Dream Team:
"Hur kan ni som motstrider att det ska vara mål få rätt när det dömdes mål? Det behöver inte bevisas något mer. Domaren dömer, end of discussion."
Hoppas att du körde med samma resonemang och förklarade det för de andra Timrå supportrarna i TIK boken efter senaste matchen mellan Timrå - Modo. Vill minnas att det var ganska upprört där gällande bedömningen kring det avgörande målet.
Ritolas höga klubba var ingen hög klubba, domaren dömde inte för det alltså var det ingen hög klubba och det finns inget att diskutera kring den situationen.
Gurra88:
Tycker att du borde logga ut härifrån för gott.
Rytter: Fans, i samtal kring det egna lagets prestationer, har väl i regel ett kort närminne men det är fanimej sjukt vilken frånvaro av självdistans som ni modoiter har ibland. Sitta och tjafsa om den där interferencesituationen när ni gjorde ett minst lika "felaktigt" mål sist ni mötte Brynäs.
Målvakter är mesar som ramlar lätt, backar knuffar medvetet in spelare i egen målgård och forwards är minst lika benägna att fuska genom målgården bara för att falla enkelt över målvakterna. Kom med något nytt.
Olle:
Om jag inte missminner mig så avgjordes även förra mötet av en riktig domarfadäs, när Calle Järnkrok filmade två gånger i samma byte och lyckades fixa ett powerplay i slutminuterna. För att inte tala om Jakob Silvferbergs filmning i höstas, som även den ledde till utvisning.
Jag gillar i allmänhet inte att skylla på domaren, men i mötena mot Brynäs den här säsongen har MoDo blivit extremt missgynnade.
Bad_Brett: Jag tror faktiskt att jag såg den matchen och vill minnas att det fanns två situationer som stack ut. En filmning från brynäsaren och sen en modoit som kom undan med en armbåge i ansiktet på motståndaren ungefär. Det finns så många situationer som är "kvittningar", eller som tar ut varandra, med "objektiva ögon" men som alltid faller åt det ena eller andra hållet beroende på vilket av lagen man håller på.
Jag tog bara upp den där interferencesituationen som NI gjorde mål på bara för att jag tycker att den var minst lika felande som det som brynäs gjorde mål på igår.
Brynäs vann
Detta inlägg har redigerats av en Forumledare
arnio:
Det är ju synd om dig. Jag uppmanar dig att söka hjälp innan de är för sent.
yngwie: Varför skulle det vara synd om mig? Varför ska jag söka hjälp? Vilka är de?
Frågorna hopar sig.
bj21:
Så gnäller dom på oss leksingar att vi fått hybris och klagar på att vi aldrig går upp. Brynäsrna verkar ha rätt stora krav själva . Gnäller för att man kommer till slutspel och hamnat topp 4. Jösses =)
Berka: I år har de ändå haft ett bra lag, inför nästa säsong så ser det mörkar ut. Deras yngre spelare kommer åka över för att testa NHL, och att värva in spelare är ju sällan lyckat.
Så jag misstänker att dagens BIF bok kommer anses som en euforisk positiv bok om några år.
bj21: så är det tydligen inte bara vi modoiter som anser att dom är det!
Huge: Tänk om det faktiskt är så att era spelare går över gränsen oftare än andra? Varför är det så otänkbart?
Motståndarna är åtminstone av den uppfattningen, och du som ofta brukar hänvisa till att det är de på isen som har bäst uppfattning. Men det kanske inte gäller i en sådan här fråga?
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Själv tyckte jag att Luleå var värst ifjol och då framförallt Aarlbrandt som flög som en vante, men även Olausson och några till förstärkte många situationer. Året innan dess var det väl Thörnberg och resterande HV som filmade. Därför så tycker jag att det är fel att säga att det skulle sitta i klubbmärket.
I år däremot tycker jag att Brynäs är särklassigt värst på filmningar och då i första hand Järnskrot och Silfverberg som ramlar i varenda situation.
Bissett_19:Just Svedberg har ju haft en hel del riktigt ruttna saker för sig, så han är jag absolut inte stolt över att han passerat vårt lag.
Kan vi enas om att det kan skyllas på juniortiden i stockholm;)?