när man skummar igenom denna matchtråd! Personligen så tycker jag hela diskussionen borde tagit slut med en tekning i mittzon. Johan Larsson vet exakt vad han gör när han tjuvar sig in framför/i målgården, passande nog när en helt ovetande Ahnelöv backar in mot Tellqvist.
Låst ämne

Brynäs vann

Detta inlägg har redigerats av en Forumledare

Låst ämne

Olle: Nu är det trots allt väldigt få, om ens någon, som gnällt över förlusten mot Brynäs igår. Vi modoiter har bara konstaterat att Brynäs mål borde ha dömts bort.
Låst ämne

Bad_Brett: Det är ju löjligt. Klart det finns situationer där Modo har blivit missgynnade, men det finns även situationer där Brynäs har blivit missgynnade. Igår åkte Danielsson på Honken flertalet gånger men det hör man ingenting om här. Tidigare under säsongen har Madsen (avstängd i efterhand) och Hedman (inte avstängd i efterhand pga bristande bildmaterial) helt klarat sig från utvisningar i situationer som enligt regelboken borde ha varit matchstraff. Det går att hitta många situationer åt båda hållen.
Låst ämne

Bad_Brett: Jag tror faktiskt att jag såg den matchen och vill minnas att det fanns två situationer som stack ut. En filmning från brynäsaren och sen en modoit som kom undan med en armbåge i ansiktet på motståndaren ungefär. Det finns så många situationer som är "kvittningar", eller som tar ut varandra, med "objektiva ögon" men som alltid faller åt det ena eller andra hållet beroende på vilket av lagen man håller på.

Jag tog bara upp den där interferencesituationen som NI gjorde mål på bara för att jag tycker att den var minst lika felande som det som brynäs gjorde mål på igår.

Låst ämne

Olle:

Om jag inte missminner mig så avgjordes även förra mötet av en riktig domarfadäs, när Calle Järnkrok filmade två gånger i samma byte och lyckades fixa ett powerplay i slutminuterna. För att inte tala om Jakob Silvferbergs filmning i höstas, som även den ledde till utvisning.

Jag gillar i allmänhet inte att skylla på domaren, men i mötena mot Brynäs den här säsongen har MoDo blivit extremt missgynnade.

Låst ämne

Rytter: Fans, i samtal kring det egna lagets prestationer, har väl i regel ett kort närminne men det är fanimej sjukt vilken frånvaro av självdistans som ni modoiter har ibland. Sitta och tjafsa om den där interferencesituationen när ni gjorde ett minst lika "felaktigt" mål sist ni mötte Brynäs.

Målvakter är mesar som ramlar lätt, backar knuffar medvetet in spelare i egen målgård och forwards är minst lika benägna att fuska genom målgården bara för att falla enkelt över målvakterna. Kom med något nytt.

Låst ämne

Bellar: Märkligt nog är det alltid de största tomtarna som vet vad hela Sverige egentligen skrattar åt.
Låst ämne

Bellar: Tänk att det inte räcker att ni förstör er egen gästbok med skit.
Låst ämne

Wayne Gresky: Man kan även se J20-matchen mellan Brynäs och MODO på Brynäs hemsida.
Låst ämne

Rytter: Jag reagerade kraftigt med en gång såklart. Mest för att händelsen blev så avgörande. Hade nu domaren, vilket han mycket väl hade kunnat göra, tagit en utvisning (eftersom Ritola själv erkände att hans klubba kom högt upp), så hade resultatet mycket väl kunnat vara det omvända. Så ja, jag reagerade, i likhet men nog de flesta TIK-supportrar.

Väl hemma så hade det mesta agget runnit av och det kändes precis som jag skrev här nu ikväll inte lönt att go berserk för nåt du ändå inte kan påverka.
Men nej, jag försökte inte omvända mina medsupportrar här på HS, det gjorde jag inte. Jag ber om ursäkt för det och lovar bättring.

Låst ämne

Gurra88: Sluta tramsa och följ dramatiken i allsvenskans sista omgång istället.
Låst ämne

Gurra88:

Tycker att du borde logga ut härifrån för gott.

Låst ämne

Dream Team:

"Hur kan ni som motstrider att det ska vara mål få rätt när det dömdes mål? Det behöver inte bevisas något mer. Domaren dömer, end of discussion."

Hoppas att du körde med samma resonemang och förklarade det för de andra Timrå supportrarna i TIK boken efter senaste matchen mellan Timrå - Modo. Vill minnas att det var ganska upprört där gällande bedömningen kring det avgörande målet.

Ritolas höga klubba var ingen hög klubba, domaren dömde inte för det alltså var det ingen hög klubba och det finns inget att diskutera kring den situationen.

Låst ämne

« · 1474732 · »